DKW F8 to mały samochód z napędem na przednie koła wprowadzony na rynek w lutym 1939 roku jako następca modelu F7. Wygląd F8 prawie nie zmienił się w porównaniu do poprzednika, jednak nadwozie było nieco dłuższe i szersze, a rozstaw osi skrócono o centymetr. Litera „F” w nazwie samochodu oznaczała „Front”, co odnosiło się do konfiguracji napędu na przednie koła. Tak jak u poprzednika, gama składała się z prostszego i słabszego modelu „Reichsklasse” oraz lepiej wyposażonego „Meisterklasse”. Samochód napędzany jest dwucylindrowym, dwusuwowym silnikiem. Napęd przednich kół odbywa się za pośrednictwem trzybiegowej skrzyni. Zewnętrzne poszycie samochodu składało się z połączenia stalowych paneli oraz drewnianej ramy pokrytej tkaniną w części środkowej samochodu. Podobnie jak w przypadku poprzednika F7, typowe dla DKW korpusy ze sklejki pokrytej sztuczną skórą, które produkowane były w fabryce Berlin-Spandau, zostały zamontowane na solidnej, stalowej, centralnej ramie skrzynkowej. Po wojnie samochód pojawił się ponownie w 1949 roku jako IFA F8.
DKW F8
Rocznik: 1939
Przebieg: 99779 km
Pojemność: 692 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 20 KM
Cena: 29500 PLN
Mam do sprzedaży ładnie zachowane DKW F-8 1939 rok. Pojazd sprawny, pali, jeździ.
Stan oceniam na dobry jak na te lata i model. Lecz do wstępnych poprawek lub renowacji.
Stan blacharki przyzwoity, z drobnymi ogniskami korozji, błotniki przednie za kołem mają dziurę. Podłoga ładna, rama cała jak na foto.
Tapicerka kompletna, oryginalna.
Pojazd posiada wszystkie oryginalne stare dokumenty. Dodatkowo do pojazdu można u nas zrobić opinie rzeczoznawcy, że jest to pojazd kolekcjonerski/zabytkowy, gdyby ktoś chciał rejestrować na żółte tablice, pomagamy w całej procedurze.
Możliwy transport do Klienta.
Do obejrzenia o każdej porze dnia i pogodzie, stoi na hali ekspozycyjnej w muzeum w Zgierzu koło Łodzi.
Telefon: +48 666 167 168
Miejscowość: Zgierz