Archiwum kategorii: DMmotors

NSU Prinz 4L 1972 – 23700 PLN – Busko Zdrój

Jego sylwetka może zdawać się znajoma. NSU Prinz 4 stylistycznie wzorowane było na amerykańskim Chevrolecie Corvair, a później posłużyło jako wzór dla radzieckiego Zaporożca. Choć samochód trafił również na amerykański rynek, największa część jego produkcji trafiła na rynek włoski – przykłądowo w latach 1968-1970 było to 123 338 ze 170 080 wyprodukowanych egzemplarzy, czyli 72,5% produkcji. Co Włosi mogli pokochać w niemieckim samochodzie? Z pewnością niewielkie rozmiary, ciekawy styl i… dynamikę. 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem bokser, napędzający tylne koła, generuje tu moc 30 koni mechanicznych. Mało? To była najmocniejsza wersja tego miniaturowego sedana, a przy jego masie własnej wynoszącej zaledwie 570 kg, osiągi są nadspodziewanie dobre.
Czytaj dalej NSU Prinz 4L 1972 – 23700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 500L 1970 – 28700 PLN – Busko Zdrój

Zaprezentowana w 1968 roku wersja Fiata 500L – Lusso, była odrobiną luksusu tchniętą w małego miejskiego Fiata. Nowe kołpaki, poprawione elementy deski rozdzielczej, duży licznik prędkości wraz ze wskaźnikiem poziomu paliwa, przeprojektowane klamki oraz nowa tapicerka i obicia drzwi, to tylko niektóre z wielu detali zmienionych w wersji 500L. Auto po raz pierwszy otrzymało opony radialne, a zamiast gumy na podłodze – wykładzinę. Ten świetnie sprawdzający się w mieście samochód urzeka swoja prostotą i praktycznością, a uroku może pozazdrościć mu wiele nowych aut.
Czytaj dalej Fiat 500L 1970 – 28700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 500L 1971 – 25700 PLN – Busko Zdrój

Zaprezentowana w 1968 roku wersja Fiata 500L – Lusso, była odrobiną luksusu tchniętą w małego miejskiego Fiata. Rurowe galeryjki, chroniące chromowany zderzak, przedłużyły auto o 6 centymetrów w stosunku do poprzednika. Nowe kołpaki, poprawione elementy deski rozdzielczej, duży licznik prędkości wraz ze wskaźnikiem poziomu paliwa, przeprojektowane klamki oraz nowa tapicerka i obicia drzwi, to tylko niektóre z wielu detali zmienionych w wersji 500L. Auto po raz pierwszy otrzymało opony radialne, a zamiast gumy na podłodze – wykładzinę. Ten świetnie sprawdzający się w mieście samochód urzeka swoja prostotą i praktycznością, a uroku może pozazdrościć mu wiele nowych aut.
Czytaj dalej Fiat 500L 1971 – 25700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 127 Mk2 1979 – 16700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 127 zaprezentowany został w marcu 1971 roku jako następca tylnosilnikowego modelu 850. Z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzającym przednie koła oraz nadwoziem typu hatchback wytyczył nowy schemat konstrukcji małych samochodów na kolejne dziesięciolecia. Projekt włoskiego designera Pio Manzù zatrudnionego przez inżyniera Fiata Dante Giacosa, nosi wiele znamion konstrukcji silnie związanej z wiedzą o materiałach i procesach przemysłowych. Produkowany od 1971 do 1983 roku w Europie doczekał się trzech generacji. Na sprzedaż wystawiona została druga seria włoskiego Fiata z lat 1977-81. Samochód według sprzedającego zachowany jest bez korozji. Fiat zachował oryginalne wnętrzem i może być doskonałym kompanem przejażdżek.
Czytaj dalej Fiat 127 Mk2 1979 – 16700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 1100 D 1964 – 23700 PLN – Busko Zdrój

Millecento to nic innego jak tysiąc sto, czytane po włosku. Nazwa weszła do użytku jako potoczne określenie modelu 508C w 1939 roku, później przyszła kolei na Fiata 1100 model 103 w 1953 roku z pontonowym nadwoziem typu sedan, aż w końcu nadeszła generacja trzecia, czyli Fiat 1100 D, w 1962 roku. Takie właśnie auto prezentowane jest przez DMmotors. Ma wyraźne płetwy i panoramiczną tylną szybę, co było spadkiem po wcześniejszej, luksusowej wersji 1200 Granluce. To wyraźne zaznaczenie wpływu amerykańskiej mody w małym włoskim samochodzie. Mimo zachowania starej nazwy, pojemność silnika zwiększono w nim do 1221 cm³, co pozwoliło uzyskać moc 55 KM według normy SAE. Ten egzemplarz ma piękną i modną w owym czasie konfigurację szarego lakieru i czerwonego wnętrza. Auto zachowane jest w dużym stopniu w oryginale, według zapewnień sprzedającego jest w pełni sprawne i wolne od korozji. To doskonała okazja na spróbowanie smaku włoskiej motoryzacji z lat 60.
Czytaj dalej Fiat 1100 D 1964 – 23700 PLN – Busko Zdrój

FSO 125p 1988 – 26700 PLN – Busko Zdrój

FSO 125p to nie jest samochód, którego wartość można mierzyć możliwościami użytkowymi, osiągami czy przełomową stylistyką. To jest samochód, który po prostu potrafi wzbudzić uśmiech. Wtedy, kiedy mija nas na ulicy zadbany egzemplarz, a tym bardziej, kiedy możemy zająć miejsce w jego wnętrzu. I nawet, jeżeli trzeba tu trzasnąć drzwiami mocniej, niż w każdym innym aucie nikt dziś tego nie potraktuje jako wadę. Tu chodzi przecież o przywołanie wspomnień z młodości bądź dzieciństwa, a to zawsze jest bezcenne. Ten pięknie zachowany egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, dzięki czemu nie ma już klasyczne okrągłe zegary, pięciobiegową skrzynię i welurową tapicerkę, jak w Polonezie.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 26700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 124 Special 1971 – 33700 PLN – Busko Zdrój

Nie, to nie jest Duży Fiat. Nie jest to też Łada. To coś znacznie lepszego, włoski pierwowzór WAZ’a 2101, na dodatek we wzmocnionej wersji. Fiat 124 budowany był w latach 1966-74. Wyposażony początkowo jedynie w 60-konny silnik 1,2 l, często krytykowany był za kiepskie osiągi. Dlatego też już w 1968 roku pojawił się Fiat 124 Special z 70-konnym silnikiem 1,4 l, i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Prócz jednostki napędowej, 124 Special wyróżnia się podwójnymi reflektorami i zmienioną atrapą chłodnicy, innymi zderzakami, zmienionymi tylnymi lampami, a także bardziej bogato zaaranżowanym wnętrzem i lepszym wygłuszeniem kabiny. Na polskim rynku to rzadkość, a tak ładnie zachowany egzemplarz z pewnością wzbudzi entuzjazm na niejednym zlocie miłośników klasycznej motoryzacji.
Czytaj dalej Fiat 124 Special 1971 – 33700 PLN – Busko Zdrój

Fiat Topolino A 1939 – 47700 PLN – Busko Zdrój

Fiat 500, popularnie nazywany „Topolino”, to bez wątpienia jeden z najsłynniejszych włoskich samochodów. Topolino to po włosku „mała mysz”, nazwa, którą określano również Myszkę Miki. Było to mały, popularny włoski samochód produkowany w latach 1936–1955. Jego zadaniem było zaspokajanie motoryzacyjnego głodu Włoch i czynił to wyśmienicie. Zasilany czterocylindrowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 0,569 l, napędzał koła przednie. Dwuosobowy, z masą poniżej 400 kg i mocą 13 KM zdolny był rozpędzić się do 85 km/h. Model A, taki jak prezentowany przez DMMotors, oferowany był w latach 1936-48 i wyróżniał się reflektorami umieszczonymi nad błotnikami i kołem zapasowym umieszczonym na tylnej części nadwozia.
Czytaj dalej Fiat Topolino A 1939 – 47700 PLN – Busko Zdrój