Dodge Caravan 1986 – 34900 PLN – Toruń

Miał się mieścić na małym miejscu parkingowym, mieć płaską podłogę, 7 miejsc i wyjmowane fotele. Tak powstał Dodge Caravan, pierwszy minivan na świecie, debiutujący na koniec 1983 roku i wyprzedzający o pół roku europejskie Renault Espace. Choć dziś o pierwszej generacji możemy najczęściej co najwyżej poczytać w motoryzacyjnej literaturze, okazuje się, że wciąż można odnaleźć na rynku egzemplarz pierwszej generacji w bardzo dobrym stanie. Ten egzemplarz w topowej wersji LE ma nawet kultową pseudo-drewnianą, winylową aplikację na karoserii, nawiązującą do amerykańskich „woodie-wagons” z lat 30-tych i 40-tych XX wieku, a także tkaninę „deluxe” na fotelach i kanapach. Odnajdziemy tu nawet dwa „cup holdery” i był to pierwszy samochód w historii wykorzystujący to rozwiązanie. To rzadka okazja nabycia samochodu znakomicie łączącego funkcje pasażerskie i użytkowe.

Dodge Caravan LE
Rocznik: 1986
Przebieg: 292186 km
Pojemność: 2555 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 106 KM

Cena: 34900 PLN

Wyposażenie:
– automatyczna skrzynia 3-biegowa,
– silnik 2,6 l rzędowa 4,
– klimatyzacja,
– tempomat,
– elektryczne szyby przednie,
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy,
– centralny zamek,
– elektrycznie otwierana klapa bagażnika,
– elektryczne lusterka,
– regulowana kierownica,
– wersja 7-osobowa (tylne kanapy można wyjąć),
– radio na kasety,
– uchylne 4 szyby tylne,
– relingi dachowe.

Na sprzedaż piękny Dodge Caravan z 1986 roku w kolorze kremowym.
Jeden właściciel w USA od początku! Kupiony na aukcji charytatywnej, po przekazaniu auta na cele charytatywne przez pierwszego i jedynego właściciela.
Wnętrze w doskonałym stanie, fotele i tapicerka welurowa koloru beżowego, bez jakichkolwiek śladów zużycia.
Nadwozie i podwozie w bardzo dobrym stanie, brak rdzy.

Do auta jest gruba teczka z dokumentami zakupów i napraw od 1986 roku. Łącznie z window sticker oraz fakturą zakupu z końca 1985 roku. W momencie zakupu podstawowa wersja tego modelu kosztowała ok. 10500 USD plus opcje dodatkowe przy zakupie około 4000 USD.
W ostatnich latach auto przejeżdżało kilkaset mil rocznie, mimo to olej regularnie wymieniany co roku.
Nigdy nie palone w aucie, ponieważ jak wynika z dokumentów właściciel miał uczulenie na dym.
Posiadam także kserokopię tytułu własności z danymi właściciela (takie same jak na fakturze zakupu z ’85 roku).
Do auta także oryginalna instrukcja obsługi, karta gwarancyjna, kilka kluczyków, w tym jeden z oryginalnym breloczkiem, kserokopia artykułu z gazety na temat tego modelu.
Samochód zarejestrowany na zabytkowy – żółte tablice. W Polsce od lutego 2022.
Aktualny przebieg 181556 mil.

Kilka większych serwisów auta w USA wynikających z dokumentów:
– w roku 2007 wykonana naprawa blacharsko-lakiernicza – kwota 5448,95 USD,
– w roku 2014 wykonana naprawa blacharsko-lakiernicza – kwota 1536,49 USD,
– konwersja klimatyzacji z czynnika R12 na R134a w roku 1997 – kwota 414,00 USD,
– regeneracja automatycznej skrzyni biegów w roku 2003 – kwota 985,80 USD,
– wymiana gaźnika w roku 2010 – kwota ~1000 USD.

Z rzeczy eksploatacyjnych wymieniony olej (Valvoline), płyn chłodniczy czysty zielony, wymieniony uszczelniacz wału oraz uszczelka pod pokrywą zaworów, poduszka silnika, opony 5,5 – 6 mm bieżnika, hamulce w bardzo dobrym stanie, klimatyzacja sprawna.

Do auta było także CB radio wraz z długą anteną na magnes, pompa paliwa w pudełku (nie wymaga wymiany), poduszka silnika, kilka drobnych elementów, jak zaślepki po wyjęciu kanap itp. – oczywiście dokładam te rzeczy wraz z samochodem.

Telefon: +48 502 419 421
Miejscowość: Toruń