Ferrari 275 GTB Speciale 1965 – SPRZEDANE

Ferrari 275 GTB miało piękną i charakterystyczną sylwetkę z niezwykle długą maską, oferowało 300 KM z jednostki V12 z czterema wałkami rozrządu i po raz pierwszy w Ferrari – układ transaxle i niezależne zawieszenie tylnej osi. Zaprojektowane przez mistrza Battista Pininfarina, niemal wszystkie powstały w przyfabrycznym Carrozzeria Scaglieti. Jedynie pierwszy egzemplarz powstał w Carrozzeria Pininfarina, i pozostał do użytku osobistego twórcy. Od późniejszych egzemplarzy różnił się niezliczoną ilością drobnych elementów. Miał bardziej finezyjne kształty, dopracowane detale, bardziej luksusowe wnętrze. To prawdziwe, jednostkowe dzieło sztuki przez ponad 25 ostatnich lat znajdowało się w prywatnej kolekcji i nie było pokazywane publicznie. To absolutnie wyjątkowe Ferrari 275 GTB Speciale, wystawione w styczniu 2018 na aukcji Gooding and Company, sprzedane zostało za ponad 8 mln dolarów (ponad 30 milionów złotych). To siódmy wynik na świecie w całym 2018 roku.

Link: https://www.goodingco.com/vehicle/1965-ferrari-275-gtb-speciale/

1965 Ferrari 275 GTB Speciale
The Personal Car of Battista Pininfarina | Frankfurt, Torino, Paris, and Brussels Show Car
One-Off Coachwork by Pininfarina

Estimate: $8,000,000 – $10,000,000
SOLD $8,085,000

Chassis: 06437
Engine: 06437

Please note that Ferrari Classiche Certification has been issued for this vehicle and the “Red Book” certification documents accompany its sale. Please also note that this vehicle, which has been in static storage and not driven in many years, will require mechanical attention prior to road use. Some corrosion has been found in the fuel tank. Additionally, please note that a new title is being processed and should be available shortly following the auction.

The One-of-a-Kind 275 GTB Speciale – A True Masterpiece of Automotive Art
Built by Carrozzeria Pininfarina for the Personal Use of Battista Pininfarina
Features Numerous Bespoke Coachwork Details and Desirable 6-Carb Engine
Displayed at the Frankfurt, Paris, Torino, and Brussels Motor Shows in Period
A Fixture in a Major Private Collection and Largely Unseen for the Past 25 Years
History and Provenance Documented by Ferrari Historian Marcel Massini

3,285 CC Tipo 213 SOHC V-12 Engine
Six Weber 40 DCN Carburetors
265 BHP at 6,500 RPM
5-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Vacuum-Assisted Dunlop Disc Brakes
4-Wheel Independent Suspension with Wishbones and Coil-Over Sh