Ferrari 308 GTB 1977 – SPRZEDANE

Wczesny, gaźnikowy, jeden z pierwszych ze stalowym nadwoziem – Ferrari 308 GTB z 1977 roku był gwiazdą licytacji Auctionaty w Berlinie. To jedna z 2857 wyprodukowanych sztuk, która uzyskała sławę m.in. dzięki serialowi Magnum. Samochód warty zainteresowania, a prezentacja oferty (co godne pochwały) zawierała szczegółowy opis stanu technicznego w pięciostopniowej skali. Mamy w nim oceniony stan blacharki, lakieru, części chromowanych, uszczelek, części gumowych, szyb, opon, wnętrza, komory silnika, jednostki napędowej i bagażnika. W rezultacie to „3+” – pojazd używany, z naturalnymi śladami eksploatacji, bez znaczących ognisk rdzy i nie wymagający natychmiastowych napraw. Kupujący zaszalał, kładąc na stół imponujące 105230 euro (ok. 424000 PLN).

Link: https://auctionata.com/o/107530/ferrari-308-gtb-design-by-sergio-pininfarina-model-1977

18 | FERRARI 308 GTB, Design by Sergio Pininfarina, Model 1977

Auction takes place on:
Monday
May 4, 2015
12 pm EDT
Berlin

Sold for € 105,230.00
Estimated € 90,000.00
Starting at € 45,000.00

Ferrari 308 GTB
Ferrari, Italy, model 1977
Registration date: Denmark in 1977
Vehicle identification number: 22159
Engine identification number: 00849
3.0 liter engine with 255 hp
5 gear manual transmission
Mileage in kilometers displayed: 46,253
Color: black; interior: beige
Swedish documents
Matching numbers
Extras: dry sump lubrication, Weber carburetor

This Ferrari 308 GTB was first delivered to Denmark in 1977. Shortly later it was bought by an American race driver. From the U.S.A. it found its way back to Scandinavia, finding a new home in Sweden. While the first 308 GTB had a body of synthetic material, this is one of the first models made with a torsion-resistant steel body.

Now this sports car from Maranello is looking for a new owner. What makes it so convincing are the matching numbers, dry sump lubrication, a Weber carburetor and Michelin XWX tires.

Ferrari 308
Ferrari introduced the model 308 to the market in 1975 and laid the basis for one of the company’s most successful type series. The GTB (coupe) and GTS (targa) was built over a period of 10 years, the first ca. 600 units were made with a glass fiber reinforced plastic body called Vetroresina. 2,857 units of the GTB Coupe version were built. The designation 308 stands for the first two numbers of the cubic capacity and the third indicates the number of cylinders. In the 1980s the TV show Magnum P.I. contributed to the popularity of the 308 GTS.

Click here for Classic Analytics evaluation / Kliknij, aby pobrać wycenę