Ferrari 550 Maranello 1998 – SPRZEDANE

W lipcu 1996 roku na niemieckim torze Nürburgring Ferrari zgromadziło grupę dziennikarzy i przedstawiło im Typ F133, czyli Ferrari 550 Maranello. W jazdach pokazowych wzięli udział kierowcy Formuły 1, Michael Schumacher oraz Eddie Irvine, a na miejscu obecni byli również Niki Lauda i Jody Scheckter. Było to dla marki spore wydarzenie, ponieważ model 550 Maranello był powrotem Ferrari do koncepcji sportowych samochodów z silnikiem umieszczonym z przodu. Po prawie dwudziestu czterech latach świat doczekał się godnego następcy legendarnego 365 GTB/4 Daytona – doskonałego wręcz samochodu klasy GT. Ferrari 550 Maranello wyposażone w 5,5-litrowe V12, które rozwijało moc 478 KM, ćwierć mili pokonywało w 12,5 sekundy. Jeden z 3100 wyprodukowanych egzemplarzy, w pięknym czarnym lakierze z jasnym skórzanym wnętrzem został właśnie wystawiony na aukcji. Samochód z przebiegiem 13100 mil, po niedawnym serwisie, sprzedany został za 115,5 tysięcy dolarów, czyli około 393,2 tysięcy złotych.

Link: https://www.rmsothebys.com/en/auctions/FL18/Fort-Lauderdale/lots/r0290-1998-ferrari-550-maranello/654348

1998 Ferrari 550 Maranello
$125,000 – $150,000
Offered without reserve
RM | Auctions – FORT LAUDERDALE 2018 – Offered on: Saturday, April 7, 2018

Lot Number 3157

Chassis No. ZFFZR49A7W0111347

Less than 13,100 miles
Documented service history
Striking black over tan combination
Excellent example of Ferrari’s two-seater V-12 touring car

Ferrari was the ultimate builder of grand-touring cars-right up through the legendary 365 GTB/4 „Daytona.” Yet it took the Prancing Horse nearly two dozen years to try the two-seat, front-engined, rear-drive, V-12-powered recipe again with the 550 Maranello.
The shapely, Pininfarina-penned 550 Maranello was worth the wait. It used a version of the 5.5-liter V-12 featured in the four-seat 456, but Ferrari offered the 550 only with a six-speed manual. With 478 hp tasked with motivating about 3,900 lbs., the 550 Maranello was fleet of foot. Its 0-60 sprints of 4.2 seconds and its 12.5-second quarter-mile times are solid evidence. Assembly of the 550 commenced in 1996, and about 3,100 were built when production ceased in 2001.

The 550 Maranello offered here is a well-documented, low-mileage example and shows less than 13,100 miles, only a handful of which have been accumulated since extensive maintenance was performed by the noted Griffin Motorwerke in Berkeley, California. Other than an Alpine head unit with HD and satellite radio compatibility, the 550 Maranello shows no modifications from the factory. Its interior presents as new, including the oft-maligned center console trim and switches. With its recent servicing, this 550 Maranello is ready to be driven and enjoyed.