Fiat 124 Spider 1979 – 44000 PLN – Warszawa

Narodził się w 1966 roku na deskach kreślarskich Pininfariny, w produkcji pozostając przez niemal 20 lat. Prezentował się niczym zmniejszone Ferrari 275 GTS, choć jego mechanika była bez wątpienia bardziej skromna. Fiat 124 Spider wykorzystywał podzespoły popularnej 124-ki oraz świetny czterocylindrowy silnik DOHC Aurelio Lamprediego, co zapewnia mu ponadprzeciętną chyżość, ale i pozwala utrzymać koszty serwisu na rozsądnym poziomie. Większość produkcji została wyeksportowana do USA, podobnie jak prezentowany egzemplarz. Mimo, że Amerykanie uwielbiają automatyczne skrzynie biegów, większość z tych uroczych kabrioletów została wyposażona w skrzynie manualne. Ten na pokładzie oferuje automat, co jest sporą rzadkością w tym modelu. Samochód jest po kompletnym remoncie mechanicznym i lakierniczym. Na zdjęciach prezentuje się fenomenalnie.

Fiat 124 Spider
Rocznik: 1978
Przebieg: 105000 mil
Pojemność: 1996 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 102 KM

Cena: 44000 PLN

Fiat 124 Spider 2000. Wersja oferowana na rynek amerykański. Rok produkcji 1979.
124 Spider napędzany jest przez silnik DOHC (Double OverHead Camshaft – dwa wałki rozrządu w głowicy), konstrukcji byłego inżyniera Ferrari, Aurelio Lamprediego.
Silnik o oznaczeniu 132C2.031 o pojemności 1995cm3 i mocy 102 KM.
Jest to najlepszy i dający najwięcej radości z jazdy silnik montowany w tym modelu.
W połączeniu z 3 biegową automatyczną skrzynią autem podróżuje się w wyjątkowo sprawnie.
Automatyczna skrzynia biegów w Fiacie 124 Spider była montowana niezwykle rzadko i jest to naprawdę duża rzadkość dla poszukiwaczy tego modelu.
Odkryte nadwozie opracowane zostało bezpośrednio przez samego Sergio Pininfarinę, który inspirował się projektem Chevroleta Corvette „Rondine” oraz Ferrari 275 GTS.

To co wyróżnia to auto to zdecydowanie najlepszy silnik, automatyczna skrzynia biegów oraz elektryczne szyby przednie – w takiej konfiguracji tych aut było naprawdę bardzo mało i stanowią bardzo dużą rzadkość.
Stan techniczny tego egzemplarza został doprowadzony niemal do ideału.
Silnik przeszedł remont, nowa pompa wody, wymieniony rozrząd.
Zregenerowany został gaźnik oraz cały układ zasilania.
Skrzynia została gruntowanie sprawdzona, zalana świeżym olejem.
Wymienione zostało również zawieszenie, auto otrzymało nowy układ wydechowy.
Wypłukano, wyczyszczono i zalano świeżym płynem układ chłodzenia.

Auto zostało gruntowanie odrestaurowane lakierniczo około 6 lat temu przez poprzedniego właściciela w Holandii.
Lakier jest w bardzo dobrym stanie, gdzieniegdzie widać naprawdę drobne ryski.
Niedawno została wykonana korekta lakieru, który został dodatkowo zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi, co pozwoli dłużej cieszyć się pięknem tego auta.

Dodatkowo została wymieniona cała wykładzina wraz z dywanikami oraz pokryciem w bagażniku.
Podwozie jak i nadwozie auta jest w stanie idealnym, nie nosi żadnych oznak korozji, purchli czy innych niepokojących oznak.
Auto nie uczestniczyło w żadnym wypadku, wszystkie najważniejsze punkty są w stanie nienaruszonym.
Dach miękki materiałowy, nowe poszycie wraz z miękką szybą tylną.

W auto włożyłem naprawdę dużo czasu i środków aby doprowadzić go do stanu w jakim jest obecnie.
Jest to prywatny samochód – zarejestrowany w Polsce, posiada ważną polisę OC i przegląd techniczny – oczywiście możliwy jest powrót autem po zakupie na kołach.
W chwili obecnej nie widzę żadnych poważnych rzeczy, które wymagały by interwencji, napraw czy remontu.

Z drobnych rzeczy, które uważam warto dodać lub zmienić, których już nie byłem w stanie dokończyć to:
– daszki „słoneczka” przeciwsłoneczne
– wymienić włącznik świateł awaryjnych
– oraz naprawić klakson (działał i ostatnio odmówił posłuszeństwa).

Auto ma założone bardzo rzadki model felg CROMODORA CD30 ABARTH, są to felgi magnezowe, dużo lżejsze od aluminiowych.
Felgi w pełni odrestaurowane + nowe opony.

Cena jaka mnie interesuje to 44.000 zł lub 10.000 Euro – co zważywszy na stan i rzadkość wyposażenia auta nie jest wygórowaną ceną.

Telefon: +48 507 299 282
Miejscowość: Warszawa