Fiat Coupe 20v Turbo 1998 – Warszawa

Fiat Coupe debiutował w 1994 roku, łącząc niezwykłe nadwozie projektu Chrisa Bangle’a z wnętrzem zaprojektowanym przez Pininfarinę. Według Bangle’a przednia część to hołd dla Forda GT40, podczas gdy korek wlewu paliwa to nawiązanie do Dodge’a Chargera z 1968 roku. Wielu sympatyków tego auta ochrzciło je mianem „Ferrari ze znaczkiem Fiata”, a w roku 1996 dostali ku temu nowe argumenty. Zmieniono wówczas paletę silników, a czterocylindrową, turbodoładowaną jednostkę Lamprediego zastąpiono pięciocylindrowcem o czterech zaworach na każdy cylinder. Moc maksymalna wzrosła ze 190 KM do 220 KM, lecz jeszcze bardziej zauważalna była różnica w prędkości maksymalnej. Zamiast do 225 km/h wóz rozpędzić mógł się do 250 km/h, co uczyniło samochód najszybszym Fiatem w historii marki, a rekord ten nie został zresztą pobity do dzisiaj. Wersja 20v Turbo otrzymała również mechaniczną szperę i wydajniejsze hamulce przedniej osi (czterotłoczkowe zaciski Brembo i tarcze o średnicy 305 mm). Ten egzemplarz przybył do Polski 11 lat temu z Japonii i ma dziś jedynie 105 tys. km przebiegu.

Link: https://www.catawiki.com/pl/l/51628551-fiat-coupe-2-0-20v-turbo-1999

Fiat Coupe 2.0 20V Turbo
Rocznik: 1998
Przebieg: 105000 km
Pojemność: 1999 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 220 KM

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– centralny zamek

Fiat Coupe 20V Turbo, 220 KM, legendarny 5 cylindrowiec z turbosprężarką, napędem na przednią oś, seryjnie wyposażony w szperę. V-max 250 km/h i 6,5 s od 0 do 100 km czynią z niego najszybszego Fiata w historii marki. Co ciekawe jest to bardzo rzadka wersja na rynek japoński (oczywiście oryginalne LHD), wyposażona w spryskiwacze reflektorów, klimatyzację i nieco japońskich naklejek.

Auto jest od 11 lat w Polsce, ale przejechało dotychczas zaledwie 105.000 km. Fiat jest świeżo po serwisie. Została zregenerowana turbosprężarka, wymieniono kompletny rozrząd, nagrzewnicę, tarcze, klocki, zostały założone przewody hamulcowe w oplocie, wymieniono wszystkie oleje (w silniku mobil1 5w50) i wiele innych drobnych rzeczy. Dodatkowo zostały odświeżone oryginalne felgi, a na nich znajdują się nowe opony.

W sumie posiadam faktury na 17.000 zł, co sprawia że wóz jest po prostu gotowy do drogi. Miernik pokazuje, że na aucie jest drugi lakier, barwa oryginalna. Wnętrze w bdb stanie, tak samo podwozie.

Wóz zarejestrowany w Polsce na białe tablice.

Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Warszawa