Nazwa Croma pojawiła się po raz pierwszy u Fiata w latach 1985-96, oznaczając flagową limuzynę koncernu, opracowaną jako wspólny projekt marek Fiat, Lancia, Alfa Romeo i Saab. Karoserię Fiata Croma narysował Giorgietto Giugiaro z Italdesign. Pod maskę trafiało 16 różnych jednostek napędowych. Najciekawsze to 2 l turbo i jak w naszym egzemplarzu, 2.5 V6 od Alfa Romeo, czyli kultowe Busso. Samochód sprowadzony ze Szwajcarii, według słów właściciela – pasjonata modelu jest to jedna z zaledwie 30 sztuk z tym doskonałym silnikiem sprzedanych na rynku szwajcarskim. Auto jest absolutnie czarujące zarówno pod względem stylistyki, brzmienia silnika, jak i komfortu (wystarczy spojrzeć na fotele, gwarantują wszystko to, co obiecują swoim wyglądem). To ultra fajny i niezwykle rzadko spotykany na rynku sedan.
Czytaj dalej Fiat Croma 2.5 V6 1994 – 47500 PLN – Poznań
Fiat
Fiat Barchetta 1997 – 32900 PLN – Kielce
To był samochód, który idealnie wstrzelił się w potrzeby rynku. Model Barchetta przywrócił włoską markę na rynek stylowych roadsterów po wielu latach nieobecności, w latach 1994-2005. Jego obłe kształty i podniesione linie zarówno przednich, jak i tylnych błotników to oczywiste nawiązanie do klasycznej motoryzacji i słynnych modeli, jak przede wszystkim Ferrari 166 MM i Fiat Dino Spider. Choć tym razem nie sięgnięto do portfolio silników Ferrri, a jedynie do mechaniki Fiata Punto, cel został osiągnięty. Auto usyskało popularność i w sumie wyprodukowano 57791 sztuk. Tak za młodu, jak i dziś, zadbany egzemplarz przykuwa uwagę na ulicy, szczególnie, gdy wyposażony jest w czerwony dach.
Czytaj dalej Fiat Barchetta 1997 – 32900 PLN – Kielce
Fiat Abarth 850 Scorpione 1961 – SPRZEDANY
Geniusz Carlo Abartha polegał na zdolności przekształcania samochodów o małej pojemności skokowej, sprzedawanych masowo, w naprawdę wyjątkowe kreacje. Były ona nie tylko charyzmatyczne, ale odnosiły także sukcesy sportowe. Talent inżyniera jest łatwo widoczny w Fiacie Abarth 850 Scorpione, mimo iż jego podwozie i mechanika pochodziły z Fiata 600. Prezentowany na aukcji 850 Scorpione jest jednym z mniej niż 200 wyprodukowanych egzemplarzy. Wcześniejsze lata swojego życia spędził w Stanach Zjednoczonych, by na początku lat 90. wrócić do macierzystych Włoch. Gdy trafił do The Piccolo Collection wymagał pełnej renowacji. Ze względu na delikatny charakter aluminiowej karoserii renowacja trwała kilka lat. Prace dokończył Stefano Volpi, były główny mechanik wyścigowy Bizzarrini. Właściciel do niedawna uczestniczył Abarthem w historycznych imprezach, takich jak: Grand Prix Bergamo, Coppa d’Oro delle Dolomiti i Mugello Classic. Dobrze znany wśród entuzjastów Abartha i coraz rzadziej spotykany model wyceniony na 40 – 50 tysięcy euro, wylicytowany został za 34,5 tysiąca euro.
Czytaj dalej Fiat Abarth 850 Scorpione 1961 – SPRZEDANY
Fiat 131 SuperMirafiori 1600 TC 1981 – 49000 PLN – Raszyn
Fiat 131 jest jednym z tych samochodów, które w czasach PRLu okryte były największym kultem. Podczas, gdy Polacy marzyli o dwuwałkowych silnikach Lamprediego w Polonezach i Dużych Fiatach, tu były one w pakiecie w wersji SuperMirafiori. Moc, charakterystyczne brzmienie i piękna sylwetka. Do tego pięć biegów i elektryczne szyby. Było czego zazdrościć, bo takie samochody to był wówczas przywilej nielicznych. Zadbany i wolny od korozji egzemplarz wzbudzi zainteresowanie również dziś. Ten przyjechał do Polski z Włoch kilka lat temu i zachowuje wciąż nawet fabryczna folię na boczkach drzwi. Z pewnością niejeden szatniarz chętnie go popilnuje.
Czytaj dalej Fiat 131 SuperMirafiori 1600 TC 1981 – 49000 PLN – Raszyn
Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie
Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie
Fiat Barchetta 1997 – 28000 PLN – Zamość
Jest czerwony, włoski i stylowy. To wystarczające atuty, by pokochać Fiata Barchetta, zwłaszczy gdy mówimy o egzemplarzu z rynku szwajcarskiego, zachowanego w bardzo dobrym stanie, z przebiegiem jedynie 70 tys. km. Model Barchetta przywrócił włoską markę na rynek stylowych roadsterów po wielu latach nieobecności, w latach 1994-2005. Projekt narodził się na desce kreślarskiej Greka, Andreasa Zapatinasa, późniejszego szefa Centro Stile Alfa Romeo. Jako podwozie wykorzystano skróconą płytę podłogową Fiata Punto, która wyposażona w 16-zaworowy, 130-konny silnik o pojemności 1,8 l (znany z modelu Coupe oraz Punto HGT) gwarantowała sportowe emocje. Do 2002 produkcją zajmowała się manufaktura Carrozzeria Maggiora, i właśnie z tej puli pochodzi prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Fiat Barchetta 1997 – 28000 PLN – Zamość
Fiat 126 Maluch Town 1999 – 36500 PLN – Nieporęt
Fiat 126 Maluch Town to ostatnie wydanie produkowanego od lat 70-tych modelu 126p. Zmian podczas produkcji było wiele, a ostatnią było dodanie zagłówków dla pasażerów tylnej kanapy. Taki Maluch ma również pasy dla wszystkich pasażerów, co dyktowały względy bezpieczeństwa. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a zadbane sztuki cieszą oko. Ten egzemplarz ma niezwykle niski przebieg 16 tysięcy kilometrów i na zdjęciach prezentuje się niezwykle okazale. Dziś taki samochód to duma, a kiedy zdobią go dodatkowo wciąż zachowane czarne tablice, to radość jest jeszcze większa. Pamiętajcie, że według aktualnych przepisów nie macie obowiązku przerejestrowywania takiego samochodu i wciąż możecie na kultowych, czarnych blachach legalnie jeździć – wystarczy jedynie zgłosić fakt nabycia pojazdu, najprościej przez platformę internetową gov.pl.
Czytaj dalej Fiat 126 Maluch Town 1999 – 36500 PLN – Nieporęt
FSO 125p 1.5 ME 1991 – SPRZEDANY
Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Z latami coraz więcej części otrzymywał z Poloneza – kierownica, fotele, welurowa tapicerka, silnik 1500, ale też pięciostopniowa skrzynia biegów. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego etapu produkcji. Sensacyjny jest jego przebieg, który wynosi zaledwie 98 kilometrów. Tak zachowany egzemplarz obroni się w każdej kolekcji.
Czytaj dalej FSO 125p 1.5 ME 1991 – SPRZEDANY
Polski Fiat 126p 1985 – 49900 PLN – Pabianice
Zmotoryzował polskie społeczeństwo, przez wiele lat był najtańszym autem na rynku, najtańsza była też jego eksploatacja. To wszystko pozwalało zapomnieć, że Polski Fiat 126p od strony technicznej był konstrukcją pamiętającą start produkcji kultowego, włoskiego Fiata 500, czyli rok 1957, i że rozmiary predysponowały go do użytku jako auto miejskie. Popularne „maluchy” przemierzały Polskę wzdłuż i wszerz, dając poczucie wolności, jakiego nie mógł zaoferować transport publiczny. Może bogatsza Europa używała go jako numer 2 w rodzinie, ale w Polsce zawyczaj był to numer 1. Dla wielu wciąż tym numerem 1 pozostał. Teraz już tani nie jest, bo sentyment ma swoją wartość. W pamięciu wielu zapisał się złotymi zgłoskami i przez to 126p z latami idzie w cenę. Zwłaszcza, gdy ma efektowny kolor, chromowane zderzaki, niski przebieg i oryginalny stan, tak jak ten egzemplarz.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1985 – 49900 PLN – Pabianice
Polski Fiat 126p 1983 – 55000 PLN – Białystok
Zmotoryzował polskie społeczeństwo, przez wiele lat był najtańszym autem na rynku, najtańsza była też jego eksploatacja. To wszystko pozwalało zapomnieć, że Polski Fiat 126p od strony technicznej był konstrukcją pamiętającą start produkcji kultowego, włoskiego Fiata 500, czyli rok 1957, i że rozmiary predysponowały go do użytku jako auto miejskie. Popularne „maluchy” przemierzały Polskę wzdłuż i wszerz, dając poczucie wolności, jakiego nie mógł zaoferować transport publiczny. Może bogatsza Europa używała go jako numer 2 w rodzinie, ale w Polsce zawyczaj był to numer 1. Dla wielu wciąż tym numerem 1 pozostał. Teraz już tani nie jest, bo sentyment ma swoją wartość. W pamięciu wielu zapisał się złotymi zgłoskami i przez to 126p z latami idzie w cenę. Zwłaszcza, gdy ma chromowane zderzaki, niski przebieg i oryginalny stan, a właśnie taką konfiguracją poszczycić się może egzemplarz z tego ogłoszenia.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 55000 PLN – Białystok