Fiat

Fiat 126el 1996 – 27000 PLN – Poznań

Pierwszy mały Fiat z lini montażowej zjechał ponad pół wieku temu. Wspomnienia z nim związało kilka pokoleń Polaków i mimo, że był to mały wóz i technicznie oparty na starszym niemal kolejne dwie dekady Fiacie 500, służył dzielnie i zapisał się wspaniale w pamięci wielu. Przez lata przechodził wiele drobnych modyfikacji, by pod koniec produkcji stać się samochodem nieco lepiej wyciszonym, nieco bardziej komfortowym i dzięki zmienionym wytłoczkom karoserii – nieco bardziej smukłym. Mógł i nadal może się podobać. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a już każdy odnaleziony egzemplarz utrzymany w pięknym stanie budzi szczególnie szeroki uśmiech na twarzy. Ten ma jedynie 46 tys. km przebiegu i jak widać na zdjęciach u właściciela, w kolorze 129 (Rosso Swift) oraz towarzystwie włoskiej motoryzacji prezentuje się znakomicie.
Czytaj dalej Fiat 126el 1996 – 27000 PLN – Poznań

Fiat Dino Coupe 1971 – 70000 EUR – Włochy

Fiat Dino Coupe 1971 łączy piękną sylwetkę z wyrafinowaną jednostką napędową. Jego nazwa odnosi się do Ferrari Dino, a dokładniej do jego silnika V6, jednostki nazwanej imieniemy syna Enzo Ferrari, Alfredo. Silniki te produkowane były przez Ferrari i montowane były w Dino, ale trafiły również do Fiata, aby uzyskać odpowiedni nakład produkcji niezbędny do homologacji jednostki napędowej w Formule 2. W poliftowej, cywilnej odsłonie, ten silnik V6 otrzymał pojemność zwiększoną do 2,4 l i generował moc 180 KM. Zestawiony z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, zepwniał pierwszą setkę już w 8,7 s. Design to dzieło Giorgetto Giugiaro z pracowni Bertone. Efekt? Klękajcie narody.
Czytaj dalej Fiat Dino Coupe 1971 – 70000 EUR – Włochy

Fiat 126 1984 – SPRZEDANY

Fiat 126 od strony technicznej był konstrukcją pamiętającą start produkcji kultowego Fiata 500, czyli rok 1957, a rozmiary predysponowały go do użytku jako auto miejskie. Choć u nas popularne „maluchy” przemierzały kraj wzdłuż i wszerz, mieszcząc wielokrotnie całe rodziny, na zachodzie zazwyczaj było to inaczej. Mały, świetnie sprawdzał się w mieście i nie był drogi w eksploatacji. Egzemplarz zaoferowany przez Ardor Auctions pochodzi z czasów, gdy model produkowany był już wyłącznie w Polsce, w FSM. Oznaczenia na jego karoserii wskazują jednak, że jest to wersja eksportowa.
Czytaj dalej Fiat 126 1984 – SPRZEDANY

Fiat 126elx Maluch 1997 – 28000 PLN – Poznań

Maluch pod koniec swojej produkcji stał się samochodem nieco lepiej wyciszonym, nieco bardziej komfortowym i dzięki zmienionym wytłoczkom karoserii – bardziej smukłym. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a już każdy odnaleziony egzemplarz zachowany w stanie oryginalnym budzi szczególnie szeroki uśmiech na twarzy. Ten ma piękny i bardzo rzadko spotykany kolor 485 Azzurro Amalfi, jedynie 37 tys. km przebiegu i pochodzi od drugiego właściciela. Stan zachowania jest fantastyczny, zdjęcia można oglądać wręcz z przyjemnością. Co ważne podkreślenia, jest to stan oryginalny, a nie efekt prac renowacyjnych.
Czytaj dalej Fiat 126elx Maluch 1997 – 28000 PLN – Poznań

Polski Fiat 126p 1983 – 79000 PLN – Nowy Sącz

W ostatnich latach wypłynęło ich kilka, lecz okazuje się, że to wciąż nie koniec. Takie znaleziska wciąż spoczywają w polskich garażach i stodołach. Przechowywane od lat, nieczęsto pojawiają się na rynku. Ten Polski Fiat 126p ma na liczniku ledwie 78 km i jest to odległość, jaką samochód pokonał z salonu wprost do garażu pierwszego właściciela. Później, od 1983 roku, już nie jeździł. We wnętrzu w wielu miejscach zachowała się jeszcze fabryczna folia. Aby samochód mógł zachwycać nie tylko wnętrzem, ale i swoją zewnętrzną prezencją, właściciel zadał sobie ten trud, by auto polakierować od nowa. Dzięki temu maluszek jest dziś okazem mogącym zdobić każdy salon.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 79000 PLN – Nowy Sącz

Fiat 500C Topolino Giardiniera 1949 – 26900 PLN – Zgierz

Produkowany od 1949 roku model 500 C był już setnym modelem samochodu FIAT. Aby podkreślić istotne innowacje techniczne, zdecydowano się na przeróbkę nadwozia, aby uczynić je bardziej nowoczesnym. Przód został zmodyfikowany poprzez umieszczenie reflektorów w błotnikach, a z tyłu zniknęło klasyczne, typowo przedwojenne, koło zapasowe. Nowa wersja, która w zmniejszonym formacie odtworzyła genialne rozwiązanie „funkcjonalnej karoserii”, wymyślone w 1946 roku przez Mario Revellego dla Carrozzeria Viotti, charakteryzowała się luksusowymi bokami wykonanymi z pasków jesionu i masonitu – materiału składającego się z prasowanych włókien drzewnych. „Giardiniera” była pierwszym na świecie samochodem typu kombi produkowanym masowo. Pierwotnego określenia „Giardinetta” nie można było używać, ponieważ zostało ono zarejestrowane przez firmę Carrozzeria Viotti. „Giardiniera”, oprócz podobieństwa do modelu Viotti, przejęła nazwę od wozów, którymi handlarze warzywami przewozili swoje produkty na targi.
Czytaj dalej Fiat 500C Topolino Giardiniera 1949 – 26900 PLN – Zgierz

Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Fiat Coupe 20V Turbo Limited Edition 1998 – 34500 EUR – Włochy

Fiat Coupe to jedyny projekt Chrisa Bangle’a stworzony dla włoskiej marki i przeznaczony do produkcji seryjnej. Bramy fabryki opuszczał od 1994 do 2000 roku. W 1998 wyprodukowano specjalną wersję modelu 20V Turbo Limited Edition, która oprócz nowej 6-biegowej skrzyni posiadała ulepszony układ hamulcowy Brembo z nawiercanymi tarczami, czerwone 4-tłoczkowe zaciski Brembo i czerwoną pokrywę zaworów. Z zewnątrz znajdziecie charakterystyczne napisy 20V Turbo umieszczone na słupkach B. We wnętrzu poznacie go po tabliczce o eliptycznym kształcie, umieszczonej nad lusterkiem wstecznym z wytłoczonym napisem 20v turbo oraz numerem w serii. Co jeszcze we wnętrzu? Pedały oraz podnóżek Sparco Reflex, prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h, kierownia z czarnej skóry z czerwonym, perforowanym podparciem kciuka. Również gałkę zmiany biegów w kolorze czarnym z czerwonym akcentem postanowiono tu obić skórą. Skórzane są także panele drzwi, sportowe fotele Recaro, a wszystko utrzymane jest w czarno-czerwonych barwach. W limitowanej edycji dostępnych było tylko 5 kolorów: szary Vinci (szary brąz), pastelowa czerń 601, pastelowa czerwień, chrono szary (błękit chmur) i stalowoszary. Najprawdopodobniej powstało ich około 400 sztuk, choć najwyższy znany numer to… 1471.
Czytaj dalej Fiat Coupe 20V Turbo Limited Edition 1998 – 34500 EUR – Włochy

Polski Fiat 126p Obara Racing 1983 – 75000 PLN – Bielsko-Biała

Jeżeli gdzieś w głębokich wspomnieniach zachowaliście w pamięci pedzace maluchy w białym kolorze i z niebieskimi pasami na karoserii, pamięć Was nie myli. Właśnie tak prezentowały się auta fabrycznego zespołu OBR FSM, który startował nie tylko w Polsce, ale i w Belgii, Grecji, Francji i RFN. W sumie 126p zdobył 32 różne tytuły w rajdach i wyścigach, niejednokrotnie pokonując o wiele mocniejsze samochody. Silnik prezentowanego przez Classic-Group maluszka zbudowany został przez firmę Edwarda Obary, konstruktora, który doświadczenie zdobywał między innymi jako pracownik zespołu fabrycznego, czyli Ośrodka Badawczo-Rozwojowego FSM. Moc tej jednostki określona została na 50 KM, co stanowi absolutny szczyt, jaki można osiągnąć z oryginalnej, dwucylindrowej jednostki Fiata 126p.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p Obara Racing 1983 – 75000 PLN – Bielsko-Biała

Polski Fiat 126p 1979 – 39000 PLN – Zduńska Wola

Maluchy z niskimi przebiegami rzędu kilku tysięcy kilometrów pojawiają się na rynku raz na jakiś czas. To, co je łączy, to zazwyczaj późna data produkcji, dlatego ten jest wyjątkowy. Ten Polski Fiat 126p fabrykę opuścił w 1979 roku, czyli jest to II seria wersji określanej jako ST i pierwszy typ z silnikiem 650. Odnajdziemy w nim wszystko to, dzięki którym miłośnicy uznają je za klasyczne. Chromowane zderzaki, felgi z szerokim rozstawem śrub, rozrusznik na linkę, cienka kierownica z napisem FIAT, licznik w formie kapliczki i wiele mniejszych detali. Ten ma jeszcze dwa dodatkowe atuty. Pierwszy to kolor, a drugi to też kolor. Kolor nadwozia i kolor wnętrza. 165 – Rosso Corallo Scuro i beżowa tapicerka. Połączenie wyjątkowo urodziwe i wydane w czasach, gdy większość z nich była w środku po prostu czarna i smutna.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1979 – 39000 PLN – Zduńska Wola