Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 126 Red 1982 – 29700 PLN – Bielsko-Biała

Był czas, kiedy w Polsce Maluchem jeździł każdy. Choćby przez kilka miesięcy, choćby tylko na kursie, lecz prawie nie było Polaka, który nie wiedziałby jak to jest… i jako, że często był to samochód jedyny, mobilność jaką dawał pozwalała zapomnieć o wszystkich jego wadach. Spotykało się je na każdym kroku i jedyny problem polegał na tym… żeby rozpoznać swojego. Ograniczona paleta kolorów, niemal zawsze spotykane czarne, skajowe wnętrze. To być może tłumaczy dziś kult, jaki zrodził się na oferowane na zachodnich rynkach wersje specjalne Fiata 126 – Red, Brown, Silver oraz Black. Na każdym z nich mogliśmy znaleźć interesujący kolor, każdy z nich dostał ciekawe, zindywidualizowane wnętrze, każdy też otrzymał dodatkowe wyposażenie w postaci foteli z zagłówkami, pasów bezwładnościowych z przodu i z tyłu, uchylnych szyb. Dzięki zastosowaniu kwadratowej głowicy były one nieco szybsze, wszystkie miały alternator, a dodatkowe wygłuszenia sprawiły, że w kabinie można było normalnie rozmawiać. Wśród miłośników to spory rarytas, który z czasem powinien stabilnie nabierać wartości.
Czytaj dalej Fiat 126 Red 1982 – 29700 PLN – Bielsko-Biała

Polski Fiat 126p 1978 – 28000 PLN – Warszawa

Jeżeli chcielibyście wyobrazić sobie wszystko, co w Małym Fiacie może być najlepsze, doprawić go według najlepszych dostępnych metod i przepisów, to istnieje duża szansa, że będzie wyglądać dokładnie tak, jak ten w ogłoszeniu. Lakier Turchese Farfalla 463 – niebanalny, przykuwający uwagę, pokazujący, jak w latach 70-tych wesoły potrafił być mały samochód. Chromowana galanteria – nieodzowna, by podkreślić jego klasyczny styl. Silnik wzmocniony do 34 KM – idealny, by nadążać za współczesnym ruchem, a nawet by poczuć sportowe emocje. Szczególnie, gdy do dyspozycji jest obniżone i usztywnione zawieszenie, a ciało otulają gustowne kubełki, będące replikami najbardziej kultowego wzoru lat 70-tych. Ten Polski Fiat 126p wygląda jak wyjęty z marzeń.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1978 – 28000 PLN – Warszawa

Fiat Giardiniera 500 1968 – 59900 PLN – Grudziądz

W 1960 roku do oferty Fiata 500 dołączyła Giardiniera potocznie nazywana Ogrodniczką – bo tak można przetłumaczyć jej nazwę. Małe, ale praktyczne kombi, napędzane jest zaledwie 21–konnym silnikiem umieszczonym pod podłogą bagażnika. Pojemność przestrzeni użytkowej (po złożeniu tylnej kanapy) wynosi 1 m³, a dostęp do niej umożliwia duża tylna klapa. Giardiniera w produkcji pozostała do 1977 roku. Prezentowany model wyprodukowany został w 1968 roku. Odkupiony został od wnuka pierwszego właściciela i prezentuje się przepięknie.
Czytaj dalej Fiat Giardiniera 500 1968 – 59900 PLN – Grudziądz

Polski Fiat 126p 1988 – 15000 PLN – Warszawa

Polski Fiat 126p wychował dwa pokolenia kierowców. Jest niemożliwy do pominięcia we wspomnieniach z lat 70-tych, 80-tych czy 90-tych. Prezentowany egzemplarz to typ FL, czyli po “face liftingu”, który miał miejsce na koniec 1985 roku. Miał nowe zderzaki, ale też alternator, duży licznik i rozrusznik uruchamianym elektrycznie, a dodatkowo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż w późniejszych EL-ach. Ten egzemplarz jest w oryginalnym, świetnie zachowanym stanie, lecz po serwisie, przygotowującym go do drogi. Trudna może być jedynie decyzja, czy nim jeździć czy zakupić tylko do kolekcji i podziwiać w garażu, wszak jego przebieg to aktualnie jedynie 13 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1988 – 15000 PLN – Warszawa

Fiat 1100 103D Millecento 1958 – 34000 PLN – Radom

Millecento to nic innego jak tysiąc sto, czytane po włosku. Fiat 1100 103 debiutował w 1953 roku, miał modną, pontonową sylwetkę i samonośne nadwozie. Otrzymał 4 drzwi, zawieszone w charakterystyczny sposób, na środkowym słupku. O ile nadwozie było całkowicie nowe, silnik to sprawdzona jednostka z modelu 508 C Balilla 1100 – górnozaworowa, czterocylindrowa, połączona z 4-stopniową skrzynią biegów, synchronizowaną na trzech górnych przełożeniach. W 1956 roku samochód zaktualizowano do wersji 103E, a w 1958 roku zaproponowano 103D, czyli dokładnie taki samochód, jak w ogłoszeniu. Model wyróżnia się niewielkimi płetwami na tylnych błotnikach, zwiększono bagażnik, a także powiększono tylne okno. Z mechanicznego punktu widzenia główną zmianą były ulepszone hamulce, wzrosła również moc maksymalna do 48 KM według normy SAE. Co ciekawe, ten egzemplarz przybył do Polski już jako auto 10-letnie. W ostatnim czasie przeszedł renowację, dzięki czemu prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Fiat 1100 103D Millecento 1958 – 34000 PLN – Radom

Fiat 126 Maluch Town 2000 – 25000 PLN – Pabianice

Mały Fiat pod koniec produkcji był najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Polsce. Fiat 126 Maluch Town to jego bogata wersja, z wyposażeniem obejmującym m.in. zagłówki z tyłu i pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, choć znalezienie egzemplarza z końca produkcji w niemal fabrycznym stanie jest coraz większym wyzwaniem. Ten prezentuje się przepięknie, jakby czas się zatrzymał, a on dopiero co wyjechał z salonu Fiata.
Czytaj dalej Fiat 126 Maluch Town 2000 – 25000 PLN – Pabianice

Fiat 126 Bambino Silver 1979 – 27900 PLN – Bielsko-Biała

Miał być mały, ale bogaty i ekskluzywny. Fiat 126 Bambino Silver to bliski krewny naszego maluszka, którego jednak wyróżniała włoska produkcja i specjalne wyposażenie. Produkowany był w latach 1979-80 w miejscowości Cassino. Był koloru szarego, miał kolorowy pasek wzdłuż całej karoserii oraz napisy na błotnikach z oznaczeniem wersji „Silver”. Posiadał czarne zderzaki i listwę boczną. Miał fotele z zagłówkami, wykonane ze skóry, z szerokim, kolorowym, materiałowym pasem. Podsufitka była szara. Posiadał zielone, atermiczne szyby (tylne uchylne) i ogrzewaną tylną szybę, a także kilka różnic w silniku. Dziś to poszukiwany kąsek o rosnącej wartości kolekcjonerskiej. Ten ma przebieg jedynie 12900 kilometrów i wyposażenie w pełni zgodne z oryginalnym. Na zdjęciach prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej Fiat 126 Bambino Silver 1979 – 27900 PLN – Bielsko-Biała

Fiat 8V Supersonic 1953 – USA

Model 8V, czyli “Otto Vu”, był totalnym szokiem. Fiat znany w powojennej rzeczywistości jako wytwórca samochodów dla mas, małych, prostych i tanich, nagle w 1952 roku podczas genewskiego salonu prezentuje coś totalnie odmiennego – z rozmachem godnym przedwojennych czasów. Fiata 8V napędzał zaawansowany, sportowy silnik V8 o kącie rozwarcia 70 stopni, wyposażony w dwa dwugardzielowe gaźniki Weber 36 DCF3. Niezwykle zaawansowane technicznie podwozie stanowiło świetną bazę do wariacji stylistycznych. 34 egzemplarze otrzymały bryłę projektu i wykonania Reparto Carrozzerie Speciali, Carozzeria Zagato wykonała ich 30, resztę ze 114 wyprodukowanych sztuk ubrało Ghia i Vignale. Najbardziej oszałamiające nadwozia wyszły z deski kreślarskiej Giovanniego Savonuzzi i znane są jako Supersonic. Taki właśnie okaz, jeden z 15 wyprodukowanych, widzimy dziś wystawiony na aukcji. Projekt charakteryzowała stromo pochylona, długa szyba przednia, zakrzywiony w dół nos, prosta linia pasa bocznego kończąca się małymi płetwami i światła tylne mające przypominać dopalacze strumieniowe. Tak, to właśnie Jet Age, czyli samochód z ery inspirowanej odrzutowymi samolotami, kiedy fantazjowano, że tak będą wyglądać samochody przyszłości. Henry de Segur Lauve, projektant General Motors, twórca koncepcyjnego prototypu Corvette i innych znaczących samochodów, uczestniczył w oficjalnym debiucie Fiata 8V Supersonic podczas Paris Auto Show w 1953 roku. Od razu zamówił jednego dla siebie i to jest właśnie prezentowany egzemplarz. Niestety jego Otto Vu, wykończone w kolorze białym z niebieskim wnętrzem, już po roku miało kłopoty z silnikiem i nawet przez jakiś czas jeździło napędzane jednostką Chevroleta 283 V8. Mimo kłopotów mechanicznych Lauve i jego rodzina zakochana we Fiacie 8V Supersonic, zatrzymała go aż do 1991 roku. Dopiero po 1994 roku właściwe serce Otto Vu trafiło znów pod jego maskę. Po latach spędzonych w szwajcarskiej kolekcji samochód prezentuje się oszałamiająco w głębokiej, perłowej czerwieni nadwozia kontrastującej z jasnym skórzanym wnętrzem. Samochód ten licytowany będzie bez ceny minimalnej i może stanowić prawdziwe ukoronowanie każdej kolekcji.
Czytaj dalej Fiat 8V Supersonic 1953 – USA

Fiat-Abarth 750 GT 1960 – USA

Carlo Abartha chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Ten włoski “czarodziej” potrafił wycisnąć z popularnych samochodów Fiata wszystko, co najlepsze. Abarth 750 Gran Turismo oparty został na podwoziu skromnego Fiata 600. Wyposażony w aerodynamiczne nadwozie w stylu “double bubble” stworzone przez mistrzów z Zagato, jest dziś prawdziwą kolekcjonerską perełką. Za czasów swojej świetności Fiat-Abarth 750 GT był gwiazdą sportów motorowych. I nie chodzi tutaj tylko o wyścigi płaskie, ale i długodystansowe próby drogowe, jak Mille Miglia. Okaz wystawiony na sprzedaż był własnością nieżyjącego już kolekcjonera Toma Mittlera. Kosmetycznie odrestaurowany został tuż po przejęciu od Dennisa Veidemana w 1989 roku. Pełne uroku, lekko spatynowane czarne wnętrze i kultowe srebrne nadwozie, pięknie grają z lusterkami wyścigowymi w stylu Talbota i kołami Campagnolo. Nadwozie jest dobrze zachowane, a lakier nadal ma głęboki połysk. W momencie katalogowania samochód posiadał przebieg zaledwie 31089 mil. Ten mały pocisk licytowany będzie bez ceny minimalnej już w październiku, wtedy też przekonamy się, ile wart jest dla kolekcjonerów.
Czytaj dalej Fiat-Abarth 750 GT 1960 – USA

Fiat 130 Coupe 1974 – Poznań

Fiat już nigdy później nie był tak luksusowy. Kosztował trzykrotnie więcej niż model 132, a jego wyjątkowość dostrzec dziś możemy w wielu aspektach. Zaprojektowany w renomowanym studio Pininfarina Fiat 130 Coupe to następca modelu Dino. Debiutował w 1971 roku, w dwa lata po wersji sedan, i był od niego stylistycznie o wiele odważniejszy, niezwykle awangardowy. To bodaj pierwszy samochód, w którego sylwetce możemy odnaleźć tyle linii prostych, co zresztą wyznaczyło stylistyczne trendy na całą dekadę. Pod maską – jak u poprzednika – doskonałe V6, o brzmieniu tak rasowym, że wydobywać może się jedynie z włoskiej duszy. Wnętrze – szczególnie w naszym egzemplarzu – niezwykle odważne, pomarańczowe, z doskonale miękkim welurem, niepowtarzalnym zapachem i drewnem, które zupełnie nie przypomina nadchodzącej już powoli ery cieniutkich fornirów. Technicznie – niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy każdym hamulce tarczowe, trzystopniowa skrzynia automatyczna. Jego popularność zniszczył kryzys naftowy, co zresztą nie powinno dziwić, on nie tylko był drogi w zakupie, lecz naprawdę lubił wypić. Do jesieni 1977 roku powstało w sumie 4491 sztuk. Ta jest wyjątkowo pięknie zachowana.
Czytaj dalej Fiat 130 Coupe 1974 – Poznań