Fiat 132 miał w Polsce szczególny status. Następca modelu 125 długo był symbolem dobrobytu, a jazda nim była przywilejem. Miał wszystko to, co powodowało zazdrość użytkowników polskiej motoryzacji. Dwuwałkowy silnik, zawieszenie tylne na sprężynach śrubowych i piękne linie nadwozia. Ten Fiat 132 pochodzi z 1974 roku, z pierwszej serii produkcyjnej wyróżniającej się prawdziwym drewnem na desce rozdzielczej. Ma znikomy przebieg, piękną konfigurację kolorystyczną i co najbardziej zadziwiające, zachowany jest wciąż w fenomenalnie oryginalnym stanie, z pierwszą powłoką lakierniczą i bez korozji. Jeździ równie pięknie, jak wygląda. Jest fenomenalny!
Czytaj dalej Fiat 132 1974 – 59000 PLN – Poznań
Fiat
Polski Fiat 125p 1974 – 38000 PLN – Sosnowiec
Każdy kto pamięta lata 70. w Polsce, z pewnością ma do niego sentyment. Polski Fiat 125p był na polskich drogach powiewem nowoczesności, a włoska licencja była powiewem świeżości zestawiając z Warszawą i Syreną. Ten egzemplarz jest o tyle ciekawy, że łączy cechy MR 74 i MR 75. Z zewnątrz wygląda już jak model po zmianach, ale w środku jeszcze nie. Ma jeszcze klasyczną deskę rozdzielczą, ale zarazem również tylne duże lampy. Może pochodzić z tak zwanej serii szkoleniowej. Tak skonfigurowanych egzemplarzy powstało podobno około 500 sztuk pomiędzy listopadem 1974 a marcem 1975, równolegle z produkcją MR 74. Możliwe również, że auto po latach otrzymało nowe nadwozie, bo takie historie w PRL też się zdarzały.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1974 – 38000 PLN – Sosnowiec
Fiat 850 Coupe 1966 – 79000 PLN – Poznań
Oto wspaniały włoski styl w miniaturze. Debiutował w 1965 roku i był dziełem stylistycznym Centro Stile Fiat. Fiat 850 Coupe w czasach swojej młodości reklamowany był jako „junior Ferrari” za 1/10 ceny. Dziś wiele się nie zmieniło. Jego sylwetka – i w tym przypadku kolor – wciąż przykuwają natychmiastowo uwagę, a umieszczenie silnika i napędu z tyłu samochodu przywołują skojarzenia z inną ikoną sportu – Porsche 911. Czytając foldery z epoki możemy też dotrzeć do sugestii, że ciężko będzie nam uwierzyć, że ten silnik ma tylko 0,85 l pojemności. I to również jest aktualne dziś. Cztery cylindry o skoku tłoka mniejszym niż średnica. To klejnot, który z kolektorem wydechowym zaprojektowanym przez Carlo Abartha, zamiast seryjnych 34 KM, w Coupe krzesał już 47 KM. Kręcić się przy tym może do – uwaga – 8000 obr./min. Przy masie wynoszącej ledwie 730 kg ten mały samochodzik naprawdę może zaskoczyć. A we wnętrzu? Naturalna skóra, prawdziwe drewno – Włosi wiedzieli, jak dopieścić zmysły.
Czytaj dalej Fiat 850 Coupe 1966 – 79000 PLN – Poznań
Polski Fiat 125p 1982 – 83000 PLN – Motycz
Polski Fiat 125p z 1982 roku to jeden z ostatnich, który miał prawo nazywać się Polskim Fiatem, a nie tylko FSO. Oficjalnie licencjonowany produkt ewoluował, na koniec produkcji pod tą nazwą wyróżniają go między innymi czarna atrapa z szerokimi kierunkowskazami, na której znajduje się logo łączące znaki Polski Fiat i FSO oraz kierownica jak w Polonezie. Prezentowany egzemplarz jest wybitny pod kątem zachowania oryginalności. Jego przebieg to tylko 15 tys. km.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1982 – 83000 PLN – Motycz
Fiat 124 Sport Coupe 1972 – 36500 PLN – Zgierz
Mnogość modeli Fiata w pierwszej połowie lat 70. może przyprawić o zawrót głowy. Sam jeden Fiat 124, niby samochód rodzinny, a został zaoferowany jako sedan, kombi, coupé i kabriolet. Fiat 124 Sport Coupe ukazał się w rok po sedanie, w 1967 roku, i przetrwał w produkcji do 1975 roku. Zaprojektowany w Centro Stile Fiat, pod kierownictwem inżyniera Mario Boano, któremu pomagał jego syn, Paolo. Sprzedawany był z czterema silnikami: 1438, 1592, 1608 i 1756 cm³, i wszystkie posiadały podwójny wałek rozrządu. Model sprzedawano w trzech seriach: AC, BC i CC. Ten z ogłoszenia to seria BC z silnikiem 1,6 l, z przodem najbardziej przypominającym Fiata Dino.
Czytaj dalej Fiat 124 Sport Coupe 1972 – 36500 PLN – Zgierz
Fiat 132 1979 – 40000 PLN – Zgierz
Fiat 132 to następca modelu 125. Jest większy i dzięki zmodyfikowanemu tylnemu zawieszeniu z eliptycznymi sprężynami i amortyzatorami oraz skośnymi drążkami prowadzącymi, zapewnia zdecydowanie większy komfort. Od czasu zakończenia produkcji Fiata 130 w 1977 stanowił model flagowy włoskiej marki. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel trzeciej serii produkcyjnej. Wyróżnia ją welurowa tapicerka, zmieniona deska rozdzielcza, boczne listwy z tworzywa
Czytaj dalej Fiat 132 1979 – 40000 PLN – Zgierz
Polski Fiat 126p 1984 – 55000 PLN – Pabianice
Polski Fiat 126p 650E z 1984 roku to jeden z ostatnich, w którym może nas cieszyć widok klasycznych, chromowanych zderzaków. Odnaleźć takie auto dziś w całkowicie oryginalnym stanie, z oryginalnym przebiegiem poniżej 25 tys. km to jak odnaleźć igłę w stogu siana. A jednak, z przyjemnością prezentujemy Wam takie auto dostępne do nabycia w Pabianicach. Ktokolwiek kocha Maluchy, polską motoryzację czy po prostu klasyki, z pewnością obejrzy wszystkie zdjęcia w galerii z przyjemnością. Taki stan po przeszło 40 latach to ogromna rzadkość, godna podziwu bardziej niż chociażby najbardziej skrupulatna renowacja.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1984 – 55000 PLN – Pabianice
Włoska wyprawa po białe złoto
Nie znając nas osobiście często pytacie, skąd my bierzemy te wszystkie ciekawe egzemplarze klasycznych samochodów. Dlatego też w ostatnim roku uruchomiliśmy na naszej stronie cykl artykułów opisem naszych wypraw. Oczywiście potrzeba dużo samozaparcia, czasu i szczęścia, aby powtórzyć te szaleństwa. Wydaje nam się jednak, że to jest najpiękniejsze, bo historia każdego znaleziska jest zupełnie inna.
Czytaj dalej Włoska wyprawa po białe złoto
Fiat Punto Cabrio 1998 – 12900 PLN – Zgierz
Punto po włosku oznacza kropkę, punkt i można powiedzieć samochód ten od 1993 roku trafia w punkt. Pierwsza seria powstała jako następca modelu Uno. Wychodziła nie tylko jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, lecz również w wersji Cabrio, którą stworzyło i produkowało Bertone. Zgrabny, miejski samochód w połączeniu z otwartym dachem nad głową to przepis na entuzjazm i celebrowanie życia bez dużego budżetu. Taki Fiat jest niedrogi zarówno w zakupie, jak i eksploatacji, a 86-konny silnik 1,2 l zapewnia mu wręcz sportowe osiągi. Grunt to znaleźć zadbany egzemplarz, a ten prezentuje się całkiem obiecująco.
Czytaj dalej Fiat Punto Cabrio 1998 – 12900 PLN – Zgierz
Polski Fiat 125p 1973 – 40000 PLN – Sanok
Na tle produkowanych wcześniej Warszaw i Syrenek, debiutujący w 1968 roku Polski Fiat 125p był prawdziwą rewolucją. Nowoczesna włoska stylistyka, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, było czym się chwalić. Nawet mimo wykorzystania układu jezdnego starszego Fiata 1300, w polskiej rzeczywistości zdawał się być ostatnim krzykiem mody. Dziś właśnie egzemplarze z pierwszego etapu produkcji są najbardziej poszukiwane i pożądane. Ten egzemplarz to MR ’73, czyli jeszcze z małymi lampami z tyłu i wąskimi kierunkowskazami z przodu, z klasycznym wnętrzem z deską pierwszego typu i kierownicą z ringiem. Pierwsze zmiany modernizacyjne w nim to atrapa chłodnicy z czarnego tworzywa i kasetowe klamki drzwi, zmodyfikowane tylne zawieszenie czy wreszcie dźwignia zmiany biegów w podłodze.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1973 – 40000 PLN – Sanok