Produkowany w latach 1964-1972 Fiat 850 to wersja rozwojowa modelu 600. Podobnie jak poprzednik, napędzany jest czterocylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym tylne koła. Wersja Special to jednak coś specjalnego. Zamiast 34-konnego silnika w specyfikacji „normale” z tej samej pojemności wykrzesano tu aż 48 KM, co całkowicie zmienia oblicze tej małej limuzyny. Oprócz tego zastosowano szereg zmian z zewnątrz – chromowane listwy po bokach, błyszczące kedry szyb, zmodyfikowany grill oraz nowe 13-calowe felgi. We wnętrzu – nowa kierownica z obręczą imitującą drewno i czarnymi perforowanymi metalowymi ramionami, nowa deska rozdzielcza pokryta tworzywem sztucznym, czarna tablica przyrządów zamiast szarej i prędkościomierz do 160 km/h zamiast 140, dodanie schowka w kokpicie, schowek w pobliżu dźwigni zmiany biegów, przeprojektowane tylne siedzenie z podparciem ud i wewnętrzne lusterko wsteczne z pozycją przeciwodblaskową. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany i prezentuje się świetnie.
Czytaj dalej Fiat 850 Special 1968 – 39900 PLN – Zgierz
Fiat
Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie
Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie
Polski Fiat 126p 1983 – 75000 PLN – Nowy Sącz
W ostatnich latach wypłynęło ich kilka, lecz okazuje się, że to wciąż nie koniec. Takie znaleziska wciąż spoczywają w polskich garażach i stodołach. Przechowywane od lat, nieczęsto pojawiają się na rynku. Ten Polski Fiat 126p ma na liczniku ledwie 78 km i jest to odległość, jaką samochód pokonał z salonu wprost do garażu pierwszego właściciela. Później, od 1983 roku, już nie jeździł. We wnętrzu w wielu miejscach zachowała się jeszcze fabryczna folia. Aby samochód mógł zachwycać nie tylko wnętrzem, ale i swoją zewnętrzną prezencją, właściciel zadał sobie ten trud, by auto polakierować od nowa. Dzięki temu maluszek jest dziś okazem mogącym zdobić każdy salon.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 75000 PLN – Nowy Sącz
Fiat Punto 1997 – 11500 PLN – Zgierz
Punto po włosku oznacza kropkę, punkt i można powiedzieć samochód ten od 1993 roku trafia w punkt. Pierwsza seria zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro, w drugim wcieleniu przeprojektowana w centrum stylu Fiata i trzeci raz, urodzona w 2005 roku wyszła spod skrzydeł Italdesign Giugiaro. Zgrabny, miejski samochód wyprodukowany w 9 milionach egzemplarzy ma rzeszę wiernych fanów w całej Europie. Nie oznacza to jednak, że łatwo znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Więc jeżeli masz sentyment do włoskiej kropeczki, rzuć okiem na piękny egzemplarz pierwszej serii z ogłoszenia. Zdecydowanie jest „cool” i mimo, że klimatyzacji nie ma, to na pewno ma klimat.
Czytaj dalej Fiat Punto 1997 – 11500 PLN – Zgierz
Fiat 126elx Maluch 1998 – 19900 PLN – Ostrów Mazowiecka
Maluch pod koniec swojej produkcji stał się… „Maluchem”, bo tak właśnie oficjalnie nazwano ten model z początkiem 1997 roku. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a każdy idealnie zachowany egzemplarz cieszy. Ten ma jedynie 58 tys. km przebiegu i pochodzi od drugiego właściciela. Na wyposażeniu jest bogato – są uchylne tylne szyby, są pasy dla pasażerów tylnej kanapy, jest katalizator. Stan zachowania jest świetny, zdjęcia można oglądać wręcz z przyjemnością. Choć w 1998 roku wciąż był to trzeci najchętniej kupowany model w Polsce (sprzedano 36 230 sztuk), większość przepadła i w takim stanie praktycznie się ich już nie spotyka.
Czytaj dalej Fiat 126elx Maluch 1998 – 19900 PLN – Ostrów Mazowiecka
Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz
Fiat 128 był masowo produkowanym pionierem z napędem na przednie koła, sprzedawanym przez Fiata w latach 1969-1985. Ówczesne reklamy modelu 128 przechwalały się, że Enzo Ferrari posiadał go na własny użytek. Aby go produkować, Fiat zbudował całkowicie nową fabrykę w Rivalta, na północny zachód od Turynu. Projektantem modelu 128 był Dante Giacosa, a silnik to dzieło Aurelio Lamprediego. To, że „forma podąża za funkcją”, daje tu o sobie znać na każdym kroku. Fiat okazał się hitem. W sumie we Włoszech wyprodukowano 2776000 sedanów i kombi oraz 330800 modelu coupé i 3P, a do tego wyniku należy dodać jeszcze produkcje licencyjne. Co ciekawe, 128-ki sprzedawały się nawet w Ameryce Północnej w wystarczającej liczbie, że można je było widywać regularnie w latach 70. i w połowie 80., choć samochód ten nigdy się tam nie przyjął. Na tylnej klapie egzemplarza prezentowanego w ogłoszeniu wciąż widnieje oznaczenie dealera marek Pontiac i Fiat, F.J Pinto z Bridgeport niedaleko Nowego Jorku. Z dostępnych danych wynika, że Fiat 128 był importowany do Stanów od 1970 do 1979 roku, a przeznaczone na ten rynek egzemplarze wyposażone były w 3-stopniową automatyczną skrzynię biegów VW oraz klimatyzację, choć jak widać, ten ma na pokładzie skrzynię manualną.
Czytaj dalej Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz
Fiat 500F 1965 – 75000 PLN – Osielsko
„Otto bulloni” to miano identyfikujące Fiata 500 F wyprodukowanego między marcem a listopadem 1965 r. Przydomek ten wynika ze specyfiki zawiasów drzwi, które są mocowane za pomocą 8 śrub, po 4 na zawias. To jeden z wielu detali, które zostały zmienione w trakcie produkcji. Co jeszcze powinno go wyróżniać? Część elementów pochodzących z wcześniejszego Fiata 500N, jak np. prędkościomierz, włącznik świateł i chromowany pierścień stacyjki, siedzenia z opaskami bez zatrzasku, klamki drzwi, dwuczęściowe panele tylne, listwy progowe i aluminiowe podnośniki szyb. Ten egzemplarz jest po renowacji, podczas której część oryginalnych elementów została zachowana, a inne, jak na przykład wnętrze – zostało przerobione według pomysłu właściciela.
Czytaj dalej Fiat 500F 1965 – 75000 PLN – Osielsko
Polski Fiat 126p 1978 – 90000 PLN – Środa Wielkopolska
Dla jednych to będzie mały pierdziel, a dla innych cudowna skrzynka ze wspomnieniami. Zachowany w pięknym, a właściwie idealnym stanie klasyk z tamtych lat jest jak kapsuła czasu, a zajęcie w nim miejsca i natychmiastowy powrót w dawne czasy jest wartością, jakiej nie sposób wycenić. Właściciel tego egzemplarza tak bardzo chciał go ustrzec przed światem zewnętrzym, że zamknął go w drewnianej skrzyni na dekadę. Być może chciał się zmierzyć z mitem, czy nieużywany samochód niszczeje, gdyż rok temu go odpakował i zaczął jeździć. Jedynym elementem, który się poddał była pompa paliwa, a wóz dalej ma się świetnie i niewątpliwie cieszy oczy. Przebieg tego Fiata 126p to obecnie jedynie 4556 km, a stan zachowania jest imponujący. Takich samochodów nie ma na rynku, a nas cieszy fakt, że będziemy mogli go zaprezentować na naszym stoisku na nadchodzących targach Retro Motor Show w Poznaniu.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1978 – 90000 PLN – Środa Wielkopolska
Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz
Fiat Argenta to wersja rozwojowa modelu 132. Duży, kanciaty, z silnikiem umieszczonym wzdłużnie, tylnonapędowy, wykorzystywał te same rozwiązania techniczne co poprzednik, ale ubrany był w większe światła i większa ilość tworzyw sztucznych, zgodnie z obowiązującą modą. Zmieniono również jego przód i tył, a największą modyfikacją w układzie jezdnym było zwiększenie rozstawu przednich kół, co poprawiło jego zachowanie na zakrętach. Produkowany był w latach 1981–1985 i był ostatnim tylnonapędowym sedanem Fiata. Większość napędzających go jednostek napędowych stanowiły benzynowe DOHC, ale nie tylko. W ofercie były również 3 jednostki wysokoprężne – 2-litrowy diesel, 2,5-litrowy diesel i 2,5 turbo diesel. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz to diesel ze śrdkowej półki. Stylistycznie rozpoznawalny jest po wybrzuszeniu na szczycie maski.
Czytaj dalej Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz
Fiat 126elx Maluch 1997 – SPRZEDANY
Maluch pod koniec swojej produkcji stał się samochodem nieco lepiej wyciszonym, nieco bardziej komfortowym i dzięki zmienionym wytłoczkom karoserii – bardziej smukłym. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a już każdy odnaleziony egzemplarz zachowany w stanie oryginalnym budzi szczególnie szeroki uśmiech na twarzy. Ten ma piękny i bardzo rzadko spotykany kolor 485 Azzurro Amalfi, jedynie 37 tys. km przebiegu i pochodzi od drugiego właściciela. Stan zachowania jest fantastyczny, zdjęcia można oglądać wręcz z przyjemnością. Co ważne podkreślenia, jest to stan oryginalny, a nie efekt prac renowacyjnych.
Czytaj dalej Fiat 126elx Maluch 1997 – SPRZEDANY