Fiat

Polski Fiat 126p 1986 – 19000 PLN – Kluczbork

Na podstawie zawartego w 1983 roku aneksu do umowy licencyjnej, FSM we współpracy z Fiatem przeprowadziła modernizację Polskiego Fiata 126p. Zmiany spowodowane były spadkiem zainteresowania samochodem na zachodnich rynkach i koniecznością dostosowania produktu do wprowadzonych w Europie Zachodniej nowych norm homologacyjnych. Zmodernizowany samochód, oznaczony symbolem FL – skrót od angielskich słów face lifting, wszedł do produkcji w grudniu 1984 roku. Pojazd otrzymał nowe zderzaki z tworzywa sztucznego, zmieniono kształt listew ozdobnych i umieszczono je niżej, rynienki osłonięto nakładkami, wprowadzono zaokrąglone, składane lusterko zewnętrzne. Samochód otrzymał nową deskę rozdzielczą z kontrolkami i umieszczonymi po obu stronach zestawu wskaźników przełącznikami klawiszowymi, których obsługa nie wymagała odrywania rąk od kierownicy. Umożliwiono także składanie oparcia tylnej kanapy. Technicznie zmodernizowano układ zapłonowy, a rozrusznik stał się elektryczny. Ten egzemplarz jako żywo przypomina czasy, gdy takie samochody opuszczały fabrykę. Jego przebieg to tylko 18 tys. km, a dotychczasowi właściciele zapewnili mu odpowiednią opiekę.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1986 – 19000 PLN – Kluczbork

Polski Fiat 125p 1969 – Warszawa

Na tle produkowanych wcześniej Warszaw i Syrenek, debiutujący w 1968 roku Polski Fiat 125p był prawdziwą rewolucją. Nowoczesna włoska stylistyka, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, było czym się chwalić. Nawet mimo wykorzystania układu jezdnego starszego Fiata 1300, w polskiej rzeczywistości zdawał się być ostatnim krzykiem mody. Dziś właśnie egzemplarze z samego początku produkcji są najbardziej poszukiwane i pożądane na rynku. Mają najwięcej klasycznego stylu, a dodatkowym bonusem może być ciekawa i niespotykana później kolorystyka, tak jak w przypadku tego egzemplarza z drugiego roku produkcji – lakier amarantowy, wnętrze czerwone.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1969 – Warszawa

Fiat 500C Topolino Giardiniera 1949 – 26900 PLN – Zgierz

Produkowany od 1949 roku model 500 C był już setnym modelem samochodu FIAT. Aby podkreślić istotne innowacje techniczne, zdecydowano się na przeróbkę nadwozia, aby uczynić je bardziej nowoczesnym. Przód został zmodyfikowany poprzez umieszczenie reflektorów w błotnikach, a z tyłu zniknęło klasyczne, typowo przedwojenne, koło zapasowe. Nowa wersja, która w zmniejszonym formacie odtworzyła genialne rozwiązanie „funkcjonalnej karoserii”, wymyślone w 1946 roku przez Mario Revellego dla Carrozzeria Viotti, charakteryzowała się luksusowymi bokami wykonanymi z pasków jesionu i masonitu – materiału składającego się z prasowanych włókien drzewnych. „Giardiniera” była pierwszym na świecie samochodem typu kombi produkowanym masowo. Pierwotnego określenia „Giardinetta” nie można było używać, ponieważ zostało ono zarejestrowane przez firmę Carrozzeria Viotti. „Giardiniera”, oprócz podobieństwa do modelu Viotti, przejęła nazwę od wozów, którymi handlarze warzywami przewozili swoje produkty na targi.
Czytaj dalej Fiat 500C Topolino Giardiniera 1949 – 26900 PLN – Zgierz

Fiat Fiorino Pick-up 1998 – 15900 PLN – Stargard

Fiorino to mały samochód dostawczy produkowany przez FIATA od 1977 roku w trzech generacjach. Pierwsza wersja Fiorino bazowała na drugiej serii Fiata 127, i od początku posiadła 3 rodzaje nadwozia. Co ciekawe, samochód ten był produkowany w Brazylii i importowany do Europy, przez co na lokalnym rynku zadebiutował dopiero w 1980 roku. W 1987 roku zaprezentowano nowocześniejszą wersję, opartą na Fiacie Uno. Gama dalej obejmowała trzy warianty nadwozia: klasyczny samochód dostawczy, wersja Panorama do przewozu osób oraz pick-up. Od 1994 roku Fiorino na rynku Ameryki Południowej bazuje na Fiacie Mille (ewolucja Uno) i jest stopniowo unowocześniane poprzez wprowadzanie tych samych ulepszeń i innowacji, co we Fiacie Mille. Gama silników obejmowała czterocylindrowy silnik Fire 8 o pojemności 1,2 l oraz turbodiesel o pojemności 1,7 l wyposażony we wtrysk pośredni. Druga generacja Fiorino w wersji pick-up z silnikiem diesla właśnie trafiła na sprzedaż. Jeżeli więc szukacie reklamówki dla swojej firmy, klasyka idealnego do transportu towarów na pace, to może być rozwiązanie dla Was.
Czytaj dalej Fiat Fiorino Pick-up 1998 – 15900 PLN – Stargard

Fiat 850 1973 – 31900 PLN – Zgierz

Produkowany w latach 1964-1972 Fiat 850 to wersja rozwojowa modelu 600. Podobniejak poprzednik, napędzany jest czterocylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym tylne koła. Wewnętrzna nazwa projektu rozwojowego Fiata 600 brzmiała „Projekt 100”, w związku z czym wewnętrzny kryptonim Fiata projektu 850 brzmiał 100G. Silnik miału to pojemność zbliżoną do obietnicy w nazwie, dokładnie 843 cm³. Moc wersji „normale” (podstawowej) wynosiła 34 KM, a prędkość maksymalna 120 km/h. Ten egzemplarz kilka lat temu przeszedł renowację i jest według zapewnień sprzedającego w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Fiat 850 1973 – 31900 PLN – Zgierz

Polski Fiat 126p 1983 – Nowy Sącz

W ostatnich latach wypłynęło ich kilka, lecz okazuje się, że to wciąż nie koniec. Takie znaleziska wciąż spoczywają w polskich garażach i stodołach. Przechowywane od lat, nieczęsto pojawiają się na rynku. Ten Polski Fiat 126p ma na liczniku ledwie 78 km i jest to odległość, jaką samochód pokonał z salonu wprost do garażu pierwszego właściciela. Później, od 1983 roku, już nie jeździł. We wnętrzu w wielu miejscach zachowała się jeszcze fabryczna folia. Aby samochód mógł zachwycać nie tylko wnętrzem, ale i swoją zewnętrzną prezencją, właściciel zadał sobie ten trud, by auto polakierować od nowa. Dzięki temu maluszek jest dziś okazem mogącym zdobić każdy salon.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – Nowy Sącz

Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz

Fiat 128 był masowo produkowanym pionierem z napędem na przednie koła, sprzedawanym przez Fiata w latach 1969-1985. Ówczesne reklamy modelu 128 przechwalały się, że Enzo Ferrari posiadał go na własny użytek. Aby go produkować, Fiat zbudował całkowicie nową fabrykę w Rivalta, na północny zachód od Turynu. Projektantem modelu 128 był Dante Giacosa, a silnik to dzieło Aurelio Lamprediego. To, że „forma podąża za funkcją”, daje tu o sobie znać na każdym kroku. Fiat okazał się hitem. W sumie we Włoszech wyprodukowano 2776000 sedanów i kombi oraz 330800 modelu coupé i 3P, a do tego wyniku należy dodać jeszcze produkcje licencyjne. Co ciekawe, 128-ki sprzedawały się nawet w Ameryce Północnej w wystarczającej liczbie, że można je było widywać regularnie w latach 70. i w połowie 80., choć samochód ten nigdy się tam nie przyjął. Na tylnej klapie egzemplarza prezentowanego w ogłoszeniu wciąż widnieje oznaczenie dealera marek Pontiac i Fiat, F.J Pinto z Bridgeport niedaleko Nowego Jorku. Z dostępnych danych wynika, że Fiat 128 był importowany do Stanów od 1970 do 1979 roku, a przeznaczone na ten rynek egzemplarze wyposażone były w 3-stopniową automatyczną skrzynię biegów VW oraz klimatyzację, choć jak widać, ten ma na pokładzie skrzynię manualną.
Czytaj dalej Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz

Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Fiat Punto HGT 2000 – 59000 PLN – Warszawa

Fiat Punto, spadkobierca modelu Uno, produkowany był w trzech seriach: pierwsza z 1993 roku zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro, druga z 1999 roku powstała w centrum stylistycznym Fiata i trzecia stworzona w 2005 roku przez Italdesign Giugiaro. Fiat Punto drugiej generacji o kodzie projektowym Typ 188, został zaprezentowany z okazji 100-lecia marki FIAT. Był to pierwszy mały samochód na świecie, który otrzymał 4 gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Był to również pierwszy Fiat, który otrzymał nowe, okrągłe logo Fiata z niebieskim tłem. Nowa sportowa wersja Punto HGT zastąpiła Punto GT, żegnając się z silnikiem 1.4 Turbo na rzecz dobrze znanego wolnossącego, szesnastozaworowego VFD o pojemności 1747 cm³, stosowanego już w innych 130-konnych modelach grupy, np. we Fiacie Barchetta. To właśnie dzięki tej jednostce Punto HGT rzuciło wyzwanie małym hot hatchom tamtych czasów, osiągając prędkość maksymalną 205 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 w 8,6 sekundy. Jest to ciekawy kawałek historii marki, a egzemplarz w kolorze Giallo Ginestra, z przebiegiem zaledwie 12 tys. km, będzie przykuwać uwagę w każdej kolekcji.
Czytaj dalej Fiat Punto HGT 2000 – 59000 PLN – Warszawa

Fiat 600D 1965 – 87000 PLN – Kraków

Fiat 600 debiutował w 1955 roku i był najprawdopodobniej najnowocześniejszym małym autem swoich czasów. Do dziś uważany jest za ikonę włoskiego boomu gospodarczego. Liczący zaledwie 3,22 m długości, z łatwością mógł pomieścić 4 osoby, a jego silnik po raz pierwszy we Fiacie umieszczony został z tyłu, miał cztery cylindry i był chłodzony cieczą. Jednostka ta wraz z kolejnymi seriami produkcyjnymi rosła i zyskiwała na mocy, by w finalnej wersji 600D uzyskać pojemność 767 cm3 i moc 31 KM. Prezentowany egzemplarz to seria 600D III (produkowana od listopad 1965 do grudnia 1969). Wyróżnia się większymi przednimi reflektorami, nowym wyglądaem przodu z pojedynczym wąsem i ukrytymi zawiasami drzwi. Niegdyś do Polski większość tych samochodów przyjeżdżała z Jugosławii, wyprodukowana pod marką Zastava, ale ten egzemplarz to Fiat, przybył do Polski Włoch i zachowany jest w fantastycznie oryginalnym oraz gruntownie odnowionym stanie.
Czytaj dalej Fiat 600D 1965 – 87000 PLN – Kraków