Archiwum kategorii: Fiat

Polski Fiat 126p 1979 – 27000 PLN – Nowy Sącz

6 Czerwca 1973 roku, czyli 49 lat temu, w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej zmontowano pierwszego Fiata 126p. Zrobił z Polską to samo co Fiat 500 z Włochami, a kultowość i stopień uwielbienia do tych małych pudełek w obu krajach jest podobny. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż wyprodukowany został w 1979 roku na licencji Fiata, odebrany z Polmozbytu dnia 18 września 1979 roku i jest to samochód, który nigdy nie był normalnie używany. Jego przebieg to 44 km, nie tysiące, tylko po prostu 44 km. Smaczkiem prezentowanego Malucha są również dokumenty z dnia zakupu, tj. rachunek zakupu samochodu z Polmozbytu, wezwanie do odbioru pojazdu, książka gwarancyjna oraz przebieg auta potwierdzający pokonanie trasy z Polmozbytu w Krakowie do Myślenic.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1979 – 27000 PLN – Nowy Sącz

Polski Fiat 126p 1983 – 25000 PLN – Nowy Sącz

W ostatnich latach wypłynęło ich kilka, lecz okazuje się, że to wciąż nie koniec. Takie znaleziska wciąż spoczywają w polskich garażach i stodołach. Przechowywane od lat, nieczęsto pojawiają się na rynku. Ten Polski Fiat 126p ma na liczniku ledwie 75 km i jest to odległość, jaką samochód pokonał z salonu wprost do garażu pierwszego właściciela. Później, od 1983 roku, już nie jeździł. We wnętrzu w wielu miejscach zachowała się jeszcze fabryczna folia. Przykryty warstwą kurzu i z blacharskimi mankamentami „maluch” nie wygląda jak salonowa gwiazda, choć czy przywracać go do idealnego stanu, to już decyzja nowego właściciela. Wszak takie samochody kupuje się do kolekcji nie po to, by nimi jeździć, a świadectwem historii mogą być również w oryginalnym, choćby ruszonym zębem czasu stanie.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1983 – 25000 PLN – Nowy Sącz

Fiat Siena 1998 – 11000 PLN – Nowy Sącz

Trudno znaleźć drugi model, który tak kojarzyłby się ze statecznym i spokojnym użytkownikiem, jak Fiat Siena. Debiutował w 1996 roku na rynku brazylijskim, jako czterodrzwiowa odmiana modelu Palio. Później zaoferowany został także w Chinach, Turcji i krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wszędzie tam, gdzie auta o sylwetce trójbryłowej kojarzyły się z wyższym statusem, a przepastny bagażnik traktowany był jako zaleta. Choć wszyscy Ci, którzy szukali w autach emocji i osiągów zawsze patrzyli na niego z pobłażaniem, auto stało się rynkowym hitem i gęsto zasiedliło między innymi polskie ulice. Teraz pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 15 tys. km to żywe przywołanie tamtych czasów.
Czytaj dalej Fiat Siena 1998 – 11000 PLN – Nowy Sącz

Fiat Tempra SW 1995 – REZERWACJA

Zegary digital, welurowa tapicerka, piękny stan zachowania i jedyne 78 tys. km przebiegu. Już tylko to są elementy, które mogą skłonić do zakupu tego egzemplarza. Do Polski przyjechał od pierwszego właściciela z Włoch, prezentuje się jak kapsuła czasu, a i sam model jest bardzo ciekawy. Fiat Tempra powstał na tej płycie podłogowej Tipo, tej samej, która została użyta przy konstrukcji Alfy Romeo 155, Lancii Dedra. Tempra SW debiutowała w dwa miesiące po wersji sedan, w kwietniu 1990 roku. Funkcjonalną ciekawostką jest tu tylna klapa podzielona na dwa skrzydła, z których dolna stanowiła odchylaną część zderzaka, obniżając poziom załadunku do linii podłogi. Ten egzemplarz to model poliftowy, zewnętrznie wyróżniający się zmienioną atrapą chłodnicy, a wewnętrznie poprawiony pod kątem bezpieczeństwa biernego (wprowadzono wzmocnienia boczne i czołowe oraz wzmocniono płytę podłogową).
Czytaj dalej Fiat Tempra SW 1995 – REZERWACJA

Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Fiat 126 Maluch Town 2000 – SPRZEDANY

Fiat 126 Maluch Town to ostatnie wydanie produkowanego od lat 70-tych modelu 126p. Zmian podczas produkcji było wiele, a ostatnią było dodanie zagłówków dla pasażerów tylnej kanapy. Taki Maluch ma również pasy dla wszystkich pasażerów, co dyktowały względy bezpieczeństwa. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a zadbane sztuki cieszą oko. Ten egzemplarz ma niezwykle niski przebieg 5 tysięcy kilometrów. Eksploatowany w ostatnich latach nie był, więc jeżeli ktokolwiek myśli o tym, by znów zacząć nawijać na jego koła kilometry, zacząć przygodę musi od prac serwisowych.
Czytaj dalej Fiat 126 Maluch Town 2000 – SPRZEDANY

Fiat 131 Mirafiori 1981 – 75000 PLN – Stary Dzierzgoń

Fiat 131 Mirafiori to z jednej strony niezwykle udane auto rodzinne, a z drugiej legenda motorsportu. Oryginalne wersje Abarth z historią rajdową to samochody o wartości dochodzącej do miliona złotych i to one pociągnęły za sobą wzrost wersji Abarth, Racing, Mirafiori Sport, a następnie wszystkich, które z fabryki wyjechały wyposażone w dwudrzwiowe nadwozie. Te ostatnie najczęściej trafiały na rynki północnej Europy, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Oznaczenie Mirafiori CL wskazuje na drugą serię produkcyjną i drugi poziom wyposażenia, z nowo opracowanym wnętrzem, pięciostopniową skrzynią i mocniejszym z dwóch początkowo stosowanych silników w dwudrzwiowej wersji, czyli jednostką 1,6 o mocy 75 KM. Wygląda świetnie i dzięki sportowej stylizacji (felgi, naklejki, dodatkowe światła) kojarzy się rajdowo, i choć mógłby mieć mocniejszy silnik… i tak jest wspaniały!
Czytaj dalej Fiat 131 Mirafiori 1981 – 75000 PLN – Stary Dzierzgoń

FSO 125p 1983 – 20000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. We wnętrzu kultowy termometr, czyli prędkościomierz z wysuwającą się taśmą. To zestaw, który w niejednym wzbudzi sentyment do czasów własnego dzieciństwa lub młodości. Ten egzemplarz to przeszedł kilka lat temu prace renowacyjne. Jego tapicerka może ucieszyć tych, którzy nie lubią skajowego oryginału. Obszyta jest razem z boczkami we wzory na modę mebli z lat 90-tych.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – 20000 PLN – Grodzisk Mazowiecki

Fiat 132 GLS 1977 – 59900 PLN – Płock

Fiat 132 to następca dobrze znanego u nas Fiata 125. Ten konkretny to egzemplarz z ostatnich dni produkcji tak zwanej II serii, czy też jak wolą inni „po faceliftingu”, który miał miejsce w 1974 roku. Niedługo potem nadeszła III seria, do której zawitał świat plastików. Wersja 132 GLS wyróżnia się stylistycznie przez większą ilość elementów chromowanych oraz nieco inne elementy wykończenia wnętrza – była to opcja bardziej prestiżowa względem standardowej GL. Silnik o pojemności 1585 cm³ jest to jednostka po modyfikacjach, które nastąpiły w gamie Fiata wiosną 1976 roku. Generowana moc pozostała bez zmian, na poziomie 98 KM, natomiast poprzez zastosowanie tłoków z silnika 1800 zmieniła się charakterystyka pracy, a silnik był jeszcze bardziej żwawy, szczególnie w górnym zakresie obrotów.
Czytaj dalej Fiat 132 GLS 1977 – 59900 PLN – Płock

Polski Fiat 126p 1986 – 24500 PLN – Pionki

Fiat jaki jest każdy widzi, a wielu się wręcz zachwyca. Znamy wielu znawców i kolekcjonerów poszukujących ciekawych okazów. Znamy też ludzi, którzy uwielbiają Maluchy na co dzień. Dlaczego go kochają? Dla każdego miłośnika odpowiedź może być inna. Ma silnik umieszczony z tyłu, jest chłodzony powietrzem, mieści cztery osoby, choć nie zapewnia im zbyt dużo miejsca – zupełnie jak Porsche. Egzemplarz wystawiony an sprzedaż to wersja przejściowa miedzy ST a FL, w ładnym i oryginalnym stanie. Mamy nadzieję, że znajdzie kochającego właściciela.

Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1986 – 24500 PLN – Pionki