Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 126el Maluch 1994 – 19999 PLN – Pabianice

Maluch pod koniec swojej produkcji stał się samochodem nieco lepiej wyciszonym, nieco bardziej komfortowym i dzięki zmienionym wytłoczkom karoserii – bardziej smukłym. Po latach na jego sylwetkę patrzy się życzliwie, a już każdy odnaleziony egzemplarz zachowany w stanie oryginalnym budzi szczególnie szeroki uśmiech na twarzy. Ten ma jedynie 36 tys. km przebiegu, pochodzi od pierwszego właściciela i zachował wciąż czarne tablice rejestracyjne. Rewelacja. Sprzedający udostępnia dane potrzebne do sprawdzenia pojazdu w bazie CEPIK. Można tam przeczytać, że w ostatnich latach samochód jeździł niewiele, ale badania techniczne przechodził regularnie. Pamiętajcie, żeby po zakupie zgłosić fakt nabycia samochodu do urzędu miasta/gminy (można on-line potwierdzając za pomocą podpisu kwalifikowanego) – to spełnia wymagania prawa i w ten sposób można czarne tablice zachować w legalny sposób i bez odwiedzania wydziału komunikacji.
Czytaj dalej Fiat 126el Maluch 1994 – 19999 PLN – Pabianice

Fiat 130 Coupe 1974 – Poznań

Fiat nigdy wcześniej i już nigdy później nie był tak luksusowy. Kosztował trzykrotnie więcej niż model 132, a jego wyjątkowość dostrzec dziś możemy w wielu aspektach. Zaprojektowany w renomowanym studio Pininfarina Fiat 130 Coupe to następca modelu Dino. Debiutował w 1971 roku, w dwa lata po wersji sedan, i był od niego stylistycznie o wiele odważniejszy, niezwykle awangardowy. To bodaj pierwszy samochód, w którego sylwetce możemy odnaleźć tyle linii prostych, co zresztą wyznaczyło stylistyczne trendy na całą dekadę. Pod maską – jak u poprzednika – doskonałe V6, o brzmieniu tak rasowym, że wydobywać może się jedynie z włoskiej duszy. Wnętrze – szczególnie w naszym egzemplarzu – niezwykle odważne, pomarańczowe, z doskonale miękkim welurem, niepowtarzalnym zapachem i drewnem, które zupełnie nie przypomina nadchodzącej już powoli ery cieniutkich fornirów. Technicznie – niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy każdym hamulce tarczowe, trzystopniowa skrzynia automatyczna. Jego popularność zniszczył kryzys naftowy, co zresztą nie powinno dziwić, on nie tylko był drogi w zakupie, lecz naprawdę lubił wypić. Do jesieni 1977 roku powstało w sumie 4491 sztuk. Ta jest wyjątkowo pięknie zachowana.
Czytaj dalej Fiat 130 Coupe 1974 – Poznań

Fiat Dino Spider 1968 – 147000 EUR – Bielsko-Biała

Dziś Fiat kojarzony jest z miejskimi samochodzikami, choć jeszcze pół wieku temu marka była prawdziwą potęgą, wypełniającą każdą, nawet najbardziej luksusową niszę na rynku. Jeszcze w latach 60-tych Fiat miał w ofercie dwa samochody z genialnym silnikiem V6 stworzonym przez Alfredo Ferrari, służącym za podstawę do homologacji silnika Formuły 2. Również kształty tych samochodów były wyjątkowe. Auta tworzono z pięknymi karoseriami od Pininfariny (Fiat Dino Spider) lub Bertone (Fiat Dino Coupe). Fiat Dino Spider powstawał w wersji 2000 w latach 1966-69, (zbudowano 1163 sztuki) oraz w wersji 2400 (powstało 420 sztuk). Moc 160 KM, pięciobiegowa skrzynia i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach czyniły z niego prawdziwie elegancki pocisk. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii, jest po kompletnej odbudowie przeprowadzonej przez polską firmę BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Dino Spider 1968 – 147000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Coupe 20v Turbo 1998 – Warszawa

Fiat Coupe debiutował w 1994 roku, łącząc niezwykłe nadwozie projektu Chrisa Bangle’a z wnętrzem zaprojektowanym przez Pininfarinę. Według Bangle’a przednia część to hołd dla Forda GT40, podczas gdy korek wlewu paliwa to nawiązanie do Dodge’a Chargera z 1968 roku. Wielu sympatyków tego auta ochrzciło je mianem „Ferrari ze znaczkiem Fiata”, a w roku 1996 dostali ku temu nowe argumenty. Zmieniono wówczas paletę silników, a czterocylindrową, turbodoładowaną jednostkę Lamprediego zastąpiono pięciocylindrowcem o czterech zaworach na każdy cylinder. Moc maksymalna wzrosła ze 190 KM do 220 KM, lecz jeszcze bardziej zauważalna była różnica w prędkości maksymalnej. Zamiast do 225 km/h wóz rozpędzić mógł się do 250 km/h, co uczyniło samochód najszybszym Fiatem w historii marki, a rekord ten nie został zresztą pobity do dzisiaj. Wersja 20v Turbo otrzymała również mechaniczną szperę i wydajniejsze hamulce przedniej osi (czterotłoczkowe zaciski Brembo i tarcze o średnicy 305 mm). Ten egzemplarz przybył do Polski 11 lat temu z Japonii i ma dziś jedynie 105 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Fiat Coupe 20v Turbo 1998 – Warszawa

Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT to mały, sportowy samochód, stworzony przez słynną turyńską firmę karoseryjną na bazie mechaniki Fiata 1500. Był to model wypełniający pożądaną wówczas niszę – eleganckich coupe o unikalnym stylu i niepowtarzalnej stylizacji, zamkniętych w rozmiarach mniejszych niż propozycje firm Maserati czy Ferrari. Choć bazą był popularny Fiat, Ghia nie miała się czego wstydzić. Dzięki aerodynamice i niskiej masie własnej (ledwie 950 kg) samochód osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Tu najważniejszy był styl, klasa i finezja projektu. To nie było auto dla przeciętnego Kowalskiego – jego cena na poziomie 2,2 mln lirów umieściła go w jednej lidze razem z Porsche 356. Zbudowano tylko 846 egzemplarzy, a szacuje się, że do dziś przetrwała mniej niż setka. Co ciekawe, w renowacji tych ciekawych samochodów wyspecjalizowała się polska firma – BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Punto Cabrio 1999 – 19900 PLN – Oborniki Śląskie

Fiat Punto Cabrio to propozycja od Bertone. Auto niezwykle proste mechanicznie, ale z jednym konkretnym atutem. Kiedy inni otwierają szyby, Ty otwierasz dach. La dolce vita. To doskonale pasuje do filozofii włoskiego życia, podobnie jak kolor tego egzemplarza, giallo ginestra. Jest stylowo, bardziej radośnie już się nie da, a milionów w tym przypadku nie wydacie. Cena zakupu tutaj nie będzie najniższa na rynku, lecz ważne jest to, co przy samochodzie zostało zrobione. Ten egzemplarz przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć, jak za lat swojej młodości. Jest po naprawach blacharskich i mechanicznych oraz ma nowe poszycie dachu.
Czytaj dalej Fiat Punto Cabrio 1999 – 19900 PLN – Oborniki Śląskie

Fiat 8V Berlinetta 1953 – SPRZEDANY

Podczas Salonu Samochodowego, który odbył się w 1952 roku w Genewie, Fiat wywołał niemałe poruszenie pokazując model 8V. Fiat w tamtym czasie znany głównie z z produkcji samochodów masowych, takich jak maleńkie, popularne Topolino, pozytywnie zaskoczył publikę. Oszałamiające wizualnie sportowe auto z potężnym silnikiem Magazyn Road & Track obwołał „największą niespodzianką roku”. Koncepcja Fiata 8V zrodziła się w głowie głównego inżyniera firmy, Dante Giacosa, który zasugerował, aby marka z Turynu wyprodukowała limitowany samochód sportowy. Pierwsze 34 egzemplarze 8V, znane jako „Seria I”, miały nadwozie wyprodukowane we własnym zakresie przez dział Carrozzerie Speciali Fiata i zaprojektowane przez szefa Fiata Ufficio Tecnico Carrozzeria, Luigiego Rapi. Późniejsze egzemplarze, począwszy od numeru #000035, były planowane jako „Seria II”, a zostały ostatecznie sprzedane jako podwozia na kołach i zabudowane przez znanych producentów, takich jak Ghia, Vignale i Zagato.
Zaawansowany silnik Tipo 104 był dwulitrową jednostką połączoną z czterobiegową manualną skrzynią. Samochód posiadał niezależne zawieszenie i hamulce bębnowe na wszystkich kołach. Przez dwa lata w obu seriach powstało tylko 114 egzemplarzy. Prezentowany numer 000011 to przedstawiciel pierwszej serii. Opuścił fabrykę 24 kwietnia 1953 roku, wykończony w kolorze Grigio Rosato z czerwono-szarymi siedzeniami i beżowymi dywanami. Pomimo, że trafił do Mediolanu, nie był zarejestrowany we Włoszech i został wyeksportowany do kolejnego właściciela w Szwajcarii. W wyścigu Grand Prix Suisse de la Montagne w 1956 roku Ollon-Villars Course Internationale de Côte jego właściciel zajął drugie miejsce w kategorii 1,6 – 2 l. Co ciekawe, pozostawał w jego posiadaniu aż do 2008 roku, kiedy auto wróciło do Włoch. Kompletna renowacja karoserii rozpoczęła się w listopadzie 2011 roku i trwała do 2014. Silnik został odbudowany, a na siedzeniach pojawiła się oryginalna czerwona skóra. W 2014 roku Fiat po raz pierwszy pojawił się publicznie podczas Concourso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como, a w 2017 roku zdobył „Coupes of Class” podczas Masterpieces Concours w Schloss Dyck, w Niemczech. Ta oszałamiająca berlinetta, sprzedana została za 1,355 miliona franków szwajcarskich, czyli około 5,7 miliona złotych.

Czytaj dalej Fiat 8V Berlinetta 1953 – SPRZEDANY

Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 79000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT to mały, sportowy samochód, stworzony przez słynną turyńską firmę karoseryjną na bazie mechaniki Fiata 1500. Był to model wypełniający pożądaną wówczas niszę – eleganckich coupe o unikalnym stylu i niepowtarzalnej stylizacji, zamkniętych w rozmiarach mniejszych niż propozycje firm Maserati czy Ferrari. Choć bazą był popularny Fiat, Ghia nie miała się czego wstydzić. Dzięki aerodynamice i niskiej masie własnej (ledwie 950 kg) samochód osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Tu najważniejszy był styl, klasa i finezja projektu. To nie było auto dla przeciętnego Kowalskiego – jego cena na poziomie 2,2 mln lirów umieściła go w jednej lidze razem z Porsche 356. Zbudowano tylko 846 egzemplarzy, a szacuje się, że do dziś przetrwała mniej niż setka. Co ciekawe, w renowacji tych ciekawych samochodów wyspecjalizowała się polska firma – BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 79000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat 1100 TV Trasformabile – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Gdy patrzymy na jego piękne linie, możemy mieć wrażenie, że jest to dzieło jednej ze słynnych włoskich firm karoseryjnych. Vignale, Ghia, Bertone, Pininfarina? Jednak nie. Fiat 1100 TV Trasformabile to dzieło wewnętrznego zespołu Fiata, departamentu Carrozzerie Speciali, zbudowany pod kierunkiem inżyniera Fabio Luigi Rapi. Powstał w 1955 roku na bazie popularnego sedana 1100/103. W jego stylistyce można odkryć wpływy amerykańskie, choć tu wszystko wygląda jak w zminiaturyzowanej formie, doskonale dopasowanej do europejskich warunków. Chociaż nie było to auto pierwotnie zaprojektowane do wyścigów, Fiat 1100 TV Trasformabile był atrakcyjnym wyborem dla kierowców prywatnych zespołów ze względu na ponadprzeciętne osiągi silnika, doskonałe przednie zawieszenie i niską masę. „TV” w jego nazwie to w końcu skrót od „Turismo Veloce”, czyli dosłownie – „szybkiej turystyki”. Mimo, że nie zdobył żadnych tytułów w wyścigach sportowych, brał udział w Targa Florio z 1957, a co najważniejsze w Mille Miglia z 1956 roku, co kwalifikuje go do udziału z innymi prestiżowymi klasycznymi samochodami w ponownie uruchomionym wyścigu Mille Miglia, będącym aktualnie bodaj najsłynniejszą sportową imprezą dla właścicieli klasycznych samochodów. Nakład produkcji to jedynie 142 egzemplarze, a ten jest świeżo po renowacji w polskiej firmie BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat 1100 TV Trasformabile – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Polski Fiat 126p 1991 – 8500 PLN – Łęczna

Polski Fiat 126p to dla wielu wciąż wspomnienie pierwszych motoryzacyjnych doświadczeń. Samochód prosty w obsłudze i parkowaniu, niewielki rozmiarami lecz trudny do pominięcia we wspomnieniach z lat 80-tych czy 90-tych. Ten to typ FL ze środkowego okresu produkcji, ten swego czasu najbardziej użyteczny – z jednej strony już z alternatorem, dużym licznikiem i rozrusznikiem uruchamianym elektrycznie, a z drugiej strony z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym niż w późniejszym EL-u. Auto garażowane, użytkowane tylko okazjonalnie i w dobrym stanie zachowania kusi, by dołączyć je do kolekcji.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1991 – 8500 PLN – Łęczna