Archiwum kategorii: Fiat

Fiat 125p R32 Coupe 1986 – SPRZEDANY

Fiat 125p R32 Coupe to prawdziwy projekt marzeń. Sen na jawie, który dzięki włożonej pieczołowicie pracy stał się tym, o czym zawsze marzyli Polacy, lecz nie pozwoliła na to nigdy wcześniej szara rzeczywistość PRLu. Sylwetka dużego Fiata z pewnością była jedną z najbardziej proporcjonalnych linii przełomu lat 60-tych i 70-tych. Zabieg polegający na stworzeniu wersji dwudrzwiowej sprawdził się tu znakomicie. Samochód wygląda o wiele efektowniej, niż zaprojektowany we Włoszech i wytwarzany niskoseryjnie dla notabli Polonez Coupe. Zwraca uwagę wykończenie detali, jakich mógłby pozazdrościć każdy Fiat z seryjnej produkcji. Jeździ i brzmi również znakomicie – ponad 250-konna jednostka VR6 z Volkswagena Golfa R32, wzmocnione nadwozie, dopracowane zawieszenie i hamulce, a na deser od nowa wykończone wnętrze i rozbudowany sprzęt audio.
Czytaj dalej Fiat 125p R32 Coupe 1986 – SPRZEDANY

Fiat 750 Moretti 1964 – SPRZEDANY

Giovanni Moretti założył firmę już w latach 20-tych, zaczynając od konstruowania motocykli, lekkich samochodów i ciężarówek. Po wojnie wszedł w bliską współpracę z Fiatem, zaspokajając włoską potrzebę piękna przez tworzenie pięknych nadwozi dla popularnych samochodów. Fiat 750 Moretti był oferowany jako Spider i Coupe, a autorem niezwykle udanego projektu był Giovanni Michelotti. Czterocylindrowy silnik Fiata 600 został tu wzmocniony do 41 KM, co dzięki lekkiemu nadwoziu pozwalało uzyskać świetne osiągi. Ten rzadki i pięknie utrzymany okaz Coupe 2+2 sprzedany został za ok. 44 tys. PLN (już wliczając prowizję domu aukcyjnego), co należy uznać za świetny interes kupującego.
Czytaj dalej Fiat 750 Moretti 1964 – SPRZEDANY

Fiat 8V Cabriolet 1953 – SPRZEDANY

Kiedy słyszymy “Fiat”, nasze myśli są niezwykle dalekie od takiego wozu. Silnik V8, budowane jednostkowo nadwozia wyłącznie od światowej klasy mistrzów, styl najlepszych GT na świecie. “Otto Vu” powstało zaledwie w 114 egzemplarzach, z których wiele jest absolutnie unikatowych. Ten Fiat 8V Cabriolet to jedyny z otwartym nadwoziem, jaki wyjechał z pracowni Alfredo Vignale, a za jego projekt odpowiadał słynny Giovanni Michelotti. Za ten fenomenalnie stylowy samochód nowy nabywca zdecydował się zapłacić 1,12 mln euro (ok. 4,6 mln PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Fiat 8V Cabriolet 1953 – SPRZEDANY

Fiat 600 Multipla Pulmino 1963 – Niemcy

Fiat 600 Multipla Pulmino uchodzi za pierwowzór minivanów, choć jego filigranowe rozmiary nie mają odpowiednika wśród współczesnej europejskiej motoryzacji. Skonstruowany na bazie Fiata 600 napędzany był maleńkim czterocylindrowym silnikiem i mógł przewieźć 6 osób wraz z bagażem. Licytowany egzemplarz swoją młodość spędził w Polsce, gdzie był używany jako mały autobus do przewozu gości w Grand Hotelu w Warszawie. Sprowadzony do Niemiec i odrestaurowany 10 lat temu będzie miał szansę wrócić na nasze ziemie już po poniedziałkowej aukcji. Cena minimalna: 15000 euro.
Czytaj dalej Fiat 600 Multipla Pulmino 1963 – Niemcy

Fiat 126 elx 1996 – SPRZEDANY

Fiat 126 elx to jedna z ostatnich wersji maluszka. Dzięki zapłonowi elektronicznemu hałasuje mniej od swoich poprzedników i jest przyjemniejszy w eksploatacji. Wersja SX była wyposażona w klejoną przednią szybę, prawe lusterko, fotele ze zintegrowanym zagłówkiem i ozdobne kołpaki. Sprzedawany egzemplarz dodatkowo posiada uchylne tylne szyby. Cena? Ciągle nie sposób nazwać ją inaczej, niż “za czapkę śliwek”. Zadbanego maluszka ciągle możemy kupić taniej niż zestaw elementów blacharskich do tego modelu. Podstawa przy zakupie – możliwie dobry stan blacharski, a ten z ogłoszenia prezentuje się naprawdę apetycznie.
Czytaj dalej Fiat 126 elx 1996 – SPRZEDANY

Fiat 850 Sport Coupe 1971 – SPRZEDANY

Włosi zawsze budowali najlepsze samochody sportowe. Nawet z niewielkim silnikiem, mają charakter i styl. Taki jest również malutki Fiat 850 Sport Coupe. 52-konny sinik w połączeniu z masą zaledwie 700 kg i wysokoobrotową charakterystyką daje sporo radości. W ogłoszeniu auto w doskonałym stanie – idealne dla tych, którzy nie chcą się bawić w odbudowę i wieczny remont – gwarancja dobrej zabawy w rozsądnym budżecie przy ograniczonych kosztach eksploatacji.
Czytaj dalej Fiat 850 Sport Coupe 1971 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p 1975 – SPRZEDANY

Pięknie utrzymany klasyczny Polski Fiat 125p zawsze cieszy oczy i budzi wspomnienia, a gdy jest to samochód stylizowany na Milicję… wspomnienia mogą być tym mocniejsze, choć nie każdy drogówkę wspomina najlepiej. Biały (jasnokremowy lub jasnopopielaty) kolor jest prawidłowy historycznie i charakterystyczny dla PRL-owskich radiowozów z okresu pomiędzy 1974 a 1978 rokiem. W owym okresie 125p było niespełnionym marzeniem wielu Polaków… i niejeden zazdrościł funkcjonariuszom poruszania się takim wozem. Dziś to marzenie można spełnić w zdecydowanie łatwiejszy sposób.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1975 – SPRZEDANY

Fiat 500 1966 – SPRZEDANY

Fiat 500 to wóz, który budzi uśmiech wszędzie, gdzie się pojawi. To samochód skrajnie prosty w budowie, genialny projekt, z którego obsługą poradzi sobie każdy, niezależnie od wcześniejszych motoryzacyjnych doświadczeń. Rok ’66 to środkowy okres produkcji, w którym samochód otrzymał już drzwi otwierane w tradycyjny sposób i mocniejszy silnik, pozwalający na bezstresową jazdę we współczesnym ruchu. Dziś to jeden z najtańszych w odbudowie pełnoprawnych klasyków, choć przy tym z ogłoszenia przydałoby się jeszcze zadbać o zgodność detali z rocznikiem.
Czytaj dalej Fiat 500 1966 – SPRZEDANY

Polski Fiat 126p 1990 – SPRZEDANY

W Polsce każdy miał malucha / I na niego mocno chuchał / Mały, tani, na urlopy / Zjeździł z nami pół Europy. Sentymentalni tęsknią za nim do dziś. Polski Fiat 126p był niezłym autem małolitrażowym, lecz w Polsce musiał służyć do wszystkiego. Kupując – wybierajmy jak najlepsze egzemplarze z pominięciem najnowszych, zatrważająco rdzewiejących Elegantów. Rocznik 1990 to dobry wybór, szczególnie gdy sprzedający gruntownie odrestaurował swój samochód. Jako auto weekendowe może się doskonale spisywać, a koszty serwisowania ciągle są niewiele wyższe od ceny roweru.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1990 – SPRZEDANY

Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY

Droga, jaką wizerunkowo przebyła marka Fiat przez ostatnie pół wieku jest zatrważająca. Dziś kojarzona właściwie tylko z dobrymi miejskimi samochodzikami, w latach 60-tych miała w ofercie samochód z genialnym silnikiem Ferrari i przepiękną karoserią od Pininfariny. Fiat Dino Spider powstał w nieco ponad 2 tysiącach egzemplarzy, dostępnych w wersji 2,0 (jak licytowany) i 2,4 l (rzadsze, droższe i bardziej poszukiwane). Ten stylowy i świetnie utrzymany kabriolet licytowany był bez ceny minimalnej i osiągnął okrągłą kwotę 100 tys. USD.
Czytaj dalej Fiat Dino Spider 1967 – SPRZEDANY