Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to marzenie wielu ludzi, nawet tych których na co dzień nie pociąga amerykańska motoryzacja. Może dlatego, że ówczesne amerykańskie samochody doskonale odzwierciedlały ducha tamtych lat, dają poczucie wolności, swobody, nieograniczonych możliwości, które są w zasięgu każdego, o ile włoży w to wystarczająco dużo serca i pracy. Ogrom pracy z pewnością został wykonany podczas renowacji tego egzemplarza. Nawet jeżeli popatrzymy na jego najdrobniejsze detale, nie odnajdziemy tu dróg na skróty. Samochód otrzymał również aktualizacje, dzięki którymi jeździ o wiele lepiej, niż gdy wyjeżdżał z fabryki. Na pokładzie odnajdziemy około 400-konny silnik, współczesny układ hamulcowy, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, 3-punktowe pasy. Wszystko co trzeba, aby nie tylko wyglądał świetnie, ale i jeździł ponadprzeciętnie.
Ford Mustang
Rocznik: 1965
Przebieg: ok. 5000 km po remoncie kapitalnym silnika
Pojemność: 5700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: ok. 400 KM
Cena: 300000 PLN
Wyposażenie:
– radio Retrosound wraz z wzmacniaczem Blaupunkt (wyglądające jak oryginalne, jednak posiadające funkcje Bluetooth, usb, aux itp.),
– wspomaganie kierownicy,
– klimatyzację,
– winylowe pokrycie dachu,
– wspomaganie hamulcy,
– hamulce Willwood tarczowe przód/tył,
– felgi American Racing Torqthrust,
– dwustopniowe wycieraczki,
– oświetlenie schowka na rękawiczki,
– 3 punktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dobrane pod kolor nadwozia,
– oryginalne gumowe dywaniki z logiem Mustanga (Scottdrake),
– kierownica akcesoryjna grant,
– nowy akumulator 65ah,
– gaźnik 4 gardzielowy edelbroka z automatycznym ssaniem,
– customowy reservoir płynu chłodniczego Jack Daniels,
– customowy układ wydechowy.
Mustang z 1965 z silnikiem V8 po kapitalnym remoncie (oryginalny został tylko blok i głowice, ale od silnika o pojemności 302 cui. Tłoki, pierścienie, zawory, korbowody, wał korbowy, wałek rozrządu, kolektory wydechowe, kolektor dolotowy, rozrusznik, pompa wody, gaźnik itp. wszystko nowe).
Kupiłem go w Warszawie świeżo po sprowadzeniu z Kalifornii i poddałem go gruntownej renowacji, nie oszczędzając na częściach i materiałach.
Cały proces renowacji i serwisu jest udokumentowany fotograficznie.
Auto użytkowane tylko w dobrą pogodę, w lato, jako auto weekendowe (nigdy nie widziało deszczu ani śniegu).
Co rzadko spotykane w tego typu pojazdach, wszystko w nim działa bez problemu. Odpala zawsze nawet po długim postoju.
Pojazd posiada szereg modyfikacji pozwalających cieszyć się jazdą we współczesnych warunkach panujących na drodze takich jak: poszerzona chłodnica (wzorowana na oryginalnej), wyposażona w dodatkowy wentylator elektryczny. Oryginalne wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców tarczowych Willwood.
Pracuje bardzo ładnie i ma moc.
Skrzynia automatyczna płynnie zmienia biegi.
Wzbudza zawsze duże zainteresowanie. Kolor auta nie jest krzykliwy, a elegancki wygląd pojazdu podkreśla winylowy dach oraz aluminiowe listwy boczne. Auto zostało wypiaskowane, została wstawiona nowa podłoga oraz drzwi. Karoseria została zabezpieczona środkiem przeciwkorozyjnym stosowanym na łodziach podwodnych, następnie zabezpieczona „cobrą”, a nadwozie pomalowane 3-warstwowym lakierem z palety Lexusa dobranym pod kolor oryginalnego lakieru.
Pojazd wyposażony jest w wiele ciężko dostępnych elementów, takich jak gaźnik Edelbroka, felgi American Racing czy radio Retrosound.
Auto na bieżąco jest doposażane, między innymi od czasu prezentowanych zdjęć zostały wymienione pióra zawieszenia, zrobiona zbieżność oraz zakupiony kompresor i chłodnica klimatyzacji (czekam nadal na kilka wężyków do kompletnej instalacji).
Klasyk bardzo wdzięczny, przykuwający wzrok i wywołujący uśmiech na twarzach. Sprawdzi się jako weekendowa zabawka lub jako lokata kapitału.
Prosta i pancerna konstrukcja nie przysparza awarii, a części nowe i używane dostępne są w Polsce.
Tanie OC w granicach 400 zł rocznie oraz wieczysty przegląd techniczny to kilka zalet rejestracji na zabytkowe tablice rejestracyjne.
Auto do obejrzenia w Warszawie po wcześniejszym umówieniu.
Telefon: +48 667 110 716
Miejscowość: Warszawa