Ford Thunderbird z 1956 roku to amerykańska legenda z drugiego roku produkcji. W odróżnieniu od sportowej w stylu Corvette, T-Bird projektowany był jako luksusowy cruiser, mający dać możliwie wiele frajdy z dalekich wycieczek. Dlatego pomyślano tu o powiększeniu przestrzeni bagażowej, przenosząc koło zapasowe na zewnątrz, do własnego, stylowego pojemnika. Ten egzemplarz ma opcjonalną jednostkę V8 o pojemności 312 cali sześciennych, sprzężoną z automatyczną skrzynią Ford-O-Matic. Wyposażenie ma tak bogate, że aż trudno w to uwierzyć. Kto by się spodziewał klimatyzacji w kabriolecie z 1956 roku? Otóż tu jest. Jest też opcjonalny sztywny dach z okrągłymi okienkami – kolejny symbol i rzecz dziś niemal nie do zdobycia. Wielkość produkcji Forda Thunderbirda z 1956 roku wyniosła 15631 egzemplarzy, co było najniższym wynikiem z pierwszych trzech lat, ale i tak było to ponad trzykrotnie więcej, niż w przypadku ówczesnej Corvette. Co ciekawe, jednym z nabywców T-Bira z 1956 roku był król rock and rolla, Elvis Presley.
Ford Thunderbird
Rocznik: 1956
Przebieg: 5900 km
Pojemność: 5113 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 225 KM
Cena: 259000 PLN
Mamy do zaoferowania samochód tak wyjątkowy pod wieloma względami, że sami nie wiemy gdzie zacząć.
Legendarny Ford Thunderbird z najlepszego 1956 roku w topowym wyposażeniu. To pierwszy mały, usportowiony kabriolet Forda w przepięknej linii i kapiący luksusem.
Samochód przeszedł odbudowę w 2005 roku wykonaną przez prawdopodobnie najlepszego specjalistę od Thunderbirdów na świecie – Amosa Mintera / Dallas w Texasie. Samochód jest w uwiecznionych projektach na jego stronie. Terminy do tego specjalisty sięgają kilku lat oczekiwania, a ten był jednym z niewielu w tak bogatej opcji. Choć od renowacji minęło już 19 lat i samochód nosi normalne ślady użytkowania dla tak leciwego klasyka to prace zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie i czuć to do dzisiaj. Od renowacji samochód pokonał niecałe 6000 mil.
Nasz egzemplarz to tak zwany matching numbers – po rozkodowaniu VIN jest zgodny ze swoją fabryczną specyfikacją. Ford wyposażony jest w absolutnie wszystko, co w 1956 roku było dostępne dla tego modelu. Największy silnik 312cui połączony z automatyczną skrzynią biegów, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowana kanapa (!), Continental kit (między innymi pochylane koło zapasowe oraz tłumiki wychodzące na boki wewnątrz tylnego zderzaka), radio, wszystkie szyby błękitne fabrycznie, a do tego dodatkowe pasy bezpieczeństwa. Jakby tego było mało, Ford posiada dwa dachy, miękki chowany bezpośrednio za kanapą (materiał w idealnym stanie) oraz twardy w okrągłymi oknami charakterystycznymi dla tego roku i modelu (także w pięknej kondycji).
Warto wspomnieć, że dwa dachy to rzadkość i kosztują one dziś na rynku odpowiednio około 6.000 euro miękki oraz 10.000 euro twardy…
Dodatkowo wyposażony jest w sprawną klimatyzację, co mega uprzyjemnia podróże w pełnym słońcu.
Silnik i skrzynia pracują bardzo dobrze. Miesiąc temu samochód otrzymał od nas płukanie silnika, dwukrotną zmianę oleju, nowe oryginalne świece oraz profesjonalne czyszczenie i regulację gaźnika. Mruczy przepięknie i jak na 1956 rok jest to wyjątkowo szybkie i zwinne auto. Dosyć powiedzieć, że przy pięknej słonecznej pogodzie można go zupełnie bezproblemowo używać w ruchu drogowym. Radość niesamowita. Gdziekolwiek się pokaże budzi dzikie emocje i pożądanie. Nie bez powodu Elvis Presley miał taki sam model!
Wnętrze jest w stanie bardzo dobrym i jest przepięknie wykonane w odcieniach brązu i beżu (zgodnie z fabryczną specyfikacją). Bardzo wygodne auto, którym zrobiliśmy kilkaset kilometrów bez najmniejszych problemów.
Samochód jest zarejestrowany w Polsce na białe, krótkie tablice i ma ważny przegląd oraz ubezpieczanie. Do samochodu jest pełna historia odbudowy od Amosa z ogromną ilością faktur, rachunków oraz dużo jego oryginalnej literatury z 1956 roku. Dwa komplety kluczyków. Składany stojak na twardy dach wraz z pokrowcem są w komplecie z samochodem i mieszczą się bezproblemowo w bagażniku. Nasz Ford to uczestnik Retro Motor Show 2024.
Bardzo chętnie odpowiem na pytania i opowiem więcej jeśli macie Państwo ochotę. Zapraszam do rozmowy telefonicznej oraz obejrzenia Forda. To wyjątkowy samochód.
Zabytkową motoryzacją bawimy się od lat, chętnie podpowiemy i doradzimy. Jesteśmy także na Facebooku – Oldtimer Spot Poland.
Telefon: +48 577 739 939
Miejscowość: Warszawa