FSO 125p 1986 – 16800 PLN – Ciechanów

Z pewnością nie jest to samochód dla socjopatów. Używanie Dużego Fiata dziś wiąże się ze zbieraniem uśmiechów i życzliwych pozdrowień na każdym skrzyżowaniu oraz dyskusją z zafascynowanymi rodakami na każdym postoju. W końcu każdy kiedyś miał takiego we własnym władaniu lub bliższej bądź dalszej rodzinie. Te zapachy i dźwięki zostają w pamięci, a przywołanie ich to zawsze ogromna przyjemność. Swoje wrażenia w poniższym opisie niezwykle barwnie opisuje właściciel. Pięknie zachowane FSO 125p zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Aktualne ceny tych samochodów mogą być nazwane wysokimi wyłącznie przez osoby, które nie miały nigdy do czynienia z odbudową takiego pojazdu. Dla bardziej świadomych jest to wciąż auto za pół ceny.

FSO 125p
Rocznik: 1986
Pojemność: 1500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna

Cena: 16800 PLN

Jestem szczęśliwym posiadaczem legendy PRL-u, jakim jest Fiat 125p, a właściwie FSO-Warszawa 125p 1500.
Kiedy pierwszy raz wsiadłem do tego samochodu, poczułem się jakbym przeniósł się w lata dzieciństwa.
Ten zapach, kształt, dźwięk zamykanych drzwi, ssanie przy uruchamianiu, zapach spalin, wielkość kierownicy… to wszystko powoduje, że chociaż na chwilę człowiek przenosi się do innej epoki i nie myśli o telefonie komórkowym, szybkiej jeździe z punktu A do punktu B i ciągłym wyścigu szczurów.
Czas wtedy zwalnia.
Przypominam sobie wtedy jak na podróż 100-kilometrową, rodzice zabierali termos z herbatą i kanapki.
To było piękne… tak jak piękny jest Fiat, „kanciak”, „kredens”, i nie wiem jeszcze jakich określeń można użyć.
Jeszcze dzisiaj wieczorem wyjeżdżając tym autem na przejażdżkę, czułem się jak w limuzynie najlepszej klasy, i to nie ze względów oczywiście na komfort, a ze względu na spragnione oczy kierowców, przechodniów, gapiów itp.
Samochód wzbudza ogromne zainteresowanie, że nawet umycie tego auta na myjni wydłuża się do kilkudziesięciu minut, a czasami i dłużej, ponieważ wiele osób chce chociaż posiedzieć.
Tylna kanapa to jest mistrzostwo świata.
Bardzo poważnie zastanawiałem się nad tym, czy nie zabrać jej do domu.
Teraz nie robią już nawet takich mebli.
Wiele można pisać i rozpływać się we wspomnieniach, ale trzeba przejść do konkretów.

Fiat jest oczywiście kompletny i świetnie jeżdżący.
Jakiś czas temu została przeprowadzona renowacja blacharsko-lakiernicza i auto prezentuje się świetnie.
Są zrobione progi, podłoga i oczywiście wszystko to co mogło być jeszcze do poprawienia.
Auto jest całe lakierowane, w kolor jaki był w oryginale czyli morelowy, chociaż u facetów raczej istnieje forma pomarańczowy.
Jutro planuję polerowanie nadwozia.

Autem można bez najmniejszych problemów i obaw podróżować.
Wszystkie światła są sprawne, hamulce również.
Klakson budzi sąsiadów, a silniczek gra jak za najlepszych czasów, nawet podświetlenie schowka jest sprawne.

Proszę nie pomyśleć tylko, że jest BMW serii 7, to jest Fiat jakimi podróżowali nasi rodzice ze wszystkimi walorami akustycznymi i „masażem pleców” przy wyższych prędkościach.
Co do prędkości to oczywiście licznik jest na tzw. taśmie, jak termometr.

Co ważne i moim zdaniem bardzo… AUTO JEST NA CZARNYCH TABLICACH i posiada pancerny hak, do być może przyczepki typu BŁYSK.

Zapraszam do kontaktu, nie tylko tych, którzy są zainteresowani kupnem, ale również tych, kórzy chcą zwyczajnie pogadać o starych samochodach i lubią klimat dawnych lat.
No ja za tym tęsknię.
Wielu z Was pewnie zastanawia się nad powodem sprzedaży.
Nie chodzi tu o zarobek, bo nie jest to moim celem.
Ja chciałbym kupić teraz inne auto z tamtej epoki.
Być może ktoś z Was ma jakieś ciekawe auto, na które chce się zamienić.
Zamiana też wchodzi w grę.

Pozdrawiam i być może do zobaczenia gdzieś w trasie.

Telefon: +48 697 975 661
Miejscowość: Ciechanów