6 listopada 1951 roku – to data rozpoczęcia produkcji pierwszego po wojnie samochodu osobowego w Polsce. FSO Warszawa to konstrukcja oparta na bazie Pobiedy M-20, 4-drzwiowy fastback produkowany początkowo z czterocylindrowym silnikiem dolnozaworowym o pojemności 2,1 l. FSO Warszawa 201 to wersja rozwojowa, wypuszczona na rynek w 1960 roku. Miała nowe lampy tylne, pomarańczowe klosze kierunkowskazów z przodu, unowocześnione zawieszenie przednie oraz skuteczniejsze hamulce. Poza tym usunięto charakterystyczną strzałę z maski, przeprojektowano tylny zderzak, a na przednich błotnikach zagościł napis „Warszawa”. Ta odmiana wyposażona była w silnik M-20 z nowym gaźnikiem, dzięki któremu moc wzrosła do 58 KM. Zmieniono również rozrusznik, zastosowano nowy silnik wycieraczek o dwóch zakresach prędkości i akumulator o większej pojemności. Model produkowany był do 1964 roku i obok zasilanego silnikiem górnozaworowym modelu 202 była to ostatnia Warszawa w garbatym nadwoziu.
FSO Warszawa 201
Rocznik: 1963
Przebieg: 1700 km
Pojemność: 2120 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 58 KM
Cena: 290000 PLN
Wyposażenie:
– zgodnie z oryginałem w tym roczniku
Oferuję do sprzedaży Warszawę 201 z roku 1963. Stan kolekcjonerski. Pojazd po absolutnie pełnej renowacji. Bardzo duża ilość nowych części i podzespołów – udokumentowane fotograficznie. Cały układ jezdny, elementy blacharskie i wiele innych poddane procesowi kataforezy. Kilkaset zdjęć obrazujących zakres i poziom wykonanej pracy.
Wszystkich informacji udzielę telefonicznie.
Zapraszam.
Telefon: +48 604 488 947
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski