FSO

FSO Warszawa 223-K 1967 – Warszawa

FSO Warszawa powstawała w stolicy Polski przez ponad 20 lat. Samochód z marzeń sennych Polaków powstał w oparciu o konstrukcję radzieckiego samochodu M20 Pobieda. Z latami samochód był rozwijany na rózne sposoby, by spełnić wszystkie potrzeby Polaków. W czerwcu 1965 roku podczas wystawy na Międzynarodowych Targach Poznańskich zaprezentowano Warszawę w wersji kombi. Nowe modele nosiły nazwy 203-K i 204-K, a następnie zmienione zostały na 223-K i 224-K. Nadwozie opracowane zostało przez Cezarego Nawrota, natomiast projekt techniczny wykonał zespół pracowników Biura Konstrukcji Nadwozia pod kierownictwem inż. Stanisława Łukaszewicza. Do napędzenia przestronnej konstrukcji posłużyły silniki znane z wersji sedan: dla prezentowanego na aukcji Ardor modelu 223-K był to silnik S-21, czyli ten nowocześniejszy, górnozaworowy, pozwalający rozpędzić samochód do 128 km/h. Dom aukcyjny nie podaje szczegółów dotyczących stanu prezentowanego egzemplarza, lecz z pewnością warto przyjrzeć mu się uważnie. Jedna rzecz, że wersja jest rzadko spotykana, a druga, że samochód wygląda na wyjątkowo dobrze zachowany, w wysokim stopniu oryginalny. Cena wywoławcza jest bardzo atrakcyjna.
Czytaj dalej FSO Warszawa 223-K 1967 – Warszawa

FSO Polonez Caro 1995 – 15000 PLN – Rybnik

FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie. To była prawdziwa druga młodość Poloneza. Każdy kupujący świadomy był jego technicznego archaizmu, lecz z drugiej strony potrafił docenić komfort, przestrzeń we wnętrzu, pojemność bagażnika czy wreszcie bezpieczeństwo. Dwa lata później model przeszedł kolejne zmiany, w tym najważniejszą, obejmującą zwiększenie rozstawu kół i szereg pomniejszych modyfikacji. Taki właśnie samochód okupiony od pierwszego właściciela oferowany jest w tym ogłoszeniu. Na wyposażeniu ma alufelgi, elektryczne szyby i fotele kubełkowe Intergroclin. W połowie lat 90. to było coś, a i dzisiaj w pięknym stanie przykuwa uwagę na ulicy.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – 15000 PLN – Rybnik

FSO Polonez 1986 – 69900 PLN – Pabianice

Borewicz to prawdziwy król polskich szos lat 80-tych. Jego kanciasta sylwetka to niegdyś chluba Centro Stile Fiat i pracowników warszawskiej FSO, a dziś – każdego, kto nie skreśla wspomnień własnego dzieciństwa. Auto było produkowane ponad 20 lat (1978 – 2002) w kilku wersjach nadwoziowych, lecz jedynie ta pierwsza nosi miano „Borewicza” i ma dziś status kultowej. Pochodzący z 1986 roku FSO Polonez 1500 w białym kolorze ściągnie więcej spojrzeń, niż niejeden supercar. Jego wnętrze w brązowym wnętrze zachęca do zajęcia miejsca każdego, kto ma sentyment do dawnych czasów i polskich samochodów. Taki samochód dziś zachowany w oryginalnym stanie to już duża rzadkość, stąd rosnące ceny nie powinny nikogo dziwić.
Czytaj dalej FSO Polonez 1986 – 69900 PLN – Pabianice

FSO Polonez 1500 1990 – 21900 PLN – Nysa

FSO Polonez narodził się w roku 1978, będąc najbardziej pożądanym samochodem osobowym polskiej produkcji. Przestronny, komfortowy i nowocześnie wystylizowany, oparty było mechanikę modelu 125p. Z czasem zaczął przechodzić zmiany modernizacyjne, co pozwalało utrzymać popyt. Ten Polonez to tzw. „przejściówka”, a wchodząc bardziej w detale – ostatnia wersja przed modelem Caro. Ma nosek taki jak w Coupe i nowy pas tylny z klapą bagażnika przedłużoną do zderzaka, co obniżało próg załadunku o całe 30 centymetrów. Auto zachowane jest w dużym stopniu w oryginalnym stanie i na zdjęciach wygląda bardzo zachęcająco.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1990 – 21900 PLN – Nysa

FSO 125p 1.5 ME 1991 – SPRZEDANY

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Z latami coraz więcej części otrzymywał z Poloneza – kierownica, fotele, welurowa tapicerka, silnik 1500, ale też pięciostopniowa skrzynia biegów. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego etapu produkcji. Sensacyjny jest jego przebieg, który wynosi zaledwie 98 kilometrów. Tak zachowany egzemplarz obroni się w każdej kolekcji.
Czytaj dalej FSO 125p 1.5 ME 1991 – SPRZEDANY

FSO 125p 1990 – SPRZEDANY

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Z latami coraz więcej części otrzymywał z Poloneza – kierownica, fotele, welurowa tapicerka, silnik 1500, ale też pięciostopniowa skrzynia biegów. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego etapu produkcji. Z zegarów można odczytać przebieg jedynie 6 tys. kilometrów, a zadbany stan pozwala ufać, że nie jest to drugi obieg jego licznika.
Czytaj dalej FSO 125p 1990 – SPRZEDANY

FSO Warszawa 201 1963 – 310000 PLN – Ostrów Wielkopolski

6 listopada 1951 roku – to data rozpoczęcia produkcji pierwszego po wojnie samochodu osobowego w Polsce. FSO Warszawa to konstrukcja oparta na bazie Pobiedy M-20, 4-drzwiowy fastback produkowany początkowo z czterocylindrowym silnikiem dolnozaworowym o pojemności 2,1 l. FSO Warszawa 201 to wersja rozwojowa, wypuszczona na rynek w 1960 roku. Miała nowe lampy tylne, pomarańczowe klosze kierunkowskazów z przodu, unowocześnione zawieszenie przednie oraz skuteczniejsze hamulce. Poza tym usunięto charakterystyczną strzałę z maski, przeprojektowano tylny zderzak, a na przednich błotnikach zagościł napis „Warszawa”. Ta odmiana wyposażona była w silnik M-20 z nowym gaźnikiem, dzięki któremu moc wzrosła do 58 KM. Zmieniono również rozrusznik, zastosowano nowy silnik wycieraczek o dwóch zakresach prędkości i akumulator o większej pojemności. Model produkowany był do 1964 roku i obok zasilanego silnikiem górnozaworowym modelu 202 była to ostatnia Warszawa w garbatym nadwoziu.
Czytaj dalej FSO Warszawa 201 1963 – 310000 PLN – Ostrów Wielkopolski

Polski Fiat 125p 1979 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p może być prawdziwym magnesem na drodze i zlotach, grunt to wybrać odpowiednią wersję i egzemplarz. Ten wygląda bardzo ciekawie. Pierwsza rzecz to kolor – F515 koral w ofercie był w latach 1975-1982 i był w owym czasie jednym z najciekawszych odcieni. Od strony użytkowej te roczniki to najlepsze 125p z całego okresu. Po zmianach modernizacyjnych wprowadzonych w MR75 Duży Fiat stał się zdecydowanie nowocześniejszy, a w późniejszej historii nie wprowadzano już zmian, które byłyby na duży plus. Do końca lat 70. zmiany były kosmetyczne – rocznik ’79 nie ma już podłokietnika tylnej kanapy i obrotowych szybek w przednich drzwiach, ale za to ma już dźwignię do otwierania bagażnika. Ten egzemplarz ma też element, który nawet dla miłośników dobrze znających te samochody może być zaskoczeniem. To system oczyszczania przednich świateł, oferowany niegdyś jako wyposażenie na rynki skandynawskie. Każda prezentacja działania wycieraczek na zlocie wzbudzi z pewnością entuzjazm. Sam samochód jest już ponad dekadę po renowacji, ale traktowany jak na klasyka przystało, wciąż wygląda świetnie.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1979 – SPRZEDANY

FSO Warszawa 223 1971 – SPRZEDANA

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta Warszawka nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w skórze i taka ilość chromowanych elementów nie tylko na nadwoziu, ale i pod maską, jaką nie poszczyciłby się żaden serynie produkowany samochód na świecie. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wyglądała lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać baśń o dumnej motoryzacji z Polski.
Czytaj dalej FSO Warszawa 223 1971 – SPRZEDANA

FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – SPRZEDANE