Archiwum kategorii: FSO

FSO Warszawa M-20 1958 – 75000 PLN – Wałbrzych

FSO Warszawa M-20 była pierwszym samochodem osobowym produkowanym seryjnie w Polsce po II wojnie światowej i zarazem jedynym, który miał zadatki na pojazd luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Warszawa była produktem licencyjnym, jakim zostaliśmy uszczęśliwieni przez Związek Radziecki. Choć nie była szczytem nowoczesności, jej samonośne nadwozie nie pozbawione było gracji, a pontonowy styl doskonale wpisywał się w modę początku lat 50-tych. Debiutowała w 1951 roku, a każdy kolejny rok produkcji zwiększał udział polskich podzespołów. Rok 1958, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, nie miał już żadnych części radzieckich. Auto przeszło renowację 20 lat temu. Prezentuje się atrakcyjnie, choć do pełni efektu wymagałby poprawek i ponownego lakierowania.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 75000 PLN – Wałbrzych

FSO 125p 1986 – SPRZEDANY

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał klimatycznego samochodu. Ten jest zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem jedynie 29 tysięcy kilometrów, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom. Taki okaz to niepodważalnie rzadkość na rynku, posiadający o wiele więcej uroku, niż wielokrotnie remontowane egzemplarze, choćby były o dekadę starsze. Doskonały czerwony kolor, w pełni oryginalny i świetny stan zachowania oraz udokumentowana historia eksploatacji to główne atuty samochodu. To prawdziwy wehikuł czasu, w którym co prawda nie odnajdziecie klimatyzacji, ale za to jest klimat! Ten Fiat pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1986 – SPRZEDANY

Daewoo-FSO Polonez Kombi 2000 – 13400 PLN – Radom

Polonez Kombi był chyba najdłużej wyczekiwaną wersją nadwoziową popularnego, polskiego samochodu. Pierwsze projekty otrzymaliśmy od Centro Stile Fiat wraz z pierwotnym projektem, właściwie przez całe 90-te pojawiały się w prasie wzmianki o pracy nad prototypami, lecz do produkcji Kombi trafiło dopiero na koniec lat 90-tych, kiedy fabryka działała już pod nadzorem Daewoo. Nadwozie stworzono podobnie jak wersję Cargo czy karetki, tworząc laminatową nadbudówkę. Swoją drogą – był to ostatni prototyp, jaki opracowało i wdrożyło do produkcji FSO. Projekt był zaskakująco zgrabny i mimo, że konstrukcyjnie Polonez był już wówczas dinozaurem, sprzedaż szła świetnie. Oficjalnie produkcja trwała do kwietnia 2002 roku, choć wykorzystując zapasy magazynowe, fabrykę opuszczały gotowe egzemplarze jeszcze rok później. Służyły wszędzie tam, gdzie potrzebne było tanie i uniwersalne auto, choć ich użytkowy charakter sprawił, że wyjątkowo szybko zniknęły z ulic. Dziś częściej niż w „cywilu” można je spotkać na trasach „Złombola”, co zresztą nie powinno dziwić. To najlepiej sprawdzający się w podróży samochód polskiej produkcji.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Kombi 2000 – 13400 PLN – Radom

FSO Polonez Caro 1992 – REZERWACJA

FSO Polonez Caro debiutował w 1991 roku, wyróżniając się znacznie zmodyfikowanym przodem i wnętrzem. W 1993 poszerzono rozstaw kół o 6 centymetrów, ten egzemplarz jest jeszcze przed tymi zmianami, jest to tak zwane „wąskie Caro”. Czy może być to obiekt kolekcjonerski? I owszem, jeżeli mówimy o odpowiednio zachowanym egzemplarzu. Ten to prawdziwa kapsuła czasu, z przebiegiem jedynie 6077 kilometrów. W 1992 roku taki pojazd był marzeniem niejednego Polaka. Dziś pożądanie może budzić nie mniejsze. Taki okaz w kolekcji to skarb.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1992 – REZERWACJA

FSO Polonez Caro 1992 – 8500 PLN – Siedlce

FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie. To była prawdziwa druga młodość Poloneza. Każdy kupujący świadomy był jego technicznego archaizmu, lecz z drugiej strony potrafił docenić komfort, przestrzeń we wnętrzu, pojemność bagażnika czy wreszcie bezpieczeństwo – to wszystko sprawiło, że Caro w 1992 roku sprzedano ich ponad 80 tysięcy sztuk, czyniąc go najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. Czy to dużo? To czterokrotnie więcej, niż w ostatnim roku osiągnął najpopularniejszy aktualnie model w Polsce (Skoda Octavia). Aby przebić tę ilość, musielibyśmy zsumować wyniki sprzedaży pięciu najpopularniejszych aktualnie modeli samochodów! Szok. To była ogromna siła napędowa polskiej gospodarki, którą niestety w kolejnych latach naszego raczkującego kapitalizmu zniszczono. Polskiej motoryzacji dziś już praktycznie nie ma, a miłośnikom pozostają okazy takie jak ten. Przedstawiony egzemplarz to tzw. Caro „na wąskim moście”, czyli egzemplarz sprzed pierwszych zmian, które wprowadzono w ’93 roku. Wyposażony jest w „topową” ówcześnie jednostkę, czyli 1.6 GLE, ma przebieg 95 tys. km, pokonany dotąd przez dwóch właścicieli.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1992 – 8500 PLN – Siedlce

FSO Polonez Caro 1995 – 14999 PLN – Buk

Jako nowy kosztował 16113 zł, dziś zapłacić za niego trzeba już więcej. Oczywiście 25 lat temu złotówka miała zupełnie inną wartość nabywczą. W 1995 roku przeciętne wynagrodzenie wynosiło 702 złote, czyli 1/7 tego, co obecnie. Nie zdewaluował się jednak z pewnością sentyment. O ile nie brakuje w naszym kraju ludzi, którzy szanują wyłącznie motoryzację zza Odry, to wciąż spotkać możemy również ludzi, którzy nad techniczną przewagę przedkładają własne wspomnienia, a to z nimi niejednokrotnie związane są takie samochody, jak Polonez Caro. Debiutował w 1991 roku, wyróżniając się znacznie zmodyfikowanym przodem i wnętrzem. W 1993 poszerzono rozstaw kół o 6 centymetrów, co znacznie poprawiło stabilność w zakrętach. W połowie lat 90-tych Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. Dziś wciąż nie brakuje osób, które potrafi cieszyć widok pięknie zachowanego egzemplarza z niskim przebiegiem.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – 14999 PLN – Buk

Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans 1999 – SPRZEDANY

To jeden z tych przypadków, kiedy ilość skrzywionych min będzie musiała się zetrzeć z entuzjazmem osób, które takie znalezisko uważają za białego kruka. Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans powstał na bazie zmodernizowanej przez koreańskiego zarządcę wersji osobowo-bagażowej. Polonez Cargo powstał na bazie Caro bez dachu i tylnej klapy, do którego przymocowano szkielet podwyższający i przedłużający nadwozie, wraz z laminatową nadbudówką. Za adaptację do pojazdu sanitarnego odpowiadała firma ZTS Grójec. W 1998 roku zaadaptowano auto do zmian modernizacyjnych związanych z modelem Caro Plus, i taki właśnie samochód czeka na nowego nabywcę w Kozienicach. W zawieszeniu Cargo Plus zastosowany został wzmocniony tylny dyferencjał i 3-piórowe resory. Wewnątrz można było odkryć dokładnie takie wyposażenie, jak widzimy na zdjęciach. Egzemplarz taki jak ten nie pojawia się na rynku często. Ma jedynie 13 tysięcy kilometrów przebiegu i zdecydowanie potrafi przenieść nas w czasie.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans 1999 – SPRZEDANY

FSO Polonez Atu 1996 – SPRZEDANY

To historia, jaka nie zdarza się często i za każdym razem elektryzuje miłośników motoryzacji. Fabrycznie nowe auto, zakupione, przez wiele lat przechowane w hali, nigdy nie używane. Nie znajdziemy na nim śladów korozji, jest natomiast wciąż fabryczna folia zabezpieczająca tapicerkę. Pozwala poczuć, jak byśmy odbierali nowe auto gdzieś z salonu Polmozbytu w jego schyłkowej, sprywatyzowanej już formie. To takie okazy stać powinny w każdym szanującym się muzeum dokumentującym historię polskiej motoryzacji, a nie zardzewiałe i zajeżdżone graty. Prezentowany okaz to FSO Polonez Atu, potocznie dziś zwany „Atu minus”, produkowany jedynie w latach 1996-97. Był spełnieniem marzeń wielu Polaków, choć wielu powie, że pojawił się 20 lat za późno. Trójbryłowa karoseria pozwoliła na uzyskanie większej sztywności karoserii, lepszego wygłuszenia przestrzeni pasażerskiej i uzyskanie większego bagażnika. Co przemawia za zakupem tego egzemplarza? Walory praktyczne na pewno nie, bo przecież auta, które ma na liczniku 89 kilometrów przebiegu zapewne nigdy nie będzie regularnie używane. Fakt, że przeszło serwis i jest gotowe to drogi to i tak miły ukłon w stronę kupującego. W takich wypadkach rolę grają wyłącznie kwestie kolekcjonerskie. Jeżeli masz fabrycznie nowe samochody produkcji polskiej, ale nie ma wśród nich pierwszego Atu, to zapewne będziesz chciał go mieć.
Czytaj dalej FSO Polonez Atu 1996 – SPRZEDANY

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997 – 14500 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus to ostatnie wydanie polskiego samochodu, powstałe już we współpracy z koreańską fabryką. Plus debiutował w 1997 roku, popracowano nad zwiększeniem komfortu, bezpieczeństwa i dostosowaniem go do norm czystości spalin Euro 2. Zastosowano lakierowane zderzaki, nową deskę rozdzielczą, wspomaganie kierownicy, zmienione zawieszenie i nowy układ wentylacji. Silnik 1.6 otrzymał zmieniony rozrząd i hydrauliczne popychacze zaworów. Ten konkretny egzemplarz pokonał zaledwie 30000 km od nowości, a na jego felgach są wciąż fabryczne opony. Jeżeli dodamy do tego jedyny słuszny, jaskrawo-czerwony kolor i połysk lakieru, nikt nie przejdzie obok niego obojętnie.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997 – 14500 PLN – Warszawa

FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – SPRZEDANE