Archiwum kategorii: FSO

FSO 125p 1990 – 47000 PLN – Warszawa

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Z czasem zmieniono także tapicerkę, bo skaj zastąpił welur z Poloneza, a kultowy prędkościomierz w kształcie termometra zastąpiły okrągłe zegary. Nie zmienił się za to kanciaty kształt karoserii, brzmienie silnika oraz zapach. To zestaw, który w niejednym wzbudzi sentyment do czasów własnego dzieciństwa lub młodości. Ten egzemplarz to piękny oryginał, w fantastycznej czerwieni, z niewielkim przebiegiem i detalami zgodnymi z rokiem produkcji. Takie lubimy najbardziej.
Czytaj dalej FSO 125p 1990 – 47000 PLN – Warszawa

FSO Warszawa 201 1963 – 310000 PLN – Ostrów Wielkopolski

6 listopada 1951 roku – to data rozpoczęcia produkcji pierwszego po wojnie samochodu osobowego w Polsce. FSO Warszawa to konstrukcja oparta na bazie Pobiedy M-20, 4-drzwiowy fastback produkowany początkowo z czterocylindrowym silnikiem dolnozaworowym o pojemności 2,1 l. FSO Warszawa 201 to wersja rozwojowa, wypuszczona na rynek w 1960 roku. Miała nowe lampy tylne, pomarańczowe klosze kierunkowskazów z przodu, unowocześnione zawieszenie przednie oraz skuteczniejsze hamulce. Poza tym usunięto charakterystyczną strzałę z maski, przeprojektowano tylny zderzak, a na przednich błotnikach zagościł napis „Warszawa”. Ta odmiana wyposażona była w silnik M-20 z nowym gaźnikiem, dzięki któremu moc wzrosła do 58 KM. Zmieniono również rozrusznik, zastosowano nowy silnik wycieraczek o dwóch zakresach prędkości i akumulator o większej pojemności. Model produkowany był do 1964 roku i obok zasilanego silnikiem górnozaworowym modelu 202 była to ostatnia Warszawa w garbatym nadwoziu.
Czytaj dalej FSO Warszawa 201 1963 – 310000 PLN – Ostrów Wielkopolski

FSO Polonez 1990 – SPRZEDANY

Miłość do polskiej motoryzacji to w dużej mierze wina sentymentów i rozumie to każdy, kto „zaczynał od trapeza”. FSO Polonez wychował dwa pokolenia kierowców, znajdując się w produkcji od 1978 aż do 2002 roku. MR89 zwany przejściówką to bodaj najkrócej produkowana jego wersja. Tylna klapa i lampy to jego największa nowość, która wkrótce trafiła do modelu Caro. Rozpoznać go można również patrząc bardziej od przodu, bo pionowe kierunkowskazy zastąpiły tu poziome, umieszczone bliżej drzwi. Ten egzemplarz oczarować może rzadko wówczas spotykanym, brązowym wnętrzem oraz przede wszystkim stanem zachowania. Przebieg 35000 km pozwala odkryć, jak te samochody potrafiły jeździć, gdy były nowe. Był komfort, tylny napęd wytrwanemu kierowcy dawał satysfakcję, a do skręcania wcale nie była potrzebna ogromna siła. Nie było to złe doświadczenie, a jeszcze milej jest do niego wrócić po latach.
Czytaj dalej FSO Polonez 1990 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125pX 1977 – 31500 PLN – Gdynia

Nie każdy o tym wie, ale nasz 125p robił również karierę eksportową, i to nie tylko w krajach demokracji ludowej. Na rynku francuskim dostępny był jako Fiat Polski, a MR75, czyli jego wersja z dużymi tylnymi lampami z modelu 124 Special nazwana została 125pX. Prezentowany egzemplarz pochodzi z roku 1977, co zresztą możemy określić po jego pięknie zachowanej oryginalnej specyfikacji – brak podłokietnika na tylnej klapie, brak przycisku na desce do włączania podświetlania zegarów, nowy wzór kierownicy, ale też jednocześnie „gęsty” wzór przeszyć na tapicerce, kieszenie w przednich drzwiach i srebrne wywietrzniki na słupku C. Ten egzemplarz przeszedł gruntowną odnowę mechaniczną, lecz jego lakier wciąż jest zachowany.
Czytaj dalej Polski Fiat 125pX 1977 – 31500 PLN – Gdynia

FSO Polonez Caro 1992 – 29000 PLN – Nidzica

73 miliony złotych – tyle kosztował ten Polonez Caro, gdy był nowy. Wkrótce potem przyszła denominacja złotego i skończyły się wielkie liczby. Nie skończył się jednak Polonez. Był nasz, polski, stale kochany i podziwiany. Nie ważne jak daleko uciekł Świat, on wciąż zdobywał nabywców, bo był tani, całkiem komfortowy, przestronny i bezpieczny. Polonez Caro debiutował w 1991 roku, wyróżniając się zmodyfikowanym przodem i wnętrzem. W połowie lat 90-tych był wciąż najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. Egzemplarz taki jak ten to rzadkość. Jedyne 30 tys. km przebiegu, od nowości w rękach jednej rodziny, aktualnie zarejestrowany już na żółte tablice pojazdu zabytkowego.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1992 – 29000 PLN – Nidzica

FSO Polonez Caro 1992 – 21800 PLN – Praszka

FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie. To była prawdziwa druga młodość Poloneza. Każdy kupujący świadomy był jego technicznego archaizmu, lecz z drugiej strony potrafił docenić komfort, przestrzeń we wnętrzu, pojemność bagażnika czy wreszcie bezpieczeństwo – to wszystko sprawiło, że Caro w 1992 roku sprzedano ich ponad 80 tysięcy sztuk, czyniąc go najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. Czy to dużo? To ponad czterokrotnie więcej, niż w ostatnim roku osiągnął najpopularniejszy aktualnie model w Polsce (Skoda Octavia). Aby przebić tę ilość, musielibyśmy zsumować wyniki sprzedaży sześciu najlepiej sprzedających się modeli w 2020 roku (Octavia, Corolla, Yaris, Duster, Fabia i RAV4). Szok. To była ogromna siła napędowa polskiej gospodarki, którą niestety w kolejnych latach naszego raczkującego kapitalizmu zniszczono. Polskiej motoryzacji dziś już praktycznie nie ma, a miłośnikom pozostają okazy takie jak ten. Przedstawiony egzemplarz to tzw. Caro „na wąskim moście”, czyli egzemplarz sprzed pierwszych zmian, które wprowadzono w ’93 roku. Wyposażony jest w „topową” ówcześnie jednostkę, czyli 1.6 GLE, ma przebieg zaledwie 33 tys. km, pokonany przez jedynego właściciela.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1992 – 21800 PLN – Praszka

FSO Warszawa 223 1971 – SPRZEDANA

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta Warszawka nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w skórze i taka ilość chromowanych elementów nie tylko na nadwoziu, ale i pod maską, jaką nie poszczyciłby się żaden serynie produkowany samochód na świecie. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wyglądała lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać baśń o dumnej motoryzacji z Polski.
Czytaj dalej FSO Warszawa 223 1971 – SPRZEDANA

FSO 125p 1986 – SPRZEDANE

Fiat 125p to ikona polskiej motoryzacji, niegdyś marzenie każdego kierowcy. W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę FSO 125p, a także kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Na fotelach oczywiście brązowy skaj, a przed wzrokiem kultowy termometr, czyli prędkościomierz z wysuwającą się taśmą. To zestaw, który w niejednym wzbudzi sentyment do czasów własnego dzieciństwa lub młodości. Ten egzemplarz to piękny oryginał, w fantastycznym kolorze, z niewielkim przebiegiem i detalami zgodnymi z rokiem produkcji. Takie lubimy najbardziej.
Czytaj dalej FSO 125p 1986 – SPRZEDANE

Polski Fiat 125p 1600 1973 – 79000 PLN – Wrocław

Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo to obok modelu 1800 Akropolis była żywa legenda polskiego motorsportu. Samochód opracowany z myślą o udziale w rajdach, różnił się w głównej mierze nowoczesnym silnikiem, a także wyposażeniem dodatkowym. Jego wygląd i specyfikację znamy głównie ze zdjęć i historycznych opracowań, gdyż żaden nie zachował się do dziś w oryginalnym stanie. Nie zmienia to oczywiście faktu, że myśląc o budowie polskiego samochodu do rywalizacji sportowej, jest to wybór oczywisty i naturalny. Około stukonny silnik DOHC wprowadza w tą stosunkowo lekką, tylnonapędową konstrukcję zupełnie nowego ducha, pozwalającego na luźnej nawierzchni każdy zakręt brać poślizgiem. Emocje i entuzjazm kibiców są gwarantowane.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1600 1973 – 79000 PLN – Wrocław

Polski Fiat 125p 1980 – 28500 PLN – Stargard

Znaczek Polski Fiat z symbolem FSO na atrapie w czarnej ramce, czarne wywietrzniki w tylnych słupkach, czarne spryskiwacze przedniej szyby, kierownica FSO, sześć przeszyć na fotelach kierowcy i pasażera, wgłębienie na tylnej klapie będące pozostałością po wcześniej tam montowanym zamku – to elementy charakterystyczne Polskiego Fiata 125p w 1980 roku, które zachował egzemplarz z ogłoszenia. Z wyposażenia wówczas dodatkowego jest tu obrotomierz i boczne listwy, ale co najważniejsze i rzadkie – wszystko zgadza się z rocznikiem, bez unowocześnień, które były powszechne w tych samochodach. Przez ostatnie 8 lat auto było używane okazjonalnie, a przedtem przeszło kompleksową mechaniczną odnowę. Co ciekawe, nawet lakier jest tu oryginalny. Warto, bo takich aut nie przybywa, a wartość będzie rosnąć. I za dekadę chętnych do zakupu nie zabraknie, bo tak utrzymany Fiat to doskonałe narzędzie do przywoływania wspomnień, wywołujące uśmiechy i pozdrowienia na ulicy.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1980 – 28500 PLN – Stargard