Archiwum kategorii: FSO

FSO 125p 1989 – 15500 PLN – Choszczno

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten jednak prezentuje się wyśmienicie, co zawdzięcza wieloletniej trosce pierwszego właściciela oraz jedynie okazjonalnym przejażdżkom. W zestawie mamy również wiele części zapasowych, których zbieranie było w nawyku najbardziej troskliwych użytkowników. Przebieg tego FSO 125p po 30 latach to jedyne 10 tysięcy kilometrów, a na samochodzie wciąż jest oryginalna powłoka lakiernicza.
Czytaj dalej FSO 125p 1989 – 15500 PLN – Choszczno

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus to ostatnie wydanie polskiego samochodu, powstałe już we współpracy z koreańską fabryką. Plus debiutował w 1997 roku, popracowano nad zwiększeniem komfortu, bezpieczeństwa i dostosowaniem go do norm czystości spalin Euro 2. Zastosowano lakierowane zderzaki, nową deskę rozdzielczą, wspomaganie kierownicy, zmienione zawieszenie i nowy układ wentylacji. Silnik 1.6 otrzymał zmieniony rozrząd i hydrauliczne popychacze zaworów. Był to wówczas popularny samochód, chętnie kupowany z przyczyn ekonomicznych. Nikt tu nie zachwycał się klasycznym układem napędowym, ważne było po prostu, że w kabinie jest sporo miejsca, bagażnik ma niezłą pojemność, serwis jest niekłopotliwy, a części są powszechnie dostępne. Największym problemem było niemałe spalanie, i dlatego nawet nowy samochód był oferowany z instalacją gazową. Ten jeździł niewiele i wyróżnia się ciekawym odcieniem lakieru – zieleń liściasta – dostępnym wyłącznie w latach 2000-2002.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Polonez Atu Plus to dzieło fabryki Daewoo-FSO, lecz z całą pewnością możemy go uznać za ostatniego przedstawiciela masowo produkowanego polskiego samochodu. Ten prezentowany to ciekawy przypadek. Możemy na nim odnaleźć wiele zindywidualizowanych elementów wyposażenia czy wręcz ozdób, lecz rzut oka pod maskę pokazuje, że mamy przed sobą auto, któremu właściciel miłości nie szczędził. Oryginalną tapicerkę zabezpieczały pokrowce, dzięki czemu, przy przebiegu ledwie 40 tysięcy kilometrów, to prawdziwa kapsuła czasu.
Czytaj dalej FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Warszawa M-20 1958 – SPRZEDANA

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa M-20 była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta “Garbuska” nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w welurze i Alcantarze, z piękną zamszową podsufitką, wspaniale położone chromy. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wygląda lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać bajkę o wielkości polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – SPRZEDANA

FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany “borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO 125p 1984 – SPRZEDANE

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się zachęcająco, chodź do ideału jeszcze mu trochę brakuje. Warto się nim zaopiekować i podarować mu wszystko czego potrzebuje.
Czytaj dalej FSO 125p 1984 – SPRZEDANE

FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

Jest poważna, jest dostojna, zawsze robiła wrażenie komfortem i miękkością swoich kanap. FSO Warszawa M-20 była “prezentem”, jakim zostaliśmy uszczęśliwieni przez Związek Radziecki. Licencyjna wersja Pobiedy nigdy nie była szczytem nowoczesności, choć jej samonośne nadwozie nie pozbawione było gracji i swoim pontonowym stylem doskonale wpisywało się w modę lat 50-tych. Warszawa obdarzona odpowiednią troską oferowała trwałość, jakiej pozazdrościć mogły jej późniejsze Syreny. Niejedna przejechała pół miliona kilometrów, lecz egzemplarz taki jak ten, który przebył dotąd ponoć jedynie 21000 km, to ogromna rzadkość. Wóz ma zachowane wykładziny i oryginalną podsufitkę, otrzymał jedynie nową powłokę lakierniczą, tapicerkę i może nie najszczęśliwsze obszycie kierownicy. W tym miejscu oryginalny bakelit z pewnością prezentowałby się lepiej, choć trzeba przyznać, że wóz jako całość robi doskonałe wrażenie.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Wyroby polskiej motoryzacji niezmiennie mają rzesze swoich wielbicieli. O ile gama produktów serwowanych przez krajowych producentów nigdy nie była imponująca, to czasami na rynku pojawi się oferta, która powalające wrażenie zrobi swoim stanem zachowania. Ten FSO Polonez Caro wygląda niemal jakby dopiero co opuścił bramy fabryki, w czym zasługa ostrożnej eksploatacji pierwszego właściciela, niskiego przebiegu i prac detailingowych, jakim samochód został poddany w ostatnim czasie. Rewelacja. Zachowane nawet zostały wszystkie dokumenty, które wydawała fabryka, łącznie z dowodem zakupu i pierwszej wpłaty. Trzeba sprzedającemu przyznać rację, że bardzo trudno dziś o taki egzemplarz.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Polonez jaki jest, każdy widzi. Rocznik 1997, oryginalny przebieg 50000 km, drugi właściciel… ale jaki właściciel 🙂 Przed Państwem na licytacji Polonez Filipa Chajzera. Towarzysz 5 tysięcy kilometrów w drodze na Sycylię, zmodyfikowany, spersonalizowany i użyteczny. Prawdziwy przyjaciel, który trafia na aukcję z potrzeby serca i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. I wcale nie mam tutaj na myśli Świąt Bożego Narodzenia, chociaż one też zmiękczają serca wielu, ale wspaniałą inicjatywę zainicjowaną już 26 lat temu przez Jurka Owsiaka – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zwycięzca licytacji zaoferował imponującą kwotę 67100 złotych.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

“Poloneza? Za milion czterysta? To niemożliwe”. A jednak. Tyle wynosiła miesięczna rata i chętnych do zakupu nie brakowało. Co roku sprzedawano ich około 100 tysięcy sztuk, w końcu zgodnie ze słowami reklamy nadal był to “duży, bezpieczny samochód”, a po długich latach jeżdżenia reanimowanymi trupami każdy samochód z salonu był nobilitacją. FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie (szczególnie po ’93, gdy zwiększono rozstaw kół o 59 mm). W tamtych latach niejednokrotnie doskonale wypełniał potrzeby motoryzacyjne Polaków, na lata pozostawiając sentyment. To właśnie dla takich użytkowników czekają egzemplarze jak ten – z minimalnym przebiegiem, bez korozji, z bogatą dokumentacją i prezencją przywołującą stan fabryczny.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY