Archiwum kategorii: FSO

FSO 125p Kombi 1990 – 38000 PLN – Łomża

FSO 125p Kombi zaprezentowany został podczas 40. Międzynarodowych Targów Poznańskich w czerwcu 1971 roku. Przyjęty entuzjastycznie, wyróżniał się pozytywnie nawet zestawiając z zachodnią konkurencją. Co ciekawe, była to druga ewolucja projektu, przygotowana wraz z włoskim studio stylistycznym Ghia. Początkowy projekt udoskonalono, tworząc bardziej pionową tylną ścianę i tym samym zwiększając funkcjonalność pojazdu. Polskiej stronie zależało na tym, by samochód mógł być wykorzystany również jako sanitarka, i również w takiej wersji, samochody pamiętamy z naszych ulic. Auto miało wzmocnione tylne zawieszenie, tylna kanapa była składana i tworzyła wówczas płaską podłogę, a tylne drzwi zajmowały niemal całą tylną ścianę, sięgając do samej podłogi. Kombi przechodziło zmiany modernizacyjne podobnie jak sedan, i razem z nim dotrwało w produkcji do początku lat 90-tych. Prezentowane FSO 125p Kombi pochodzi z końcówki produkcji. Od nowości w jednej rodzinie, przeszło w ostatnim czasie szeroko zakrojone prace renowacyjne, obejmujące prace blacharskie, lakiernicze, tapicerskie i mechaniczne. Ciężko będzie dziś znaleźć drugi taki egzemplarz.
Czytaj dalej FSO 125p Kombi 1990 – 38000 PLN – Łomża

FSO Warszawa M-20 1958 – 55000 PLN – Wałbrzych

FSO Warszawa M-20 była pierwszym samochodem osobowym produkowanym seryjnie w Polsce po II wojnie światowej i zarazem jedynym, który miał zadatki na pojazd luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Warszawa była produktem licencyjnym, jakim zostaliśmy uszczęśliwieni przez Związek Radziecki. Choć nie była szczytem nowoczesności, jej samonośne nadwozie nie pozbawione było gracji, a pontonowy styl doskonale wpisywał się w modę początku lat 50-tych. Debiutowała w 1951 roku, a każdy kolejny rok produkcji zwiększał udział polskich podzespołów. Rok 1958, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, nie miał już żadnych części radzieckich. Auto przeszło renowację 20 lat temu. Prezentuje się atrakcyjnie, choć do pełni efektu wymagałby poprawek i ponownego lakierowania.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 55000 PLN – Wałbrzych

FSO 125p 1986 – SPRZEDANY

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał klimatycznego samochodu. Ten jest zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem jedynie 29 tysięcy kilometrów, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom. Taki okaz to niepodważalnie rzadkość na rynku, posiadający o wiele więcej uroku, niż wielokrotnie remontowane egzemplarze, choćby były o dekadę starsze. Doskonały czerwony kolor, w pełni oryginalny i świetny stan zachowania oraz udokumentowana historia eksploatacji to główne atuty samochodu. To prawdziwy wehikuł czasu, w którym co prawda nie odnajdziecie klimatyzacji, ale za to jest klimat! Ten Fiat pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1986 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – 14999 PLN – Buk

Jako nowy kosztował 16113 zł, dziś zapłacić za niego trzeba już więcej. Oczywiście 25 lat temu złotówka miała zupełnie inną wartość nabywczą. W 1995 roku przeciętne wynagrodzenie wynosiło 702 złote, czyli 1/7 tego, co obecnie. Nie zdewaluował się jednak z pewnością sentyment. O ile nie brakuje w naszym kraju ludzi, którzy szanują wyłącznie motoryzację zza Odry, to wciąż spotkać możemy również ludzi, którzy nad techniczną przewagę przedkładają własne wspomnienia, a to z nimi niejednokrotnie związane są takie samochody, jak Polonez Caro. Debiutował w 1991 roku, wyróżniając się znacznie zmodyfikowanym przodem i wnętrzem. W 1993 poszerzono rozstaw kół o 6 centymetrów, co znacznie poprawiło stabilność w zakrętach. W połowie lat 90-tych Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. Dziś wciąż nie brakuje osób, które potrafi cieszyć widok pięknie zachowanego egzemplarza z niskim przebiegiem.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – 14999 PLN – Buk

Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans 1999 – SPRZEDANY

To jeden z tych przypadków, kiedy ilość skrzywionych min będzie musiała się zetrzeć z entuzjazmem osób, które takie znalezisko uważają za białego kruka. Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans powstał na bazie zmodernizowanej przez koreańskiego zarządcę wersji osobowo-bagażowej. Polonez Cargo powstał na bazie Caro bez dachu i tylnej klapy, do którego przymocowano szkielet podwyższający i przedłużający nadwozie, wraz z laminatową nadbudówką. Za adaptację do pojazdu sanitarnego odpowiadała firma ZTS Grójec. W 1998 roku zaadaptowano auto do zmian modernizacyjnych związanych z modelem Caro Plus, i taki właśnie samochód czeka na nowego nabywcę w Kozienicach. W zawieszeniu Cargo Plus zastosowany został wzmocniony tylny dyferencjał i 3-piórowe resory. Wewnątrz można było odkryć dokładnie takie wyposażenie, jak widzimy na zdjęciach. Egzemplarz taki jak ten nie pojawia się na rynku często. Ma jedynie 13 tysięcy kilometrów przebiegu i zdecydowanie potrafi przenieść nas w czasie.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Cargo Plus Ambulans 1999 – SPRZEDANY

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997 – 14500 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus to ostatnie wydanie polskiego samochodu, powstałe już we współpracy z koreańską fabryką. Plus debiutował w 1997 roku, popracowano nad zwiększeniem komfortu, bezpieczeństwa i dostosowaniem go do norm czystości spalin Euro 2. Zastosowano lakierowane zderzaki, nową deskę rozdzielczą, wspomaganie kierownicy, zmienione zawieszenie i nowy układ wentylacji. Silnik 1.6 otrzymał zmieniony rozrząd i hydrauliczne popychacze zaworów. Ten konkretny egzemplarz pokonał zaledwie 30000 km od nowości, a na jego felgach są wciąż fabryczne opony. Jeżeli dodamy do tego jedyny słuszny, jaskrawo-czerwony kolor i połysk lakieru, nikt nie przejdzie obok niego obojętnie.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997 – 14500 PLN – Warszawa

FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – SPRZEDANE

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 2000 – 9900 PLN – Gdańsk

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus to polska technika zbudowana na włoskich korzeniach i doprawiona koreańskim kunsztem. Tak się jeździło w Polsce na przełomie wieków i bardzo sobie tę możliwość chwalono. W końcu w podobnym budżecie trudno było o nowe auto, które byłoby tak komfortowe, przestronne i bezpieczne. Techniczne anachronizmy schodziły na drugi plan, kiedy ważniejsze było, że samochód można eksploatować tanio, zwłaszcza, gdy założy się do niego gaz. Dziś większość z tych samochodów zalega już na złomowiskach, gdyż uczciwie trzeba przyznać, że nie były to samochody, z którymi zazwyczaj się pieszczono, a czas i korozja zrobiły swoje. Dlatego jeżeli marzy nam się teraz taki samochód, najlepiej poszukać możliwie dobrze zachowany egzemplarz. Jego cena i tak nie będzie astronomiczna, zwłaszcza, jeżeli zestawić byśmy ją mieli z kosztami potrzebnymi do przywrócenia do życia zaniedbanego egzemplarza.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 2000 – 9900 PLN – Gdańsk

FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

FSO Polonez w stanie niemal jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten był regularnie używany tylko przez 2 pierwsze lata. Później trafił do szopy na ponad dwie dekady, a przez kolejne kilka lat wędrował tylko od kolekcji do kolekcji, nie nabijając przebiegu. Dość powiedzieć, że w odmętach Internetu można odnaleźć film, na którym w 2012 roku przebieg miał ledwie 600 km niższy niż obecnie. My jednak nie uznajemy pomników. Zrobiliśmy wszystko co niezbędne, by samochód mógł wyglądać i jeździć jak nowy. Prezentuje się zjawiskowo, jest w pełni sprawny, a jego obecny przebieg to zaledwie 20200 km. Ciężko o drugi taki okaz!
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

FSO 125p 1987 – SPRZEDANY

FSO 125p to nie jest samochód, którego wartość można mierzyć możliwościami użytkowymi, osiągami czy przełomową stylistyką. To jest samochód, który po prostu potrafi wzbudzić uśmiech. Wtedy, kiedy mija nas na ulicy zadbany egzemplarz, a tym bardziej, kiedy możemy zająć miejsce w jego wnętrzu. Brązowa skajowa tapicerka, prędkościomierz w formie termometru, charakterystyczny zapach i dźwięk silnika. To wszystko potrafi przywołać młodość bądź dzieciństwo, a kilkanaście tysięcy złotych, które należy obecnie wydać na ładny egzemplarz, to nie jest cena duża za wszystko, co takie auto może nam zapewnić. Jak widzimy na przedstawionym przykładzie, taki samochód może nawet na siebie zarabiać i może być filmową gwiazdą. Wszystko zależy od fantazji właściciela.
Czytaj dalej FSO 125p 1987 – SPRZEDANY