Archiwum kategorii: FSO

FSO Warszawa M-20 1963 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy “barn find” prosto z polskiej stodoły. Zachowana w oryginalnym stanie FSO Warszawa M-20 to ogromna rzadkość na rynku. Przebieg zaledwie 3253 km brzmi wręcz niewiarygodnie, lecz jest udokumentowany. Dzięki temu, że samochód nigdy nie był intensywnie użytkowany, uniknął głównej bolączki większości Warszaw – wprowadzanych w kryzysowych latach modyfikacjii “ulepszeń”, które są największą przeszkodą podczas prowadzenia procesu renowacji takich samochodów. Taki okaz to dobra baza do pełnej, profesjonalnej renowacji, choć również obecny stan ma w sobie mnóstwo uroku. Uruchomić, zabezpieczyć przed dalszą korozją i jeździć – to też jest metoda.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1963 – SPRZEDANA

FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

Zachowany w oryginalnym stanie FSO Polonez to nie jest częsty widok. Troskliwa opieka pierwszego właściciela, grube zabezpieczenie antykorozyjne i niewielkie przebiegi pomogły przetrwać mu do wieku, w którym można już spokojnie postarać sie dla niego o żółte tablice samochodu zabytkowego. Ten egzemplarz to tzw. “akwarium” – model z przeszklonymi słupkami “C”, ze wzmocnionym do 82 KM silnikiem AB. Lista wykonanych w ostatnich latach napraw może zapewnić nam spokojną eksploatację w najbliższym czasie.
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

FSO 125p 1983 – 13900 PLN – Brzeziny

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się doskonale, co może zawdzięczać wieloletniej trosce właścicieli i niskiemu przebiegowi.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – 13900 PLN – Brzeziny

FSO Warszawa M-20 1959 – 96000 PLN – Żyrardów

Dobrze zachowana FSO Warszawa M-20 to dziś wyjątkowo rzadki widok. Większość z tych, które przetrwały do dziś bardzo rzadko przypominał oryginał, tracąc podczas wielokrotnych remontów swój oryginalny urok. Widząc dziś “Garbuskę” na drodze można by pomyśleć, że był to niegdyś pojazd ekskluzywny, bogato wykończony, przeznaczony bardziej do paradnych wycieczek niż do zwykłej jazdy. Rzeczywistość wczesnego PRLu była jednak bardziej siermiężna… nie było w niej miejsca na lakier metallic i białą skórę. W tej z ogłoszenia nie wszystkie detale się zgadzają, lecz szczęśliwie – auto nie zostało przerestaurowane i jego oryginalny charakter został zachowany.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1959 – 96000 PLN – Żyrardów

FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

Wyróżniał się nowoczesną sylwetką, kontrolowanymi strefami zgniotu i… płytą podłogową oraz silnikami przejętymi z Polskiego Fiata 125p, co sprawiło, że nie był tak dobry jak wstępny projekt zakładał. FSO Polonez był jednak najlepszym i najbardziej komfortowym wozem, jaki udało się stworzyć w epoce PRLu. Rok 1980 był jego drugim pełnym rokiem produkcji. Powstało ich wówczas 32220 sztuk, lecz do dziś przetrwały tylko nieliczne. To te, który miały najwięcej szczęścia do swoich właścicieli, potrafiących właściwie zadbać o ich dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie oraz o właściwą eksploatację.
Czytaj dalej FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

FSO 125p 1987 – SPRZEDANE

Produkowany od 1967 Polski Fiat 125p miał wiele różnych odmian, lecz najbardziej do wyobraźni przemawiały zawsze te, które możliwości prezentowały na rajdowych trasach. W ogłoszeniu późny egzemplarz FSO 125p wizualnie nawiązujący do wersji Akropolis, doposażony w klimatyczne lampy Ciebie, felgi ATS Classic, sportową kierownicę, lusterka mocowane na błotnikach, zapinki na masce i kilka pomniejszych gadżetów. Mimo rajdowej prezencji, samochód nie ma typowych wad dla samochodów czynnie rywalizujących w sporcie. To pięknie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem, zabezpieczony przed korozją i po dokładnym serwisie.
Czytaj dalej FSO 125p 1987 – SPRZEDANE

FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

20 lat, zaledwie 22 tysięcy kilometrów przebiegu, nieskazitelny stan, a do tego jedynie czterocyfrowa cena… takie połączenie możliwe jest jedynie w takim samochodzie, jak FSO Polonez Caro. Nie jest to wciąż wysoko ceniony model, lecz z czasem może się to zmienić. Było nie było jest to ostatni osobowy wóz stworzony przez polską myśl techniczną. Warto zachować na lata, gdyż historia pewnie nieprędko pozwoli nam kupić nowy, masowo produkowany samochód opracowany u nas w kraju, choćby w oparciu o zagraniczne podzespoły. Rocznik ’96 to ostatni pełny przed wprowadzeniem do produkcji Daewoo-FSO i modelu Caro Plus.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Był czas, kiedy kupno polskiego samochodu było wśród polityków w dobrym tonie. Dobry wzór dał w połowie lat 90-tych premier Waldemar Pawlak, który z rządowych Volvo przesiadł się do Poloneza. BOR zamówił wówczas pięć Polonezów, a dobry przykład przeniósł się również na szczebel lokalny. Przedstawiony FSO Polonez Caro to zakup ówczesnego prezydenta miasta Elbląg. Po ponad 20-latach znajduje się wciąż w doskonałym stanie, a na liczniku widnieje znikomy przebieg. Nie wiem niestety, czy prezydent bardzo szybko z niego zrezygnował, czy po prostu wykonywał służbowe podróże innym środkiem transportu.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. “Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika pozwoliła uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze.
Czytaj dalej Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

FSO 125p 1986 – 16800 PLN – Ciechanów

Z pewnością nie jest to samochód dla socjopatów. Używanie Dużego Fiata dziś wiąże się ze zbieraniem uśmiechów i życzliwych pozdrowień na każdym skrzyżowaniu oraz dyskusją z zafascynowanymi rodakami na każdym postoju. W końcu każdy kiedyś miał takiego we własnym władaniu lub bliższej bądź dalszej rodzinie. Te zapachy i dźwięki zostają w pamięci, a przywołanie ich to zawsze ogromna przyjemność. Swoje wrażenia w poniższym opisie niezwykle barwnie opisuje właściciel. Pięknie zachowane FSO 125p zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Aktualne ceny tych samochodów mogą być nazwane wysokimi wyłącznie przez osoby, które nie miały nigdy do czynienia z odbudową takiego pojazdu. Dla bardziej świadomych jest to wciąż auto za pół ceny.
Czytaj dalej FSO 125p 1986 – 16800 PLN – Ciechanów