Archiwum kategorii: FSO

FSO 125p 1983 – SPRZEDANY

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się doskonale, co może zawdzięczać wieloletniej trosce właścicieli i niskiemu przebiegowi.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – SPRZEDANY

FSO Warszawa M-20 1959 – 96000 PLN – Żyrardów

Dobrze zachowana FSO Warszawa M-20 to dziś wyjątkowo rzadki widok. Większość z tych, które przetrwały do dziś bardzo rzadko przypominał oryginał, tracąc podczas wielokrotnych remontów swój oryginalny urok. Widząc dziś „Garbuskę” na drodze można by pomyśleć, że był to niegdyś pojazd ekskluzywny, bogato wykończony, przeznaczony bardziej do paradnych wycieczek niż do zwykłej jazdy. Rzeczywistość wczesnego PRLu była jednak bardziej siermiężna… nie było w niej miejsca na lakier metallic i białą skórę. W tej z ogłoszenia nie wszystkie detale się zgadzają, lecz szczęśliwie – auto nie zostało przerestaurowane i jego oryginalny charakter został zachowany.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1959 – 96000 PLN – Żyrardów

FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

Wyróżniał się nowoczesną sylwetką, kontrolowanymi strefami zgniotu i… płytą podłogową oraz silnikami przejętymi z Polskiego Fiata 125p, co sprawiło, że nie był tak dobry jak wstępny projekt zakładał. FSO Polonez był jednak najlepszym i najbardziej komfortowym wozem, jaki udało się stworzyć w epoce PRLu. Rok 1980 był jego drugim pełnym rokiem produkcji. Powstało ich wówczas 32220 sztuk, lecz do dziś przetrwały tylko nieliczne. To te, który miały najwięcej szczęścia do swoich właścicieli, potrafiących właściwie zadbać o ich dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie oraz o właściwą eksploatację.
Czytaj dalej FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

FSO 125p 1987 – SPRZEDANE

Produkowany od 1967 Polski Fiat 125p miał wiele różnych odmian, lecz najbardziej do wyobraźni przemawiały zawsze te, które możliwości prezentowały na rajdowych trasach. W ogłoszeniu późny egzemplarz FSO 125p wizualnie nawiązujący do wersji Akropolis, doposażony w klimatyczne lampy Ciebie, felgi ATS Classic, sportową kierownicę, lusterka mocowane na błotnikach, zapinki na masce i kilka pomniejszych gadżetów. Mimo rajdowej prezencji, samochód nie ma typowych wad dla samochodów czynnie rywalizujących w sporcie. To pięknie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem, zabezpieczony przed korozją i po dokładnym serwisie.
Czytaj dalej FSO 125p 1987 – SPRZEDANE

FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

20 lat, zaledwie 22 tysięcy kilometrów przebiegu, nieskazitelny stan, a do tego jedynie czterocyfrowa cena… takie połączenie możliwe jest jedynie w takim samochodzie, jak FSO Polonez Caro. Nie jest to wciąż wysoko ceniony model, lecz z czasem może się to zmienić. Było nie było jest to ostatni osobowy wóz stworzony przez polską myśl techniczną. Warto zachować na lata, gdyż historia pewnie nieprędko pozwoli nam kupić nowy, masowo produkowany samochód opracowany u nas w kraju, choćby w oparciu o zagraniczne podzespoły. Rocznik ’96 to ostatni pełny przed wprowadzeniem do produkcji Daewoo-FSO i modelu Caro Plus.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Był czas, kiedy kupno polskiego samochodu było wśród polityków w dobrym tonie. Dobry wzór dał w połowie lat 90-tych premier Waldemar Pawlak, który z rządowych Volvo przesiadł się do Poloneza. BOR zamówił wówczas pięć Polonezów, a dobry przykład przeniósł się również na szczebel lokalny. Przedstawiony FSO Polonez Caro to zakup ówczesnego prezydenta miasta Elbląg. Po ponad 20-latach znajduje się wciąż w doskonałym stanie, a na liczniku widnieje znikomy przebieg. Nie wiem niestety, czy prezydent bardzo szybko z niego zrezygnował, czy po prostu wykonywał służbowe podróże innym środkiem transportu.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. „Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika pozwoliła uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze.
Czytaj dalej Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez 2000 – ten opis na tylnej klapie w latach 80-tych był rzadkim widokiem i budził silną zazdrość. Nie chodziło tu tylko o dodatkowe pół litra, lecz o fakt, że zamontowany w tych wozach silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. Konstrukcyjnie młodszy o ponad 20 lat, miał moc i charakterystykę, której zawsze brakowało większości poruszających się po naszych drogach Polonezach. Ten zbytek niedostępny był dla zwykłych śmiertelników. Tak wozić mogły się jedynie resorty siłowe, milicja, przedstawiciele aparatu władzy i szczęśliwcy z rajdowego zespołu FSO. Dziś oryginalne Polonezy z tej puli na rynku pojawiają się wyjątkowo rzadko. Ten z ogłoszenia szczególnie przykuwa uwagę dzięki sportowej stylizacji – oklejenie w stylu OBRSO i FSO Sport, felgi ATS Classic i lampy Cibie są zgodne historycznie i zdecydowanie mogą się podobać, a sam stan zachowania tego egzemplarza może imponować.
Czytaj dalej FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Warszawa Pick-up 1960 – SPRZEDANA

Warszawa była pierwszym powojennym samochodem osobowym produkowanym w Polsce. Zbudowana na jej podstawie wersja dostawcza zaprezentowana została na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1955 roku oraz podczas Wyścigu Pokoju rok później, gdzie służyła jako pojazd serwisowy polskiej ekipy kolarskiej. Warszawa Pick-up dysponowała otwartą przestrzenią ładunkową (opcjonalnie zakrywaną montowaną na stelażu plandeką), mogła przewieźć dwie osoby oraz 500 kg ładunku, napędzana była silnikiem dolnozaworowym. Do rozpoczącia produkcji seryjnej trzeba było poczekać do 1959 roku, wkrótce pojazd otrzymał pierwsze konstrukcyjne zmiany (m.in amortyzatory teleskopowe zamiast ramieniowych w przednim zawieszeniu) oraz nową nazwę – Warszawa 201 P Pick-up – i taki właśnie model, pięknie odrestaurowany, widzimy w ogłoszeniu. Na drodze to niezwykle rzadki widok – wersja dostawcza powstawała w ilości około kilkuset sztuk rocznie, a większość z nich dawno już poległa podczas trudów eksploatacji. Ładunek emocjonalny, jaki wciąż może wzbudzić taki pojazd odbudowany do idealnego stanu, wręcz trudno przecenić. Jeżeli mamy firmę nawiązującą do czasów PRL, to najlepszy możliwy wybór, a opcja odpisywania pełnego VAT od kosztów eksploatacji jest tylko dodatkową zaletą.
Czytaj dalej Warszawa Pick-up 1960 – SPRZEDANA

FSO Warszawa 223 1971 – 51223 PLN – Warszawa

Była komfortowa, była solidnie wykonana i miała wszystko, czego brakowało jej towarzyszce na polskich drogach, poczciwej Syrence. W 1971 roku powoli żegnała się już z linią produkcyjną. Owszem, była konstrukcyjnie archaiczna, lecz nikt jej nie wyśmiewał. FSO Warszawa 223 wśród kierowców na polskich drogach zawsze była darzona szacunkiem, który pozostał jej do dziś. Szczególnie egzemplarz utrzymany w doskonałym stanie, remontowany zna oryginalnych i zgodnych z rocznikiem częściach to dziś rzadki widok, godny uwagi i podziwu. Podróż tym polskim klasykiem to niewątpliwa przyjemność i żywa pamiątka po polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa 223 1971 – 51223 PLN – Warszawa