Archiwum kategorii: FSO

FSO Warszawa 223 1971 – 51223 PLN – Warszawa

Była komfortowa, była solidnie wykonana i miała wszystko, czego brakowało jej towarzyszce na polskich drogach, poczciwej Syrence. W 1971 roku powoli żegnała się już z linią produkcyjną. Owszem, była konstrukcyjnie archaiczna, lecz nikt jej nie wyśmiewał. FSO Warszawa 223 wśród kierowców na polskich drogach zawsze była darzona szacunkiem, który pozostał jej do dziś. Szczególnie egzemplarz utrzymany w doskonałym stanie, remontowany zna oryginalnych i zgodnych z rocznikiem częściach to dziś rzadki widok, godny uwagi i podziwu. Podróż tym polskim klasykiem to niewątpliwa przyjemność i żywa pamiątka po polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa 223 1971 – 51223 PLN – Warszawa

FSO 125p 1983 – 15500 PLN – Warszawa

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. Odtąd Polski Fiat 125p zwany był FSO 125p, a od września pojawiły się dodatkowo wersje wyposażenia. “C” oznaczało brak listew bocznych i ogrzewania tylnej szyby, dodatkowo mogliśmy w nim odnaleźć klamki i korbki z Poloneza oraz krótkie podłokietniki na przednich drzwiach. W ogłoszeniu bardzo ładnie utrzymany egzemplarz. Poddany drobnym zabiegom renowacyjnym, posiada niewielki przebieg, wiele oryginalnych elementów i żółte tablice samochodu zabytkowego. W ostatnim czasie niejednokrotnie występował w telewizji i w kinie. Fakt, że o tak zadbany egzemplarz dziś niełatwo, a popularność i zainteresowanie na ulicy jest wręcz gwarantowane.
Czytaj dalej FSO 125p 1983 – 15500 PLN – Warszawa

Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY

Nie jest tajemnicą, że samochody zawsze warto kupować wtedy, kiedy w powszechnej świadomości nie uchodzą jeszcze za wyjątkowe rarytasy. Polonez ATU to jeden z najkrócej produkowanych samochodów w historii fabryki. Jego seryjną produkcję rozpoczęto z początkiem 1996 roku, zakończono w marcu 1997, był to ostatni model opracowany przed przejęciem fabryki przez Koreańczyków. Dzięki podniesieniu linii bagażnika i zmodyfikowaniu tylnego zawieszenia uzyskano dodatkowe 60 l bagażnika (360 l zamiast 300 l). Modyfikacją było również zastosowanie klejonych szyb stałych oraz nowego układu hamulcowego Lucas’a. W efekcie powstał samochód o nieco kontrowersyjnej sylwetce, zauważalnie lepiej wyciszony i z większą sztywnością nadwozia od pierwowzoru, modelu Caro. Doskonale utrzymany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 36 tys. km można dziś kupić taniej, niż jakiekolwiek inne auto polskiego projektu i produkcji.
Czytaj dalej Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1.5 SLE 1989 – SPRZEDANY

Ciągle dysponując niewielkim budżetem możemy kupić ciekawe auto, np. takie jak FSO Polonez 1.5 SLE, czyli popularne “akwarium”. Oczywiście musimy mieć świadomość, że nie będzie to ideał, lecz po włożeniu odpowiedniej ilości i jakości pracy, będziemy mogli cieszyć się doskonałym polskim klasykiem. Oferta z ogłoszenia ma ważne atuty – znaną historię, uporządkowaną kwestię własnościową, wyjątkowo dobrze zachowane wnętrze i posiada wszystkie elementy charakterystyczne dla rocznika. Potrzebne będą prace blacharskie i nowy lakier… i choć nie są to tanie zabawy, mam nadzieję, że kupujący za jakiś czas uraczy mnie zdjęciami pięknie odrestaurowanego klasyka.
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 SLE 1989 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p 1971 – SPRZEDANY

Stworzony z włoskiem wyczuciem smaku, dostosowany do polskich warunków. To najlepsze, co mogło nas spotkać na przełomie lat 60-tych i 70-tych, obiekt motoryzacyjnych westchnień wówczas i dziś. Ten Polski Fiat 125p był swego czasu bohaterem cyklu w Magazynie Classicauto, dokumentującego proces kompleksowej odbudowy samochodu. Zestawienie poniesionych kosztów wówczas niejednemu otworzyło oczy i uświadomiło, jak długa i ambitna jest to praca. Dziś, po kilku latach, usługi nie staniały, dodatkowo zmniejszyła się dostępność potrzebnych elementów blacharskich oraz detali, a także wzrosły ich ceny. Kto nie ma ambicji kierowania podobnym procesem krok po kroku, z pewnością lepiej finansowo wyjdzie kupując tak pieczołowicie odrestaurowany egzemplarz. Dodatkowo – jeździć i cieszyć się z zakupu można tu od razu, a nie po kilku latach remontu.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1971 – SPRZEDANY

FSO 125p 1988 – 9500 PLN – Szczecin

FSO 125p z końca produkcji miały opinię wykonanych najgorzej i z najsłabszych materiałów. Tyle, że po ponad ćwierćwieczu zdecydowanie większy wpływ na stan zachowania ma sposób jego użytkowania i utrzymania. Niski przebieg, idealny stan mechaniki oraz oryginalny lakier zachowany bez rdzy mogą być ciekawszym wyborem, niż odrestaurowany słabo lub wcale bardziej klasyczny i bardziej zużyty egzemplarz.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 9500 PLN – Szczecin

FSO Warszawa M-20 1961 – SPRZEDANA

FSO Warszawa M-20 powstała na licencji radzieckiej Pabiedy, lecz w naszych sercach i pamięci zapisała się jako pierwszy polski samochód produkowany po II wojnie światowej. Zawsze była dostojna i elegancka, nigdy nie była tania. W ogłoszeniu niezwykle rzadki już dziś widok – samochód zachowany w stanie niemal oryginalnym, zachowujący pierwotny charakter i nietknięty upiększającą ręką branży ślubnej.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1961 – SPRZEDANA