Archiwum kategorii: Giełda klasyków

Pod nazwą Giełda klasyków zebrana jest kolekcja prowadzącego ten portal. Każdy z tych samochodów był dobrany z rozwagą, każdy w ciepłym okresie był regularnie i z przyjemnością eksploatowany. Każdy z czystym sumieniem mogę polecić.

FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

FSO Polonez w stanie niemal jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten był regularnie używany tylko przez 2 pierwsze lata. Później trafił do szopy na ponad dwie dekady, a przez kolejne kilka lat wędrował tylko od kolekcji do kolekcji, nie nabijając przebiegu. Dość powiedzieć, że w odmętach Internetu można odnaleźć film, na którym w 2012 roku przebieg miał ledwie 600 km niższy niż obecnie. My jednak nie uznajemy pomników. Zrobiliśmy wszystko co niezbędne, by samochód mógł wyglądać i jeździć jak nowy. Prezentuje się zjawiskowo, jest w pełni sprawny, a jego obecny przebieg to zaledwie 20200 km. Ciężko o drugi taki okaz!
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

Citroen 2CV6 Club 1986 – SPRZEDANY

Świat miłośników “kaczek” to świat indywidualistów. Stąd znalezienie egzemplarza niemodyfikowanego to niemal misja niemożliwa. Własne schematy malowania, chromowane lampy i atrapy chłodnicy, fantazyjne tapicerki to standard wśród niemal wszystkich egzemplarzy na rynku. Ten egzemplarz jest jednak wyjątkowy. Posiada wciąż prostokątne lampy, które montowane były jedynie przez dwa lata produkcji. Do tego w pełni oryginalne wnętrze i kolor złamanej bieli, które dają mu dziewiczy look, jak z fabryki w 1986 roku. Citroen 2CV6 Club to wersja z dwucylindrowym bokserem chłodzonym powietrzem powiększonym do 602 cm³, zapewniającym mu szalone 29 koni mechanicznych. Do spokojnego podróżowania i prędkości przelotowej rzędu 90 km/h w pełni to wystarczy. Przy okazji – otwierany dach, podnoszone boczne szyby i otwierana kratka wentylacyjna pod przednią szybą zapewniają mu przewiewność w kabinie wręcz nieporównywalną z innymi znanymi nam samochodami. To proste auto, które wręcz zachęca do podroży w pełnym kontakcie z naturą. Po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów absolutnie nie dziwi nas fakt, że miłośnicy tych samochodów uwielbiają podróżowanie nimi po zlotach w całej Europie. To wygodne i niekłopotliwe. Spalanie utrzymuje się na poziomie 6 l/100 km, bagażnik pozwala pochłonąć niemałe walizki, a prawdziwą wisienką na torcie jest zawieszenie. Legenda o tym, że 2CV miało pozwolić na przewiezienie kosza pełnego jaj po zaoranym polu bez poczynienia szkód jest w pełni wiarygodna. Mała “kaczucha” przepływa po wszelkich nierównościach niewzruszona, co może kojarzyć się jedynie z jej większymi siostrami spod znaków DS, ID oraz CX. Kupiliśmy ten egzemplarz jako dobrą bazę z niskim przebiegiem, do renowacji, i włożyliśmy mnóstwo serca, by przywrócić ją w pełni blasku na drogi. Dziś to nasza duma, dla której szukamy nowego domu.
Czytaj dalej Citroen 2CV6 Club 1986 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 Designo R129 1999 – SPRZEDANY

Drewno w Mercedesach jest nobliwe, lecz nie każdy przecież chce mieć w samochodzie boazerię. Ci, którzy wybierali najmocniejszą wersję roadstera trzeciej generacji, czyli model SL73 AMG, karbonowe wykończenia mieli w standardzie. Nie była to jednak jedyna droga, by zdobyć prawdziwe włókno węglowe we wnętrzu. Na sam koniec produkcji modelu SL można było również skorzystać z pakietu indywidualizacji Designo, który pozwalał zestawić wykończenia z włókna węglowego z czarno-czerwonym wykończeniem wnętrza. Do tego lakier 025U DESIGNO-BRILLIANT BLACK PAINT i w rezultacie mamy najbardziej sportową wizualnie konfigurację, jaką tylko możemy sobie wyobrazić w tym modelu. Mercedes SL 500 Designo R129 od strony technicznej to finalna, najbardziej dopracowana i poszukiwana wersja, z nowoczesnym, 306-konnym silnikiem V8 o fabrycznym oznaczeniu M113. Optymalny na długie trasy, jak i krótsze przejażdżki. Do floty Giełdy klasyków dołączył na sam koniec lata. Jest przeserwisowany, zarejestrowany w Polsce, gotowy do sprawiania przyjemności nowemu właścicielowi albo nam 🙂
Czytaj dalej Mercedes SL 500 Designo R129 1999 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SLC C107 1978 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SLC C107 urasta dziś do rangi najbardziej oryginalnego klasyka wśród wszystkich Mercedesów lat 70-tych i 80-tych. Luksusowy i komfortowy tak bardzo jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. O ile w wersji cabrio powstało ich ponad 237 tysięcy, to w przypadku coupe mówimy o wolumenie 62888 sztuk. Aktualnie na drogach proporcje rozkładają się jak 10:1, a SLC przecież ma swoje atuty. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach (pozwalajacy w pełni otwierać tylne szyby), cztery pełnoprawne miejsca (dzięki rozstawowi osi większemu o 36 centymetrów niż w SL), bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne (niż w kabriolecie). Kiedy świeci pełne słońce, to i dach nad głową jest zaletą, a pełne otwarcie wszystkich szyb daje taką cyrkulację powietrza, jaką da się porównać tylko z cabrio. Co ciekawe, tylko SLC zamówić można było z welurową tapicerką, która znalazła się również w naszym egzemplarzu. To samochód z Japonii, importowany z przebiegiem 72000 kilometrów. W ostatnich latach został dopieszczony i objeżdżony, by mógł cieszyć każdą chwilą za kierownicą. To idealny wybór dla tych, którzy wierzą w trwałość Mercedesów, lecz chcą wybrać model, którego nikt nie nazwie zwyczajnym i pospolitym.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC C107 1978 – SPRZEDANY

Bentley Continental GT 2004 – REZERWACJA

Bentley Continental GT to wspaniały, brytyjski styl, który ubogacony został w 2003 roku niemiecką techniką najwyższej klasy. Nobliwy, stanowczy i głęboki w brzmieniu. Taki jest jego silnik o konstrukcji W12, z czterema rzędami cylindrów i dwiema turbosprężarkami. Rozwija 560 koni mechanicznych, moc przenosi ma 4 koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej i pozwala rozpędzić się do 314 km/h, a pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 4,8 s. Sylwetka? Nawiązuje do wspaniałych tradycji marki Bentley. Cztery okrągłe światła, ogromny, siatkowy grill i linie, które dzięki swoim obłością zdają się zmniejszać jego ogromne wymiary. Wnętrze luksusowe, ze wspaniałą skórą, pięknym drewnem orzechowym, detalami z polerowanego metalu i królującym na desce zegarkiem Breitling. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku, skąd został wyeksportowany jako niemal nowe auto, z czystym title’m. Przez wiele lat jeździł po Paryżu, ostatnie lata spędził na ulicach Moskwy. Sprowadzony do Polski, został tu opłacony i przygotowany do rejestracji.
Czytaj dalej Bentley Continental GT 2004 – REZERWACJA

Lanz Bulldog Volldiesel – SPRZEDANY

Lanz Bulldog to ciągnik rolniczy produkowany przez Heinrich Lanz AG w Mannheim, w Niemczech. Produkcja rozpoczęła się w 1921 roku i trwała wraz z modyfikacjami do 1960 roku. Lanz Bulldog był jednym z najbardziej popularnych ciągników niemieckich, został wyprodukowany w ilości ponad 220000 egzemplarzy. Nazwa “Bulldog” jest powszechnie używana w Niemczech (a zwłaszcza w Bawarii) jako synonim ciągników rolniczych. Prezentowany ciągnik to Lanz Bulldog Volldiesel, czyli model wyposażony w pełny silnik wysokoprężny. Dzięki wyposażeniu w świecę żarową jego rozruch jest ułatwiony. Produkcja tych ciągników trwała w latach 1955-60, lecz w 1958 roku zniknął już z nazwy człon “Bulldog”, który odnajdziemy jeszcze na tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Lanz Bulldog Volldiesel – SPRZEDANY

Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

24-zaworowa technika przyniosła mu dodatkowych 40 koni mechanicznych, co zdecydowanie robi różnicę. W tej wersji to rzadki okaz. Wyprodukowano ich jedynie 19300 sztuk w latach 1989 – 1992, co wśród 2,5 miliona wszystkich W124 stanowi maleńką i bardzo pożądaną garstkę. Ten Mercedes 300E-24 W124 dodatkowo oferuje piękne wnętrze z jasną, skórzaną tapicerką, opcjonalną pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele i szyberdach. Wspaniała jest jego konfiguracja kolorystyczna. Kolor “904 Midnight Blue” należy do najbardziej szlachetnych, jakie możemy odnaleźć na Mercedesach i z pewnością sprawi, że nikt nie przejdzie obok obojętnie. Prezentowany egzemplarz dwa lata temu przybył do Polski ze Szwajcarii i zawsze otrzymywał wszystko co trzeba, by podróż nim była przyjemnością.
Czytaj dalej Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

Mercedes SL generacji R129 jest jednym z najdoskonalszych projektów, jakie wyszły spod Bruno Sacco. W latach 1975-1999 włoski projektant tworzył spójną koncepcję, dzięki której nikt nie miał wątpliwości, że Mercedesy małe, duże i sportowe należą do jednej rodziny. Te ostatnie do dziś są najbardziej pożądane, a gdy mają otwierany dach – przyjemność z podróżowania jest niezrównana. R129 ma w sobie ponadczasowe piękno, a SL 500 z lat 1996-1998 to wersja optymalna, z najlepszym połączeniem pięciolitrowej jednostki V8 o oznaczeniu M119 z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Wcześniejsze wyposażane były w bardziej leniwy, czterobiegowy automat hydrauliczny, a późniejsze w motor M113, który ze względu na ekologię został wykonany w technice trzech zaworów na cylinder i lekko osłabiony. Ten egzemplarz w amerykańskiej specyfikacji ma przepiękną konfigurację kolorystyczną i ładnie zachowany stan, a cena z pewnością jest rozsądna.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

BMW 320 6/A E21 1982 – SPRZEDANE

Znalezienie takiego egzemplarza to dziś rzecz niemal granicząca z cudem. Wyjątkowa konfiguracja, prominentne pochodzenie, minimalny przebieg i doskonały stan zachowania. Wszystko to składa się w idealną opowieść, którą warto przechować we własnym garażu. To BMW 320 6/A E21 zostało zamówione przez ambasadora RPA we Francji. Zarejestrowane na tablicach dyplomatycznych, użytkowane było przez jego żonę. Zachowana została kompletna dokumentacja, razem z zamówieniem, rachunkami, korespondencją prowadzoną z konsulem włoskim z czasów, gdy ambasador po zakończeniu misji zdecydował się przeprowadzić auto do rodzinnej posiadłości swojej żony. Stan samochodu i sposób w jaki jeździ wręcz onieśmielają. Sześć cylindrów, zwarte zawieszenie, tylny napęd, znajdujące się na wyposażeniu wspomaganie kierownicy, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów idealnie uprzyjemnią każdą weekendową przejażdżkę.
Czytaj dalej BMW 320 6/A E21 1982 – SPRZEDANE

Fiat Panda 1993 – SPRZEDANY

Pierwszy, oryginalny Fiat Panda to dzieło genialnego Giorgetto Giugiaro. Mimo, że wielki mistrz miał na koncie takie arcydzieła, jak Maserati Ghibli, Iso Grifo czy Ferrari 250 GT Bertone, to za jedno ze swoich największych osiągnięć uważał właśnie to małe, miejskie pudełko. Funkcjonalność, optymalne wykorzystanie przestrzeni i oszczędność formy, mała Panda to prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. Samochód jest spartański, ale bardzo uniwersalny, wygodnie może przewieźć dwie osoby i dwa… 50-litrowe balony z winem, co było absolutnie nie do pomyślenia w niewiele mniejszym zewnętrznie modelu 126. Nasz Fiat Panda to model po restylingu z 1991 roku, wyposażony w silnik o pojemności 899 cm³, zasilany już układem wtryskowym. Samochód ma przebieg jedynie 46000 km, kolorową tapicerkę we wnętrzu i przyjemny kolor. Jest w przepięknym stanie i budzi uśmiech na twarzy, gdziekolwiek się pojawi.
Czytaj dalej Fiat Panda 1993 – SPRZEDANY