Archiwum kategorii: Hispano-Suiza

Hispano-Suiza H6C „Tulipwood” Torpedo 1924 – USA

Samochód wystawiony na sprzedaż życie rozpoczął jako 8-litrowe podwozie Hispano-Suiza H6C Type Sport. Egzemplarz ten był jednym z trzech fabrycznych obniżonych, wyposażonych w obniżoną chłodnicę i duży zbiornik paliwa, co było niezbędne podczas długich odcinków rajdowych. Właściciel Hispano-Suizy zlecił zabudowę swojego samochodu producentowi samolotów Nieuport-Astra z Argenteuil. To dzieło sztuki zostało zaprojektowane przez inżyniera Henri Chasseriaux i ukształtowane z delikatnych pasków mahoniu, umocowanych na zewnętrznej warstwie żeber, zabezpieczonych tysiącami aluminiowych nitów. Karoseria ważyła podobno tylko 72 kg, to prawie nic według standardów nadwozi, które można było zamontować na tak dużym samochodzie. André Dubonnet, pierwszy właściciel samochodu, wiódł życie pełne emocji. Pilot, konstruktor zawieszenia niezależnego, którego konstrukcję sprzedał firmie General Motors, w międzyczasie brał udział w zawodach bobslejowych i uwielbiał dobre, szybkie samochody wyścigowe typu Bugatti. Ale to właśnie Hispano-Suiza sprawiła, że jego imię stało się nieśmiertelne w motoryzacyjnych kręgach. 27 kwietnia 1924 roku Dubonnet pojechał H6C w Targa Florio, gdzie zajął szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, wspinając się o jeszcze jedno miejsce wyżej podczas dodatkowego okrążenia i walki o Coppa Florio. Umiejętność jazdy Dubonneta i fascynująca drewniana karoseria uczyniły z ciężkiego samochodu, podobno największego w stawce, prawdziwego konkurenta dla sportowych wozów. Tulipwood Torpedo był zaawansowanym i niezwykłym samochodem wyczynowym niezwykłej epoki.
Czytaj dalej Hispano-Suiza H6C „Tulipwood” Torpedo 1924 – USA