Honda Civic to auto, którego nazwa jest Europejczykom doskonale znana. Dziś produkowana jest już jedenasta generacja modelu, jednak jego historia sięga aż do 1972 roku. Za jej techniczne opracowanie odpowiadał Yoshio Nakamura, inżynier, który opracował w latach 60-tych doskonały bolid Formuły 1 z 1,5-litrowym silnikiem V12. W królowej motorsportu Honda zdołała wygrać pierwszy wyścig już w pierwszym sezonie i podobnie w klasie miejskich samochodów, nie brano jeńców. Auto było bardzo nowoczesne. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l był chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie, napędzał przednie koła i dzięki opracowanej przez Hondę technologii CVCC spełniał wyśrubowane normy emisji spalin w USA bez zastosowania katalizatorów. Auto wyposażono w przednie hamulce tarczowe, mogło być wyposażone w tylną klapę podnoszoną wraz z szybą, mogło mieć automatyczną skrzynię biegów, a nawet klimatyzację. Tylko tej ostatniej brakuje w prezentowanym egzemplarzu, jednak trudno tutaj na cokolwiek narzekać. Auto zachowane jest w fantastycznym stanie i wręcz trudno uwierzyć, że jego przebieg to „aż” 97 tys. km. Auto ma częściowo zachowaną fabryczną folię w kabinie i wygląda tak, jakby przejechało dystans poniżej 10 tys. km.
Honda Civic 1200 Hondamatic
Rok produkcji: 1977
Pojemność silnika: 1238 ccm
Moc: 62 KM (45 KW)
Przebieg: 97,480 km
Skrzynia biegów: automatyczna 2-biegowa Hondamatic
Przedmiotem sprzedaży jest 45-letnia Honda Civic w oryginalnym stanie zachowania. Sprowadzona z Morbio Inferiore, Szwajcaria bezpośrednio od pierwszego właściciela. Samochód w stanie zadziwiającym jak na swój wiek, użytkowany w domu wakacyjnym nad jeziorem Lugano. Oryginalny niski przebieg. Skrzynia biegów automatyczna 'Hondamatic”.
Nadwozie w idealnym stanie, brak widocznych mankamentów, jedynie drobne ślady użytkowania. Nie ma żadnej widocznej korozji. Spód i wnęki nadkoli w stanie bardzo dobrym. Chomy w stanie idealnym. Klosze lamp jak nowe. Emblematy kompletne. Na listwach dachowych znajduje się wciąż fabryczna folia.
Wnętrze jest kompletne, wygląda perfekcyjnie. Tapicerka jest zachowana w idealnym stanie, bez śladów zużycia czy uszkodzeń. Kierownica i wybierak biegów bez uszkodzeń. Wykończenia drewniane ładne, nie popękane. Na boczkach drzwi znajduje się wciąż fabryczna folia. Oryginalne radio Philips z epoki.
W bagażniku kompletny zestaw akcesoriów, nieużywane koło zapasowe.
Wykonane prace:
– wymiana oleju silnikowego na Valvoline 15w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem TEC2000,
– nowy filtr oleju ASO Honda,
– komplet nowych świec NGK,
– nowa uszczelka pokrywy zaworów.
*opony mają 30 lat, na życzenie kupującego wymienimy je nieodpłatnie na nowe.
Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.