CRF450 R 50th Anniversary to dla Hondy specjalny motocykl. Powstał, aby uczcić półwieczną obecność firmy w motocrossie. Pionierem był debiutujący w 1973 roku model CR250M Elsinore, który przez zwycięstwa na arenie sportowej doskonale ucieleśnił maksymę „Win on Sunday, sell on Monday”. Również i dziś bezpośrednie osiągnięcia i opinie motocylistów HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross nadały kierunek rozwoju flagowego modelu CRF450R. Techniczne aktualizacje najnowszej wersji objęły zmiany w układzie dolotowym, co zapewnia silnikowi większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmieniono sztywność ramy i zawieszenie, co zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze skręcanie, lepszą przyczepność przedniej opony i lepsze prowadzenie w koleinach. Są też zmiany wizualne – niebieskie siedzenie, złota kierownica, złote felgi i pamiątkowa grafika, podkreślająca unikatowość tej limitowanej serii.
Honda CRF450 R 50th Anniversary
Rocznik: 2022
Przebieg: 10 km
Pojemność: 450 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 55 KM
Cena: 39000 PLN
50th Anniversary – Wersja jubileuszowa upamiętniająca 50-lecie Hondy w motocross.
Dostępna wyłącznie na rok 2023 i prawdopodobnie jedyna dostępna w Polsce od ręki.
Niebieskie siedzisko, złote obręcze kół, złota kierownica i białe pola numerów nawiązują do słynnych CR z lat 80.
Zdjęcia zamieszczone w ogłoszeniu są autentyczne i przedstawiają dokładnie ten oferowany egzemplarz.
Rama oraz wahacz dodatkowo zabezpieczone folią PPF. (na wypadek jakbym znalazł czas pojeździć 😉
Motocykl w porównaniu do poprzedniego modelu przeszedł wiele modyfikacji:
Silnik otrzymał węższe wloty powietrza, dłuższy lejek wlotu powietrza oraz mniejszą obudowę przepustnicy o średnicy 44 mm. W efekcie powietrze wpada do silnika z większą prędkością, co przekłada się na wyższy moment i moc w niskim zakresie obrotów. Nowe ustawienia modułu elektronicznego ECU i rozrządu zaworów (zaczerpnięte wprost z maszyny HRC nr 243 Tima Gajsera) poprawiają zachowanie układu napędowego, natomiast układy asystenta startu, HSTC i EMSB ogromnie ułatwiają panowanie nad maszyną.
Lekka aluminiowa rama ma rozłożenie sztywności dopracowane przez fabrycznych kierowców Honda, stąd m.in. 2 mm grubsze ścianki główki ramy i górne mocowanie amortyzatora oraz nowe stalowe uchwyty silnika. Powstałe podwozie jest bardzo stabilne, zapewniając doskonałą przyczepność przodu i jednocześnie ostre jak brzytwa kierowanie.
Zawodnicy zespołu HRC — Gajser i Roczen — kierowali pracami nad modyfikacją zawieszenia, które pozwoliłyby szybciej pokonywać okrążenia przy mniejszym wysiłku. Do nowego dostrojenia zawieszenia dobrano inną sztywność sprężyny, która teraz wynosi 56 N/mm. Poprawiono również tłumienie przy odbiciu/dobiciu, dzięki czemu znacznie łatwiej można kontrolować maszynę na wybojach i w koleinach. Odwrócony widelec z goleniami o średnicy 49 mm ma nowe nastawy tłumienia poprawiające wyważenie między przodem i tyłem.
Minimalistyczne nadwozie łatwo przestawiać i zdejmować. W CRF450R zastosowano najwyższej klasy osprzęt. Kierownica Renthal Fatbars jest bardzo wygodna i ma czterostopniową regulację. Zbiornik paliwa o pojemności 6,3 l wykonano z tytanu. Aluminiowe obręcze DID są lekkie i wytrzymałe, a dwutłoczkowy zacisk przedniego hamulca o średnicy 30/27 mm zapewnia stałą siłę hamowania w wysokich temperaturach.
Telefon: +48 509 087 557
Miejscowość: Obrowiec