Honda Prelude 1990 – 26500 PLN – Białystok

Honda Prelude trzeciej generacji to ciekawy Japończyk z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Jej sylwetka łączy aerodynamiczne kształty z modnymi wówczas ostrymi kątami i oferuje pozycję tuż nad ziemią, co zapewnia właściwe, sportowe odczucia zza kierownicy. Jej charakterystyczny smaczek w postaci chowanych reflektorów wciąż prezentuje się efektownie. Za młodu zdobyła trzecie w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988, później – serca ponad 160 tysięcy nabywców, a także kolejnych użytkowników, którzy odpowiadają za przetrzebienie jej populacji. Zadbany egzemplarz to dziś rzadki widok, lecz ten prezentuje się doskonale.

Honda Prelude III
Rocznik: 1990
Przebieg: 236120 km
Pojemność: 1958 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 137 KM

Cena: 26500 PLN lub zamiana

Wyposażenie:
– elektryczne sterowane szyby,
– elektryczne lusterka oraz szyberdach,
– centralny zamek,
– wspomaganie kierownicy,
– elektrycznie wysuwana antena,
– ogrzewanie tylnej szyby,
– elektryczna regulacja świateł,
– oryginalne radio HONDA,
– dimmer,
– alufelgi (Centra), dodatkowo posiadam oryginalne alufelgi Honda,
– regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy,
– A.L.B. (odpowiednik europejskiego systemu ABS)

Jestem drugim właścicielem auta, które nigdy nie było uderzone.
Posiadam ksiązkę serwisową, a poniżej zapraszam do krótkiego opisu Hanny.

Trzecia generacja nawiązuje do sprawdzonych cech poprzedniczek oraz innych modeli spod znaku litery H. Auto jest niskie, nisko zawieszone, stosunkowo długie i szerokie – typowa Honda końcówki lat 80. Do tego wysuwane przednie reflektory. Dziś nie ma już takich samochodów. Konstruktorzy doszli do wniosku, że niskie samochody są niebezpieczne podczas zdarzeń typu wjechanie pod naczepę czy zderzenie z wyższym pojazdem. Obecne normy bezpieczeństwa zabiły piękno popularnych aut, w których odnosiło się wrażenie, że siedzi się prawie na asfalcie.

Honda Prelude III zadebiutowała w 1987 roku w Genewie. W 1989 roku auto przeszło face lifting. Sprzedano 160 909 sztuk auta. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988 model zajął 3. pozycję (za Peugeotem 405 i Citroënem AX).

W 1989 roku auto przeszło face lifting. Do najważniejszych zmian optycznych można zaliczyć: przedni zderzak, w którym zmieniono położenie i rozmiar kierunkowskazów oraz świateł postojowych oraz zmieniono miejsce mocowania halogenów oraz ich kształt i rozmiar, a także zmieniono barwę świateł z żółtych na białe. Zmieniono również tylny pas łącznie z blendą i lampami narożnymi, oraz kształt dolnej części klapy bagażnika. Zmian dokonano także na desce rozdzielczej, zmieniono zegary oraz tapicerkę we wnętrzu. Zwiększono również rozmiar tarczy sprzęgła oraz skrzynię biegów. Z drobniejszy zmian dodano dodatkowe zabezpieczenia takie jak: składanie tylnej kanapy za pomocą klucza od stacyjki oraz możliwość zablokowania otwarcia klapy bagażnika kluczem.

Konstrukcja auta jest podobna do poprzednika – samochód ma napęd na przednie koła, silnik 4-cylindrowy umieszczony jest z przodu. Karoseria oczywiście obowiązkowo 2-drzwiowa. Niska masa własna i mocne, 2-litrowe silniki zapewniają odpowiednie osiągi. W środku klasycznie, po japońsku – wszystko dokładnie zmontowane i trwałe. Niekoniecznie urodziwie, ale z pewnością oryginalnie w porównaniu z nowoczesnymi konstrukcjami. Zamontowane standardowe fotele półkubełkowe sprawdzają się podczas szybkiej jazdy.

Telefon: +48 505 117 320
Miejscowość: Białystok