Archiwum kategorii: Inwestuj w Klasyka

Inwestuj w Klasyka czyli bracia Lipińscy, w których krwi płynie czysta motoryzacja. Dzieli nas niemal dekada, ale łączy miłość do amerykańskiej klasyki – szczególnie szalonych lat ’60. Splot różnych wydarzeń w naszym życiu umieścił nas w tym miejscu, w którym się właśnie znajdujemy. Spełniamy marzenia – nasze i naszych klientów. Nigdy nie przypuszczaliśmy, że nasze marzenia zaczną materializować się tak szybko. Mustangi, ale nie tylko – ogólnie muscle car’y – pochłonęły nas zupełnie. Zaczęło się od lokalnych zlotów w USA, później zakup pierwszego zabytkowego Mustanga, następnie kompleksowy remont Fastbacka z ’67. I zaczęliśmy sprowadzać klasyki na zamówienie. Bez cienia wątpliwości to nasi klienci napędzają nas do tego, żeby to robić. To dzięki nim mamy przyjemność obcować z tak wyjątkowymi autami. Stale powiększamy też naszą prywatną kolekcję. W naszym garażu znajdują się tylko i wyłącznie takie samochody, które mogłyby zostać z nami do końca. Oczywiście są na sprzedaż (poza kilkoma wyjątkami), ponieważ wiemy jak ciężko znaleźć ładnego Fastbacka ’68, Camaro RS ’68, Chevelle ’69 czy Corvette ’68, a nadal chcemy pomagać spełniać marzenia! Niektórzy pewnie pomyślą, że to bajdurzenie, ale nasi klienci, którzy nas poznali, wiedzą jak dużą frajdę nam sprawia pomoc przy zakupie klasycznego amerykańca z V8 pod maską. W tym miejscu chcielibyśmy pozdrowić wszystkich naszych klientów. Dziękujemy za zaufanie!

Dodge Challenger R/T 1970 – 255000 PLN – Warszawa

Dodge Challenger R/T to mocna wersja kultowego coupe. Jego jadowity zielony kolor to znak rozpoznawczy Mopar’ów. Odcień nazywa się „subLime”, co raczej nie oznacza, ze samochód w tym lakierze jest wzniosły czy majestatyczny, lecz po prostu bardzo, bardzo zielony oraz… dziki i nieokiełznany. Oznaczenie R/T to skrót od Road and Track (droga i tor), co odnosi się do dwoistości charakteru i zastosowań tej wersji. Z racji wysokich osiągów Challenger R/T miał się nadawać zarówno do użytku na drodze, jak i do weekendowej wyprawy na track day. Auto miało wzmocnione (choć bębnowe) hamulce, usztywnione zawieszenie i dodatkowe wskaźniki na desce. Auta w 1970 roku dostępne były z trzema silnikami, przy czym w prezentowanym egzemplarzu zamontowany jest ten największy, o pojemności 440 cali sześciennych i mocy – bagatela – 375 koni mechanicznych. Do tego manualna skrzynia i – świetna zabawa gwarantowana.
Czytaj dalej Dodge Challenger R/T 1970 – 255000 PLN – Warszawa

Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Są samochody klasyczne, i jest Chevrolet Camaro pierwszej generacji. Dla wielu miłośników to właśnie ten model jest kwintesencją sportowych linii lat 60-tych. Był odpowiedzią koncernu GM na Forda Mustanga, przyjętą zdecydowanie cieplej, niż wcześniejszy, tylnosilnikowy Corvair. Debiutował w połowie roku 1966 jako rok modelowy 1967. Rocznik 1969 był ostatnim pierwszej generacji i pierwszym, który otrzymał zauważalne wizualnie zmiany. Ukształtowany trójkątnie grill pozwolił uwypuklić jego okrągłe reflektory, a tylny pas otrzymał nowe światła, dzielone teraz na trzy, zamiast na dwie części. Zmianą we wnętrzu było dodanie kwadratowych wskaźników, które zainspirowały retro stylistykę kabiny Camaro piątej generacji (z lat 2010-2015). Prezentowany egzemplarz pokryty jest lakierem w swoim oryginalnym i bardzo ciekawym odcieniu „Glacier Blue”. Wyposażony jest w elementy stylizacji modelu SS (Super Sport), ma silnik o pojemności 5,7 l, automatyczną skrzynię biegów, hamulce tarczowe przy przedniej osi, klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Te wszystkie dodatki sprawiają, że nawet dziś jego użytkowanie będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Buick Wildcat Convertible 1967 – 130000 PLN – Warszawa

Buick Wildcat powstał w oparciu o model LeSabre, będąc jego bardziej luksusową wersją. To krążownik klasy full size, oferujący królewskie rozmiary i fantastyczny komfort. W wersji Convertible był absolutnie niszowy, w 1967 roku powstało ich zaledwie 2276 sztuk. Pod maską odnajdziemy tu potężny big block 430 cid, czyli 7 l pojemności i 360 KM, zestawiony ze skrzynią automatyczną Super Turbine 400. Na wyposażeniu jest elektryczny dach, elektrycznie regulowane fotele i regulowana kierownica ze wspomaganiem. To bardzo ciekawa propozycja. Widcat w wersji cabrio nigdy nie był powszechny, a dziś jest rzadkością, stanowiąc niezwykle przyjemny i bardzo mocny, letni krążownik.
Czytaj dalej Buick Wildcat Convertible 1967 – 130000 PLN – Warszawa

Buick GS 400 1968 – 130000 PLN – Warszawa

Skylark to skowronek, i zapewne nie będzie to Wasze pierwsze skojarzenie, gdy usłyszycie potężnego, amerykańskiego big blocka. Być może to zadecydowało, że w nazwie tego stylowego i mocnego samochodu pozostawiono jedynie litery GS, czyli Gran Sport oraz oznaczenie pojemności silnika. Pierwszy Buick Gran Sport wyszedł w 1964 roku jako odpowiedź na Pontiaca GTO. Model z lat 1968-72 to druga odsłona tego modelu, jednocześnie ostatnia, która zalicza się do grupy muscle cars. Buick GS 400 w 1968 roku zaoferował 340 koni mechanicznych wyciśnięte z 400-calowej V-ósemki. Zamówić go można było ze skrzynią manualną albo z 3-stopniowym automatem Turbo Hydra-Matic, takim jak w egzemplarzu od Inwestuj w klasyka. To jeden z 10743 wyprodukowanych w tym roku egzemplarzy, utrzymany w atrakcyjnym stanie i wciąż w dobrej cenie, jak za wspaniały pakiet miłych doznań, jakie oferuje.
Czytaj dalej Buick GS 400 1968 – 130000 PLN – Warszawa

Chevrolet Chevelle Malibu 1969 – 145000 PLN – Warszawa

Chevrolet Chevelle drugiej generacji ukazał się na rynku w 1968 roku, po rocznej przerwie. Jego sylwetka typu semi fastback została tak doskonale przyjęta, że przetrwała niemal bez modyfikacji przez pięć lat, co w amerykańskiej motoryzacji stanowi całą epokę. O ile najmocniejsze modele SS to już w tej chwili poszukiwany przez kolekcjonerów, bardzo drogi temat, samochody z silnikami typu „small block” mogą dać nie mniej radości. Niekończąca się popularność za Oceanem oznacza dziś bezproblemową eksploatację również w Polsce, bo przecież wysyłka paczki zza Oceanu majątku nie kosztuje. Tu pod maską pracuje 250-konny Turbo-Fire 350, czyli prawilne V8 sprzężone ze skrzynią automatyczną. Czy pozostawić go w oryginale, czy zbudować na tej bazie prawdziwego potwora – pozostanie już w gestii kupującego.
Czytaj dalej Chevrolet Chevelle Malibu 1969 – 145000 PLN – Warszawa

Plymouth Road Runner 1969 – 175000 PLN – Warszawa

Plymouth Road Runner to muscle car z krwi i kości, który powstał tylko dla osiągów. W założeniach miał kosztować poniżej 3000 USD i robić ¼ mili w mniej niż 14 sekund. Oba warunki udało się spełnić. A to oznacza, że czuć w nim oszczędności. Wnętrze ma wszystko czego potrzebuje kierowca, ale absolutnie nic poza tym. Jednym z przykładów może być tylna szyba, której nie można odkręcić, ponieważ jest tylko uchylna. W standardzie nie było ani wspomagania kierownicy, ani klimatyzacji, ani nawet wspomagania tarczowych hamulców, co jest o tyle ciekawe, że najsłabszą jednostką w Road Runnerze był Big Block 383ci o mocy 335 KM. 335 KM i bębnowe hamulce bez serwa… prawdziwie męski wóz. Chociaż reklamowany był kreskówką (Road Runner to Struś Pędziwiatr) – dział marketingu wiedział, jak dotrzeć do dużych dzieci. Plymouth zapłacił 50 000 USD za wizerunek Strusia Pędziwiatra i na bazie tej kreskówki budował PR całej marki. Wszystko to złożyło się na dwa razy większą sprzedaż niż się spodziewano w ’68 roku, a w 1969 roku Road Runner został wybrany samochodem roku według Magazynu Motor Trend.
Czytaj dalej Plymouth Road Runner 1969 – 175000 PLN – Warszawa

Chevrolet Impala SS 1967 – 170000 PLN – Warszawa

Chevrolet Impala w nadwoziu coupe to jedna z najpiękniejszych linii, jakie spotkać mogliśmy w latach 60-tych w USA. Szczególnie ciekawe są te, które fabrycznie otrzymały pakiet SS, czyli Super Sport, zapewniający podniesienie osiągów w postaci mocniejszych silników i zmodyfikowanego zawieszenia, a także indywidualne fotele dla pasażerów z przodu. Rocznik ’67 to trzeci rok produkcji czwartej generacji, wyróżniający się podniesioną linią tylnych nadkoli i wysuniętymi na rogach atrapy kierunkowskazami. Szczególnie seksownie Impala może wyglądać w kolorze czerwonym, co dobitnie pokazuje egzemplarz sprowadzony przez Inwestuj w klasyka. To wspaniały samochód do nawet długich podróży. W 5,5 metrowym nadwoziu bez problemu pomieści 4 osoby, zapewniając im komfort przy pięknym akompaniamencie big blocka.
Czytaj dalej Chevrolet Impala SS 1967 – 170000 PLN – Warszawa

Chevrolet Camaro 1970 – 170000 PLN – Warszawa

Rok 1970 to rok debiutu drugiej generacji. Bardziej zadziorny przód, z tyłu podwójne okrągłe reflektory, a w tym egzemplarzu dodatkowe oznaczenia Z/28 i podniesiona maska, pozwalająca skryć wyjątkowe serce. Chevrolet Camaro zawsze najwięcej emocji dostarczał z największymi silnikami. V8 o pojemności 396 cali wychodziło tu w najmocniejszej wersji SS, więc zapewne wybór silnika do tego projektu przypadkowy nie był. Kilka współczesnych modyfikacji z pewnością pozwoliło tu wydobyć ok. 300 koni mechanicznych, a to gwarantuje nie tylko spokojną podróż, ale i świetną zabawę, jeżeli zechcemy mocniej pobawić się gazem. Zobaczcie koniecznie film, na który Mateusz z Inwestuj w klasyka prezentuje to Camaro. Radość to szczera i emocje prawdziwe.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1970 – 170000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową tylną szybą i chromowanymi zderzakami. To był ładnie zachowany oryginał, wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który w ostatnich miesiącach przeistoczył się w prawdziwą perełkę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – SPRZEDANY

Ford Mustang Mach 1 model 1969 wyglądał tak, jak żaden inny wcześniej. Rasowa sylwetka coupe, bardziej smukłe nadwozie, usportowione zawieszenie, opcjonalnie inspirowany wyścigami wlot powietrza na masce oraz rajdowe zapinki – to wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Do wyobraźni przemawia nie tylko sylwetką, ale i trudną do poskromienia mocą, szczególnie jeżeli pod maską jest największa z czterech dostępnych w tej ukierunkowanej na sport wersji – Cobra Jet (R-code). To kultowy big block o pojemności 428 cali sześciennych (7 litrów). Choć jego moc producent określał na 335 koni mechanicznych, tajemnicą poliszynela jest, że wyjeżdżając z fabryki oferowały one znacznie więcej – blisko 400 KM. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest pełna zgodność z fabryczną specyfikacją, a także rzadki kolor Indian Fire, w jaki zostało ubranych jedynie 258 egzemplarzy z nadwoziem Sportsroof, silnikiem Cobra Jet z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – SPRZEDANY