Szwajcarski kanton Ticino to zawsze był motoryzacyjny raj. Bogaci właściciele, niespieszny styl życia, zamiłowanie do kontemplowania wszystkiego co piękne, a wreszcie łagodny klimat i nawyk do regularnego serwisowania aut, co pozwalało zachować przez lata motoryzacyjne skarby we właściwej kondycji. Ten Jaguar XJ6 4.2 Series II pierwsze 7 lat swojego życia i większość kilometrów przebył właśnie tam, w rękach swojego pierwszego, polskiego właściciela. Razem z nim przybył do polskiego garażu w 1984 roku, hibernując i czekając aż do dzisiejszych czasów. Dziś jego stan może zrobić ogromne wrażenie. Piękna kolorystyka, wspaniale zachowane wnętrze i detale, które podkreślają klasę tego samochodu. A na deser – czarne polskie tablice rejestracyjne. Takie zestawienie to niezwykła rzadkość.
Jaguar XJ6 4.2 Series II
Rocznik: 1977
Przebieg: 100500 km
Pojemność: 4235 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 186 KM
Cena: 149.000 PLN
Wyposażenie:
– radio z epoki Blaupunkt Porto 21 Stereo na kasetę magnetofonową,
– antena wysuwana, uruchamiana specjalnym przyciskiem na desce rozdzielczej dedykowanym dla anteny,
– elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby,
– klimatyzacja,
– podświetlenie półki na mapę centralnie na desce rozdzielczej,
– drewniana deska rozdzielcza,
– lusterko w schowku po stronie pasażerki do poprawienia makijażu,
– skórzana tapicerka w kolorze piaskowym,
– zagłówki foteli przednich,
– komfort gwarantowany na tylnej kanapie – wystarczająca z zapasem ilość miejsca dla zmęczonych pasażerów i ich nóg,
– podłokietnik w kolorze tapicerki z magazynem na kasety magnetofonowe do Blaupunkta Porto 21.
GOD SAVE THE QUEEN… AND CLASSIC JAGUAR…
Brytyjska motoryzacja powinna narzucać nam jednoznaczne skojarzenia z Królową Elżbietą, panującą nam już zdecydowanie dłużej niż my sami mamy szczęście oglądać ten świat, z The Beatles, z brytyjską ligą piłkarską. Tymczasem prezentujemy Państwu samochód absolutnie i w każdym calu brytyjski, jednakże z historią z pięknymi górami, jeziorem a finalnie morzem w tle, z daleka od miejsca pochodzenia i produkcji oferowanego przez nas wspaniałego Jaguara.
Chcielibyśmy pisać o Manchester United / City FC, Liverpool FC, The Beatles, Queen… a w przypadku oferowanego przez nas Jaguara historia zaczyna się we włoskim kantonie Szwajcarii Ticino i jego stolicy Lugano.
18 marca 1977 Jaguar XJ6 4,2 został dostarczony pierwszemu właścicielowi.
Główny importer Jaguara na Szwajcarię Emil Frey AG, utrzymujący kontakty handlowe z producentem Jaguara – Swallow Sidecar Company od 1926 roku, dostarczył naszego Jaguara do lokalnego dealera w Lugano Garage Ciencini C., działającego od 1939 roku, gdzie Jaguar był również serwisowany od 12 kwietnia 1977 roku do 20 stycznia 1983 roku 21 razy, łącznie z serwisem zerowym przed wydaniem auta pierwszemu właścicielowi.
Ostatni serwis w Garage Ciencini miał miejsce przy przebiegu auta 94971 km.
Działający już 83 lata (od 1939 roku) na rynku motoryzacyjnym Garage Ciencini SA, obecnie jest dealerem marki BMW i Mini.
Samo miasto Lugano położone nad jeziorem o tej samej nazwie, otoczone masywami górskimi Monte Bre, Monte San Salvatore, Monte Sighignola, o wysokościach porównywalnych z naszym Beskidem, z racji bliskości Mediolanu, do którego jest zaledwie 70 kilometrów, powinno się kojarzyć raczej z włoską motoryzacją… a jednak Garage Cencini C. w latach 70-tych to motoryzacja brytyjska, szczęśliwie dla nas i polskiego właściciela Jaguara, który prowadząc już w czasach Edwarda Gierka interesy w Szwajcarii i Italii, mógł nabyć tak ekskluzywne i wyjątkowe auto, którym bez cienia wątpliwości jest oferowany przez nas Jaguar XJ6 4.2.
Samochód w doskonałym oryginalnym stanie.
– niezwykła historia,
– fantastyczna konfiguracja kolorystyczna nadwozia i wnętrza,
– wspaniała skórzana tapicerka,
– pięknie grające radio wraz ze sprawnym magnetofonem,
– 186 KM mocy z silnika 6 cylindrowego o pojemności 4235 ccm z automatyczną skrzynią biegów aksamitnie zmieniającą przełożenia,
– zarejestrowany na polskich czarnych tablicach z 1984 roku (pierwsza rejestracja w Polsce po sprowadzeniu ze Szwajcarii),
– przez cały czas w Polsce od 1984 roku do dzisiaj zrobione jedynie 6 tysięcy kilometrów,
– Jaguar cały czas garażowany,
– w rękach jednej polskiej rodziny od początku,
– kompletna dokumentacja serwisowa ze Szwajcarii.
Jaguar XJ6 4.2 jest zarejestrowany na czarnych blachach z lat 80-tych, ubezpieczony, z aktualnym badaniem technicznym.
Zapraszamy w drogę do naszego salonu Concept VTC w Bielsku-Białej, a następnie niezwykłym Jaguarem XJ6 4.2 Seria II z rocznika 1977 nad jezioro Lugano, a może potem do Mediolanu – czy Jaguar wygrałby konfrontację z włoską motoryzacją?
Oferowany przez nas egzemplarz z pewnością podnosi poprzeczkę i niejedna Alfa Romeo z tamtych lat musiałaby ustąpić pola naszemu Jaguarowi.
Telefon: +48 506 191 736, +48 532 665 496, +48 532 742 215
Miejscowość: Bielsko-Biała