Jaguar XJ6 Sovereign XJ40 1989 – 27990 PLN – Rumia

Jaguar XJ6 Sovereign XJ40 to wspaniały przykład tradycyjnej, brytyjskiej limuzyny z bogato i gustownie wykończonym wnętrzem. Model XJ6 nowe nadwozie otrzymał w 1986 roku, zachowując odwołania do klasycznych linii modelu. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. Czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik uchodzi za najlepszy wybór w tym modelu, a automatyczna skrzynia biegów posiada nawet tryb „sport”… i choć nikt nim wyścigów z pewnością urządzać nie będzie, jest to samochód, który swoimi osiągami może przyjemnie zaskoczyć. Ten egzemplarz prezentuje się zachęcająco. Choć do Rumii może nie każdy ma blisko, ale wizja zakupu i kilkuset kilometrów w tak przyjemnie żeglującym wozie z pewnością może być atrakcyjna.

Jaguar XJ6 Sovereign XJ40
Rocznik: 1989
Przebieg: 264500 km
Pojemność: 3978 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 226 KM

Cena: 27990 PLN

Wyposażenie:
ABS
Elektrycznie ustawiane lusterka
Klimatyzacja automatyczna
Szyberdach
Centralny zamek
Wspomaganie kierownicy
Elektryczne szyby tylne
Podgrzewane przednie siedzenia
Tapicerka skórzana
Elektryczne szyby przednie
Alufelgi
Elektrycznie ustawiane fotele
Komputer pokładowy
Radio niefabryczne
Tempomat

Jaguar XJ40 Sovereign 4.0 Aut. 1989r.

Samochód sprawny, jeżdżący, posiadający aktualne badanie techniczne i ubezpieczenie OC (~oba marzec 2022, bez rat), również i teraz bez problemu przechodzi ścieżkę diagnostyczną na uczciwym badaniu technicznym.

Cechuje się bardzo dobrym jak na ten model stanem blacharskim – nie ma problemu z podnoszeniem za miejsca do tego przeznaczone lub inne konstrukcyjne. Bardzo ładna kondycja bordowego lakieru świetnie komponuje się z wyjątkowym wnętrzem składającym się z jasnej skóry z bordowymi przeszyciami oraz bordowymi dywanami.
Innym wyróżniającym go aspektem jest sprawność wyposażenia we wnętrzu – posiada sprawny komputer pokładowy (średnie spalanie, chwilowe spalanie, zasięg), pełną elektryczną regulacje obu foteli wraz z podgrzewaniem, regulowane oba lusterka, szyby, szyberdach, oświetlenie wnętrza, podświetlenie komory silnika.
Sprawna jest również automatyczna klimatyzacja, niesprawny jest natomiast zamek centralny.

Samochód posiadam od maja, nie wszystkie aspekty techniczne auta zostały odrestaurowane – np. zostały wymienione tarcze klocki przód, do wymiany jeszcze tarcze klocki tył, wymieniona podpora wału, ale został jeszcze pewien lekki luz w układzie napędowym – łącznik elastyczny/krzyżak/przegub.

Skrzynia biegów bardzo dobrze zmienia biegi, sprzęgło hydrokinetyczne świetnie 'klei’, auto dobrze przyspiesza, tryb 'SPORT’ jest sprawny. Silnik ma wymienione filtry (oleju, paliwa, powietrza) oraz olej silnikowy, bardzo dobrze odpala i ma moc.

Warto zaznaczyć, że została wyeliminowana częsta bolączka silników AJ6 – dwa żeliwne kolektory wydechowe zostały zdemontowane, wszelkie pęknięcia zostały zespawane, powierzchnie czołowe splanowane, całość złożona z nowymi uszczelkami. Do pełni szczęścia trzeba zmienić jeszcze przepływomierz – brak sterowania nim.
Reszta układu wydechowego została wyspawana w miejscach nieszczelności, ale zachowano tłumiki – nadal oryginalne Jaguar.

Jaguarem można wracać na kołach, a nawet powinno się, bo to przyjemne zarówno dla kierowcy, jak i ludzi na ulicach – gwarancja pozytywnego zwracania uwagi.

Telefon: +48 697 088 584
Miejscowość: Rumia