Jaguar XJR X308 1998 – 59000 PLN – Łódź

Oto ostatni w pełni stalowy XJ i pierwszy z doładowanym silnikiem V8 nowej generacji, w swojej najbardziej sportowej formie. Jaguar XJR X308 w doskonały sposób łączy cechy klasycznych i sportowych Jaguarów. Jest na wskroś brytyjski i jest bardzo szybki. Pod jego maską odnajdziemy 4-litrową jednostkę V8 wzmocnioną kompresorem Eaton, generującą 363 konie mechaniczne. Jak jeździ? Jeremy Clarkson w programie Top Gear ocenił go jako szybszy w normalnych drogowych warunkach od Ferrari F355, i coś w tym jest. Wszak drogi nie zawsze są idealne jak tor wyścigowy i tu przydaje się aktywne zawieszenie CATS, dostosowujące sztywność zawieszenia i twardość amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych.

Jaguar XJR X308
Rocznik: 1998
Przebieg: 187500 km
Pojemność: 4000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 363 KM

Cena: 59000 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– zestaw audio Harman Kardon + fabryczna zmieniarka CD,
– topowa wersja foteli, pełna elektryka oraz większe siedziska z przodu, wraz z pamięcią, podgrzewane z przodu i z tyłu,
– w pełni regulowana elektrycznie kolumna kierownicy z opcją automatycznego uchylania się, ułatwiająca wsiadanie,
– elektrycznie regulowane lusterka + grzanie,
– regulacje z pamięcią przypisywaną do danego kluczyka,
– klimatyzacja automatyczna,
– tempomat,
– kontrola trakcji,
– wielofunkcyjna kierownica, fabrycznie perforowana,
– szyberdach,
– przycisk „Sport”,
– amortyzatory z regulacja twardości „ACD”.

XJR z najlepszych lat mówi wszystko.
Komfort, elegancja, osiągi, piękne brzmienie z wyczuciem.
Jak na topową limuzynę przystało, jest wiele najlepszych rozwiązań z tamtych lat.
Silnik V8 doładowany kompresorem M112 amerykańskiej firmy Eaton, połączony ze wspaniale pracującą skrzynią biegów Mercedesa, szybka reakcja, a zarazem niesamowita gładkość zmiany biegów. Osprzęt silnika „Denso”, znany z niezawodności Toyoty. Układ wspomagania kierownicy ZF z automatyczna regulacja twardości do prędkości jazdy.

Przez 6 lat odpowiednio zadbałem:
– układ wydechowy cały fabryczny,
– jeżdżąc trzymałem tylko za elementy drewniane na kierownicy, aby nie wycierać skóry,
– oryginalne dywaniki Jaguara.
– użytkowany tylko latem, zimą trzymany w ciepłym garażu.

Ważne serwisy:
– wymieniany kpl rozrząd z użyciem serwisowych blokad (oczywiście dokręcane koła zębate ze wstępnym napięciem łańcuchów, mało kto wie),
– silnik czysty, zero nagaru,
– dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów.

Subiektywnie w najlepszej konfiguracji, jasne skóry z ciemnym fornirem.
Ktoś przy kupnie nie oszczędzał również na komforcie, pełna elektryka foteli, lusterek i kierownicy z pamięcią, przypisana do kluczyka.
Rzadko spotykana opcja foteli z przodu, trochę dłuższe siedziska i lepsze trzymanie boczne.

Wisienką na torcie jest lakier. Pierwszy właściciel chciał być wyjątkowy i w słońcu widać nietypowy dla koloru czarnego z tych lat złocisty metalik (na żywo). Możliwe, że jest to jednany taki egzemplarz.

Całość utrzymana w pięknym stanie.
Poszukiwania przeszło 9 lat temu takiego auta w takim stanie zajęły mi 3 lata.
Ciekawostką w nim były miejsca, z których usuwałem resztki folii pofabrycznych. Kupiłem go z przebiegiem 128 tys. km.

Telefon: +48 509 826 159
Miejscowość: Łódź