Mercedes CLS 55 AMG C219 to od strony technicznej bliźniak słynnego modelu E55 AMG generacji W211. To co je różni, to sylwetka i styl. CLS-a zaprojektował amerykański designer Michael Fink w 2001 roku. CLS jest bardziej smukły, sportowy, jest jak czterodrzwiowe i czteroosobowe coupe. Jest również doskonale wyposażony i świetnie wykonany, tak, aby litera „S” w nazwie miała właściwe pokrycie. Osiągi nie pozostają z tyłu. Jego serce to silnik M113 o pojemności 5,5 l. Ma osiem cylindrów w układzie widlastym, dodatkowo wzmocnione sprężarką Roots’a. Efekt? 476 koni mechanicznych już w seryjnej konfiguracji, z perspektywami na uzyskanie wiele więcej. Ten egzemplarz przybył do Polski z Japonii i ma tylko 53 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Mercedes CLS 55 AMG C219 2005 – 135000 PLN – Katowice
Japan Icons
Porsche 911 Turbo 996 2003 – 309000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo – ta nazwa zawsze działała na wyobraźnię, podkreślając wyjątkowość modelu i jego wyśrubowane osiągi. Również wygląd nadąża tu za mechaniką, oferując kształty, które są zapowiedzią świetnych osiągów i fantastycznych wrażeń z jazdy. Szersze tylne bioderka, usztywnione zawieszenie i wzmocnione hamulce, a także napęd na wszystkie koła. To maszyna, która wprost wgryza się w asfalt i gwarantuje niezapomniane przeżycia, chodź gdy prowadzona jest spokojnie, może z powodzeniem towarzyszyć w długiej trasie, nie męcząc i zapewniając właściwy komfort. Ta dwoistość natury i konsekwentnie przez dziesięciolecia używany język stylistyki sprawiają, że jest to na wskroś poszukiwany model, będący pewną inwestycją. Gdy patrzymy na ten pięknie utrzymany egzemplarz, nie może nas to dziwić.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2003 – 309000 PLN – Katowice
Mercedes G 63 AMG W463 2013 – 309000 PLN – Katowice
Mercedes G 63 AMG W463 to klasyczne kształty G klasy w absolutnie wyjątkowej odmianie. G 63 opracowane zostało przez dział AMG, wyposażone w silnik M 157 V8 biturbo, z pojemności 5,4 l generuje imponujące 544 konie mechaniczne. Pierwsza setka jest tu dostępna już po 5,4 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Przy masie 2,5 tony i aerodynamice kiosku Ruchu – takie wartości z pewnością muszą robić wrażenie. Wrażenie z pewnością może również zrobić zdolnością do utrzymania wartości, szczególnie jeżeli mówimy o najlepiej utrzymanych egzemplarzach. W połowie 2018 roku zadebiutowała kolejna generacja, ale według wielu miłośników serii G – to już nie to samo. Ten egzemplarz pochodzi z 2013 roku i przejechał dotąd 96 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes G 63 AMG W463 2013 – 309000 PLN – Katowice
Mercedes CL 63 AMG C216 2007 – 189000 PLN – Katowice
Mercedes CL 63 AMG C216 to piękny kształt nadwozia i jedyny w swoim rodzaju silnik. Jego kształty są absolutnie ponadczasowe, lata mijają, a on wciąż zdaje się być obłędnie luksusowy i wspaniały, i taki jest w rzeczywistości. Swoją magię ma też jego jednostka napędowa. M156 to pierwsza jednostka napędowa opracowana od podstaw przez AMG dla Mercedesa. Zaprojektowana dla jak największej wydajności, była pierwszym silnikiem produkowanym seryjnie wykorzystującą powłokę nanoslide, zwiększającą trwałość i zmniejszającą tarcie o 50% w porównaniu do tradycyjnych tulei cylindrowych z żeliwa. Do tego cztery zawory na cylinder i system regulacji fazy rozrządu na obu wałkach rozrządu. W efekcie z pojemności 6,2 l uzyskano tu imponujące 525 KM. Warto podkreślić, że jest to jednostka atmosferyczna, harmonijnie rozwijająca moc, bez wspomagania turbosprężarkami czy kompresorem. Jazda takim samochodem to czysta przyjemność.
Czytaj dalej Mercedes CL 63 AMG C216 2007 – 189000 PLN – Katowice
Mercedes G55 AMG Kompressor W463 2010 – 269000 PLN – Katowice
G klasa rodziła się jako lekki i wytrzymały samochód, który miał sprawdzić się w armii. Gelenda powstała we współpracy z austriacką firmą Steyr-Daimler-Puch i okazała się być tak doskonałym produktem, że po ewolucji produkowana jest do dziś. Największe zmiany w projekcie przyniósł początek lat 90. wraz z generacją W463. Przeprojektowano wówczas wnętrze, dodając między innymi dekory z forniru, zastosowano zmodernizowane silniki, system ABS oraz stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi dyferencjałami. Tak uformowane auto było już gotowe nie tylko taplać się w błocie, lecz również zadawać szyku, darząc pasażerów większym komfortem. Przedstawiony Mercedes G 55 AMG Kompressor W463 to wersja długa, napędzana 5,5-litrowym silnikiem V8 wzmocnionym kompresorem o mocy 507 KM.
Czytaj dalej Mercedes G55 AMG Kompressor W463 2010 – 269000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo 997 2008 – 449000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo to maszyna obliczona na największą możliwą wydajność. W generacji 997 zaoferowała napęd na 4 koła, turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i moc maksymalną na poziomie 480 KM. Do tego aktywne zawieszenie, które sprawia, że auto może jeździć nie tylko w trybie obliczonym na maksymalny atak, ale i w codziennym ruchu, zapewniając miękkość nieznaną dawniej supersamochodom. Markę Porsche wyróżnia również coś innego. Możliwość szerokiej indywidualizacji, sprawiająca, że auto może wyglądać inaczej niż wszystkie. Doskonały przykład tutaj. Piękny czerwony lakier, a do tego wiśniowe wnętrze. Zestawienie niezwykłe, uciekające od tego, co możemy spotkać zazwyczaj w autach innych popularnych marek. Wspaniały z pewnością jest również stan zachowania tego egzemplarza, którego przebieg to jedyne 28 tys. km.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 997 2008 – 449000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo Cabriolet 997 2008 – 409000 PLN – Katowice
997 to szósta generacja 911, bardziej podobna do oryginalnego 911 z 1963 roku niż jego poprzednik. W 911 Turbo generacji 997, które trafiło do sprzedaży w Niemczech w czerwcu 2006 roku, zamontowano silnik benzynowy z dwiema turbosprężarkami VTG. 8 września 2007 roku wprowadzono 911 Turbo Cabrio z miękkim dachem, który można otworzyć lub zamknąć w pełni automatycznie w około 20 sekund. Do otwarej wersji dostosowano także podwozie, w tym aktywny system tłumienia, program stabilizacji i elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła. Ponadto tylny spojler uruchamiany elektrycznie przy prędkości 120 km/h wysuwa się o 30 mm wyżej w Turbo Cabrio niż w Coupe, zapewniając dodatkowy docisk tylnej osi. Ten egzemplarz pochodzi z 2008 roku i przebył dotąd jedynie 19 tys. km.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo Cabriolet 997 2008 – 409000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo 997 2008 – 339000 PLN – Katowice
Porsche 911 Turbo to legenda, niezależnie od generacji. 997 to już trzecia generacja, którą napędzał silnik wzmocniony dwiema turbosprężarkami, co pomogło zapobiec efektowi turbodziury, z którego słynne było pierwsze, niezwykle trudne do okiełznania 911 Turbo. Silnik tutaj to jednostka przejęta z poprzednika, 996, choć absolutnie nie można tego poczytywać za wadę. Podobnie jak silniki w wersjach GT3 i GT2, również Turbo bazują na bloku Mezgera i co się z tym wiążę, w nich nie występują awarie łożysk wałka pośredniego (IMS) ani nie pękają głowice. Odnajdziemy tu także suchą miskę olejową, co zapobiega uciekaniu oleju podczas szybko pokonywanych długich łuków i zakretów. Moc? 480 KM, przekazywane na wszystkie koła. To absolutnie fantastyczne połączenie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 997 2008 – 339000 PLN – Katowice
Mercedes SL 63 AMG R231 2012 – 339000 PLN – Katowice
SL zawsze był klasą samą w sobie, ale w generacji R231 to już dzieło inżynieryjnej sztuki. Silnik V8 o pojemności 5,5 l, dwie turbosprężarki, moc 537 KM i moment obrotowy na poziomie 800 Nm wrażenie zrobią na każdym, choć sprowadzanie opisu tego samochodu tylko do osiągów byłoby wręcz nieprzyzwoite. Jego linie to uczta dla zmysłów, a konfiguracja tego egzemplarza z pewnością przykuwa uwagę. Z pewnością na brak wyposażenia nie można tu narzekać. W końcu to Mercedes w najbardziej sportowym i luksusowym wydaniu. Ten egzemplarz do dziś przejechał jedynie 26 tys. km, dzięki czemu prezentuje się fenomenalnie.
Czytaj dalej Mercedes SL 63 AMG R231 2012 – 339000 PLN – Katowice