Archiwum kategorii: Japan Icons

Mercedes S 600 L W140 1997 – 169000 PLN – Katowice

Mercedes 600 SEL W140 stanowił najwyższy model w ofercie, oferując wszystko czego mogły wówczas zapragnąć elity. Dwunastocylindrowy silnik, automatycznie domykające się drzwi i klapa bagażnika, zawieszenie obniżające się po przekroczeniu 160 km/h, wspomaganie kierownicy zmieniające siłę wspomagania w zależności od prędkości czy wreszcie atermiczne szyby o grubości 10 mm, zapewniające doskonałą izolację akustyczną. To limuzyna która potrafiła zaszokować swoimi rozmiarami, technologicznym rozmachem, jakością wykonania i wyposażeniem. Egzemplarz z 1997 roku to model po drugim liftingu, wyposażony m.in. w nową, pięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Przebieg tego egzemplarza to znikome 50 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes S 600 L W140 1997 – 169000 PLN – Katowice

Mercedes G 55 AMG Kompressor W463 2007 – 269000 PLN – Katowice

Mercedes klasy G drugiej generacji (W463) znajdował się w produkcji w latach 1990–2018. Nawet gdy był wciąż dostępny w salonach, uznawany był za przyszłego klasyka, a dziś coraz częściej wybierany jest jako auto kolekcjonerskie, okazjonalnie sprawiające przyjemność, lecz przede wszystkim będące pewną lokatą kapitału. Jaki egzemplarz wybrać, by z czasem zyskać jak najwięcej? Warto szukać możliwie rzadkich wersji, w możliwie doskonałym stanie. Mercedes G 55 AMG Kompressor napędzany silnikiem M113 z doładowaniem mechanicznym produkowany był w latach 2004-2012. Zważając na jego wymiary, masę i aerodynamikę, osiągi miał absurdalne. W latach 2006-2008 było to 500 KM, 700 NM, pierwsza setka w 5,5 s i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Ten egzemplarz dodatkowo ma wyjątkowo ciekawe i oryginalne wnętrze, zamówione w ramach programu indywidualizacji Designo.
Czytaj dalej Mercedes G 55 AMG Kompressor W463 2007 – 269000 PLN – Katowice

Mercedes S 63 L AMG V221 2012 – 209000 PLN – Katowice

Mercedes S 63 L AMG V221 z 2012 roku to już nie ten wolnossący. W trakcie produkcji generacji 221 jednostkę zmieniono w 2010 roku. Nową erę otworzyła 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo. To w dalszym ciągu ręcznie składany silnik o wysokich osiągach, generujący 544 konie mechaniczne i zestawiony z szybką, automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów. To wystarczająco, by sponad 2-tonowej limuzynie w długiej wersji nadwoziowej nadać fantastycznej lekkości w rozwijaniu osiągów. Ten Mercedes jest bardzo luksusowy, ale też potwornie szybki. Prezentowane egzemplarz ma jedynie 48000 km przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Mercedes S 63 L AMG V221 2012 – 209000 PLN – Katowice

Mercedes CL 63 AMG C216 2007 – 184000 PLN – Katowice

Mercedes CL 63 AMG C216 to połączenie najwyższej klasy luksusu i fenomenalnych osiągów. Do panteonu motoryzacyjnych legend przenosi je legendarny silnik M156 – widlasty, wolnossący, uwielbiający wchodzić na wysokie obroty jednostka o pojemności – bagatela – 6,2 l, wielokrotny laureat nagrody „Engine of the year”. Moc rozwija harmonijnie, liniowo, jednocześnie nigdy nie daje poczucia, że mocy tu jest za mało. Ten silnik to zresztą jedyny „old school” w tym pojeździe. W tym egzemplarzu nawet nie odnajdziemy tradycyjnego drewna, gdyż wykończony jest carbonem. Pod względem wyposażenia – samochód jest po sam dach wyładowany nowoczesnymi technologiami, więc kto to lubi, nie będzie zawiedziony. Reflektory doświetlają zakręty, samochód ostrzega przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu, automatycznie utrzymuje odstęp od poprzedzającego pojazdu i, jeśli to konieczne, inicjuje hamowanie awaryjne. Wstrząsa kierowcą, jeżeli wykazuje oznaki zmęczenia i monitoruje martwy punkt, a dzięki noktowizorowi pozwoli dojrzeć nawet najciemniejsze zakamarki. Szybko nikt się nim nie znudzi.
Czytaj dalej Mercedes CL 63 AMG C216 2007 – 184000 PLN – Katowice

Mercedes S 500 W140 1996 – 149000 PLN – Katowice

Mercedes S 500 W140 to samochód projektowany z ogromnym rozmachem, sam proces wprowadzenia do produkcji kosztował firmę aż miliard dolarów i trwał przez niemal dekadę. W samochodzie czuć to nawet po ćwierćwieczu – ciężko znaleźć tu jakikolwiek słaby punkt. To owoc inżynierskiego dążenia do perfekcji, który każdy księgowy odpowiedzialny dziś za akceptację motoryzacyjnych budżetów nazwał by to po prostu przesadą. Tyle, że S-klasa pochodzi jeszcze z czasów, gdzie pieczę nad projektem trzymali inżynierowie i jest jednym z ostatnich samochodem projektowanym bez oszczędzania, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych zasobów i doświadczeń firmy. Ten egzemplarz ma zaledwie 23 tysiące kilometrów przebiegu, dzięki czemu prezentuje się tak, że mógłby z powodzeniem pozować do folderu reklamowego.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W140 1996 – 149000 PLN – Katowice

Mercedes G 55 AMG Kompressor W463 2008 – 298000 PLN – Katowice

Mercedes klasy G drugiej generacji (W463) znajdował się w produkcji w latach 1990–2018. Nawet gdy był wciąż dostępny w salonach, uznawany był za przyszłego klasyka, a dziś coraz częściej wybierany jest jako auto kolekcjonerskie, okazjonalnie sprawiające przyjemność, lecz przede wszystkim będące pewną lokatą kapitału. Jaki egzemplarz wybrać, by z czasem zyskać jak najwięcej? Warto szukać możliwie rzadkich wersji, w możliwie doskonałym stanie. Mercedes G 55 AMG Kompressor napędzany silnikiem M113 z doładowaniem mechanicznym produkowany był w latach 2004-2012. Zważając na jego wymiary, masę i aerodynamikę, osiągi miał absurdalne. W latach 2006-2008 było to 500 KM, 700 NM, pierwsza setka w 5,5 s i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Ten egzemplarz ma świetną konfigurację, ze specjalnym lakierem, skórzaną tapicerką i drewnem, zamówionymi w ramach programu indywidualizacji Designo.
Czytaj dalej Mercedes G 55 AMG Kompressor W463 2008 – 298000 PLN – Katowice

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 80000 PLN – Katowice

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 to piekielnie mocna i obłędnie luksusowa limuzyna. W poliftowej wersji dopracowanej przez nadwornego tunera Mercedesa, AMG, jego wzmocniony kompresorem silnik V8 generuje obłędne 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego. Wystarczająco, by pierwszą setkę osiągnąć w mniej niż 5 sekund, a po usunięciu limitera prędkości rozpędzić się do ponad 300 km/h. Można nim zaszaleć, ale można też jeździć w pełnym relaksie. Wśród gadżetów odnajdziemy tu takie rozwiązania jak masaże i wentylacja foteli, chłodzony podłokietnik, system automatycznego domykania drzwi czy wreszcie zawieszenie ABC, dynamicznie dostosowujące się do stylu jazdy. To klasa S, która idealnie nawiązuje do genezy swojej nazwy – „Sonderklasse”. Jest wyjątkowa, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu z wydłużonym rozstawem osi, zachowanym w doskonałym stanie, z przebiegiem jedynie 73000 kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 80000 PLN – Katowice

Mercedes S 63 AMG V221 2011 – 189000 PLN – Katowice

Mercedes S 63 L AMG V221 z 2011 roku to już nie ten wolnossący. W trakcie produkcji generacji 221 jednostkę zmieniono w 2010 roku. Nową erę otworzyła 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo. To w dalszym ciągu ręcznie składany silnik o wysokich osiągach, generujący 544 konie mechaniczne i zestawiony z szybką, automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów. To wystarczająco, by sponad 2-tonowej limuzynie w długiej wersji nadwoziowej nadać fantastycznej lekkości w rozwijaniu osiągów. Ten Mercedes jest bardzo luksusowy, ale też potwornie szybki. Prezentowane egzemplarz ma jedynie 32000 km przebiegu i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Mercedes S 63 AMG V221 2011 – 189000 PLN – Katowice