Archiwum kategorii: Kimbex Dream Cars

Firma KIMBEX specjalizuje się przede wszystkim w sprzedaży i kupnie samochodów używanych. W naszej ofercie znaleźć można zarówno sportowe i ekskluzywne „rodzynki”, będące prawdziwymi motoryzacyjnymi perełkami. Niezależnie od tego kim jesteś, jeżeli kochasz motoryzację – nasza oferta skierowana jest do Ciebie.

Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice

Speedstera świat poznał po raz pierwszy w latach 50-tych, kiedy obrotny Max przekonał inżynierów z Porsche, że lekki, sportowy samochód bez sztywnego dachu zrobi furorę na rynku nie tylko w USA. Tak się też stało. 356 Speedster podbudowany zwycięstwami w świecie sportów motorowych zaliczył swój produkcyjny pik w 1957 roku. To właśnie na jego cześć w 2011 roku firma postanowiła wyprodukować 356 egzemplarzy Porsche 911 Speedster 997. Była to wyczekiwana przez fanów, trzecia po 930 i 964 generacja 911 Speedster. Samochód napędzany tym samym silnikiem co Carrera GTS, generuje maksymalną moc ponad 400 KM i tak jak poprzednicy charakteryzuje się niższą i bardziej pochyloną przednią szybą, a także osłona miękkiego dachu w postaci charakterystycznej klapy „double bubble”. Na 25. rocznicę Porsche Exclusive oferowane były tylko dwa kolory 911 Speedster 997, Pure Blue (który został opracowany specjalnie dla Speedstera) i Carrera White. Ten dwumiejscowy, sportowy samochód zajmuje dziś szczególne miejsca w sercach i kolekcjach fanów marki. Tak perfekcyjnie utrzymany okaz, jak ten z ogłoszenia, da nie tylko wiele radości, ale może być również pewną inwestycją.
Czytaj dalej Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice

Alpine A610 Turbo 1993 – Krapkowice

Alpine A610 Turbo to ostatni element ewolucji długiej serii francuskich samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym za tylną osią. Podobnie jak w Porsche 911, tak i tutaj producent zdecydował się na wzmocnienie silnika turbosprężarką. We francuskim samochodzie z silnikiem wywodzącym się z rodziny PRV (Peugeot, Renault, Volvo) poskutkowało to mocą 250 koni mechanicznych. Tu kierowca Porsche będzie się już śmiał pod nosem, lecz 5,7 s potrzebne do osiągnięcia pierwszej setki z pewnością zasługują na szacunek. To na pewno nie jest wybór dla nudziarzy. Alpine jest ciekawe, nietuzinkowe konstrukcyjnie i technologicznie. Mimo, że auto było przyjęte entuzjastycznie przez dziennikarzy, sprzedaż była zdecydowanie niższa niż oczekiwania. Od 1991 do 1995 roku powstało ich jedynie 818 sztuk i był to ostatni model Alpine aż do wskrzeszenia marki w 2017 roku z nowym Alpine A110. Dziś to z pewnością ciekawy wybór dla każdego, kto budując motoryzacyjną kolekcję nie chce iść utartymi schematami.
Czytaj dalej Alpine A610 Turbo 1993 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka „BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 w przeciwieństwie do poprzednich modeli, nie było już oparte na oryginalnym projekcie Ferdinanda Porsche z 1963 roku. Było o 19 cm dłuższe i 9,5 cm szersze, a wewnątrz zagwarantowało pasażerom więcej komfortu, utrzymując sportowy charakter, charakterystyczną sylwetkę i silnik za tylną osią. Jej nowa jednostka napędowa, po raz pierwszy chłodzona cieczą płaska szóstka, otrzymała 4 zawory na cylinder, więcej mocy i bardziej gładkie brzmienie. Od roku modelowego 2002 Carrera uzyskała silnik 3,6 litra ze sterowaniem skokiem zaworów (VarioCam Plus) i taki właśnie egzemplarz w zawsze modnej czerni prezentowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Bentley Arnage Diamond Series 2006 – Krapkowice

Aby uczcić 60-lecie ręcznej produkcji w historycznej fabryce w Crewe, Bentley zdecydował się wypuścić dwa rocznicowe modele. Bentley Arnage Diamond Series powstał w jedynie 60 sztukach i miał na celu pokazanie najwyższego kunsztu i precyzyjnej inżynierii. Kształt diamentu można w nim odnaleźć w sposobie pikowania tapicerki, którą wykonano z drobnoziarnistej, miękkiej skóry klasy A. Auto otrzymało indywidualny kształt 19-calowych felg, emblemat skrzydeł Bentley wyszywany na zagłówkach i kontrastowe lamówki foteli, składane stoliki piknikowe w oparciach przednich foteli, dodatkowe fornirowane panele w drzwiach i na kierownicy, plakietka „Crewe 60 lat” na konsoli przedniej i błotnikach oraz szereg innych wyróżniających detali. Pod maską znaleźć mógł się silnik 6,75 litra V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 400 bądź 457 KM, jak w prezentowanym egzemplarzu. Co ciekawe, połowa produkcji Diamond Series trafiła na rynek amerykański, w Wielkiej Brytanii pozostało 19 samochodów, a to oznacza, że cała reszta świata zadowolić musiała się zaledwie 11 sztukami. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz jest jednym z nich. Jego stan jest zjawiskowy, a przebieg wynosi jedynie 23700 kilometrów.
Czytaj dalej Bentley Arnage Diamond Series 2006 – Krapkowice

BMW M3 Competition E46 2005 – Krapkowice

BMW M3 Competition E46 to szczególna i poszukiwana wersja, wydana na koniec produkcji modelu na przełomie 2004 i 2005 roku. Jej głównym celem było upodobnienie M3 do limitowanej, hard core’owej wersji M3 CSL. Pakiet Competition składał się z powiększonych do 13,7 cala, nawiercanych przednich tarcz, bardziej bezpośredniej przekładni kierowniczej, dodatkowego trybu „M Track Mode” (ograniczającego działanie kontroli trakcji), 19-calowych felg (szerokości 8 cali z przodu oraz 9,5 cala z tyłu) i kierownicy obszytej Alcantarą. Pod maską z charakterystycznym garbem najwyższa forma ewolucji silnika S54… z pojemności 3,2 l, bez pomocy turbosprężarek, udało się tu wykrzesać imponujące 343 KM, czyli ponad 107 KM z każdego litra pojemności. To wspaniały samochód, zapewniający niezwykle ekscytujące wrażenia za kierownicą.
Czytaj dalej BMW M3 Competition E46 2005 – Krapkowice

Mercedes CLK 63 AMG C209 2006 – Krapkowice

Mercedes CLK 63 AMG C209 ma jedną parę drzwi, kompaktowe nadwozie i potężny silnik V8 pod maską. Konstrukcja AMG to ręcznie składany silnik, który radząc sobie bez sprężarki ani turbodoładowania generuje 481 KM, gwarantując fantastyczne osiągi i wrażenia z jazdy. To z pewnością nie jest jednostka, która ma wielką przyszłość w dobie ekologicznej poprawności, lecz w garażach miłośników prawdziwej motoryzacji – i owszem. Kiedy naszymi drogami zawładną hybrydy, patrzeć będziemy na niego jak na 100% klasyka. Poza wspaniałym basowym brzmieniem, AMG oferuje również wzmocnioną skrzynię biegów, udoskonalone zawieszenie i hamulce. Samochód pozycjonowany był jako konkurent BMW M3, lecz oferował coś więcej. Był bardziej elegancki i komfortowy, łatwiejszy w prowadzeniu i miał zdecydowanie lepsze osiągi. Jak przystało na samochód z gwiazdą na masce, egzemplarze z niskim przebiegiem nawet po kilkunastu latach wciąż trzymają wartość.
Czytaj dalej Mercedes CLK 63 AMG C209 2006 – Krapkowice

Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 2005 – SPRZEDANA

Jeżeli chciałbyś mieć osiągi BMW M3 w bardziej dyskretnym i komfortowym opakowaniu, to jest samochód dla Ciebie. Dodatkowo, uzyskasz model zdecydowanie bardziej unikatowy, gdyż Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 wydana została w 2005 roku w limitowanej edycji zaledwie 40 egzemplarzy. Okazją do wydania modelu była 40-letnia rocznica rozpoczęcia działalności przez legendarną firmę tuningową z Buchloe. Alpina zaczynała przygodę z BMW od modyfikacji Neue Klasse w 1965 roku. Jak widać, po czterech dekadach firma przeszła ogromną drogę, od warsztatowych modyfikacji do w pełni dojrzałego produktu, potrafiącego udoskonalić i dopracować coś, co już wyjściowo uchodziło za wyjątkowe. Wśród wyróżników specjalnej wersji odnaleźć można kolor specjalny Alpinablau II, tabliczkę we wnętrzu „40th Anniversary Edition” i tapicerkę łączącą szarą skórę Lavalina z białą Alcantarą. Jak widać, właściciel dobrze wiedział, jak właściwie zadbać o tak rzadkie auto. Zachowany w oryginalnym stanie egzemplarz gotowy jest dołączyć do nowej kolekcji.
Czytaj dalej Alpina B3 S 40th Anniversary Edition E46 2005 – SPRZEDANA

Mercedes S 65 L AMG V12 BiTurbo W221 2007 – Krapkowice

Większość słów będzie zbyt małych, by opisać potęgę tego samochodu. To najwyższa wersja, z najmocniejszą jednostką napędową, samochód tak luksusowy i mocny, aby nikomu nie wydało się to rozsądne. Mercedes S 65 L AMG V12 BiTurbo W221 to wóz napędzany silnikiem V12 wyposażonym w dwie turbosprężarki, generujący moc 612 koni mechanicznym i moment obrotowy na poziomie 1000 NM, co zapewnia absolutnie niezapomniane wrażenia z jazdy. Smukła sylwetka limuzyny z pewnością nie zapowiada, z jak mocnym przeciwnikiem na drodze mamy tu do czynienia. Auto przyjechało do Polski z Japonii, ma znikomy przebieg i fantastyczny stan.
Czytaj dalej Mercedes S 65 L AMG V12 BiTurbo W221 2007 – Krapkowice

Porsche 911 Turbo 996 2001 – Krapkowice

To nie jest zwykłe 911. Porsche 911 Turbo to zawsze była inna liga. Dzika, jeżeli chodzi o osiągi. Drapieżna, jeżeli chodzi o wygląd. Kolekcjonerska, jeżeli chodzi o rzadkość występowania. I o wartość, która przez lata pnie się do góry. Nie inaczej jest również w przypadku generacji 996, chociaż jej ceny sięgnęły właśnie historycznie najniższego poziomu. Jest piękne, jest pierwsze chodzone cieczą, jest jedyne, którego reflektory nie mają idealnie owalnego kształtu. Jest tu mnóstwo punktów zaczepienia, które wskazują, że w ciągu najbliższych lat może ono stać się świetną inwestycją. Ten egzemplarz szczególnie przykuwa uwagę ze względu na stan i… kolor. O ile wśród srebrnych i czarnych niemal można przebierać, to „speed yellow” zdecydowanie przykuwa uwagę i wręcz nie może przejechać nigdzie nie zauważony, kusząc legendarnym napisem „turbo” na tylnej klapie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – Krapkowice