Archiwum kategorii: Kimbex Dream Cars

Firma KIMBEX specjalizuje się przede wszystkim w sprzedaży i kupnie samochodów używanych. W naszej ofercie znaleźć można zarówno sportowe i ekskluzywne „rodzynki”, będące prawdziwymi motoryzacyjnymi perełkami. Niezależnie od tego kim jesteś, jeżeli kochasz motoryzację – nasza oferta skierowana jest do Ciebie.

Mercedes S 500 L W140 1996 – Krapkowice

Jest długa, luksusowa, fantastycznie dopracowana. To prawdziwa limuzyna, zbudowana w Niemczech, co zapewniło jej nie tylko imponującą prezencję, ale i właściwą trwałość. Mercedes S 500 L W140 to wersja z wydłużonym nadwoziem i optymalnym, 5-litrowym silnikiem, gwarantująca jedwabiście płynną pracę w połączeniu z niepowtarzalnym dźwiękiem V8 i wysoką niezawodnością mechaniczną. Jedyną rzeczą, którą jej zarzucano, był fakt, że nie była skromna. Ale czy to wada? Ogromne nadwozie (521,3 cm długości i szerokość 188,6 cm) sprawiło, że tam, gdzie wcześniej samochody transportowano pociągami, trzeba było użyć ciężarówek. Główny kierownik projektu, Wolfgang Peter, został zwolniony za przekroczenie zakładanego budżetu, ale po latach nikt o tym nie pamięta. Ważne, że w jego kabinie można się poczuć jak w innym świecie i odpocząć tak, jak żaden inny Mercedes wcześniej nie pozwolił.
Czytaj dalej Mercedes S 500 L W140 1996 – Krapkowice

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series C204 2013 – Krapkowice

W stopniowaniu emocji Mercedes urósł do rangi prawdziwego mistrza. Dodając pieprzu do „lekkiego, sportowego coupe”, doszedł do najwyższego stopnia ewolucji, limitowanej serii o torowym charakterze, modelu Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series. Sprowadzony z Japonii egzemplarz jest w pięknym, kolekcjonerskim stanie, ma przebieg jedynie 39900 km i opcjonalny, tylny, wysoki spojler. Pod maską pracuje wolnossący silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który dzięki modyfikacjom przeprowadzonym przez ekspertów z AMG osiąga 517 KM (to jest o 60 KM więcej, niż w standardzie). Cała moc przekazywana jest na tylne, 19-calowe koła poprzez siedmiostopniową przekładnię AMG Speedshift. Osiągi stoją na najwyższym poziomie, a pierwsza setka jest w zasięgu już po 4,2 sekundy od ruszenia z miejsca. C 63 AMG Coupe Black Series kipi mocą również od strony wizualnej. Zmodyfikowany przedni i tylny zderzak, potężne wloty powietrza, zmieniona maska, powiększone nadkola, nowe boczne nakładki i cztery końcówki wydechu – wszystko to nie pozostawia złudzeń, co do wyczynowego charakteru auta. To kot jakich mało, wyprodukowano tylko 800 sztuk.
Czytaj dalej Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series C204 2013 – Krapkowice

Alfa Romeo Spider 2006 – Krapkowice

Już w kilka godzin po premierze na Salonie w Genewie w 2006 roku, jury złożone z 23 dziennikarzy z 12 krajów przyznało jej tytuł „Cabrio of the Year 2006”. Alfa Romeo Spider powstawała we włoskiej fabryce Pininfarina w San Giorgio Canavese w Piemoncie od 2006 do 2010 roku. Nazwę odziedziczyła po klasycznym modelu Spider (Duetto) z lat 1966-94 i jego następcy z lat 90-tych (Typ 916). Technicznie oparta została na najbardziej zaawansowanej technologicznie platformie Fiata, zwanej GM Fiat Pianale Premium. Jej krewniacy w rodzinie to Alfa Romeo 159 i Brera. Zalety? Doskonała sztywność karoserii i wysokie bezpieczeństwo, okupione stosunkowo wysoką masą własną (od 1490 kg). Powstało ich 12363 sztuk – wystarczająco dużo, by nie martwić się o problemy z zaopatrzeniem w części i odpowiednio mało, by drugiej takiej na drodze nie spotkać. Ten egzemplarz sprowadzony został z Japonii, ma niewysoki przebieg, silnik 2.2 JTS, manualną skrzynię i wysoki poziom wyposażenia Exclusive, obejmujący tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację AQS (system kontroli jakości powietrza), tempomat, Bose Sound System Hi-Fi 5-kanałowy i subwoofer, skórzane wnętrze, fotele i lusterka z elektryczną regulacją, automatycznie uruchamiane wycieraczki i sterowanie radiem na kierownicy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 2006 – Krapkowice

Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice

Speedstera świat poznał po raz pierwszy w latach 50-tych, kiedy obrotny Max przekonał inżynierów z Porsche, że lekki, sportowy samochód bez sztywnego dachu zrobi furorę na rynku nie tylko w USA. Tak się też stało. 356 Speedster podbudowany zwycięstwami w świecie sportów motorowych zaliczył swój produkcyjny pik w 1957 roku. To właśnie na jego cześć w 2011 roku firma postanowiła wyprodukować 356 egzemplarzy Porsche 911 Speedster 997. Była to wyczekiwana przez fanów, trzecia po 930 i 964 generacja 911 Speedster. Samochód napędzany tym samym silnikiem co Carrera GTS, generuje maksymalną moc ponad 400 KM i tak jak poprzednicy charakteryzuje się niższą i bardziej pochyloną przednią szybą, a także osłona miękkiego dachu w postaci charakterystycznej klapy „double bubble”. Na 25. rocznicę Porsche Exclusive oferowane były tylko dwa kolory 911 Speedster 997, Pure Blue (który został opracowany specjalnie dla Speedstera) i Carrera White. Ten dwumiejscowy, sportowy samochód zajmuje dziś szczególne miejsca w sercach i kolekcjach fanów marki. Tak perfekcyjnie utrzymany okaz, jak ten z ogłoszenia, da nie tylko wiele radości, ale może być również pewną inwestycją.
Czytaj dalej Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice

Alpine A610 Turbo 1993 – Krapkowice

Alpine A610 Turbo to ostatni element ewolucji długiej serii francuskich samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym za tylną osią. Podobnie jak w Porsche 911, tak i tutaj producent zdecydował się na wzmocnienie silnika turbosprężarką. We francuskim samochodzie z silnikiem wywodzącym się z rodziny PRV (Peugeot, Renault, Volvo) poskutkowało to mocą 250 koni mechanicznych. Tu kierowca Porsche będzie się już śmiał pod nosem, lecz 5,7 s potrzebne do osiągnięcia pierwszej setki z pewnością zasługują na szacunek. To na pewno nie jest wybór dla nudziarzy. Alpine jest ciekawe, nietuzinkowe konstrukcyjnie i technologicznie. Mimo, że auto było przyjęte entuzjastycznie przez dziennikarzy, sprzedaż była zdecydowanie niższa niż oczekiwania. Od 1991 do 1995 roku powstało ich jedynie 818 sztuk i był to ostatni model Alpine aż do wskrzeszenia marki w 2017 roku z nowym Alpine A110. Dziś to z pewnością ciekawy wybór dla każdego, kto budując motoryzacyjną kolekcję nie chce iść utartymi schematami.
Czytaj dalej Alpine A610 Turbo 1993 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Alpina B6 2.8 Touring E36 to limitowana, specjalna wersja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński. Była odpowiedzią na decyzję BMW o nie importowaniu modelu 328i Touring do Japonii. Jej wyróżniki to plakietka „BMW/ALPINA B6 2.8 TOURING LTD. EDT.” we wnętrzu, oznaczenia B6 2.8 na karoserii, własny numer nadwozia, pakiet stylistyczny, charakterystyczne dla Alpiny felgi o rozmiarze 17 cali i jeden z trzech kolorów do wyboru (srebrny, zielony i czerwony). Silnik? Zmodyfikowany przez Alpinę M52B28, który serwuje tu 240 KM, czyli dokładnie tyle, co M3 z amerykańskiego rynku. To podobieństwo zresztą nie ogranicza się jedynie do danych technicznych, zastosowana tu jednostka Alpina E4/2 wykorzystuje również głowicę i wałki rozrządu z amerykańskiej eMki. Do tego zmodyfikowany układ wydechowy, inne zawieszenie… i już. Auto było tańszą alternatywą od modelu B3 3.2 Touring i co ciekawe, nie posiadało skrzyni Switchtronic, lecz tradycyjny automat albo skrzynię manualną. Między 1996 a 1998 rokiem powstało ich jedynie 136 egzemplarzy. Ta oferowana przez Kimbex to druga wyprodukowana sztuka. Sprowadzona oczywiście z Japonii, jest tuż przed przekroczeniem magicznej granicy 100 tysięcy kilometrów, a zaprezentowana karta aukcyjna pokazuje, że auto zachowane jest w bardzo dobrym stanie, zarówno jeżeli chodzi o karoserię, jak i wnętrze.
Czytaj dalej Alpina B6 2.8 Touring E36 1998 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996 w przeciwieństwie do poprzednich modeli, nie było już oparte na oryginalnym projekcie Ferdinanda Porsche z 1963 roku. Było o 19 cm dłuższe i 9,5 cm szersze, a wewnątrz zagwarantowało pasażerom więcej komfortu, utrzymując sportowy charakter, charakterystyczną sylwetkę i silnik za tylną osią. Jej nowa jednostka napędowa, po raz pierwszy chłodzona cieczą płaska szóstka, otrzymała 4 zawory na cylinder, więcej mocy i bardziej gładkie brzmienie. Od roku modelowego 2002 Carrera uzyskała silnik 3,6 litra ze sterowaniem skokiem zaworów (VarioCam Plus) i taki właśnie egzemplarz w zawsze modnej czerni prezentowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2003 – Krapkowice

Bentley Arnage Diamond Series 2006 – Krapkowice

Aby uczcić 60-lecie ręcznej produkcji w historycznej fabryce w Crewe, Bentley zdecydował się wypuścić dwa rocznicowe modele. Bentley Arnage Diamond Series powstał w jedynie 60 sztukach i miał na celu pokazanie najwyższego kunsztu i precyzyjnej inżynierii. Kształt diamentu można w nim odnaleźć w sposobie pikowania tapicerki, którą wykonano z drobnoziarnistej, miękkiej skóry klasy A. Auto otrzymało indywidualny kształt 19-calowych felg, emblemat skrzydeł Bentley wyszywany na zagłówkach i kontrastowe lamówki foteli, składane stoliki piknikowe w oparciach przednich foteli, dodatkowe fornirowane panele w drzwiach i na kierownicy, plakietka „Crewe 60 lat” na konsoli przedniej i błotnikach oraz szereg innych wyróżniających detali. Pod maską znaleźć mógł się silnik 6,75 litra V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 400 bądź 457 KM, jak w prezentowanym egzemplarzu. Co ciekawe, połowa produkcji Diamond Series trafiła na rynek amerykański, w Wielkiej Brytanii pozostało 19 samochodów, a to oznacza, że cała reszta świata zadowolić musiała się zaledwie 11 sztukami. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz jest jednym z nich. Jego stan jest zjawiskowy, a przebieg wynosi jedynie 23700 kilometrów.
Czytaj dalej Bentley Arnage Diamond Series 2006 – Krapkowice

BMW M3 Competition E46 2005 – Krapkowice

BMW M3 Competition E46 to szczególna i poszukiwana wersja, wydana na koniec produkcji modelu na przełomie 2004 i 2005 roku. Jej głównym celem było upodobnienie M3 do limitowanej, hard core’owej wersji M3 CSL. Pakiet Competition składał się z powiększonych do 13,7 cala, nawiercanych przednich tarcz, bardziej bezpośredniej przekładni kierowniczej, dodatkowego trybu „M Track Mode” (ograniczającego działanie kontroli trakcji), 19-calowych felg (szerokości 8 cali z przodu oraz 9,5 cala z tyłu) i kierownicy obszytej Alcantarą. Pod maską z charakterystycznym garbem najwyższa forma ewolucji silnika S54… z pojemności 3,2 l, bez pomocy turbosprężarek, udało się tu wykrzesać imponujące 343 KM, czyli ponad 107 KM z każdego litra pojemności. To wspaniały samochód, zapewniający niezwykle ekscytujące wrażenia za kierownicą.
Czytaj dalej BMW M3 Competition E46 2005 – Krapkowice

Mercedes CLK 63 AMG C209 2006 – Krapkowice

Mercedes CLK 63 AMG C209 ma jedną parę drzwi, kompaktowe nadwozie i potężny silnik V8 pod maską. Konstrukcja AMG to ręcznie składany silnik, który radząc sobie bez sprężarki ani turbodoładowania generuje 481 KM, gwarantując fantastyczne osiągi i wrażenia z jazdy. To z pewnością nie jest jednostka, która ma wielką przyszłość w dobie ekologicznej poprawności, lecz w garażach miłośników prawdziwej motoryzacji – i owszem. Kiedy naszymi drogami zawładną hybrydy, patrzeć będziemy na niego jak na 100% klasyka. Poza wspaniałym basowym brzmieniem, AMG oferuje również wzmocnioną skrzynię biegów, udoskonalone zawieszenie i hamulce. Samochód pozycjonowany był jako konkurent BMW M3, lecz oferował coś więcej. Był bardziej elegancki i komfortowy, łatwiejszy w prowadzeniu i miał zdecydowanie lepsze osiągi. Jak przystało na samochód z gwiazdą na masce, egzemplarze z niskim przebiegiem nawet po kilkunastu latach wciąż trzymają wartość.
Czytaj dalej Mercedes CLK 63 AMG C209 2006 – Krapkowice