Lata 80-te według wielu były najlepszym okresem w historii Mercedesa. Zaczęło się w 1980 roku od S-klasy (W126), dwa lata później pojawił kompaktowy model 190 (W201), a po kolejnych trzech latach nadszedł i on, Mercedes W124. Projektowany z naciskiem na obniżenie masy i ulepszenie aerodynamiki (finalnie uzyskano imponujący współczynnik oporu aerodynamicznego Cx = 0,28), po mniejszym bracie odziedziczył doskonałe rozwiązanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi. W zestawieniu z poprzednikiem – W123 – technologiczny skok był ogromny, dzięki któremu dziś zazwyczaj jedno z tych aut traktujemy jako zabytkowe, a drugie jako nowoczesne. Wiek jednak zobowiązuje, Mercedes 230E W124 z pierwszej serii produkcyjnej (tzw. „wąska listwa”) to już niewątpliwie klasyk. Ten egzemplarz ma klasyczny biały kolor i niebieskie wnętrze. Skonfigurowany jest skromnie, i choć ma automatyczną skrzynię biegów, to elektryka ogranicza się do sterowania prawego lusterka. Smakować w nim można za to stan zachowania – to auto po pierwszym właścicielu, sprowadzone ze Szwajcarii, odkupione od salonu Mercedes-Benz Classic Center.
Czytaj dalej Mercedes 230E W124 1987 – 51000 PLN – Wrocław
Archiwum kategorii: Klasyka Gatunku
Mercedes 200D W124 1986 – 59000 PLN – Wrocław
Mercedes 200D W124 jak żadna inna limuzyna potrafił połączyć komfort i doskonałą jakość wykonania z ekonomiczną eksploatacją. Oczywiście była to inna epoka niż dziś, i w tym samochodzie ciężko jest się spieszyć. Nawet jazda z gazem stale dociśniętym do podłogi nie musi być brawurowa. To nie jest auto do szybkiej jazdy, szczególnie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegu wymaga od kierowcy cierpliwości i wyobraźni przy wyprzedzaniu. Ale pamiętajcie, jeździć powoli jest elegancko, a pośpiech poniża. Im więcej czasu w nim spędzicie, tym więcej czasu będziecie mieć na kontemplację jego doskonale zaaranżowanego wnętrza i widoków za oknem… a w tym samochodzie częściej u przechodniów i innych kierowców zobaczycie kciuk w górze niż środkowy palec. Mercedes 200D nagrodzi Was charakterystycznym brzmieniem silnika i niskim spalaniem. Taki samochód zachowany w doskonałym stanie to skarb w garażu i na drodze.
Czytaj dalej Mercedes 200D W124 1986 – 59000 PLN – Wrocław
Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław
Mercedes lubił nazywać go „czterodrzwiowym coupe”, choć nie powinniśmy mieć wątpliwości, że jest to po prostu sedan. Nie zmienia to faktu, że w momencie wprowadzenia na rynek, w 2004 roku, był zdecydowanie inny niż wszystkie. Łączył komfort i praktyczność sedana z charyzmą i stylem coupe. To połączenie działało na wyobraźnię. Dla wielu stworzone przez Michaela Finka nadwozie na długie lata stało się prawdziwym marzeniem i wzorem. Pod maską też tu pracowały zawsze słuszne jednostki. Mercedes CLS 550 C219 to wersja z japońskiego rynku, w latach 2006-2010 zasilana powiększoną do 5,5-litra jednostką V8 o mocy 388 koni mechanicznych. Ledwie 5,4 s do setki i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h. To nawet dziś robi wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław
Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław
Ten Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław
Opel Omega B 1996 – 10500 PLN – Wrocław
Opel Omega B to ostatni z rodziny wielkich, komfortowych, tylnonapędowych sedanów Opla. Dostępny był w latach 1994 – 2003, a w konkursie na Samochód Roku 1995 zająć trzecie miejsce (ustępując Fiatowi Punto i VW Polo). Miał swoich wiernych fanów, którzy do dziś twierdzą, że po nim już nic nigdy nie było takie samo. Polubić w nim można przestrzeń, miękkość zawieszenia i welur foteli. Ten egzemplarz pochodzi od jedynego, wiekowego właściciela i co często się z tym wiąże – ma niski przebieg, ale też obtarcia parkingowe. To, co czyni go ciekawym to jednostka 2,5 l V6 o fabrycznym oznaczeniu X25XE pod maską.
Czytaj dalej Opel Omega B 1996 – 10500 PLN – Wrocław
Mercedes E 220 Diesel W210 1998 – 27500 PLN – Wrocław
Powstał w latach 90., więc to najwyższy czas, by nie traktować go już po macoszemu. Mercedes E 220 Diesel W210 to świetnie wykonany, trwały i doskonały mechanicznie samochód, w zestawieniu z osławionym poprzednikiem W124 zapewniający wyższy komfort, więcej przestrzeni we wnętrzu i lepsze wyciszenie kabiny. Jego przejście w świat youngtimerów zdecydowanie utrudniły powszechne problemy z korozją, jednak nieliczne zdrowe egzemplarze z pewnością mogą być świetnym zakupem, niezależnie od tego, czy planujecie jedynie weekendową, okazjonalną eksploatację, czy po prostu użytek na co dzień. W wersji z wolnossącym silnikiem o mocy 95 KM do duchowy spadkobierca Mercedesów 200D. Nie o to chodzi, by nim pędzić na złamanie karku, lecz o to, by palił niewiele, jeździł zawsze dostojnie i z klasą, i zawsze dojechał na miejsce.
Czytaj dalej Mercedes E 220 Diesel W210 1998 – 27500 PLN – Wrocław
Rover 75 2005 – 25000 PLN – Wrocław
Rover 75 w początkowym założeniu miał być zrestylizowanym Roverem 600. Przejęcie marki przez BMW sprawiło, że nowy właściciel postanowił projekt poprowadzić z o wiele większym zaangażowaniem. Do samochodu trafiło między innymi tylne zawieszenie BMW Z-Axle, będące rozwinięciem konstrukcji z modelu Z1. Flagowy model brytyjskiej marki do sprzedaży trafił w 1998 roku, budząc entuzjazm wielu dziennikarzy i nabywców. Ceniono połączenie wysokiej jakości wykonania wnętrza z dużą niezawodnością pojazdu i niską ceną. Model nie zdołał jednak uchronić fabryki przed bankructwem. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i wypuszczony został jako – nomen omen – wersja rocznicowa. Auto sprowadzono z rynku szwajcarskiego, ma topową, 2,5-litrową jednostkę napędową V6 i bardzo bogate wyposażenie.
Czytaj dalej Rover 75 2005 – 25000 PLN – Wrocław
Toyota Corolla Olympia Gold Liftback E9 1991 – 29500 PLN – Wrocław
Toyota Corolla generacji E9 produkowana była w latach 1987-1992. Według wielu jest to najzgrabniejsza z 12 odsłon modelu, zwłaszcza w pięciodrzwiowej wersji liftback, takiej jak prezentowana w ogłoszeniu. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Szwajcarii i pochodzi z krótkiej, liczącej 50 sztuk serii „Olympia Gold”, przygotowanej z okazji sponsorowania przez Toyotę reprezentacji Szwajcarii na igrzyskach olimpijskich. Auto jest bogato wyposażone – posiada automatyczną skrzynię biegów, szyberdach, elektryczne szyby i 105-konną jednostkę 1,6 pod maską. Niebywały jest stan zachowania i niski przebieg, wynoszący ledwie 74 tys. km. Takim samochodem można z przyjemnością jeździć na co dzień lub od święta.
Czytaj dalej Toyota Corolla Olympia Gold Liftback E9 1991 – 29500 PLN – Wrocław
Audi S8 D3 2007 – 59500 PLN – Wrocław
Druga generacja modelu A8 oznaczona symbolem D3 produkowana była w latach 2002-2010. W 2005 i 2008 roku model był poddawany modernizacjom. Po zmianach limuzyna zyskała nową, większa atrapę chłodnicy, która swoim wyglądem nawiązywała do wyścigowych modeli Auto Union z lat 30-tych. Prawdziwy „sport” pojawił się w ofercie tego modelu już w 2006 roku, wraz z debiutem Audi S8 D3. Do napędu użyto silnika V10 5.2 z wtryskiem FSI o mocy 450 KM, którego pokrewną odmianę można było odnaleźć również w Lamborghini Gallardo. To z pewnością wystarczająca rekomendacja, a co ciekawe, tak mocne serce sprawdza się świetnie zarówno w super sportowym samochodzie, jak i w limuzynie. Dzięki napędowi quattro nikt tu deficytu mocy nie poczuje.
Czytaj dalej Audi S8 D3 2007 – 59500 PLN – Wrocław
BMW 316i Compact E36 1996 – 37500 PLN – Wrocław
BMW 316i Compact E36 to z pewnością nie jest szablonowy wybór, jeżeli mówimy o youngtimerach niemieckiej marki. W tym przypadku możemy mamy niewielki silnik, ale jak by nie patrzeć, ponad 100 koni mechanicznych przenoszonych jest tu za pomocą manualnej skrzyni biegów na tylną oś, a nadwozie jest lekkie, kompaktowe i jest tu sporo radości z jazdy. Cieszyć się mogę również oczy, bo kolorystyka jest absolutnie niebanalna, a stan zachowania kompletnie niespotykany. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Szwajcarii, a jego przebieg to jedynie 58 tys. km.
Czytaj dalej BMW 316i Compact E36 1996 – 37500 PLN – Wrocław