Archiwum kategorii: Klasyka Gatunku

Klasyka Gatunku to obszerna oferta samochodów, w wyjątkowym na tle innych stanie zachowania. Od 2007 roku przez nasze ręce przeszło ponad 1000 pojazdów importowanych z krajów Europy, Azji, Bliskiego Wschodu oraz USA. Przed sprzedażą stan mechaniczny i wizualny jest weryfikowany według najlepszej wiedzy do momentu, aż spełni nasze wymogi. Mając do czynienia z wiekowymi autami dokładamy starań, abyś odebrał od nas pojazd gotowy do jazdy, wolny od możliwych usterek, czysty jak w salonie. Szczegółowy zakres wykonanych prac znajdziesz czytając treść ogłoszenia. Gwarantujemy oryginalność przebiegu, sprzedajemy samochody z możliwie najbardziej kompletną historią serwisową, jednoznacznie potwierdzającą jego prawdziwość. W większości zakupione bezpośrednio z rąk pierwszych lub wieloletnich właścicieli. Na życzenie każdy z nich, przed zakupem może zostać udostępniony do sprawdzenia w dowolnym miejscu, a po zakupie dowieziony pod dom. W stałej ofercie posiadamy setkę pojazdów, dostępnych do oglądania w jednym miejscu. Wyszukujemy, a następnie importujemy pojazdy na zamówienie. Chętnie udzielimy porad w wyborze odpowiedniego egzemplarza a także pomocy językowej, w procedurach celnych i transporcie. Każdy samochód z oferty posiada wykonane kompletne opłaty związane ze sprowadzeniem na teren RP. Ponadto w cenie z ogłoszenia jest wydawany zatankowany do pełna. Zapraszamy do oglądania samochodów w podwrocławskiej miejscowości Milejowice, 1,5 km od zjazdu z autostrady A4 w kierunku na Wrocław Wschód / Strzelin. Samochody pokazujemy tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty. Prosimy o kontakt telefoniczny przed przyjazdem. Michał (+48) 791 515 905 / Daniel (+48) 661 737 676 / info@klasykagatunku.pl Zobacz co się u nas dzieje a potem udostępnij: www.facebook.com/klasykagatunkupl

Toyota Celica 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Toyota Celica trzeciej generacji została wprowadzona na rynek japoński w lipcu 1981 roku. Jej świeże, proste, nowoczesne, ale też aerodynamiczne kształty z częściowo chowanymi reflektorami zrobiły natychmiastowe wrażenie na rynku. Ostra estetyka zewnętrzna utrzymała się również we wnętrzu, w wszystkie ostre kąty z pewnością łagodziła bajecznie miękka tapicerka. Była to ostatnia generacja Celiki wyposażona w tylny napęd i pierwsza, która zaczęła odnosić sukcesy na trasach rajdowych. Pierwsze zwycięstwo i piąte miejsce w WRC w 1982 roku to przedsmak tego, czym stała się Celika w latach kolejnych. Póki co jesteśmy jednak przy egzemplarzu wcześniejszym – pierwszym, jaki został zaoferowany na szwajcarskim rynku, wystawianym na targach w Genewie w 1981 roku. Auto zachowało swój oryginalny pakiet aerodynamiczny i specjalne felgi, zaproponowane w trakcie premiery. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że tak skonfigurowane zostało tylko kilka pierwszych sztuk.
Czytaj dalej Toyota Celica 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Mercedes E 320 4Matic W211 2004 – 51000 PLN – Wrocław

Mercedes W211, czyli następca popularnego „okulara”, pojawił się na rynku w 2002 roku. Ta E-klasa zbudowana w oparciu o technologie zaczerpnięte z S-klasy, była łakomym kąskiem dla nabywców. W211 od razu stał się jednym z najchętniej kupowanych samochodów w całej palecie Mercedesa. Pierwsze zdjęcia samochodu wypłynęły już w 2001 roku, kiedy niemiecki turysta przyłapał auto podczas kręcenia „Facetów w czerni II”. Okazało się to o tyle brzemienne w skutki, że zachwiało sprzedażą W210 i zmusiło Mercedesa do przyspieszenia premiery nowego modelu. Mercedes E 320 4Matic W211 to wersja z udanym silnikiem V6 i napędem na cztery koła. Taki samochód utrzymany w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem, do dziś może doskonale sprawdzać się na co dzień.
Czytaj dalej Mercedes E 320 4Matic W211 2004 – 51000 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 2005 – 67500 PLN – Wrocław

BMW 530i E60 pochodzi z piątej generacji modelu, która w 2003 roku zastąpiła model E39. Nowa „piątka” była dłuższa, szersza, wyższa i cięższa od poprzednika, lecz przede wszystkim zrywała z tradycyjnymi cechami marki. W nadwoziu pojawił się szereg przetłoczeń i obłości, we wnętrzu było więcej miejsca, lecz zniknął charakterystyczny element w postaci kokpitu skierowanego na kierowcę, na środku deski pojawił się duży wyświetlacz i manipulator iDrive, który upodabniał obsługę samochodu do obsługi komputera. To była nowa era, choć nie każdemu przypadła do gustu. Nie podlega jednak dyskusji, że pakiet M w tej generacji poczynił ogromną różnicę. Kilka odpowiednich opcji w katalogu wyposażenia dodatkowego wystarczyło, by uzyskać zupełnie inny samochód. To BMW 530i E60 pokazuje, jak to zrobić dobrze. Pakiet stylistyczny M wraz ze spojlerem na tylnej klapie, Shadowline, 18-calowe felgi Styling 135, lakier Carbonschwarz Metallic, we wnętrzu sportowe fotele, piękne połączenie materiałowej tapicerki w pepitkę ze skórą, egzotyczne drewno, czarna podsufitka. Wszystko skomponowane ze smakiem, w ciemnej tonacji, dokładnie tak, aby miało odpowiednio mroczny charakter. Taki pięknie zachowany egzemplarz z przebiegiem jedynie 52 tysięcy kilometrów wciąż imponuje.
Czytaj dalej BMW 530i E60 2005 – 67500 PLN – Wrocław

Audi 80 B4 1994 – 15800 PLN – Wrocław

Czas obchodzi się z Audi 80 B4 łaskawie. Jego aerodynamiczna sylwetka wygląda dziś bardziej współcześnie niż wielu innych samochodów z tych lat, mimo, że była tylko rozwinięciem oferowanego od 1986 roku modelu 80 B3. Dzięki dwustronnie cynkowanej karoserii wciąż jeździ ich o wiele więcej niż młodszych egzemplarzy innych niemieckich marek. Ta 80-tka sprowadzona jest ze Szwajcarii, od spadkobiercy pierwszego właściciela. Ma niewysoki przebieg, prawdopodobnie w większości wciąż fabryczny lakier i pięknie utrzymaną komorę silnika. Jasne wnętrze też wygląda doskonale, a odrobinę luksusu zagwarantuje automatyczna skrzynia biegów i automatyczna klimatyzacja.
Czytaj dalej Audi 80 B4 1994 – 15800 PLN – Wrocław

Mercedes 190E 2.3 W201 1990 – 45000 PLN – Wrocław

Mercedes 190E 2.3 W201 z przebiegiem jedynie 87 tys. km, zachowany w bardzo dobrym stanie, to rzecz rzadka i warta uwagi, ale w tym przypadku zakupić można coś więcej niż sam samochód, lecz również jego historię, w pełni udokumentowaną i ciekawą. Ten samochód zakupiony został w Szwajcarii od pierwszego właściciela, którym był urodzony w 1921 bohater Armii Krajowej i Powstaniec Warszawski. Polak, który po wojnie wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, by następnie osiąść na stałe w Szwajcarii. Jak spokojne wiódł życie, widać po stanie samochodu, gdzie przez 30 lat eksploatacji pojawiły się jedynie minimalne ślady użytku.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3 W201 1990 – 45000 PLN – Wrocław

Ford Escort 1991 – 13800 PLN – Wrocław

Ford Escort w najbardziej pożądanej wersji to oczywiście RS Cosworth, ale to nie jest ten. Co zatem może powodować chęć dołączenia takiego pojazdu do kolekcji? W tym przypadku to na pewno wyjątkowy stan. Mimo, że to 30-letnie auto od nowości eksploatowane w Polsce, wyjątkowa troska właściciela i znikome przebiegi pozwoliły dotrwać mu do dziś w zadziwiającym stanie. Każdy, kto ma sentyment do tych pojazdów zrozumie. Welurowa tapicerka, odsuwany szyberdach, szyby opuszczane korbką i naprawdę może być przyjemnie. Tak wyglądała popularna motoryzacja drugiej połowy lat 80-tych, a wtedy mieć takiego Forda – to było coś.
Czytaj dalej Ford Escort 1991 – 13800 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 1988 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ6 generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku włoskiego i z pewnością wyróżnia się pięknym zestawieniem kolorystycznym czarnego lakieru i beżowej, skórzanej tapicerki. Poszczycić się może również świetnym stanem zachowania, będącym poniekąd następstwem przebiegu, wynoszącego ok. 100 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Daimler Six XJ40 1988 – 39500 PLN – Wrocław

BMW 750i E65 2007 – 79500 PLN – Wrocław

BMW od lat jest firmą wizjonerów. Szokuje, oburza, ale po latach okazuje się, że wyznacza modę i trendy. Gdy patrzymy na rosnące dziś grille bawarskiej marki, coraz przychylniej zaczynamy patrzeć na poprzednie generacje. Są bardziej stonowane, bardziej eleganckie i wciąż nowoczesne w kształcie i formie. BMW 750i E65 podczas debiutu szokowało, ale już przeprowadzony w 2005 roku główny lifting zmienił sytuację. Przód zaokrąglono powiększając delikatnie nerki, usunięto „torby pod oczami”, z linii bagażnika zniknął „płaskowyż”, a zintegrowanie pokrywy bagażnika z resztą tyłu za pomocą wspólnych świateł i poziomej listwy chromowanej pozwoliło optycznie poszerzyć tył. Poza tym, siódemka to przede wszystkim uczta dla kierowcy i pasażerów. Fantastyczny komfort, świetne osiągi i luksus w doskonałym wydaniu. W egzemplarzu, który przyjechał dotąd jedynie 73 tysięcy kilometrów wszystko to smakuje znakomicie, a auto wygląda szczególnie pięknie dzięki dodatkom w postaci przedniej dokładki zderzaka Alpina i 21-calowym alufelgom.
Czytaj dalej BMW 750i E65 2007 – 79500 PLN – Wrocław

Citroen C5 2001 – 20500 PLN – Wrocław

Citroen C5 to spadkobierca tradycji marki, zapoczątkowanej przez model DS. Następca modeli XM i Xantia ujrzał światło dzienne w 2000 roku, powodując rozłam wśród miłośników marki. Wielu zarzucało mu zbyt pospolity wygląd, choć od strony użytkowej i mechanicznej był to świetnie zaprojektowany pojazd. Był niezwykle komfortowy, ale również ponadprzeciętnie bezpieczny – w teście Euro NCAP otrzymał 36 z 37 możliwych punktów i otrzymał pięć gwiazdek. Wyposażono go w komputerowo sterowane zawieszenie hydropneumatyczne trzeciej generacji – to rzecz, za którą najbardziej tęsknią wszyscy, chcący dziś wybrać nowego Citroena w salonie. Tam już tego rozwiązania nie odnajdziemy, podobnie jak topowych jednostek V6.
Czytaj dalej Citroen C5 2001 – 20500 PLN – Wrocław

Mercedes 420 SEC C126 1990 – 79500 PLN – Wrocław

Mercedes 420 SEC to wśród wszystkich modeli generacji C126 wersja najrzadsza. Powstało ich jedynie 3680 sztuk, a tak mała ilość to po części kwestia krótkiego okresu produkcji – był to model poliftowy, produkowany w latach 1985-91. Nabywcy zdecydowanie częściej wybierali wówczas wersje droższe i mocniejsze – 500 SEC i 560 SEC. Niczego to jednak 420-tce nie ujmuje. SEC to wciąż auto, o którym można mówić godzinami. Zachwycić może sylwetką, pięknymi kształtami, masywnymi drzwiami bez ramek, zegarami, które mogą służyć za wzór czytelności, doskonałym połączeniem skóry, drewna i grubych wykładzin we wnętrzu. Ma ergonomiczne fotele, komfortowe zawieszenie, jest mocny od strony mechanicznej i gra wspaniałą muzykę silnika V8 spod maski.
Czytaj dalej Mercedes 420 SEC C126 1990 – 79500 PLN – Wrocław