Archiwum kategorii: Klasyka Gatunku

Klasyka Gatunku to obszerna oferta samochodów, w wyjątkowym na tle innych stanie zachowania. Od 2007 roku przez nasze ręce przeszło ponad 1000 pojazdów importowanych z krajów Europy, Azji, Bliskiego Wschodu oraz USA. Przed sprzedażą stan mechaniczny i wizualny jest weryfikowany według najlepszej wiedzy do momentu, aż spełni nasze wymogi. Mając do czynienia z wiekowymi autami dokładamy starań, abyś odebrał od nas pojazd gotowy do jazdy, wolny od możliwych usterek, czysty jak w salonie. Szczegółowy zakres wykonanych prac znajdziesz czytając treść ogłoszenia. Gwarantujemy oryginalność przebiegu, sprzedajemy samochody z możliwie najbardziej kompletną historią serwisową, jednoznacznie potwierdzającą jego prawdziwość. W większości zakupione bezpośrednio z rąk pierwszych lub wieloletnich właścicieli. Na życzenie każdy z nich, przed zakupem może zostać udostępniony do sprawdzenia w dowolnym miejscu, a po zakupie dowieziony pod dom. W stałej ofercie posiadamy setkę pojazdów, dostępnych do oglądania w jednym miejscu. Wyszukujemy, a następnie importujemy pojazdy na zamówienie. Chętnie udzielimy porad w wyborze odpowiedniego egzemplarza a także pomocy językowej, w procedurach celnych i transporcie. Każdy samochód z oferty posiada wykonane kompletne opłaty związane ze sprowadzeniem na teren RP. Ponadto w cenie z ogłoszenia jest wydawany zatankowany do pełna. Zapraszamy do oglądania samochodów w podwrocławskiej miejscowości Milejowice, 1,5 km od zjazdu z autostrady A4 w kierunku na Wrocław Wschód / Strzelin. Samochody pokazujemy tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty. Prosimy o kontakt telefoniczny przed przyjazdem. Michał (+48) 791 515 905 / Aleksander (+48) 698 848 416 / Daniel (+48) 661 737 676 / info@klasykagatunku.pl Zobacz co się u nas dzieje a potem udostępnij: www.facebook.com/klasykagatunkupl

Mercedes 190E 2.3 Zender W201 1987 – 45500 PLN – Wrocław

Tuning lat 80-tych ma swój wyjątkowy smak, a firma Zender to jedna z tych, która wyznaczała wówczas trendy. Oferowała pakiety stylistyczne do niezliczonych modeli aut, a jeden z najbardziej udanych otrzymał wówczas najmniejszy z Mercedesów. Zmodyfikowane zderzaki, nakładki progowe i lotka na tylnej klapie upodobniały go do kultowej wersji 2.3-16 i mimo, że nie zastosowano tu szerokiej listwy, eleganckie auto stało się smukłe i sportowe. Ten egzemplarz zachował również oryginalne felgi Stilauto, dopasowane do pakietu. Zarówno z zewnątrz, jak w środku prezentuje się wyśmienicie. Tak zachowany Mercedes 190E 2.3 Zender W201 to doskonały sposób, by wyróżnić się na każdym zlocie samochodów z gwiazdą na masce… i można mieć pewność, że drugi taki się nie pojawi.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3 Zender W201 1987 – 45500 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 to nie jest najrzadziej występujący model, ani na Giełdzie klasyków, ani w ofercie KlasykaGatunku.pl. Jednak ten egzemplarz jest jak żaden inny wcześniej. To, co czyni go unikatowym to konfiguracja. I o ile jeszcze z zewnątrz jego srebrny kolor Titansilber Metallic może wydawać się zwykły i przeciętny, to prawdziwe szaleństwo znajduje się we wnętrzu. Czerwień – żywa, niezgaszona, ognista, nazwana w katalogu Sienarot – z pewnością nie była częstym wyborem, jednak w tym egzemplarzu na wyposażeniu jest od momentu wyjścia z fabryki. Ładnie uzupełniają wnętrze ciemne drewno i sportowa kierownica. Na wyposażeniu mamy to co trzeba – jest automatyczna klimatyzacja, a pod maską – silnik właściwy, sześć cylindrów w rzędzie i 231 chętnych do pracy koni mechanicznych, sprzężonych z manualną skrzynią. Przebieg? Wystarczająco wysoki, by nie było żal dokręcać kolejnych kilometrów i odpowiednio niski, by nie martwić się o nadciągający koniec żywotności silnika. Auto pochodzi ze szwajcarskiego rynku, było zawsze rzetelnie serwisowane, co obiecuje spokojną eksploatację.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

Mercedes CLS 550 AMG C219 2008 – 81000 PLN – Wrocław

Mercedes CLS generacji C219 debiutował w 2004 roku, oferując stylistykę, jakiej nie miało wówczas prawie żadne auto na rynku. Była to propozycja dla pragnących mieć auto w charakterze sportowe, z mocnym silnikiem, lecz mogące również przewieźć cztery osoby w kulturalny sposób, bez karkołomnego przeciskania się na tylną kanapę. Niska, sportowa sylwetka i czworo drzwi – wówczas to była nisza, w której przebywało jedynie Maserati Quattroporte i długo, długo nic. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. Samochód mimo niemałej ceny sprzedawał się znakomicie, a w kilka lat później za Mercedesem poszła również konkurencja – Porsche, BMW, Audi. Dziś CLS pierwszej generacji wciąż imponuje. Mercedes CLS 550 C219 to wersja na rynek japoński, legitymująca się dokładnie tym samym silnikiem i mocą, co europejski CLS 500. Egzemplarz w stylizacji AMG, z piękną, czerwoną, skórzaną tapicerką, nie zestarzał się nic a nic.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 AMG C219 2008 – 81000 PLN – Wrocław

Lexus SC 400 1995 – 35000 PLN – Wrocław

Lexus SC 400 na rynku obecny był w latach 1994-2001, jak na japoński cykl produkcyjny niezwykle długo, zwłaszcza, że auto nie przechodziło zmian liftingowych. Dobrych rzeczy wszak zmieniać nie warto, a ten projekt sprawdził się znakomicie. To dzieło kalifornijskiego oddziału projektowego Toyoty, Calty Design Research, działającego od lat 70-tych i odpowiedzialnego za wiele świeżych i odmiennych dla marki projektów, jak choćby model Celica drugiej generacji czy późniejszy minivan Previa. Głównym zadaniem studia projektowego było zaspokojenie oczekiwań amerykańskiego odbiorcy. W przypadku nowo powstającej, luksusowej marki Lexus, modelowym odbiorcą miał być 43-letni, biały mężczyzna, zarabiający 100000 USD rocznie. Zerwano całkowicie z jeszcze przed chwilą modnymi kantami, dość powiedzieć, że szukając kształtu samochodu jego wstępną formę tworzono ugniatając wypełniony elastycznym gipsem balon. Sportowe kształty modelu spowodowały rozłam w kierownictwie marki. Ostatecznie czterodrzwiowy LS dostał rozwinięty w bardziej konserwatywnym kierunku schlebiającym gustom japońskich menadżerów, a coupe wyglądało tak, jak oczekiwano tego w Kalifornii. Od strony mechanicznej to oczywiście wyśmienity samochód, dopracowany w fenomenalnym stopniu. Dość powiedzieć, że w ówczesnym teście magazyn “Car & Driver” napisał, że jest sfrustrowany, nie mogąc znaleźć rzeczy, którą w coupe Lexusa można by zrobić lepiej.
Czytaj dalej Lexus SC 400 1995 – 35000 PLN – Wrocław

Lexus ES 300 1992 – 22000 PLN – Wrocław

Lexus ES 300 generacji XV10 to model, który może na naszych ulicach budzić zaskoczenie. Nie był nigdy oferowany w Europie, a w Japonii można było go spotkać pod nazwą Toyota Windom. Konstrukcyjnie wiele wspólnego ma z Toyotą Camry V30, a różnice sprowadzały się do przeprojektowanego zawieszenia, dodatkowych wygłuszeń w kabinie, bogatszego wyposażenia i całkowicie odmienionej stylistyki, która przywoływać miała flagowy model LS. Ten egzemplarz pochodzi oryginalnie z tynku amerykańskiego, choć od 1993 roku użytkowany był w Szwajcarii. Pod jego maską odnajdziemy silnik 3VZ-FE, czyli trzylitrowe, 24-zaworowe V6, gwarantujące długą i bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej Lexus ES 300 1992 – 22000 PLN – Wrocław

Volvo 960 1995 – 28500 PLN – Wrocław

Szwedzka wizja samochodu luksusowego była inna, niż niemiecka czy włoska. Tu użyteczność najważniejsza jest, a samochód zaprojektowany musi być tak, by po kilku latach nie zestarzał się, nie znudził, służył wiernie i był bezpieczny. Volvo 960 spełniało te założenia wyśmienicie. To następca modelu Volvo 760, który od bazowej 940-tki z zewnątrz różnił się tylko detalami, lecz został bardziej dopracowany technicznie i gwarantował wyższy komfort. Odnajdziemy tu między innymi wielowahaczowe tylne zawieszenie oraz nowy, w pełni aluminiowy, 24-zaworowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy. Jest też automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, pięknie zachowana skórzana tapicerka, drewniane wykończenie wnętrza oraz jedyne szaleństwo w postaci urokliwego, fioletowego lakieru.
Czytaj dalej Volvo 960 1995 – 28500 PLN – Wrocław

Saab 9000 CS 1993 – 13750 PLN – Wrocław

Pierwszy Saab 9000 pojawił się w 1984 roku. To projekt Giorgetto Giugiaro, zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co Lancia Thema, Fiat Croma i Alfa Romeo 164. Szwed wyróżniał się bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa, przepastnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. W prezentowanym egzemplarzu na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, podgrzewane fotele, welurowa tapicerka, elektryczne szyby i lusterka. Jest też podnoszona tylna klapa, pozwalająca na lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej. Pod maską – jednostka 2,3 l. Takie połączenie gwarantuje świetny poziom komfortu i niezłe osiągi, a nade wszystko – w dzisiejszych czasach pozwala wyróżnić się na drodze. Samochód z ogłoszenia to egzemplarz ze szwajcarskiego rynku w poliftowej wersji CS. Przeprojektowano w niej przedni i tylny pas, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu, lecz wszystko co, co w nim najwspanialsze, pozostawiono bez zmian. Nawet późniejszy model 9-5 nie oferował już tyle miejsca w wnętrzu, ani tak doskonałej tapicerki.
Czytaj dalej Saab 9000 CS 1993 – 13750 PLN – Wrocław

Ford Mustang Convertible 1995 – 21500 PLN – Wrocław

Ford Mustang w otwartej wersji pobudzał wyobraźnię miłośników motoryzacji na całym świecie już od 1964 roku. O ile jego najbardziej klasyczna odmiana wymaga dziś dość grubego portfela, są jednak auta z galopującym koniem na masce, które można posiąść za o wiele skromniejszą kwotę. Ford Mustang Convertible z 1995 roku to przedstawiciel czwartej generacji modelu, oferowanej w latach 1993-2004. Ten w ogłoszeniu skrywa pod maską podstawową jednostkę napędową, co w amerykańskiej rzeczywistości tamtego okresu oznaczało sześć cylindrów w układzie widlastym i pojemność 3,8 litra. 152 konie mechaniczne może nie robią wielkiego znaczenia, lecz nie tylko moc maksymalna się liczy, lecz również jej przebieg w zależności od obrotów, a tu jest czym jechać od samego dołu. Ten egzemplarz warty jest uwagi przede wszystkim ze względu na stan. Odkupiony od pierwszego właściciela, z rynku szwajcarskiego, z kompletną dokumentacją serwisową i niewysokim przebiegiem, robi doskonałe wrażenie. To doskonały wybór, by spędzić przyjemnie sezon z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1995 – 21500 PLN – Wrocław

Volvo C70 T5 1998 – 25000 PLN – Wrocław

Tradycja produkcji modeli coupe u Volvo sięga kultowego modelu P1800, nieodłącznie związanego z brytyjskim serialem “Święty” z lat 60-tych. Również na planie hollywoodzkiego remake’u Święty (The Saint) z 1997 roku zadbano o ukłon w stronę tej marki. Simon Templar (Val Kilmer) zasiadł tu za sterami nowo wprowadzonego na rynek coupe, jakim było Volvo C70 T5. Smukła linia, złoty kolor, pięciocylindrowy silnik z turbosprężarką pod maską. Nowe auto “Świętego” wyglądało dokładnie tak, jak prezentowany w tym ogłoszeniu samochód. Ładnie zachowany egzemplarz po ponad dwóch dekadach nadal budzi pozytywne emocje. 240 koni mechanicznych zapewnia świetne osiągi, a poza tym – to Volvo. Szwedzkie, trwałe, komfortowe i bezpieczne.
Czytaj dalej Volvo C70 T5 1998 – 25000 PLN – Wrocław

Mercedes CLK 200 Kompressor C208 2001 – 39500 PLN – Wrocław

Oto model, który zrywał z poważnym, dostojnym wizerunkiem Mercedesów, lekkim i aerodynamicznym kształtem celując w stronę młodszych nabywców. Choć jego podwójne spojrzenie sugerowało pokrewieństwo z klasą E, powstał w oparciu o mniejszą C-klasę W202. W swoich czasach słynął z niezawodności, liderując rankingom niezawodności. Mercedes CLK 200 Kompressor C208 to wersja z dwulitrowym silnikiem wzmocnionym mechaniczną sprężarką. Oferuje niezłe osiągi i właściwy Mercedesom komfort, a zachowany w tak pięknym stanie, z minimalnym przebiegiem, poruszy serca każdego miłośnika niemieckiej marki. Ten egzemplarz jest niemal jak nowy.
Czytaj dalej Mercedes CLK 200 Kompressor C208 2001 – 39500 PLN – Wrocław