Archiwum kategorii: Klasyka Gatunku

Mercedes CLK 350 C209 2007 – 89500 PLN – Wrocław

Wzdłużnie umieszczona, 272-konna jednostka V6, tylny napęd, luksusowo wykończone wnętrze i sylwetka coupe. Mercedes CLK 320 C209 bazował na klasie popularnej klasie C W203, ale styliści zrobili wszystko, żeby utrzymać to w tajemnicy. Stworzono zgrabną sylwetkę, całkowicie przeprojektowano wnętrze i nawet deska rozdzielcza jest zupełnie inna niż w sedanie. Jest komfortowo i elegancko. To ciekawy, pięknie wykonany samochód dla wszystkich, którzy nie znoszą nowoczesnych jednostek ery downsizingu. Ten egzemplarz ma jedynie 25 tys. km przebiegu i absolutnie zadziwiwający stan zachowania.
Czytaj dalej Mercedes CLK 350 C209 2007 – 89500 PLN – Wrocław

Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław

Mercedes lubił nazywać go „czterodrzwiowym coupe”, choć nie powinniśmy mieć wątpliwości, że jest to po prostu sedan. Nie zmienia to faktu, że w momencie wprowadzenia na rynek, w 2004 roku, był zdecydowanie inny niż wszystkie. Łączył komfort i praktyczność sedana z charyzmą i stylem coupe. To połączenie działało na wyobraźnię. Dla wielu stworzone przez Michaela Finka nadwozie na długie lata stało się prawdziwym marzeniem i wzorem. Pod maską też tu pracowały zawsze słuszne jednostki. Mercedes CLS 550 C219 to wersja z japońskiego rynku, w latach 2006-2010 zasilana powiększoną do 5,5-litra jednostką V8 o mocy 388 koni mechanicznych. Ledwie 5,4 s do setki i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h. To nawet dziś robi wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 C219 2006 – 89500 PLN – Wrocław

Citroen Xantia 1996 – 45000 PLN – Wrocław

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję, wykorzystującą tą niezwykłą technologię. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 45000 PLN – Wrocław

Mercedes E 550 W211 2006 – 84500 PLN – Wrocław

Mercedes E 550 W211 na rynek wszedł przebojem w połowie 2006 roku. Jego nazwę zmieniono z E 500 na E 550 na rynku amerykańskim i japońskim, aby podkreślić zwiększenie pojemności skokowej, ale też mocy silnika. Już nie 306, a 388 KM przekazywanych tu było na tylną oś za pośrednictwem szybkiej, 7-stopniowej przekładni automatycznej. Auto wyróżniało się również nowym grillem i zderzakiem oraz zastosowaniem unowocześnionych systemów bezpieczeństwa aktywnego. Ten egzemplarz fabrycznie skonfigurowany został w topowej wersji Avantgarde S wraz z pakietem AMG i felgami AMG. Stan jego zachowania jest imponujący.
Czytaj dalej Mercedes E 550 W211 2006 – 84500 PLN – Wrocław

BMW 760iL F02 2009 – 107000 PLN – Wrocław

Nowe BMW serii 7 generacji F01/F02 debiutowało w lipcu 2008 roku w Moskwie, co w dużej mierze zdradza, jaki rynek stał się kluczowy dla bawarskiego producenta. Stąd w topowej wersji nie ma tu miękkiej gry. Silnik ma 12 cylindrów i 6 litrów pojemności, a do tego dwie turbosprężarki oraz automatyczną skrzynię biegów ZF-8HP o ośmiu przełożeniach. Wszystko, by być nie tylko obłędnie luksusowym i komfortowy, ale i gdy trzeba, móc zgubić każdy pościg. 544 KM, 750 Nm, 4,6 s do pierwszej setki i system skrętnych 4 kół, pozwalający poprawić zwrotność na parkingu, ale i stabilność podczas pokonywanych przy wysokiej prędkości zakrętów. Ten zadbany egzemplarz przybył do Polski z Japonii. Ma długie nadwozie, kompletną i regularną historię serwisową oraz imponujący stan zachowania.
Czytaj dalej BMW 760iL F02 2009 – 107000 PLN – Wrocław

BMW ActiveHybrid 7 F04 2011 – 96500 PLN – Wrocław

BMW ActiveHybrid 7 to pierwsza w histroii hybryda od bawarskiej marki. Zbudowana na bazie modelu 750i, do turbodoładowanego silinika V8 o pojemności 4,4 l otrzymała dodatkowo silnik elektryczny o mocy 20 KM i momencie obrotowym 210 Nm, dostępnym w każdym momencie. W efekcie auto rozwija łączną moc 465 KM i według producenta miało spalać jedynie 9,4 l/100 km – wynik świetny, a cena to jedynie zmniejszenie pojemności bagażowej i dodatkowa masa baterii, ukrytych pod podłogą bagażnika i ładowanych podczas toczenia się i hamowania samochodu. W zestawieniu ze spalinowym bratem, redukcja emisji wynosiła tu ponoć 15%. Ten egzemplarz przez ponad 10 lat przejechał dystans jedynie 56 tys. km dzięki czemu można ufać, że baterie wciąż spełniają swoją rolę. Auto przybyło do Polski z Japonii i jest w wyśmienitym stanie.
Czytaj dalej BMW ActiveHybrid 7 F04 2011 – 96500 PLN – Wrocław

Mercedes E 320 W211 2002 – 79500 PLN – Wrocław

E-klasa od zawsze była najpopularniejszym i najchętniej kupowanym modelem w ofercie niemieckiej marki. W końcu decydując się na zakup marki o tak wielkiej renomie, nikt nie zaczynał z dołu cennika. Mercedes miał wyróżniać, podkreślać status, a w czasie jazdy rozpieszczać komfortem i wyposażeniem. Debiut generacji W211 przypada na 2002 rok. Następca „okulara” wysmuklał, otrzymał szereg nowinek technicznych i lepsze zabezpieczenie antykorozyjne od poprzednika. Był samochodem z klasą, co najlepiej widać na przykładzie takiego egzemplarza, jak ten. Choć pochodzi z pierwszego roku produkcji, ma za sobą jedynie 12 tys. km przebiegu i wciąż prezentuje się rewelacyjnie.
Czytaj dalej Mercedes E 320 W211 2002 – 79500 PLN – Wrocław

Mercedes E 220 Diesel W210 1998 – 29500 PLN – Wrocław

Powstał w latach 90., więc to najwyższy czas, by nie traktować go już po macoszemu. Mercedes E 220 Diesel W210 to świetnie wykonany, trwały i doskonały mechanicznie samochód, w zestawieniu z osławionym poprzednikiem W124 zapewniający wyższy komfort, więcej przestrzeni we wnętrzu i lepsze wyciszenie kabiny. Jego przejście w świat youngtimerów zdecydowanie utrudniły powszechne problemy z korozją, jednak nieliczne zdrowe egzemplarze z pewnością mogą być świetnym zakupem, niezależnie od tego, czy planujecie jedynie weekendową, okazjonalną eksploatację, czy po prostu użytek na co dzień. W wersji z wolnossącym silnikiem o mocy 95 KM do duchowy spadkobierca Mercedesów 200D. Nie o to chodzi, by nim pędzić na złamanie karku, lecz o to, by palił niewiele, jeździł zawsze dostojnie i z klasą, i zawsze dojechał na miejsce.
Czytaj dalej Mercedes E 220 Diesel W210 1998 – 29500 PLN – Wrocław

Honda Civic 1977 – 59000 PLN – Wrocław

Honda Civic to auto, którego nazwa jest Europejczykom doskonale znana. Dziś produkowana jest już jedenasta generacja modelu, jednak jego historia sięga aż do 1972 roku. Za jej techniczne opracowanie odpowiadał Yoshio Nakamura, inżynier, który opracował w latach 60-tych doskonały bolid Formuły 1 z 1,5-litrowym silnikiem V12. W królowej motorsportu Honda zdołała wygrać pierwszy wyścig już w pierwszym sezonie i podobnie w klasie miejskich samochodów, nie brano jeńców. Auto było bardzo nowoczesne. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l był chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie, napędzał przednie koła i dzięki opracowanej przez Hondę technologii CVCC spełniał wyśrubowane normy emisji spalin w USA bez zastosowania katalizatorów. Auto wyposażono w przednie hamulce tarczowe, mogło być wyposażone w tylną klapę podnoszoną wraz z szybą, mogło mieć automatyczną skrzynię biegów, a nawet klimatyzację. Tylko tej ostatniej brakuje w prezentowanym egzemplarzu, jednak trudno tutaj na cokolwiek narzekać. Auto zachowane jest w fantastycznym stanie i wręcz trudno uwierzyć, że jego przebiego to „aż” 97 tys. km. Auto ma częsciowo zachowaną fabryczną folię w kabinie i wygląda tak, jakby przejechało dystans poniżej 10 tys. km.
Czytaj dalej Honda Civic 1977 – 59000 PLN – Wrocław

Honda Accord Coupe 2002 – 57000 PLN – Wrocław

Świetna jakość wykonania, przestronne wnętrze, wygodne fotele i znakomita jednostka V6 z systemem zmiennych faz rozrządu, a do tego znakomita reputacja ponadprzeciętnej mechanicznej wytrzymałości. To były wystarczające argumenty, by Honda Accord Coupe będąca przedstawicielem szóstej generacji modelu zdobyła rzesze fanów na całym świecie, a był to samochód globalny, sprzedawany zarówno w Ameryce Północnej, Południowej, Australii, Chinach, jak i w Europie. Ten egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii, gdzie całe życie spędził w rękach jednego, statecznego właściciela. Auto ma dziś zaledwie 33 tysiące kilometrów przebiegu i prezentuje się tak, że mogłoby wziąć udział w kampanii reklamowej nowego modelu.
Czytaj dalej Honda Accord Coupe 2002 – 57000 PLN – Wrocław