Archiwum kategorii: Klasyka Gatunku

Mercedes CLS 550 C219 2006 – SPRZEDANY

CLS powstał, żeby wypełnić lukę w gamie samochodów osobowych, o której inni producenci dotąd nie pomyśleli. Długa maska, nisko opadająca linia dachu, mocno wyprofilowane drzwi bez ramek i nadwozie limuzyny przypominające bardziej coupe. To smakuje szczególnie dobrze, gdy pod maską mamy solidne V8. Początkowo w tych samochodach montowano jednostki 5-litrowe o mocy 306 KM, które z czasem zastąpiono silnikiem 5,5-litra o mocy 388 KM. Te dodatkowe 82 KM zdecydowanie mają znaczenie. Ten Mercedes CLS 550 C219 to świeży import z Japonii, wyróżniający się niskim przebiegiem niespełna 89 tys. km i pięknym, białym lakierem.
Czytaj dalej Mercedes CLS 550 C219 2006 – SPRZEDANY

Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław

Te Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – 49500 PLN – Wrocław

BMW 325tds E36 1997 – 30000 PLN – Wrocław

Doskonale zachowane BMW z tamtych lat znów zwraca uwagę na ulicy, a dodatkowo zadziwić może kompetencją, z jaką jeździ. Zawieszenie pracuje doskonale, tylny napęd zwiększa pewność kierowcy, a wyciszenie kabiny jest wzorowe. BMW 325tds E36 z 1997 roku to wersja poliftowa, dysponująca 143-konną jednostką M51D25TÜ OL. To chłodzony cieczą i turbodoładowany, rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem do komory wirowej. Wyposażony jest w intercooler i wyróżniający poliftową wersję ECU Bosch DDE 2.2, który oferował większy moment obrotowy przy niższych obrotach. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca ciekawym kolorem lakieru i automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej BMW 325tds E36 1997 – 30000 PLN – Wrocław

Mercedes S 430 4Matic W220 2003 – 81000 PLN – Wrocław

Tak, to jest to. Wóz ze wszech miar luksusowy, świetnie wyposażony i doskonale wykonany. Był czas, że takie samochody sprowadzone do Polski jako kilkuletnie, po wielu przejściach, nie tworzyły wokół modelu najlepszej atmosfery. Takie nowinki techniczne, jak chociażby pneumatyczne zawieszenie, często przerastały użytkowników przywykłych do wiecznego unikania wszelkich serwisów. Minęła kolejna dekada i okazuje się, że generacja W220 nie jest taka straszna. Mechanicy nauczyli się je naprawiać, i nawet sławetne zawieszenie Airmatic okazało się być niekłopotliwe w regeneracji. Teraz jest czas, gdy można pomyśleć o takim samochodzie nawet jak o limuzynie na co dzień, albo jako o okazie na niedzielne przejażdżki. Ten Mercedes S 430 4Matic W220 ma świetny silnik V8 pod maską, napęd na cztery koła i sprawia wrażenie niemal nowego pojazdu. W końcu przebieg jedynie 31 tysięcy kilometrów to nie jest częsta rzecz po 19 latach.
Czytaj dalej Mercedes S 430 4Matic W220 2003 – 81000 PLN – Wrocław

Toyota Celica 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Toyota Celica trzeciej generacji została wprowadzona na rynek japoński w lipcu 1981 roku. Jej świeże, proste, nowoczesne, ale też aerodynamiczne kształty z częściowo chowanymi reflektorami zrobiły natychmiastowe wrażenie na rynku. Ostra estetyka zewnętrzna utrzymała się również we wnętrzu, w wszystkie ostre kąty z pewnością łagodziła bajecznie miękka tapicerka. Była to ostatnia generacja Celiki wyposażona w tylny napęd i pierwsza, która zaczęła odnosić sukcesy na trasach rajdowych. Pierwsze zwycięstwo i piąte miejsce w WRC w 1982 roku to przedsmak tego, czym stała się Celika w latach kolejnych. Póki co jesteśmy jednak przy egzemplarzu wcześniejszym – pierwszym, jaki został zaoferowany na szwajcarskim rynku, wystawianym na targach w Genewie w 1981 roku. Auto zachowało swój oryginalny pakiet aerodynamiczny i specjalne felgi, zaproponowane w trakcie premiery. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że tak skonfigurowane zostało tylko kilka pierwszych sztuk.
Czytaj dalej Toyota Celica 1981 – 55000 PLN – Wrocław

Nissan Micra K10 1989 – 9950 PLN – Wrocław

Nissan Micra pierwszej generacji, z fabrycznym oznaczeniem K10, swoją premierę na rodzimym rynku miał w październiku 1982 roku. Mały Nissan zaprojektowany został tak, aby zużywał tak mało paliwa jak to tylko możliwe. Ciekawostką jest, że stylistyka karoserii oryginalnie zaprojektowana została przez Giorgetto Giugiaro dla następcy Fiata 127 (późniejszego Uno). W Europie Micra zadebiutowała w ’83 roku, a stawić musiała czoła takim konkurentom jak Peugeot 205, Opel Corsa czy Fiat Uno. Okaz z ogłoszenia to przedstawiciel pierwszej serii po drugim liftingu, w którym model otrzymał nowy grill, głębiej osadzone zderzaki, a także zmienione lampy i kilka nowych detali wnętrza. Zadbana Micra z niewielkim przebiegiem to wciąż ciekawe, niewielkie auto, które z powodzeniem sprawdzi się w mieście.
Czytaj dalej Nissan Micra K10 1989 – 9950 PLN – Wrocław

Mercedes 230 Automatic /8 W114 1972 – 99000 PLN – Wrocław

Elegancja, umiar, doskonale wyważone proporcje. To były priorytety projektu, który tworzył międzynarodowy zespół projektantów, w skład którego wchodził Austriak Karl Wilfert, Francuz Paula Bracq i Włoch, Bruno Sacco. Wykorzystano dużą atrapę chłodnicy, pionowe światła nawiązujące do modelu W108 oraz prostą linię bagażnika. Technicznie debiutował tu nowy projekt tylnego zawieszenia, a jednostki napędowe pochodziły z poprzednika, modelu W110. Dla odróżnienia nazwy, do oznaczenia pojemności dodano tu skrót /8 (Strich Acht), nawiązujący do daty rozpoczęcia produkcji modelu (1968). Ten egzemplarz to tak zwana seria 1,5 z okresu od kwietnia 1972 do sierpnia 1973, posiadająca wciąż małe tylne lampy i przednie boczne szyby z odchylanymi trójkątami, ale już na przykład nową kierownicę. Auto od nowości było w rękach jednej rodziny, zachowane zostało w zadziwiająco oryginalnym stanie, a prawdziwie imponująca jest jego dokumentacja, zawierająca kilkaset plików z całego okresu eksploatacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 Automatic /8 W114 1972 – 99000 PLN – Wrocław

Kleemann C32 Kompressor W203 2001 – 69500 PLN – Wrocław

Kleemann A/S to duńska firma wyspecjalizowana w tuningu samochodów Mercedes. Założona w 1985 roku, zasłynęła ze światowych rekordów prędkości, jakie pobiły stworzone przez nią modele E 55K W210 (338 km/h w 2002 roku) i ML 55K (282 km/h w 2003 roku). Innowacją i specjalnością firmy było połączenie kompresora, intercoolera i kolektora dolotowego w jedną jednostkę na szczycie bloku silnika, opatentowaną i nazwaną Kleemann Kompressor. Kleemann C32 Kompressor powstał w oparciu o model C 320, wyposażony w jednostkę V6. Wyjściowe 215 KM podniesiono tu do 330 KM. Co ciekawe, efekt ten uzyskano mimo stosunkowo niskiego ciśnienia doładowania, wynoszącego 0,5 bara. System działa właściwie niezależnie od prędkości obrotowej, jest bezpieczny dla trwałości silnika, a tak świetne efekty uzyskuje dzięki bardzo skutecznemu schłodzeniu powietrza doładowującego. System można było zakupić osobno, lub zdecydować się na cały pakiet modyfikacji, firmowany przez Kleemanna. Z takim właśnie samochodem mamy do czynienia w tym ogłoszeniu. Zindywidualizowane ma wnętrze, pakiet stylistyczny i felgi. Zmodyfikowane zostało zawieszenie, układ hamulcowy i wydechowy. Według danych uzyskanych od producenta powstało zaledwie około 30 sztuk tego modelu, a oferowany do sprzedaży ma numer 28. Sprowadzony został z Japonii, ma jedynie 70 tys. km przebiegu i zachowany jest w fantastycznym stanie.
Czytaj dalej Kleemann C32 Kompressor W203 2001 – 69500 PLN – Wrocław

BMW 528i E39 1998 – SPRZEDANE

BMW 528i E39 z kolejnymi latami nabiera klasy i wciąż ma swoich fanów. Samochód stonowany w formie, uniwersalny, elegancki, podobał się przez całe lata 90-te, ale podoba się i dzisiaj. Wielu miłośników wzdycha za tym modelem i to właśnie ich może zainteresować oferta taka jak ta. Pod maską kultowa, sześciocylindrowa jednostka M52B28, generująca 193 KM przekazywane na tylną oś. Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie, z przebiegiem jedynie 180 tysięcy kilometrów, sprowadzony ze Szwajcarii od pierwszego właściciela, w oryginalnej kolorystyce. Zawsze był pod odpowiednią opieką, co dla spokojnej eksploatacji ma kluczowe znaczenie.
Czytaj dalej BMW 528i E39 1998 – SPRZEDANE

BMW 523i E39 1997 – SPRZEDANE

Życie importera niemieckich samochodów jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiadomo, co Ci się trafi, i tu nie chodzi o stan samochodu, a wyposażenie. O ile kupno samochodu ze Szwajcarii, po pierwszym właścicielu, z kompletną historią serwisową, jest rzeczą pewną i wolną od ryzyka, to już poziom wyposażenia jest kompletną niewiadomą. BMW 523i E39 już w opcji podstawowej nie było nigdy tanim samochodem, a opcje można było zaznaczyć tak różnorodne, że dzisiejsze auta mogą im tego często pozazdrościć. Ten egzemplarz ma bardzo klasyczne i eleganckie połączenie zielonego lakieru z szarą welurową tapicerką i całkiem niezły poziom wyposażenia, z będącymi największym zaskoczeniem w tej konfiguracji fotelami Komfortsitze, z łamanymi oparciami i pneumatyką lędźwi. Tu pierwszy właściciel musiał szczególną uwagę przykładać do komfortu – ta opcja nawet w E38 nie zdarza się często.
Czytaj dalej BMW 523i E39 1997 – SPRZEDANE