Lamborghini 400 GT Espada 1971 – 496000 PLN – Mierzęcice

Lamborghini 400 GT Espada to jedyny w swoim rodzaju samochód. Zaprojektowany przez słynnego Marcello Gandiniego zadebiutował w 1968 roku. W samochodach pierwszej serii widlasty, 12-cylindrowy silnik osiągał 325 KM, a w serii drugiej 350 KM. Samochód osiągał prędkość 250 km/h bez wysiłku, a doskonałe prowadzenie zapewniało niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu. Dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 100 litrów pozwalały pokonać nawet 500 km bez tankowania. Wielką zaletą Espady jest bardzo komfortowe wnętrze, gdzie pasażerowie tylnych foteli mają naprawdę mnóstwo miejsca. Do tego dochodzi duży bagażnik, dzięki któremu nawet dalekie wyjazdy nie są problemem. Espada obchodzi właśnie swoje 50-te urodziny i staje się coraz bardziej docenianym klasykiem z wyższej półki, którym bez problemu można jeździć na co dzień.

Lamborghini 400 GT Espada
Rocznik: 1971
Przebieg: 60000 km
Pojemność: 4000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 350 KM

Cena: 496000 PLN

Oferowany do sprzedania egzemplarz to początek drugiej serii. Wyprodukowano ich 571 egzemplarzy, z czego tylko 100 z genialnymi obręczami kół Campagnolo, z centralną nakrętką, takimi jak w naszym egzemplarzu. Samochód został sprzedany jako nowy w kwietniu 1971 roku w salonie Boba Estesa, w Inglewood w Kalifornii. Co ciekawe jako opcję kupujący wybrał zabezpieczenie bitumiczne podwozia, o czym świadczy zachowana oryginalna naklejka na drzwiach. W 2016 roku auto trafiło do Holandii, a stamtąd do Polski. Samochód jest w 100% oryginalny, łącznie ze wszystkimi detalami. Został jedynie polakierowany w USA kilka lat temu. Wnętrze zachowane w pełnym oryginale, nieco podniszczony fotel kierowcy celowo nie został odnowiony, aby nie zepsuć szczególnego uroku i zapachu oryginalnych materiałów. Wszystko działa perfekcyjnie, samochód dostarcza niezwykłych doznań dźwiękowych i estetycznych, a przyjemność z jazdy jest trudna do porównania z jakimkolwiek innym samochodem. Jazda z prędkościami bliskimi 200 km/h nie jest żadnym problemem. Po sprowadzeniu do kraju wykonaliśmy bardzo duży przegląd, obejmujący wymianę oleju w silniku, skrzyni i dyfrze, filtrów oleju i powietrza, regulację gaźników i zapłonu, wymianę przewodów paliwowych i hamulcowych, regenerację amortyzatorów i wymianę opon na nowe Vredestein Sprint Classic. W ciągu dwóch miesięcy zaliczyliśmy m.in. zlot Motoclassic w Topaczu, gdzie zdobyliśmy pierwszą nagrodę dla auta sportowego, potem start w wyścigu górskim Ecce Homo Historic w Czechach, gdzie byliśmy najszybszym autem seryjnym, potem zlot Forza Italia koło Warszawy i wreszcie rajd Praga – Karlove Vary. Wszystkie wyjazdy zaliczyliśmy na kołach, bez najmniejszej awarii, pokonując ponad 5 tys km w ciągu 4 weekendów.

Samochód robi ogromne wrażenie na drodze, jest niesamowicie niski i szeroki, czego nie oddają zdjęcia. Nadwozie nie ma najmniejszych śladów korozji, natomiast lakier nie jest w stanie konkursowym, nosi ślady użytkowania, ma kilka rys, odprysków i niewielkich wgniotek. Auto służy nam do normalnej jazdy, a nie do stania pod kocykiem. Na wyposażeniu jest oryginalnie zamontowane radio Blaupunkt z instrukcją obsługi, oryginalny zestaw narzędzi i podnośnik, w oryginalnych pokrowcach oraz nigdy nie używane koło zapasowe!

Po intensywnym poprzednim sezonie został wymontowany i rozebrany silnik. Wymieniliśmy pierścienie tłokowe, wszystkie uszczelki i simmeringi, głowice zostały kompleksowo zregenerowane, blok silnika umyty i pomalowany. Wymieniono łańcuchy rozrządu, szpilki głowic, sprzęgło, świece, łożysko pompy wody, olej, filtry, zregenerowano pompę hamulcową i sprzęgłową oraz wysprzęgnik, zregenerowano i wyważono wał napędowy. Wszystko zostało precyzyjnie zmontowane i wyregulowane zgodnie z fabrycznymi ustawieniami. Wymieniliśmy jeszcze akumulator, regulator napięcia, płyn chłodniczy i końcówki drążków kierowniczych.

Samochód jest w 100% przygotowany do pokonywania kolejnych kilometrów. Silnik pracuje perfekcyjnie, w tej chwili auto nie wymaga żadnych inwestycji.

Dlaczego go sprzedajemy? Czeka nas duża inwestycja, związana z motoryzacją zabytkową i niestety z czegoś trzeba zrezygnować. Oferujemy Espadę w cenie, w jakiej nie znajdziecie tak oryginalnego i w pełni sprawnego egzemplarza na całym świecie, sporo poniżej kosztów, które sami ponieśliśmy. To oferta skierowana do osób z wyobraźnią i poczuciem estetyki, dla których inne samochody są zbyt nudne i oczywiste. Wszelkich dodatkowych informacji udzielę telefonicznie, nabywcy mogę też zaoferować opiekę serwisową nad samochodem, który wymaga od mechaników wiedzy nieco większej niż przeciętna.

Telefon: +48 503 749 386
Miejscowość: Mierzęcice