Lancia Appia 1961 – 39500 PLN – Warszawa

Lancia Appia to następca modelu Ardea – kompaktowa limuzyna produkowana w latach 1953–1963. Ta z ogłoszeniu to przedstawiciel trzeciej serii produkcyjnej (od 1959 roku) – jedynej, w którym odnajdziemy poziomy grill, nie nawiązujący już do stylu dawnych Lancii. Od strony technicznej jest to ostatnia konstrukcja nawiązująca do przedwojennej Lancii Lambda – podobnie wyposażona jest w silnik V4 o niewielkim rozchyleniu cylindrów, w przednie zawieszenie z przesuwnymi słupkami, tylny napęd i nie ma środkowego słupka pomiędzy drzwiami. Warto zwrócić uwagę na świetne materiały wykończeniowe użyte we wnętrzu. Choć Lancia Appia była samochodem niewielkim, jej aspiracje do klasy luksusowej są wręcz namacalne i robią wrażenie nawet po 64 latach od wyprodukowania samochodu.

Lancia Appia
Rocznik: 1961
Przebieg: 34000 km
Pojemność: 1100 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 48 KM

Cena: 39500 PLN

Sprzedam Lancię Appia, seria 3a z 1961 roku. Silnik V4 o pojemności 1,1 litra i mocy 48 KM. Skrzynia biegów manualna, 4 stopniowa z dźwignią przy kierownicy.

Sprawdzona z Włoch w grudniu 2024, zarejestrowana dopiero w marcu 2025 – nie z powodu jakiejś naprawy, ale nie chciałem jechać po potencjalnie posolonej jezdni na badanie techniczne.

Przebieg według drogomierza to 34’000 kilometrów, jednakże drogomierz nie działa (chociaż szybkościomierz owszem). Ja Lancią przejechałem około 2000 kilometrów, bez większych problemów czy poważniejszych awarii.

Appia jest w czarnym lakierze z beżowym wnętrzem.

Lakier oraz chromy są w stanie bardzo dobrym, ale nie idealnym – w klimacie lekkiej patyny, oddającym wiek auta. Rdzy poważnej nie ma – również od spodu brak dziur czy większej korozji, natomiast nie jest to egzemplarz tuż po kompleksowej renowacji.

Całe wnętrze w stanie absolutnie idealnym – bez przetarć, pęknięć czy uszkodzeń. Jest to wersja z szeroką kanapą z przodu, nie z pojedynczymi fotelami.

Nowe są opony (wszystkie pięć) oraz akumulator. Auto odpala bez problemu, oświetlenie działa, badanie techniczne przeszła bez problemu.

Po sprowadzeniu została sprawdzona pod względem mechanicznym, wymieniłem:
– olej w silniku (na jednoroczny, dedykowany to aut zabytkowych),
– olej w skrzyni biegów oraz tylnym moście (również na dedykowane do tego auta),
– płyn hamulcowy,
– płyn chłodzący.

Auto bardzo rzadkie w Polsce, jedno z niewielu w takim stanie zachowania.

Do auta posiadam włoskie certyfikaty ACI oraz ekspertyzę polskiego rzeczoznawcy zwalniająca z akcyzy dla pojazdów zabytkowych. Zarejestrowana jest na białych tablicach, natomiast można zarejestrować na żółte bez żadnych problemów.

Na auto wystawiam fakturę VAT-marża. Cena jest do negocjacji. Masz pytania / propozycje – dzwoń.

Telefon: +48 606 335 331
Miejscowość: Warszawa