Lancia Delta HF Integrale Evo 2 Giallo Ginestra 1994 – SPRZEDANA

Lancia Delta, niezwykły samochód projektu Giorgetto Giugiaro, wprowadzony w 1979 roku, długo nie musiał czekać na uznanie rynku oraz dziennikarzy motoryzacyjnych. Zaczęło się od tytułu europejskiego Samochodu Roku (Car of the Year). Do bazowej Delty szybko dołączyły bardziej sportowe wersje: GT, HF Turbo i S4, wyprodukowany specjalnie dla uzyskania homologacji grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata. Marka nie osiadała jednak na laurach i modelem Delta HF 4WD zgarnęła Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1987 roku. Kolejne indywidualne tytuły przyszły w latach 1988, 1989 i 1991, a dodatkowo tytuł mistrzowski producentów udawało się zdobywać nieprzerwanie w latach 1987-1992. Ostateczna wersja Lancii Delty HF Integrale pojawiła się w 1993 roku. Napędzana czterocylindrowym, szesnastozaworowym, turbodoładowanym silnikiem Lamprediego o mocy ponad 215 KM, Delta HF Integrale Evo 2 była czystym szaleństwem i obiektem westchnień i marzeń fanów motoryzacji. Doczekała się kilku limitowanych serii, w tym „Giallo Ginestra”, wyprodukowanej w zaledwie 220 sztukach w latach 1993-94. Samochód oferowany na aukcji to właśnie limitowana edycja Delty Evo 2 w niesamowitym odcieniu żółci, po raz pierwszy zarejestrowana 25 marca 1994. Dziś z nieco ponad 68000 km na liczniku utrzymana jest wciąż w doskonałym stanie, zarówno mechanicznie, jak i wizualnie. Lakier błyszczy, a wnętrze z Alcantary zostało starannie zachowane. Silnik działa sprawnie, nie ma także żadnych wycieków. Samochód ten gdy był nowy zdobył uznanie za wyjątkowe osiągi, a dziś nie stracił nic ze swojej werwy i dynamiki. Przy rozsądnie szacunkowej wycenie na poziomie 50 – 70 tysięcy euro, Delta sprzedana została za 61,5 tysięcy euro, czyli 270,7 tysięcy złotych.

Link: https://www.aguttes.com/html/fiche.jsp?id=9102370&np=2&lng=en&npp=100&ordre=1&aff=1&r=&&setLng=en

AUTOMOBILES DE COLLECTION /// VENTE D’ÉTÉ
Sunday 01 July 2018 14:30
Aguttes Lyon

Lot n° 183

1994 – LANCIA DELTA HF INTEGRALE EVO 2 GIALLO GINESTRA
Rare limited series «Giallo Ginestra»
Performance, agility and road-holding way beyond normal standards
Appealing estimate

Registration: French papers
Chassis n° ZLA831AB000584335
Engine: turbo-charged 4 cylinder – 1995 cc – 215 bhp

50 000 – 70 000 €

The Lancia Delta, which was launched in 1979, is a compact saloon car with bodywork designed by Giorgetto Giugiaro. It was immediately highly acclaimed and the press awarded it the European Trophy of the Car of the Year in 1980.
The standard model was joined successively by the GT, the HF Turbo, the S4 (produced for Group B homologation in rally championships), the HF 4WD (the first Lancia all-wheel drive model to win the World Rally Championship in 1987), the HF Intégrale (which in its turn won the World Championship in 1989) and lastly in 1989 the HF Integrale 16v. In 1991 the Italian manufacturer presented the first evolution of the Delta HF Integrale which won the following year the firm’s eleventh World Rally Championship. The final evolution of the Lancia Delta Integrale, the Evoluzione 2 appeared in 1993, with the power of the Lampredi designed, turbo-charged straight 4 cylinder engine boosted to 215 bhp. Maximum torque of 320 Nm was obtained at only 2500 revs. Cars of the «Giallo Ginestra» limited series are very difficult to find nowadays, because only 220 of them were produced between 1993 and 1994
The car which we are offering was sold new in Italy and was first registered on March 25th 1994. She was bought from the first owner in 2004, with 58 000 kms on the odometer, by a Lancia enthusiast who lived in the south of France.
He kept the car for 12 years during which time she only covered 6000 kms.
Being a professional in the motor business, he had the maintenance taken care of himself. In particular he had the gearbox overhauled in Milan in 2016 and it was at that time that the current owner acquired her. The odometer reading is now a little over 68 000 kms and the car is in superb condition, both mechanically and aesthetically. The paintwork gleams and the alcantera interior has been meticulously preserved. Our road test enabled us to confirm that the engine revved freely and accelerated hard with no flat spots. This car, which was noted for its exceptional performance when it was new, has lost none of its verve and dynamism. With a very reasonable estimated price, this rare model, whose market value is rising, offers good investment potential and is an opportunity not to be missed.