Lancia Delta S4 Stradale 1985 – SPRZEDANA

Samochód drogowy z homologacją rajdowej Grupy B? Tak, to właśnie Lancia Delta S4 w wersji Stradale. Konstrukcyjnie S4 miała niewiele wspólnego ze swoją siostrą Deltą, tak naprawdę jedynie stylistyka nadwozia pozostała wspólna dla niej i ekstremalnej wersji S4. Silnik R4 umieszczony centralnie, dopakowany turbosprężarką KKK i moc 300 KM, przeniesiona na wszystkie koła przez pięciobiegową manualną skrzynię. Jedna z 200 zbudowanych sztuk trafiła właśnie na aukcję RM Sotheby’s i zostanie zlicytowana pod koniec maja. Mimo ściśle wyczynowego rodowodu samochodu, nie obeszło się tu bez realizacji włoskiego poczucia smaku i stylu. Pod efektowną czerwienią nadwozia kryje się wnętrze uszyte z pięknej, beżowej Alcantary. Kubełkowe fotele, sportowa kierownica MOMO, aluminiowe nakładki na pedałach i czerwone znaczniki zegarów nie dają zapomnieć o sportowym rodowodzie samochodu. Z jedynie 1600 kilometrami na liczniku przebiegu, w pięknym stanie, z Lancia Certificate of Origin oraz paszportem FIVA nowy właściciel samochodu będzie miał wstęp nie tylko na konkursy elegancji, ale również na prestiżowe eventy sportowe dla samochodów klasycznych. Uzyskana cena to 492,8 tys. euro, czyli około 2 mln złotych.


Link: http://www.rmsothebys.com/ve17/villa-erba/lots/1985-lancia-delta-s4-stradale/1702939

1985 Lancia Delta S4 'Stradale'
VILLA ERBA
27 May 2017

Sold for €492,800

Chassis no. ZLA038AR000000119
Engine no. 0000087

One of 200 Stradale examples built for Group B homologation
Less than 1,600 kilometres from new; flawless condition throughout
Suitable for a wide variety of events and rallies

Presented with extensive paperwork, including service books and Lancia Certificate of Origin, this Delta S4 perfectly encapsulates the performance and excess of Group B rallying from the 1980s. Delivered new to Italy, the Lancia was first registered in 1989, five years after its original delivery.

Homologation requirements for Group B racing dictated that at least 200 street-legal versions of the iconic rally machine be built, and the Delta S4 presented here is one such rare Stradale model. Power is provided by the famed 1,759-cubic centimetre dual overhead cam four-cylinder engine, fitted with Weber Marelli IAW electronic fuel injection and dual-stepped Volumex supercharger and KKK turbocharger. The impressive 300 horsepower is sent to all four wheels via a five-speed manual gearbox.

Delivered in metallic red over a beige Alcantara interior, the car presents immaculately throughout, a testament to its fastidious keeping and minimal use throughout its life. Having travelled less than 1,600 kilometres in its lifetime, this car is presented as close to a new Lancia Delta S4 as is possible. Currently registered in Italy, this S4 is offered with extensive paperwork, including its original manuals, service books, and Lancia Certificate of Origin, as well as its Automotoclub Storico Italiano (ASI) Gold Plate and FIVA papers. This car will allow its next owner to participate in a wide range of rallies and events, potentially reliving one of the most exciting and ground-breaking racing categories in history.

This Delta S4 Stradale represents an amazing opportunity, and with its twin-charged engine and prodigious power, will be a thrill to drive, while its rarity will ensure the new owner is unlikely to park beside another example.