Poza seryjną produkcją, Lancia w latach 60. oferowała nabywcom również coś specjalnego. Podobnie, jak w przypadku modeli Appia, Flavia i Flaminia, również Fulvia otrzymała wyjątkową wersję. Zadanie stworzenia sportowej odmiany Fulvii, wyposażonej w aerodynamiczne nadwozie, otrzymała firma Zagato z Mediolanu. To piękne nadwozie narysował Ercole Spada, autor takich sylwetek, jak Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo Giulia TZ Tubolare Zagato czy znacznie późniejsze… BMW E34. Mimo, że delikatna konstrukcja skorupowa nie dedykowała samochodu do kariery w rajdach, jej opływowe nadwozie poprawiło osiągi, a specjalne dodatki uczyniły ciekawą propozycją dla indywidualistów. Ciekawostką w Sport Zagato jest tylna klapa otwierana elektrycznie za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Co więcej, silnik elektryczny podnosi tu klapę tylną o kilka centymetrów, na tyle, aby zapewnić cyrkulację powietrza w czasie jazdy. Prawdziwy luksus na tamte czasy. Prezentowana Lancia Fulvia Sport Zagato pochodzi z drugiej serii produkcyjnej z lat 1970-72 i jest jednym z około 2 tysięcy egzemplarzy tej serii. Auto ma piękny czerwony kolor, świetnie utrzymane, oryginalne wnętrze i prezentuje się absolutnie zjawiskowo.
Lancia Fulvia Sport Zagato
Rocznik: 1972
Przebieg: 76 477 km
Pojemność: 1300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 94 KM
Cena: 149000 PLN
1972 LANCIA FULVIA 1.3 S ZAGATO
KLUCZOWE FAKTY
• Lancia Fulvia Sport seria II to charyzmatyczny włoski klasyczny samochód, wyposażony w piękne nadwozie zbudowane przez Zagato w 2600 sztukach.
• Jest napędzany responsywnym silnikiem V4 o pojemności 1,3 litra z dwoma gaźnikami Solex, wytwarzającym około 92 KM przy 6000 obr./min. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów ze schematem zmiany biegów na zasadzie psiej nogi.
• Pięciocyfrowy licznik przebiegu wskazuje 76 477 kilometrów, jednak nie jest to gwarantowane.
• Ww samochodzie zachowano silnik o zgodnych numerach i a w 2017 r. przeprowadzono jego kompleksową regenerację.
WYPOSAŻENIE I FUNKCJE
• Fulvia Sport 1.3 Sport Zagato drugiej serii jest wykończona w kolorze czerwonym, z wnętrzem wykończonym czarnym winylem, z drewnianą deską rozdzielczą i kierownicą Nardi.
• Jeździ na oryginalnym zestawie 14-calowych magnezowych felg Cromodora, na których znajdują się nowe opony Vredestein.
• Wewnątrz wyposażona jest w parę foteli obszytych czarnym winylem, zegary Jaeger, zegar Veglia montowany na desce rozdzielczej, elementy sterujące ogrzewaniem i wentylacją oraz popielniczkę.
• Samochód zarejestrowany w Polsce – sprzedaż na umowę kupna sprzedaży
STAN
• Samochód przeszedł kompleksową renowację w profesjonalnym zakładzie w Belgii przed zakupem przez obecnego właściciela. W zakres odbudowy wchodził również nowy czerwony lakier, będący w doskonałym stanie oraz sportowe oklejenie samochodu. Obecnie wykończenie pozostaje w bardzo dobrym stanie, a sprzedawca zauważył jedynie kilka włoskowatych pęknięć w miejscach styku przednich błotników z grodzią. Widoczne są także lekkie odpryski od kamieni na czarnych obramowaniach reflektorów i osłonie chłodnicy. Obecny właściciel również inwestował w samochód – wykonując pełną regulacja gaźników, poprawki elektryczne i dokładając nowe chromowane klamki drzwi, nowe lusterka, poprawki bagażnika, nową pompę paliwa a także naklejki z epoki wewnątrz komory silnika.
• Wewnątrz kabina została ponownie tapicerowana w bardzo wysokim standardzie. Nie ma większych śladów zużycia ani odbarwień, a wnętrze jest ogólnie w świetnym stanie, z uroczą, jasną patyną na oryginalnych wskaźnikach i elementach sterujących.
• Sprzedawca nie wie o żadnych usterkach elektrycznych ani mechanicznych, a na desce rozdzielczej nie świecą się żadne lampki ostrzegawcze.
• Ostatni przegląd stanu technicznego samochodu przeprowadzono w 2023 roku, podczas którego nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości.
HISTORIA SERWISOWA
• Ostatni pełen przegląd tej Fulvii został wykonany w czerwcu 2022 roku przez Classic Legends. Prace obejmowały wymianę oleju silnikowego i filtrów oraz sprawdzenie wszystkich płynów.
• Sprzedawca zauważa, że wcześniej silnik samochodu został odświeżony i zregenerowany przez profesjonalistę, co obejmowało ponowny szlif cylindrów, nowe pierścienie tłokowe oraz wyczyszczenie i ponowne osadzenie zaworów, montaż nowych uszczelek trzonka, a także nowy łańcuch rozrządu i napinacz, Wszystko po to, aby poprawić kompresję cylindrów.
PODSUMOWANIE
„Bardzo zdrowa i mocna” Lancia Fulvia 1.3 S Zagato, przeszła wcześniejszą renowację, ponowne lakierowanie, odnowienie wnętrza i przebudowę silnika. Lancia jest w pełni sprawna i nie posiada żadnych uszkodzeń i rdzy, po regularnych przeglądach na przestrzeni ostatnich lat jest gotowa do jazdy. Może być fantastycznym towarzyszem energicznych weekendowych przejażdżek i doskonałym dodatkiem do każdej kolekcji albo i pierwszym klasykiem.
Telefon: +48 515 666 515
Miejscowość: Warszawa