Lancia Kappa zawsze budziła w Polsce skojarzenia z aparatem rządowym, ministrami, wojskiem i prezesami spółek państwowych. To była limuzyna, która zazwyczaj miała do obsługi własnego szofera. Te samochody na najwyższych obrotach jeździły przez dekadę, niejednokrotnie osiągając przebiegi rzędu pół miliona kilometrów. Po latach wspomnienie o tej funkcji wciąż jest wiecznie żywe, ale ilość zadbanych egzemplarzy znikoma. Prezentowany egzemplarz jest absolutnie wyjątkowy. Przebieg zaledwie 54 tys. km, perfekcyjna powłoka lakiernicza, wnętrze absolutnie doskonałe, niemal bez zużycia eksploatacyjnego, z doskonałą skórą Poltrona Frau. Pod jego maską drzemie dwulitrowa, tubodoładowana 16-zaworówka – dokładnie taka, jak w kultowej Lancii Deta HF Integrale Evoluzione, podobnie jak w rajdowej siostrze zestawiona z manualną skrzynią biegów. To limuzyna pełna wigoru i włoskiego charakteru, która wręcz prosi o mocne wciśnięcie gazu zawsze, gdy zobaczysz kawałek prostej.
Lancia Kappa 2.0 Turbo 16V LX
Rocznik: 1998
Przebieg: 54000 km
Pojemność: 1995 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 205 KM
Moment obrotowy: 298 Nm przy 2750 obr./min
Kolorystyka nadwozia : 425 Blu Apollo Metallizzato
Cena: 59000 PLN
Wyposażenie:
– tapicerka skórzana Poltrona Frau we wspaniałym czarnym kolorze,
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
– klimatyzacja automatyczna,
– komputer pokładowy,
– fotele przód w pełni elektryczne z pamięcią,
– elektryczne zagłówki foteli przednich,
– 2 poduszki powietrzne,
– elektryka szyb przód i tył,
– lusterka elektryczne składane i podgrzewane,
– automatyczne lusterko wsteczne wewnętrzne,
– oryginalne wykładziny z logo lancia,
– komplet kluczyków wraz z akcesoryjnym alarmem i pilotami Meta System,
– domykanie szyb z pilota,
– radio Becker Mexico na kasety magnetofonowe z możliwością sterowania zmieniarką płyt CD,
– doskonały system audio z 6ma głośnikami,
– światła przeciwmgielne,
– oryginalne felgi aluminiowe lancia 16 cali,
– roleta przeciwsłoneczna tylnej szyby.
Z ziemi włoskiej do Polski… Lancia Kappa 2.0 Turbo 16V LX z 1998 roku.
Samochód w wersji przedzmianowej, dostarczony w marcu 1998 roku pierwotnie na rynek włoski przez rzymskiego dealera Lancia A.B. CAR S.R.L. S.
Wspaniały egzemplarz wersji sedan, zaprojektowanej przez pracownię I.DE.A Institute, powołanej do życia w latach 80tych przez Franco Mantegazza jako odpowiedź na monopol Bertone i Pininfarina.
Oferowana przez nas Lancia Kappa 2.0 Turbo 16V LX była użytkowana i serwisowana przez pierwszego właściciela w Rzymie.
Mamy świadomość unikalności tego egzemplarza nie tylko ze względu na pochodzenie i jego historię, słońce Italii i urok Wiecznego Miasta, ale także na doskonały, praktycznie salonowy stan i minimalny przebieg 54 000 km.
Doskonałe wnętrze w czarnej skórze Poltrona Frau o niezwykłym zapachu, fotele z pełną elektryką, regulowane i podgrzewane wraz z regulowanymi elektrycznie zagłówkami.
Klimatyzacja automatyczna z osobnym nawiewem na tylną kanapę, dodatkowo wspomagana przez roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby.
Bardzo dobrze brzmiący system audio z sześcioma głośnikami oraz radiem z najwyższej półki z epoki – Becker Mexico na kasety magnetofonowe z opcją sterowania zmieniarką CD.
Wspaniały granatowy kolor naszej Lancii do podziwiania w nowym blasku po położeniu nowej powłoki lakierniczej w fabrycznej lakierni Lancia w Bielsku-Białej.
Wsiadając do oferowanej przez nas Lancii możemy poczuć klimat Italii i Wiecznego Miasta oraz wrócić pamięcią do lat 90-tych, kiedy na widok Lancii Kappa w granatowym kolorze policja usuwała się z drogi… Rządowa historia tego modelu jest bardzo dobrze znana, a jej pewnego rodzaju zwieńczeniem był okres prezydentury Aleksandra Kwaśniewskiego w latach 1995-2005 oraz wejście Polski do NATO w 1999 roku i negocjacje akcesyjne do Unii Europejskiej. W tym okresie były to auta stanowiące większość parku samochodowego sejmu, rządu oraz Kancelarii Prezydenta RP.
Nie sposób nie wspomnieć o sercu oferowanej przez nas Lancii – 2000 Turbo 16V 205 KM z momentem obrotowym 298 Nm przy 2750 obr./min i prędkości max 235 km/h. Silnik znany z kultowej, utytułowanej Delty HF Integrale EVO, nawet o tych samych parametrach.
Taka konfiguracja tej doskonałej Lancii Kappa 2000 Turbo 16V podkreśla jej unikalność.
Od 4 marca 1998 roku do 25 stycznia 2007 roku Lancia przemierzała drogi słonecznej Italii, a następnie po sprowadzeniu jej do Polski cieszyła oczy radomskiego kolekcjonera. Użytkowana okazjonalnie na wyjazdy weekendowe oraz wakacyjne latem.
Auto po dużym przeglądzie w fabrycznym serwisie Lancia w Bielsku-Białej.
Wspaniały egzemplarz z ciekawą historią w doskonałym stanie, w niezwykle rzadkiej i ekskluzywnej konfiguracji.
Zapraszamy w drogę do naszego salonu Concept VTC w Bielsku-Białej, a następnie wspaniałą Lancią Kappa 2.0 Turbo 16V na włoskie autostrady, które Państwa doprowadzą do Rzymu.
Telefon: +48 506 191 736, +48 532 665 496, +48 532 742 215
Miejscowość: Bielsko-Biała