Lancia Montecarlo to druga seria produkcyjna modelu Beta Montecarlo z lat 1979-1981 (1975-1981 uwzględniając pierwszą serię). Był to centralnosilnikowy samochód sportowy produkowany małoseryjnie przez firmę Pininfarina. Projekt rodził się jako Fiat X1/8, i w zamyśle miał być większym i mocniejszym bratem Fiata X1/9, napędzanym 3-litrowym V6. To na bazie tego projektu powstał wyścigowy Fiat Abarth SE 030 w 1974, a później postanowiono, by wzbogacić tym modelem nową rodzinę modeli Lancia Beta. Ze względu na naftowy kryzys zdecydowano się na mniejszy, choć doskonały silnik Lampredi DOHC Fiata. Na bazie tego modelu powstała również Lancia 037, ostatni w historii model tylnonapędowy, który zdobył tytuł mistrzowski w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Kolejny kultowy samochód, który powstaje na jej bazie współcześnie, to Kimera EVO037. To jeden z elementów, który sprawił, że w ostatnich latach dobre egzemplarze niemal całkowicie zniknęły z rynku. Egzemplarz tak piękny i oryginalny jak ten, to rzadkość.
Lancia Montecarlo Spider
Rocznik: 1981
Przebieg: 94366 km
Pojemność: 1995 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 120 KM
Cena: 110000 PLN
Wyposażenie:
– el. szyby,
– dach typu targa,
– aluminiowe obręcze kół,
– oryginalne skórzane obicia foteli w kolorze czarnym,
– dodatkowo doposażony w dwa dwugardzielowe gaźniki 40 DCNF firmy Weber i sportowy dedykowany układ wydechowy ze stali nierdzewnej.
Lancia Beta Montecarlo z 1981 roku serii II z silnikiem dwulitrowym i mocy 120 KM w wersji targa w zachwycająco oryginalnym stanie, wyprodukowana w liczbie zaledwie kilkuset sztuk. Auto całe życie spędziło w rękach kolekcjonerów, tj. dwóch niemieckich do roku 2009 (obszerna dokumentacja do wglądu), by późnej stać się częścią najważniejszej polskiej kolekcji samochodów włoskiej produkcji. W odróżnieniu od innych egzemplarzy nigdy nie zostało zaniedbane i nigdy nie musiało przechodzić totalnego remontu. Jeszcze w Niemczech poddane zostało odświeżeniu lakieru i w idealnym stanie prezentuje się do dziś. Nieskazitelne wnętrze z opcjonalnymi siedzeniami krytymi skórą, nienaruszona deską rozdzielczą, wciąż oryginalnym otwieranym dachem, pachnie latami osiemdziesiątymi, co daje dodatkowe cudowne wrażenia podczas jazdy.
Podwozie i elementy mechaniczne są w stanie zadziwić każdego entuzjastę i konesera. Brak rdzy, poprawność zabezpieczeń pokazują szczegółowe zdjęcia.
W ostatnim czasie auto przeszło poszerzony przegląd z wymianą wszystkich płynów i przy okazji usunięto wszelkie drobne niedociągnięcia, wszystko działa i nie jest potrzebny żaden wkład finansowy.
W lutym 2025 r. Lancia otrzymała status pojazdu zabytkowego i odpowiednią rejestrację. W 2018 r. z uwagi na swoją oryginalność uzyskała kartę FIVA.
Dla przeniesienia wrażeń z jazdy w kosmos zastosowano dwa dwugardzielowe gaźniki WEBER 40 DCNF generujące odczuwalnie większą moc niż fabryczna, ale w każdej chwili można przywrócić oryginalną specyfikację.
Niepowtarzalnie oryginalny stan, brak rdzy, idealny stan techniczny i wspaniała jakość pracy silnika oraz wrażenia z jazdy sprawiają, że ta Lancia jest idealną do pokonywania dystansów bez ograniczeń oraz świetnym kandydatem na inwestycję.
Zapraszam do oględzin auta po uprzednim umówieniu się.
Telefon: +48 888 924 805
Miejscowość: Gdynia