Lancia Stratos 1977 – Niemcy

Lancia Stratos w sposób niezwykły połączyła dwie największe włoskie pasje – miłość do szybkości oraz fascynację zmysłowym pięknem. Awangardowe nadwozie autorstwa studio Bertone skrywało mechanikę, która pozwoliła na trzykrotne zdobycie tytułu Rajdowego Mistrzostwa Świata (1974-76). Ten niezwykły samochód napędzał równie doskonały silnik – V6 z Ferrari Dino. Jedna z 498 zbudowanych sztuk będzie gwiazdą licytacji przeprowadzanej przez dom aukcyjny Auctionata. Egzemplarz w niezwykle atrakcyjnym czerwonym kolorze narodził się jako wersja drogowa (Stradale), lecz jeszcze w latach 70-tych został przebudowany do rajdowej specyfikacji Grupy 4. Cena wywoławcza: 180 tys. euro.

Link: https://auctionata.com/intl/o/132579/lancia-stratos-hf-group-4-model-1977

22 | LANCIA STRATOS HF Group 4, Model 1977

Auction takes place on:

Friday
June 26, 2015
6 pm CET
Berlin

Starting price € 180,000.00

Lancia Stratos HF group 4
Lancia Italy, model 1977
Vehicle identification number: 829AR0001893
Engine identification number: n/a
2,418 liter engine with 141 kw
Manual transmission
Mileage in kilometers displayed: 26.930
Color: red; interior: red/black
German documents/ H- plate
Authentic conversion
Original stradale version
HF group 4

This Lancia Stratos Group 4 was primary a to France delivered original Stradale version and was in the late 1970s authentically rebuilt for rally purposes to a group 4 version. This conversion was documented in the ‘Registro Storica Lancia’. The car has still the original engine. In 2010 the technique was revised by an Italian Lancia Stratos specialist. Since 2005 the car is owned by an Italian collector. Today it has a German TÜV approval with H-plate. With only 498 built Lancia Stratos this is an absolute sought-after collector’s rarity.

Lancia Stratos
The Lancia Stratos was exclusively designed for rally use and won in direct order the World Rally Championship in the years 1974, 1975 and 1976. In 1970 Bertone presented the first study of Stratos, at that time still with the 4-cylinder engine from the Lancia Fulvia but as mid-engine concept with rear-wheel drive. In 1971 the first time the Stratos HF was introduced. Equipped by a V6 engine from the Ferrari 246 GT Dino and a hinged front and rear sections of fiberglass reinforced plastic.