Lancia Thema 8.32 1990 – 128320 PLN – Bielsko-Biała

Produkcja specjalnie przygotowanych wersji najwyższych modeli w gamie była punktem honoru wielu firm na przełomie lat 80-tych i 90-tych. Partnerstwo ze słynnymi sportowymi markami było tu na porządku dziennym, i tak powstały najbardziej wyjątkowe szybkie sedany tej epoki, jak Lotus Carlton, Mercedes 500E (Porsche Typ 2758) czy wreszcie debiutująca w 1987 roku Lancia Thema 8.32. Włoszka może poszczycić się nie tylko felgami Speedline z pięcioramiennym wzorem przeniesionym z Ferrari, lecz przede wszystkim zamontowanym tu pod maską silnikiem V8 Ferrari. To 32-zaworowa, 2,9-litrowa jednostka Tipo F105A, bazująca na jednostce z Ferrari 308 QV i będąca dumą każdego posiadacza tej limuzyny. Przedmiotem fascynacji w czasach debiutu był również elektrycznie wysuwany spojler – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku, w kolejnych latach chętnie kopiowane przez konkurencję. To, czego jednak skopiować nie mógł nikt, to włoska atencja i przywiązanie do luksusu. Fenomenalnej jakości skóra Poltrona Frau, pięknie obszyta kierownica, gałka zmiany biegów i deska, wspaniałe drewno (prawdziwy czeczot), dodatkowo Alcantara na suficie. Dochodzą tu jeszcze smaczki w postaci otworów wentylacyjnych a’la Ferrari na desce i system automatycznie podnoszonych zagłówków tylnej kanapy (unoszących się w wersji poliftowej, gdy zostanie wykryty ciężar na kanapie). To wyjątkowe auto, które jako nowe kosztowało dwa razy więcej, niż prosta Thema 2.0 Turbo i przekraczało cenę Maserati 430. W rezultacie również produkcja była limitowana. Oferowana w latach 1986-88 seria 1 powstała w ilości 2370 sztuk. Seria 2 z lat 1988-92 to jedynie 1601 egzemplarzy, a znalezienie drugiego zachowanego równie pięknie jak ten prezentowany przez salon Concept VTC, byłoby niezwykle trudne.

Lancia Thema 8.32
Rocznik: 1990
Przebieg: 216000 km
Pojemność: 2927 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 205 KM

Cena: 128320 PLN

Wyposażenie:
– ABS – 4 sensory Bosch,
– katalizator trójdrożny z sondą lambda i aktywnym filtrem węglowym,
– elektrycznie uruchamiany wysuwany z klapy bagażnika spojler,
– reflektory halogenowe,
– światła przeciwmgielne przednie i tylne,
– przyciemniana, pochłaniająca ciepło szyba przednia,
– hamulce tarczowe na przedniej i tylnej osi,
– Servotronic ZF (układ wspomagania kierownicy z siłą zależną od prędkości),
– wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju silnikowego,
– zegar cyfrowy,
– elektroniczna kontrola systemów,
– kierownica skórzana z regulowaną wysokością,
– gałka zmiany biegów obszyta skórą,
– lusterka zewnętrzne regulowane, ogrzewane i składane elektrycznie,
– centralny zamek (drzwi, bagażnik, klapka zbiornika paliwa),
– rolety przeciwsłoneczne,
– podłokietnik fotela kierowcy,
– fotele przednie podgrzewane i regulowane elektrycznie,
– elektrycznie składane i podnoszone automatycznie zagłówki kanapy tylnej przy otwieraniu tylnych drzwi,
– elektrycznie otwierane szyby przód i tył,
– szklany dach otwierany elektrycznie,
– podsufitka Alcantara,
– skórzana (Poltrona Frau), ręcznie szyta tapicerka wnętrza,
– ręcznie obszyta skórą deska rozdzielcza,
– drewniane, ręcznie wykonane wykończenie deski rozdzielczej w orzechu włoskim,
– drewniane, ręcznie wykonane wykończenie boczków drzwiowych w orzechu włoskim,
– felgi aluminiowe Speedline 5-cio szprychowe wzór Ferrari dedykowane do Thema 8.32, rozmiar opon 205/55 VR15,
– wycieraczki szyby przedniej z regulacją interwału,
– spryskiwacze reflektorów,
– regulacja zasięgu reflektorów,
– elektroniczna regulacja zawieszenia (tryb automatyczny i sportowy),
– klimatyzacja automatyczna,
– lakier metalik,
– dywaniki z emblematem 8.32,
– akcesoryjne kultowe radio Clarion CRX 115R z RDS na kasetę ze zmieniarką CD,
– 4 głośniki (dwa na tylnej półce i dwa pod deską rozdzielczą),
– pokrowiec akcesoryjny na samochód w kolorze niebieskim z logo Lancia.

Ferrari? Lancia? A może dwa w jednym?
Prezentujemy Państwu niezwykłe auto jakim jest Lancia Thema 8.32 z silnikiem Ferrari.
Nasz egzemplarz został wyprodukowany w październiku 1990 roku i w lutym 1991 dostarczony w Niemczech pierwszemu właścicielowi.
W lipcu 2001 roku Lancia została zakupiona przez kolekcjonera z Wielkiej Brytanii, konkretnie z Oxfordu, miłośnika marki i posiadacza innych modeli tejże marki.
Przez cały czas użytkowania lancia była sumiennie serwisowana zarówno w Niemczech, jak i w Zjednoczonym Królestwie, co potwierdzają wpisy w książce serwisowej, jak i faktury z napraw.
O ile w Niemczech auto było używane do codziennej jazdy, to kolekcjoner brytyjski, będąc członkiem brytyjskiego klubu Lancia, użytkował auto okazjonalnie dla własnej i rodziny przyjemności, pokazując je na zlotach, wygrywając konkursy.
Sytuacja życiowa zmusiła go do zredukowania kolekcji i wystawienia aut na sprzedaż.
I tak latem 2012 roku obecny właściciel Thema 8.32 wylicytował samochód na aukcji i we wrześniu 2012 roku stał się posiadaczem tego zachowanego w doskonałym stanie pojazdu.
Odbiór tego samochodu miał miejsce w Oxfordzie. Brytyjski kolekcjoner przywitał szczęśliwca z Polski na lotnisku w Londynie, następnie po przyjeździe do Oxfordu przy angielskiej cup of tee dokonano transakcji.
Auto przyjechało do Polski na własnych kołach, sama podróż była niezwykle ekscytująca i pozwalała nacieszyć się od razu autem i jego osiągami.
Nasza Lancia Thema 8.32 była użytkowana przez obecnego właściciela na specjalne okazje.
Uświetniała rajdy old i youngtimerów oraz była ozdobą pokazów motoryzacyjnych, jak Motolegends w Sosnowcu.
Serwisowana w fabrycznym serwisie Lancia w Bielsku-Białej w serwisie Boscha w Tychach oraz w Classic Group w Bielsku-Białej.
Rozrząd, oleje i płyny wymieniane na bieżąco.
Wspaniałe auto z niezwykłą historią, Lancia Thema 8.32 Ferrari czeka na nowy garaż.

Zapraszamy do naszego salonu.

Telefon: +48 506 191 736 +48 787 620 847
Miejscowość: Bielsko-Biała