Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA

Od połowy lat 60-tych aż po wczesne lata 90-te, Lancia była czołowym graczem w międzynarodowym rajdowym świecie, zdobywając aż 11 tytułów mistrza świata. W tym samym czasie kierowcy jeżdżący modelami modelami Fulvia HF, Stratos, Rally 037, a także rodziną Delty – S4, HF oraz Integrale, zdobyli aż 14 tytułów mistrzów Europy. Po eksperymentach z doładowaniem w zbudowanej specjalnie pod rajdową homologację Delcie S4, Lancia w mniej egzotycznej HF Integrale zdecydowała się wykorzystać turbosprężarkę oraz napęd na cztery koła, sprzęgło wiskotyczne Ferguson i mechanizm różnicowy Torsen. Model oznaczony jako Delta HF 4WD po wprowadzeniu na rynek w 1986 roku zachował początkowo doładowanie Volumex, dopiero kiedy został przekształcony w Integrale w 1987 roku przeszedł na proste turbo. Lancia Delta HF Integrale udowodniła, że jest wyjątkowo sprawnym samochodem rajdowym, wygrywając Mistrzostwa Świata w 1987 i 1988 roku. Pierwsze modele homologacyjne Evoluzione Delty HF Integrale zostały wyprodukowane pod koniec 1991 roku w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej przez rajdowy zespół fabryczny Lancii. Evo otrzymało szersze body i odpowiednio zmienioną karoserię oraz silnik ponownie zmapowany w celu wyprodukowania 210 koni mechanicznych, a także wiele innych udoskonaleń. Rozwinięcie modelu, czyli Evo 2, było zasadniczo tym samym samochodem, ale otrzymało katalizator w układzie wydechowym. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 wystawiona na aukcji to jeden z ostatnich wyprodukowanych okazów. Została sprzedana jako nowa we Włoszech, gdzie miała trzech właścicieli, a w 2018 roku została sprowadzona do Belgii. Wykończona w kolorze ciemno-niebieskim z beżowym wnętrzem od nowości pokonała jedynie 65733 kilometrów i prezentuje się doskonale. Lancia stanowi wspaniałą okazję do nabycia jednego z najrzadszych i najbardziej pożądanych obecnie sportowych samochodów drogowych z lat 90-tych. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sprzedana została za 55,2 tysięcy euro, czyli prawie 237 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

W świecie rajdów samochodowych nie to jest ważne, co samochód ma w VINie, lecz to jak jeździ, jak wygląda, i jak jest skonstruowany. Stąd podstawą na badaniu technicznym przed każdymi zawodami zawsze jest sprawdzenie zgodności z homologacją. Ważne są rozmiary, wygląd, właściwe części, a nie to, jakie nadwozie oryginalnie wyjechało z fabryki. Stąd zgłaszając się tym autem na zawody, z dumą będziesz mógł wpisać Lancia Delta HF Integrale Evo 2, choć podstawą do budowy była tylko skromna HF Turbo. Lista modyfikacji zdaje się nie mieć końca, lecz najważniejszy jest fakt, że za kierownicą tego auta poczujesz się jak Carlos Sainz w 1993 roku, i tak właśnie będziesz postrzegany.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

Lancia Beta Coupe 1974 – 37500 PLN – Warszawa

Vincenzo Lancia (1881-1937) opisał swoje pierwsze samochody nazwami z odniesieniami do greckiego alfabetu. Po przejęciu Lancii przez Fiata w 1969 roku, zdecydowano się na kontynuowanie tej tradycji. Aby uniknąć pomyłek i uniknąć pozwów Alfa Romeo, pierwszym modelem Lancii została “Beta”, która została wprowadzona w 1972 roku w różnych wersjach nadwozia. Lancia Beta Coupe otrzymała sportową sylwetkę, cztery indywidualne fotele z zagłówkami i udany silnik Fiata z dwoma górnymi wałkami rozrządu. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, zawierającej wciąż wiele chromowanych dodatków, podkreślających jej klasyczny urok. To piękny sportowy samochód, który swoją wartość potrafił udowodnić również w sportowej rywalizacji. Rok 1974, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, był wyjątkowy dla marki, kiedy Lancia Beta Coupe wraz z modelami Stratos HF i Fulvia Rallye 1.6 HF pozwoliły sięgnąć po zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Czytaj dalej Lancia Beta Coupe 1974 – 37500 PLN – Warszawa

Lancia Delta HF HPE Turbo 1996 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF HPE Turbo to najmocniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Pod jej maską odnajdziemy legendarny silnik Lamprediego, w 16-zaworowej wersji doładowanej turbosprężarką. W tej wersji silnikowej powstało ich zaledwie 2450 sztuk. Modeli Evo 500, z charakterystycznym, agresywnym pakietem stylistycznym firmy MS Design, z fabryki wyjechało jedynie 500. Ospojlerowanie to było dostępne także w indywidualnej sprzedaży, i skorzystał z tego jeden z właścicieli tego egzemplarza, upodobniając go do tej najbardziej kultowej wersji modelu. Bogate jest wyposażenie, obejmujące kubełkowe fotele Recaro z Alcantary, elektryczne sterowane szyby, szyberdach i lusterka. Dodatkowo Lancia przeszła kurację wzmacniającą, zamiast seryjnych 186 KM mamy tu do dyspozycji około 240 KM.
Czytaj dalej Lancia Delta HF HPE Turbo 1996 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe przez swoją unikatowość bardzo szybko zyskała status szanowanego youngtimera. Wyprodukowana w ilości jedynie 3226 sztuk, była obok Fiata Barchetta ostatnim samochodem opuszczającym zakłady karoseryjne Maggiora. To bardzo eleganckie, stylistycznie wysmakowane coupe, mocno zmodyfikowane względem wyjściowej wersji sedan. Dla lepszych proporcji otrzymała mocniej pochyloną tylną szybą, poszerzony tylny rozstaw kół, skrócony rozstaw osi i wydłużone przednie drzwi, które pozbawiono ramek. Samochód wyróżniał się luksusowym wykończeniem, a pod jego maską odnaleźć można było jedynie topowe w ofercie jednostki pięcio- oraz sześciocylindrowe. Lancia z ogłoszenia pod maską skrywa silnik R5 turbo, gwarantujący jej 220 KM, przyjemne brzmienie i świetne osiągi. Samochód od lat jest w dobrych rękach, zwraca uwagę świetnym stanem, użytkowany jest hobbistycznie.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 2 Giallo Ginestra 1994 – SPRZEDANA

Lancia Delta, niezwykły samochód projektu Giorgetto Giugiaro, wprowadzony w 1979 roku, długo nie musiał czekać na uznanie rynku oraz dziennikarzy motoryzacyjnych. Zaczęło się od tytułu europejskiego Samochodu Roku (Car of the Year). Do bazowej Delty szybko dołączyły bardziej sportowe wersje: GT, HF Turbo i S4, wyprodukowany specjalnie dla uzyskania homologacji grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata. Marka nie osiadała jednak na laurach i modelem Delta HF 4WD zgarnęła Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1987 roku. Kolejne indywidualne tytuły przyszły w latach 1988, 1989 i 1991, a dodatkowo tytuł mistrzowski producentów udawało się zdobywać nieprzerwanie w latach 1987-1992. Ostateczna wersja Lancii Delty HF Integrale pojawiła się w 1993 roku. Napędzana czterocylindrowym, szesnastozaworowym, turbodoładowanym silnikiem Lamprediego o mocy ponad 215 KM, Delta HF Integrale Evo 2 była czystym szaleństwem i obiektem westchnień i marzeń fanów motoryzacji. Doczekała się kilku limitowanych serii, w tym “Giallo Ginestra”, wyprodukowanej w zaledwie 220 sztukach w latach 1993-94. Samochód oferowany na aukcji to właśnie limitowana edycja Delty Evo 2 w niesamowitym odcieniu żółci, po raz pierwszy zarejestrowana 25 marca 1994. Dziś z nieco ponad 68000 km na liczniku utrzymana jest wciąż w doskonałym stanie, zarówno mechanicznie, jak i wizualnie. Lakier błyszczy, a wnętrze z Alcantary zostało starannie zachowane. Silnik działa sprawnie, nie ma także żadnych wycieków. Samochód ten gdy był nowy zdobył uznanie za wyjątkowe osiągi, a dziś nie stracił nic ze swojej werwy i dynamiki. Przy rozsądnie szacunkowej wycenie na poziomie 50 – 70 tysięcy euro, Delta sprzedana została za 61,5 tysięcy euro, czyli 270,7 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 2 Giallo Ginestra 1994 – SPRZEDANA

Lancia Stratos replika 1979 – SPRZEDANA

Lancia Stratos to nie tylko legenda i piękny design, to także pierwszy samochód stworzony przez dużego producenta specjalnie na potrzeby rajdów. Stratos napędzany był silnikiem 2,4 l V6 z Ferrari Dino, a jego poszycie z włókna szklanego wystylizowane zostało przez Bertone. Model zdominował Rajdowe Mistrzostwa Świata, pomagając stawać na najwyższym stopniu podium przez cztery sezony z rzędu (1975-78). Wyprodukowano zaledwie 400 sztuk, choć z powodu braku popytu sprzedawały się one przez kilka lat. Dzisiaj sprawa ma się zgoła inaczej. Aby pozwolić sobie na zakup oryginalnego Stratosa, trzeba by zarabiać wręcz po królewsku. Rozwijający się z biegiem lat popyt poskutkował pojawieniem się na rynku replik. Prezentowanym na aukcji egzemplarz zbudowany został na bazie modelu Beta z 1979 roku. Zbudowana w 1996 roku, początkowo wyposażona była w silnik Alfa Romeo, w 2005 roku otrzymała jednostkę Lancii 2 l z kompresorem Volumex. Bardzo dobrze zbudowany samochód sprzedany został za 36800 funtów, czyli 178368 złotych, pomimo licytacji bez ceny minimalnej, znacznie powyżej wyceny przedaukcyjnej.
Czytaj dalej Lancia Stratos replika 1979 – SPRZEDANA

Lancia Thema 8.32 1989 – SPRZEDANA

Lancia Thema otrzymała nadwozie z galwanizowanej stali, przestronne, świetnie wykończone wnętrze i zaopatrzona została w szeroką gamę silników benzynowych i dwie jednostki diesla. Późne lata 80-te przyniosły jednak coś więcej… limuzyny, których osiągi dorównywały supersamochodom. BMW, Mercedes, Audi a nawet Ford, prześcigały się aby zagarnąć rynek “nowych milionerów”, którzy uwielbiali jeździć szybkimi autami. Lancia również postanowiła dołączyć do tego grona i do swojego luksusowego sedana zaimplementowała niesamowity silnik V8, żywcem wyjęty z Ferrari 328. Skutkowało to tym, że wygodna kanapa nagle rozpędzała się w 6,8 sekundy do 100 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosiła ponad 240 km/h. Wielu ją podziwiało i wielu chciało ją mieć, a ówczesna cena 40 tysięcy funtów za egzemplarz nie była mała. Mino wszystko jednak 2370 egzemplarzy pierwszej serii znalazło nabywców, a samochód do dziś cieszy się popularnością wśród pasjonatów i kolekcjonerów klasyków. Pewnie każdy z Was kojarzy aktora znanego z wielu filmów i komedii o Jasiu Fasoli, Rowana Atkinsona, ale może nie każdy wie, że jest wielki fanem motoryzacji i całkiem niezłym kierowcą. Lancia Thema 8.32 z 1989 roku stanowi element jego kolekcji, i została właśnie zapowiedziana na aukcji Silverstone Auctions. Rowan w ciągu 7 lat posiadania auta wydał kwotę 20 tysięcy funtów na jej serwisowanie. Na licytacji piękna i szybka Lancia, licytowana bez ceny minimalnej osiągnęła cenę 29813 funtów, czyli około 141 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1989 – SPRZEDANA

Lancia Rally 037 Stradale 1982 – SPRZEDANA

Oto produkt współpracy studia Pininfarina, firmy Dallara oraz projektanta Sergio Limone, napędzany przez doładowany, czterocylindrowy, dwulitrowy silnik DOHC od Abartha. Lancia Rally 037 stanowi kombinację samonośnego nadwozia z przestrzenną ramą rurową oraz poszycia z Kevlaru i włókna szklanego. Brzmi dość kosmicznie jak na lata 80-te, ale w sporcie motorowym trzeba być o krok przed konkurencją, aby zwyciężać. Część elementów nadwozia, jak np: tylna szyba, kokpit, a nawet umiejscowienie silnika, zaczerpnięte została z modelu Beta Montecarlo, natomiast charakterystycznie wygięty w dwóch miejscach dach, zwany “double bubble”, to styl wprost z wyścigowych samochodów Abartha lat 50-tych i 60-tych. Abarth w kooperacji z włoskim producentem hamulców Brembo opracował hamulce tarczowe na wszystkie 4 koła, ale też dostarczył sprężarkę swojej konstrukcji: Abarth Volumex Roots. Moc z doładowanego silnika przekazywana była na tylne koła przez kombinację hydraulicznego sprzęgła i 5-biegowej skrzyni ZF, wyposażonej w samoblokujący mechanizm różnicowy. Tak przygotowana Lancia Rally 037 zadebiutowała w Rajdzie Costa Smeralda we Włoszech w 1982 roku, a tytuł Mistrza Świata przyszedł dla niej już rok później, dzięki zbiorowym zwycięstwom niemieckiego kierowcy Waltera Röhrl’a i Finlandczyka Markku Alen’a. Wystawiona na aukcji, wspaniale odrestaurowana Lancia Rally 037 jest jednym z najlepszych egzemplarzy tego modelu na świecie. Uważa się, że Lancia o nr 106 jako nowa dostarczona była do Japonii, gdzie przebywała aż do 2016 roku, w stanie oryginalnym, sprawna mechanicznie. Wymagała jednak szeregu zabiegów kosmetycznych, aby przywrócić jej blask, w tym celu obecny właściciel wysłał ją do słonecznej Italii. Tam firma Baldi Brothers specjalizująca się w samochodach marki Abarth i Lancia przeprowadziła renowację samochodu aż do ostatniej śrubki. Wszystkie prace przeprowadzone były tak, aby samochód pozostał zgodny z fabryczną specyfikacją, a dokumentuje je ponad 350 zdjęć. Po ukończeniu w 2017 roku, Lancia Rally 037 została wysłana do właściciela w Kalifornii. Ten wspaniały przykład jednego z ostatnich zwycięskich samochodów z napędem na tylne koła, z czasów przed dominacją Grupy B przez napęd 4×4, sprzedany został za 450 tysięcy dolarów, czyli około 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Lancia Rally 037 Stradale 1982 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 119000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Intergrale debiutowała w 1987 roku, w bezwzględny sposób dominując Rajdowe Mistrzostwa Świata. To jedna z nielicznych tak pięknych motoryzacyjnych opowieści, gdy zwykły kompakt dzięki turbosprężarce, stałemu napędowi na cztery koła i umiejętnościom konstruktorów i kierowców stał się prawdziwą legendą. Łącznie z cywilnymi wersjami zbudowano ich około 11000, co po uwzględnieniu niezliczonych rozbitych i wyeksploatowanych egzemplarzy daje ograniczoną ofertę na rynku i szybko rosnącą wartość kolekcjonerską najlepszych egzemplarzy. Lancia z ogłoszenia została gruntownie odbudowana, w jej wnętrzu pojawiła się nowa tapicerka i… miejsce na iPhone’a, co w zamyśle ma ułatwić jej użytkowanie na co dzień. Na zdjęciach samochód prezentuje się fenomenalnie, jak z fabryki, przenosząc nas niemal 30 lat wstecz.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1988 – 119000 PLN – Bielsko-Biała