Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Fulvia 1972 – SPRZEDANA

Kiedy widzimy dziury w karoserii, nie łudźmy się, że poprawki lakiernicze wystarczą. Na samej farbie samochód się nie utrzyma i wbrew zapewnieniom sprzedającego z pewnością nie obejdzie się tu bez gruntownego remontu blacharskiego. Lancia Fulvia to jednak samochód tak nietuzinkowy i ciekawy, że warto w nią zainwestować. To stylowy włoski klasyk, który święcił niegdyś triumfy na rajdowych trasach. W 1972 roku, z którego pochodzi sprzedawany egzemplarz, Lancia z modelem Fulvia zdobyła nawet tytuł Rajdowego Mistrza Świata konstruktorów, pokonując zespoły Fiata, Porsche i Forda.
Czytaj dalej Lancia Fulvia 1972 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale to legenda rajdowych tras. Jej wersja cywilna wyróżniała się poszerzeniami, turbosprężarką, stałym napędem na cztery koła i świetnymi właściwościami jezdnymi. W sumie zbudowano ich nieco ponad 11000. Oferowany egzemplarz nie był sztuką traktowaną kolekcjonersko – używana przez austriackiego kierowcę rajdowego, nosi wiele wizualnych śladów eksploatacji. W zamian kusiła niską ceną wywoławczą – aukcja startowała od kwoty 5000 euro, lecz doszła i tak do 14 856 euro (wliczając prowizję).
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

Lancia Fulvia 1.3S 1972 – SPRZEDANA

Lancia Fulvia to stylowy włoski klasyk, z czasów gdy włoska marka była dyktatorem dobrego stylu. Jej nadwozie coupe to projekt Pietro Castagnero, inspirowany zwężającym się kształtem luksusowej łodzi Riva. W ogłoszeniu przepięknie utrzymany egzemplarz drugiej serii z silnikiem V4 o pojemności niewielkiej – 1,3 l i mocy, która wtedy robiła duże wrażenie i budziła szacunek – 92 KM. Rok 1972, z którego pochodzi sprzedawany egzemplarz, był rokiem największego sportowego sukcesu tego modelu – ten mały przednionapędowy samochód zdobył wówczas tytuł Rajdowego Mistrza Świata konstruktorów, pokonując zespoły Fiata, Porsche, Forda i Saaba.
Czytaj dalej Lancia Fulvia 1.3S 1972 – SPRZEDANA

Lancia Beta Berlina 1977 – 8900 PLN – Poznań

W latach 70-tych Lancia była włoską awangardą. Projekt został opracowany po przejęciu marki przez Fiata, lecz inżynierowie Lancii wykazali się dużą dozą kreatywności, umiejętnie czerpiąc z nowych zasobów. Przykładowo świetne silniki DOHC Fiata zostały tu pochylone o 20 stopni, dla uzyskania niższego środka ciężkości. Lancia Beta Berlina to jedna z pięciu dostępnych wersji nadwoziowych – sedan o mocno pochylonej tylnej szybie, o mocno sportowym charakterze. W ogłoszeniu egzemplarz wydobyty z belgijskiej stodoły, gdzie spędził niemal 30 lat. Choć jej stan pozostaje wielką zagatką, wskrzeszanie doskonale zachowanego w oryginalnym stanie samochodu zawsze jest ogromną przyjemnością.
Czytaj dalej Lancia Beta Berlina 1977 – 8900 PLN – Poznań

Lancia Stratos 1977 – Niemcy

Lancia Stratos w sposób niezwykły połączyła dwie największe włoskie pasje – miłość do szybkości oraz fascynację zmysłowym pięknem. Awangardowe nadwozie autorstwa studio Bertone skrywało mechanikę, która pozwoliła na trzykrotne zdobycie tytułu Rajdowego Mistrzostwa Świata (1974-76). Ten niezwykły samochód napędzał równie doskonały silnik – V6 z Ferrari Dino. Jedna z 498 zbudowanych sztuk będzie gwiazdą licytacji przeprowadzanej przez dom aukcyjny Auctionata. Egzemplarz w niezwykle atrakcyjnym czerwonym kolorze narodził się jako wersja drogowa (Stradale), lecz jeszcze w latach 70-tych został przebudowany do rajdowej specyfikacji Grupy 4. Cena wywoławcza: 180 tys. euro.
Czytaj dalej Lancia Stratos 1977 – Niemcy

Lancia Flaminia Super Sport Zagato 1965 – SPRZEDANA

Nazwę otrzymała od drogi Via Flaminia z Rzymu do Rimini, a znana była z tego, że oprócz regularnych wersji powstała w kilku specjalnych wersjach, które po latach są wyjątkowo poszukiwane wśród kolekcjonerów. Stylistycznie najpiękniejsze z pewnością są te stworzone przez Zagato – Sport i Super Sport, napędzanej jednostką V6 o pojemności powiększonej do 2,8 l o mocy 154 KM, zasilanej trzema gaźnikami Webera. Spójrzcie na zdjęcia, to prawdziwa uczta dla oczu – oto jedna ze 150 wyprodukowanych sztuk modelu Lancia Flaminia Super Sport Zagato. Licytowana 24 maja, sprzedana została za 219,5 tys. euro (ok. 896 tys. PLN, wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Lancia Flaminia Super Sport Zagato 1965 – SPRZEDANA

Lancia Stratos HF Stradale 1974 – SPRZEDANA

Lancia Stratos HF Stradale wygrywa swoją unikatowością, niezwykłą stylistyką studia Bertone i w tym egzemplarzu – przepięknym i bardzo oryginalnym pistacjowym kolorem. To drogowa wersja samochodu zbudowanego wyłącznie z myślą o podboju rajdowych tras, trzykrotnego zwycięzcy Rajdowych Mistrzostw Świata. Napędzana silnikiem Ferrari Dino, była niezwykła w czasach swojej młodości, działa na wyobraźnię i dziś. Na aukcji nad jeziorem Como została sprzedana za 431200 euro (ok. 1,77 mln PLN, już uwzględniając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Lancia Stratos HF Stradale 1974 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Intergrale 1987 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Intergrale debiutowała w 1987 roku, w bezwzględny sposób dominując Rajdowe Mistrzostwa Świata, których krajobraz kompletnie się odmienił po zbanowaniu Grupy B. Licytowany egzemplarz jest rajdówką zbudowaną według fabrycznej specyfikacji. W barwach Martini Racing od razu przywodzi na myśl wóz, w którym Juha Kankkunen bronił tytułu mistrza świata. Bez regulaminowej zwężki osiąga imponujące 360 KM. W połączeniu z ognistą, turbodoładowaną charakterystyką i stałym napędem na cztery koła to dla wprawnego kierowcy wciąż doskonałe narzędzie do demolowania konkurencji na drodze. Samochód licytowany przed dom aukcyjny Auctionata uzyskał cenę 49520 euro (ok. 200000 PLN, po wliczeniu opłat aukcyjnych).
Czytaj dalej Lancia Delta HF Intergrale 1987 – SPRZEDANA

Lancia Delta Integrale Evo 1991 – SPRZEDANA

Poszerzone nadkola nie pozostawiają wątpliwości, to szczególna wersja rajdowej legendy, Lancia Delta Integrale Evo. Była ostatnią, na bazie której budowano homologacyjne wozy zespołu fabrycznego. 16-zaworowa jednostka osiągała tu 210 KM, co w połączeniu z doskonale zrealizowanym napędem na 4 koła pozwalało już w cywilnej wersji osiągnąć pierwszą setkę po niespełna 6 sekundach. Jak to we włoskich samochodach bywało – genialne osiągi nie oznaczają rezygnacji z bogatego wyposażenia i stylowego wykończenia. Odnajdziemy tu klimatyzację i pięknie wykończone skórzane fotele Recaro. Samochód z ogłoszenia ma 74 tysiące kilometrów przebiegu, w pełni oryginalny stan i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Lancia Delta Integrale Evo 1991 – SPRZEDANA

Lancia 037 Stradale 1982 – SPRZEDANA

Paryskie Retromobile ruszyło pełną parą, pierwsze klasyki znalazły już swoich nowych właścicieli. Wśród nich ta fenomenalna Lancia 037 Stradale, uliczna wersja bezkompromisowej tylnonapędowej konstrukcji, która niegdyś rządziła na rajdowych trasach, objeżdżając czteronapędowe Audi Quattro. Tu – od pierwszego właściciela, w pełni oryginalnym i kolekcjonerskim stanie. To jedna z zaledwie 207 wyprodukowanych sztuk. Cena: 336 tys. euro plus prowizja.
Czytaj dalej Lancia 037 Stradale 1982 – SPRZEDANA