Lotus Esprit powstawał od 1976 do 2004 roku i przeszedł w tym czasie potężną ewolucję. To, co się z pewnością nie zmieniło, to wrażenie, jakie robił (i robi!) na drodze. Klinowata sylwetka zaprojektowana była początkowo przez Giorgetto Giugiaro i skryła centralnie umieszczoną jednostkę napędową. Z latami samochód zaokrąglano, a prezentowany egzemplarz to Esprit Series 4, z nadwoziem przeprojektowanym przez Juliana Thomsona. Z latami również zwiększano silniki i moce. W 1996 roku pojawiło się V8, które tchnęło w samochód zupełnie nowego ducha. W odróżnieniu od większości brytyjskich samochodów, nie było to kolejne wcielenie jednostki Rovera, a silnik zaprojektowany samodzielnie przez Lotusa. Typu 918 to całkowicie aluminiowe V8 o kącie rozwarcia cylindrów 90°, z głowicami DOHC, 4 zaworami na każdy cylinder, z dwiema turbosprężarkami Garrett T25/60. Potencjalna moc tej jednostki to ponoć 500 KM, tyle, że fabrycznie ją obniżono, w trosce o skrzynię biegów. Mimo to, maksymalna prędkość to bagatela, 280 km/h. Produkcja Esprita V8 w latach 1994–2004 zamknęła się w liczbie raptem 1237 egzemplarzy. Bardzo prawdopodobne, że ten ma dziś najniższy przebieg wśród wszystkich, które możesz kupić. Tylko 6800 km po 28 latach od daty produkcji!
Lotus Esprit V8
Rocznik: 1997
Przebieg: 6800 km
Pojemność: 3506 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 354 KM
Cena: 349000 PLN
Wyposażenie:
– poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
– wspomaganie kierownicy
– beżowa skórzana tapicerka
– klimatyzacja
Lotus Esprit 3.5 V8 Bi Turbo w wersji wyposażenia SE po liftingu (deska rozdzielcza, elementy wnętrza, spojler, bogatsze wyposażenie).
Oryginalny przebieg 6800 km.
Wersja europejska, nie jest to powypadkowy egzemplarz z USA ani przekładka z wersji angielskiej.
Zarejestrowany przez pierwszą wlaścicielkę w Szwajcarii w 1998 r., natomiast wymeldowany w 1999 r. i od tego czasu przebywał w rękach kolekcjonera.
Samochód w nietuzinkowym zestawieniu, piękny ciemnozielony perłowy kolor (w cieniu samochód wydaje się czarny) oraz piękne skórzane beżowe wnętrze, sufit z prawdziwej Alcantary i ciemnogranatowe dywany.
Wizualny i mechaniczny stan zachowania oceniam na BDB.
Samochód zakupiłem w październiku 2023 r. z przebiegiem 6780 km.
Po sprowadzeniu przeszedł gruntowy przegląd eksploatacyjny (oleje, filtry, świece, pompy paliwa) na oryginalnych częściach.
W sierpniu 2024 przeprowadzono kompleksowy detailing, wraz z nałożeniem powłoki woskowej.
Ze względu na wiek oraz odkształcenie opon zostały wymienione na fabrycznie nowe, natomiast posiadam stare opony, które śmiało mogą potwierdzić przebieg pojazdu (rocznik oraz wysokość bieżnika).
Samochód jest moją własnością, w pełni opłacony i zarejestrowany na tzw. białe tablice.
Telefon: +48 513 390 360
Miejscowość: Tarnów