Lotus Omega 1993 – SPRZEDANY

Dzięki współpracy z Lotusem firma Opel stworzyła prawdziwego supersedana, który rywalizował z najmocniejszymi samochodami sportowymi swoich czasów. Jego turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra rozwijał moc 376 KM i współpracował z 6-biegową skrzynią, rozpędzając samochód do 280 km/h. Osiągi miał imponujące, jednak nienajlepszy wizerunek będącego podstawą konstrukcji Opla Omegi nie pomagał w sprzedaży – produkcja aut z kierownicą po lewej stronie wyniosła 666 sztuk. Oferowany na aukcji samochód jest jednym z 59 egzemplarzy oficjalnie wprowadzonych na rynek francuski. Został zarejestrowany 18 stycznia 1993 roku, miał 3 właścicieli, zanim został kupiony w 2013 roku przez obecnego. W ostatnich latach auto było używane regularnie i skrupulatnie serwisowane, o czym świadczy spora teczka faktur sięgających 2014 roku. W 2020 roku Lotus przeszedł generalny remont silnika, a wtryski i rozrusznik zostały wymienione na nowe. Ciekawą anegdotą jest fakt, że w tych samochodach limitowany numer seryjny był fabrycznie wypisany ołówkiem na odwrocie schowka. Czasami towarzyszył mu komunikat, który w tym egzemplarzu brzmi: „Wciśnij gaz w podłogę!”. Samochód sprzedany został za 47680 euro (ok. 219 tys. zł) na aukcji w Monako.

Link: https://www.artcurial.com/en/lot-1993-lotus-omega-644-m1086-132

Lot 132
1993 Lotus Omega #644
Estimation 30,000 – 50,000 €
Sold 47,680 €

Sale Monaco 2021 by Artcurial Motorcars – 19 july 2021

French title
Chassis n ° SCC000019N1089345

– Production limited to just 666 units in LHD
– 376bhp, over 280 km/h!
– Sold new in France, 91,000 km since new
– Well documented history, proper servicing, and up-to-date maintenance

By teaming up with Lotus, Opel created a true sports sedan, which rivaled the best coupes of its generation. Its supercharged 3.6L 6-cylinder developed 376bhp, and mated to a 6-speed gearbox, topped 280 km/h. The car on offer is one of the 59 units officially marketed in France and was registered on January 18, 1993. It had 3 owners before being purchased in 2013 by the current one, when it had covered barely 61,000 km since new. The car has since been used regularly and scrupulously well maintained as can be seen for a large folder of invoices dating back to 2014. The clutch was replaced in 2016 at just over 75,000km, just like the front bearings, the air-conditioning has been converted to R134A gas and its compressor was replaced in 2018. In 2020, the engine was redone with rectification of the valves and their seats, replacement of the valve stem seals. The injectors have been overhauled and the starter changed. Finally, in June 2021, the turbos were restored. Funny anecdote, the limited serial number was factory inscribed in pencil on the back of the glove box, sometimes accompanied by a message, which on this copy is „Put your foot to the floor!” We admit not having had the courage to do so during our test which was conclusive (and impressive!). A true collectible, as well very well preserved and maintained, this tarmac eater is a rare opportunity.

Viewing : Chapiteau de l’Espace Fontvieille