Marcos 1500 GT 1967 – 44000 EUR – Bielsko-Biała

Pierwszym projektem marki Marcos był debiutujący w 1960 roku Xylon, w 1964 ukazał się 1800 GT wykorzystujący silnik Volvo, a od 1966 roku w ofercie był 1500 GT, wykorzystujący silniki Forda serii Kent. Wszystkie te pojazdy łączyła konstrukcja – drewniane monocoque i nadwozie z włókna szklanego, w podobnym stylu, jak konstrukcje samolotów. Modele 1800 GT i 1500 GT łączył kształt nadwozia, niezwykle niska sylwetka coupe stworzona Dennisa i Petera Adamsów. Auto ma jedynie 108 cm wysokości, a konstrukcja jego siedzeń zamocowana jest poniżej linii podłogi. Marcos to konstrukcja stworzona wprost z myślą o udziale w sporcie motorowym, używana z sukcesami do dziś w seriach wyścigowych samochodów historycznych organizowanych przez FIA i HSCC (Wielka Brytania). Według Marcos International Car Club, powstały jedynie 82 egzemplarze Marcos 1500GT z drewnianym podwoziem i silnikiem Ford Kent. Nie trzeba zapewne dodawać, że większość z nich, jak na konstrukcję brytyjską przystało, miała kierownicę z prawej strony… tu mamy europejską specyfikację, a to czyni prezentowany, odrestaurowany egzemplarz prawdziwie unikalnym.

Marcos 1500 GT
Rocznik: 1967
Pojemność: 1500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 85 KM

Cena: 44000 EUR

Samochód w naszej firmie został poddany pełnej renowacji:
– na początku auto zostało całkowicie rozebrane,
– została przeprowadzona pełna renowacja drewnianej konstrukcji nośnej nadwozia oraz naprawa poszycia z laminatu,
– został położony nowy lakier,
– pełna renowacja silnika: honowanie, szlifowanie wału korbowego, wałka rozrządu, nowe panewki korbowodowe i panewki wału, nowe pierścienie tłoków, nowe uszczelki, uszczelniacze,
– przegląd skrzyni biegów, wymiana łożysk i uszczelniaczy,
– wszystkie szyby zostały wypolerowane oraz zostały założone nowe uszczelki,
– elementy aluminiowe zostały wypolerowane lub są nowe jeżeli były zniszczone,
– części ze stali nierdzewnej zostały wypolerowane lub są nowe,
– takie elementy jak mechanizmy zamków, zawiasy maski itp. zostały dokładnie wyczyszczone naprawione oraz ocynkowane,
– koła zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo oraz poddane obróbce CNC,
– zawieszenie zostało zregenerowane,
– przewody hamulcowe i paliwowe zostały dorobione według oryginalnych planów z najwyższej jakości materiału,
– przewody wodne, olejowe oraz wszystkie inne zostały wymienione,
– cała wiązka elektryczna została zregenerowana,
– tapicerka wnętrza jest nowa z najwyższej jakości skóry naturalnej,
– zostały wykonane nowe dywany,
– nowe drewno.

Telefon: +48 512 288 599
Miejscowość: Bielsko-Biała