„Assetto Corsa” oznacza po włosku konfigurację wyścigową i to właśnie w tym obszarze wprowadzono główne zmiany. „Pakiet prowadzenia” obejmował obniżone zawieszenie – około 15 mm niższe niż w standardowym samochodzie ze sztywniejszymi sprężynami, stabilizator o większej średnicy i zmienny, elektroniczny układ zawieszenia, który umożliwia kierowcy dostosowanie wielu indywidualnych ustawień. Główną cechą pakietu Assetto Corsa było zastosowanie inteligentnego, elektronicznego systemu zawieszenia, umożliwiającego automatyczną regulację każdego amortyzatora w zależności od poziomu przyspieszenia pionowego i poprzecznego. Wykorzystując dane przetwarzane z zestawu czujników, zawieszenie automatycznie dostosowywało się do 14 różnych ustawień, a kontrola trakcji mogła zostać wyłączona. Pod maską nic się nie zmieniło, a Assetto Corsa nadal korzystała z podwójnie doładowanej wersji 3,2-litrowego silnika V8 z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, rozwijającego 370 KM przy 6250 obr./min i współpracującego z automatyczną skrzynia biegów (96 egzemplarzy ją posiadało). Mówi się o tym, że Maserati na hamowni pokazywały bez problemu 400 KM plus. W Assetto Corsa zastosowano również większy przedni stabilizator, sztywniejsze sprężyny, opony Pirelli P-Zero Corsa z miękkiej mieszanki, wyścigowe klocki hamulcowe Pagid, specjalnie zaprojektowane kanały wentylacyjne, nowe wspomaganie kierownicy o szybszej reakcji, ergonomiczne sportowe pedały, skórę Connolly we wnętrzu, 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze tytanu, napis „Assetto Corsa” na panelach progowych i czerwone zaciski hamulcowe. Tak wyposażone auto w swoim charakterze było prawdziwym, 4 osobowym gran turismo rozpędzającym się maksymalnie do 270 km/h, a sprint do setki zajmował mu 5,7 sekundy.
Maserati 3200 GTA Assetto Corsa
Rok produkcji: 2001
Przebieg: 57.000 km
Silnik: 3.2 L, V8, Biutrbo, 370 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Cena: 210000 PLN / 49000 EUR
Czy ostatnie biturbo od Maserati jest rzadkie?
To 1 z 60 egzemplarzy limitowanego do 256 sztuk modelu Maserati 3200 GT Assetto Corsa w kolorze Rosso Mondiale.
Zaprojektowanego przez Italdesign modelu 3200 GT powstało dokładnie 4,795 sztuk, z czego 2106 posiadało niezawodną, 4 biegową, automatyczną skrzynię biegów BTR. Na koniec produkcji wypuszczono model limitowany – widoczny na zdjęciach, wspomniany Assetto Corsa.
Pod maską nic się nie zmieniło, a Assetto Corsa nadal korzystała z podwójnie doładowanej wersji 3,2-litrowego silnika V8 z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, rozwijającego 370 KM przy 6250 obr./min i współpracującego z automatyczną skrzynia biegów (96 egzemplarzy ją posiadało). Mówi się o tym, że Maserati na hamowni pokazywały bez problemu 400 KM plus.
W Assetto Corsa zastosowano również większy przedni stabilizator, sztywniejsze sprężyny, opony Pirelli P-Zero Corsa z miękkiej mieszanki, wyścigowe klocki hamulcowe Pagid, specjalnie zaprojektowane kanały wentylacyjne, nowe wspomaganie kierownicy o szybszej reakcji, ergonomiczne sportowe pedały, 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze tytanu, napis „Assetto Corsa” na panelach progowych i czerwone zaciski hamulcowe.
Tak wyposażone auto w swoim charakterze było prawdziwym, 4 osobowym gran turismo rozpędzającym się maksymalnie do 270 km/h, a sprint do setki zajmował mu 5.7 sekundy.
Prezentowany egzemplarz pochodzi z Japonii (import w 2023 roku), jest zarejestrowane w Polsce, ma pełną historię serwisową w japońskich maczkach i widać po nim, że poprzedni właściciel był absolutnym pedantem. A konfiguracja… brak mi słów, jest po prostu genialna!
Dodatkowo auto przeszło w Polsce na początku tego roku olbrzymi detailing karoserii i wnętrza, a wszystko co nie było perfekcyjne już jest. Ponadto w kwietniu wymieniłem kompletny rozrząd z rolkami i pompą wody, termostat, płyn chłodzący, olej silnikowy, świece, płyn hamulcowy, skrzynia biegów została rozebrana i zyskała nowy komplet uszczelek oraz zregenerowano przepustnicę. Reflektory zostały przestawione na EU.
Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn pod Warszawą