Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l, jak w prezentowanym egzemplarzu. W połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów Getrag zastosowano tu tylny dyferencjał wprost z Ferrari 456. Ten egzotyczny model zbudowany został w jedynie 212 sztukach, co czyni z niego prawdziwy egzotyk! Ten co ciekawe nawet nie został nigdy do końca rozpakowany – na boczkach jego drzwi i podłodze wciąż znajduje się fabryczna folia.
Maserati Ghibli II 2.8GT
Rocznik: 1997
Przebieg: 88000 km
Pojemność: 2800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 280 KM
Cena: 155000 PLN
Maserati Ghibli 2.8GT, wyprodukowane w 1997 roku i sprzedane jako nowe w salonie Maserati w Japonii. Samochód pochodzi z samego końca ery Maserati biturbo. Sześciobiegowa skrzynia manualna Getrag, silnik 2.8 biturbo oraz tylny most pochodzący z Ferrari 456 – powstało jednie 212 takich aut.
Samochód sprowadziłem 7 lat temu z Japonii. Od tego momentu auto jest na bieżąco serwisowane i dostaje wszystko, czego mu potrzeba. Maserati w moich rękach pełniło rolę auta typowo okazjonalnego. Przez niespełna trzy lata przejechałem nim kilkanaście tysięcy kilometrów. Samochód jest w bardzo dobrej kondycji, a jazda nim to wyjątkowe doświadczenie.
Telefon: +48 603 110 896
Miejscowość: Warszawa