Kiedy Citroen przejął kontrolę nad Maserati w 1968 roku, dyrektor Guy Malleret zasugerował inżynierowi Giulio Alfieriemu, aby ten przygotował projekt dwumiejscowego coupé z silnikiem V8 umieszczonym centralnie. Miała to być odpowiedź na samochody sportowe, takie jak Lamborghini Miura. Tak narodziło się Maserati Bora – projekt został opisany jako AM 122 i dał początek modelowi Merak. Giugiaro mądrze postanowił zaczerpnąć Meraka z Bory, zachowując jednocześnie jego udaną linię. Charakterystycznymi detalami Meraka była osłona chłodnicy z dwoma chromowanymi zderzakami po obu stronach trójzębu, dwie przypory łączące nagle urywający się dach z tyłem samochodu oraz rowek w karoserii biegnący wzdłuż całego boku. Zamiast złożonej ramy rurowej z Bory, do Meraka wybrano tańszy stalowy korpus, a rama pomocnicza podtrzymująca silnik została uproszczona. Aby Merak mógł pozostać w klasie 2 + 2, zamiast dużego V8, wybrano kompaktowy, trzylitrowy silnik V6. Silnikiem tym była jednostka V6 Tipo C.114, która został zaprojektowana przez Maserati specjalnie dla modelu SM. Merak oficjalnie zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1972 roku. Jego nazwa, w przeciwieństwie do tradycji Maserati, nie jest nazwą wiatru, ale gwiazdy z konstelacji Wielkiej Niedźwiedzicy.
Link: https://www.ruotedasogno.com/en_gb/cars/1973-maserati-merak-4308.html
Maserati Merak
Rocznik: 1973
Przebieg: 67133 km
Pojemność: 2965 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Cena: 98000 EUR
INT.CODE: MAS00052
We offer logistics and home delivery service.
Shipping costs are the responsibility of the buyer.
Wide range of cars & motorbikes in offer in our premises.
The car is visible in our showroom in Reggio Emilia, Italy.
For more information please contact:
Petru: +39 338 6429745
Pellegrino: +39 338 6235648
Office: +39 0522 268511
Mail: info@ruotedasogno.com