Archiwum kategorii: Maserati

Maserati Biturbo Si Black Edition 1987 – 63000 PLN – Gdynia

Dziś dwie turbosprężarki w jednym samochodzie to rzecz niemal spotykana na co dzień, lecz kiedy w 1981 roku debiutowało Maserati Biturbo, stało się pierwszym modelem produkcyjnym na świecie z podwójnym doładowaniem. Było właściwym autem na właściwe czasy. Już w pierwszym roku sprzedano 5000 sztuk, bijąc wszelkie rekordy marki, słynącej dotąd z produkcji wyjątkowo ekskluzywnych, drogich i szybkich samochodów. Biturbo było atakiem na niższy segment rynku, jednak bez rezygnacji z luksusowego wykończenia wnętrza i świetnych osiągów. W sumie do 1989 roku sprzedano 11919 sztuk modelu Biturbo, z czego 992 egzemplarze to zasilne wtryskowo wersje Si. Dodatkowo, prezentowany egzemplarz to wersja specjalna „Black Edition”, wyróżniająca się dwukolorową karoserią (czarny z szarym) i dwukolorowym wnętrzem.
Czytaj dalej Maserati Biturbo Si Black Edition 1987 – 63000 PLN – Gdynia

Maserati Quattroporte IV 1996 – 58900 PLN – Skrzyszów

Maserati Quattroporte IV otworzyło wśród sedanów luksusowej włoskiej marki zupełnie nowy rozdział. Debiutowało w 1994 roku, po kilku latach przerwy, zastępując kanciate linie Tipo AM 330 zupełnie nowymi kształtami stworzonymi przez prawdziwą legendę, Marcello Gandiniego, autora wszystkich najsłynniejszych pojazdów Lamborghini i… Citroena BX. I tutaj możemy odnaleźć jego swoisty podpis w postaci ściętej linii tylnego nadkola. Pod maską specjalność włoskiej marki, silnik V6 w układzie biturbo, w dopracowanej, 284-konnej formie. W wnętrzu świetna skóra, drewno i klimat, jakiego spodziewamy się po włoskim aucie klasy wyższej. Co ciekawe, przez 7 lat produkcji wyprodukowano jedynie 2800 egzemplarzy Quattroporte IV, przez co również dziś jest to rzadki gość w ogłoszeniach. Bardzo ładny egzemplarz sprowadzony z Japonii kupić można w cenie zwykłego, niemieckiego youngtimera o zbliżonej mocy, produkowanego masowo i zdecydowanie bardziej opatrzonego. Jeżeli lubicie nieszablonowe myślenie o motoryzacji – z pewnością warto spróbować.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte IV 1996 – 58900 PLN – Skrzyszów

Maserati 450S Fantuzzi 1958 – SPRZEDANE

W ciągu kilkunastu lat po II wojnie światowej żaden inny producent nie budował tak konsekwentnie szybkich i pięknych maszyn do wygrywania wyścigów. Maserati, producent z Modeny, balansował na krawędzi wypłacalności, lecz to nie wyniki sprzedaży były tu najważniejsze, a pogoń za sukcesami w sporcie. W 1956 roku, po intratnym zleceniu amerykańskiego klienta, Tony’ego Parravano, inżynierowie z Modeny skorzystali z okazji odkurzenia projektu silnika V8, który został odłożony na półkę po wypadku w Le Mans w 1955 roku. Nowe V8 zostało ukończone w maju 1956 roku i zamontowane w wydłużonym o 40 milimetrów modelu 350S o numerze podwozia 3501. Silnik był jednak wyraźnie zbyt mocny dla konstrukcji tego samochodu i tak zrodziło się nowe podwozie i lekka karoseria spider autorstwa Medardo Fantuzzi. Pod koniec października 1956 roku pierwszy egzemplarz 450S był do dostarczenia klientowi.

Czytaj dalej Maserati 450S Fantuzzi 1958 – SPRZEDANE

Chrysler TC by Maserati 1989 – 42500 PLN – Gdańsk

Od lat 60. XX wieku wiemy, że mariaże włoskich karoserii z amerykańskimi silnikami to bardzo dobre i długotrwałe związki. Chrysler TC to próba nawiązania do tych tradycji w 20 lat później. TC oparty został o platformę Chryslera K, na której w latach 80. powstawały także modele Plymouth i Dodge. Za powstanie Chryslera TC by Maserati odpowiedzialni byli Lee Iaccoca z Chryslera i Alejandro De Tomaso, ówczesny właściciel Maserati. Montaż samochodów odbywał się we Włoszech, a gotowe pojazdy opuszczały fabrykę w Mediolanie. Samochód wystawiony na sprzedaż został wyprodukowany dla Dick’a Williamsa. Pod jego maską znajduje się 160-konny silnik Daytona-spec z turbodoładowaniem. Ta wersja z intercoolerem, znana jako Turbo II, była łączona z trzybiegową automatyczną skrzynią A413. Chryslerów TC by Maserati powstało zaledwie 7300 egzemplarzy, więc jest to ciekawy i nietuzinkowy kawałek historii motoryzacji.
Czytaj dalej Chrysler TC by Maserati 1989 – 42500 PLN – Gdańsk

Maserati GranTurismo 2010 – 169125 PLN – Piaseczno

Maserati GranTurismo to kwintesencja włoskiego smaku i dobrego stylu. Auto stworzone do pokonywania dużych odległości szybko i komfortowo. Zadebiutowało podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2007 roku, będąc owocem prawdziwie ekspresowego przygotowania – od etapu projektowania do etapu produkcji w zaledwie dziewięć miesięcy. Tak doskonały wynik udało się uzyskać bazując na dwóch modelach – Maserati Quattroporte i Ferrari 599 GTB Fiorano. Model przyjęto na rynku na tyle ciepło, że jego produkcja trwała aż do 2019 roku. Przepiękne kształty karoserii stworzył Jason Castriota, Amerykanin odpowiedzialny również za wspomniane 599. W bezpośrednim zestawieniu z Ferrari – to auto o wspólnych genach i charakterze, lecz zdecydowanie tańsze w eksploatacji.
Czytaj dalej Maserati GranTurismo 2010 – 169125 PLN – Piaseczno

Maserati Ghibli GT 1997 – 159900 PLN – Taciszów

Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II generacji (Tipo AM336) ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. We wnętrzu prawdziwy luksus, skóra Connolly i czeczot wiązu. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l, jak w prezentowanym egzemplarzu. Od 1995 roku zamontowano tu skrzynię Getrag posiadającą 6 przełożeń i tylny dyferencjał wprost z Ferrari 456. Porównując z niemal masową kolejną generacją, to jest egzotyk. Maserati Ghibli GT z silnikiem 2,8 l zbudowane zostało w ilości jedynie 541 sztuk.
Czytaj dalej Maserati Ghibli GT 1997 – 159900 PLN – Taciszów

Maserati Quattroporte 2005 – SPRZEDANE

Dlaczego nie kupić Ferrari z wierzgającym koniem na masce, zamiast „przebranego” Maserati? Odpowiedź kryje się w drugim członie nazwy — Quattroporte (z wł. czterodrzwiowy). Nowe logo pozwoliło inżynierom z Maranello na stworzenie limuzyny, której nie mogliby zrobić pod własnym brandem… a efekt był wart zachodu. W tym genialnym modelu komfortowo przewieziemy całą rodzinę z bagażami na wakacje we Włoszech, nie tracąc przy tym frajdy płynącej z pokonywania serpentyn w Alpach sportowym samochodem. W końcu to najlepiej jeżdżący sedan na świecie.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 2005 – SPRZEDANE

Maserati Quattroporte GTS 2014 – 209700 PLN – Nasielsk

Historia rozwoju czterodrzwiowego Maserati sięga 1963 roku. Jego szósta generacja swój światowy debiut miała podczas Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2013 roku. Maserati Quattroporte GTS VI jest o ponad 100 kg lżejsze od poprzednika, głównie dzięki szerokiemu wykorzystaniu aluminium. Samochód osiąga 100 km/h w 4,7 sekundy, a ośmiobiegowa skrzynia ZF jest bardzo dopracowana. Dla szukających mocnego samochodu pokroju Jaguara XJR czy S63 AMG, Maserati Quattroporte GTS może być ciekawym rozwiązaniem. Ma taką samą, prostą obsługę i soczystą ścieżkę dźwiękową co Jaguar. Może nie dorasta pod względem zaawansowanych technologicznie gadżetów do Mercedesa, ale nie każdemu jest to potrzebne. Ważne jest to, że Quattroporte GTS jest pełne charakteru, a jego silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, opracowany we współpracy z Ferrari, produkuje 530 KM. Taki wynik osiągają samochody z wyższej półki, takie jak Aston Martin Rapide czy Bentley Continental Flying Spur.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte GTS 2014 – 209700 PLN – Nasielsk

Maserati GranTurismo Sport 2013 – SPRZEDANE

To prawdziwe dzieło sztuki wprost z Modeny. Maserati GranTurismo debiutowało w 2007 roku, zachwycając publikę pięknymi kształtami od Pininfariny, wspaniałym silnikiem V8 będący wersją rozwojową jednostki Ferrari F136 oraz fenomenalnym brzmieniem. Produkowane do 2019, było z latami rozwijane i wzmacniane, by zapewnić konkurencyjność i wciąż wyróżniać się na rynku. Wersja Sport ukazała się w 2012 roku, wyposażona została w silnik 4,7 l V8 o mocy 460 KM (taki sam jak w Alfa Romeo 8C Competizione), hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami oraz wnętrze ze skóry Poltrona Frau. Ten egzemplarz z 2013 roku dodatkowo wyróżniają dwa elementy. Pierwszy to skrzynia MC Shift, czyli sześciostopniowa, manualna, z możliwością zmiany biegów zautomatyzowanej bądź sterowanej łopatkami przy kierownicy. Drugi to elementy wyposażenia wnętrza z włókna węglowego, będące elementami pakietu Sport Line.
Czytaj dalej Maserati GranTurismo Sport 2013 – SPRZEDANE

Maserati 3200 GT 2001 – SPRZEDANE

Maserati 3200 GT to włoskie coupe z podwójnie doładowaną V8-ką i napędem na tylną oś. Jego linię zewnętrzną zaprojektował Giorgio Giugiaro, a deska rozdzielcza i wnętrze to dzieło Enrico Fumia, ówczesnego dyrektora centrum stylistycznego Lancii. Fakt połączenia 370-konnej jednostki z ekstrawaganckim włoskim designem nadwozia sprawia, że na myśl przychodzi elegancja i sportowe osiągi. Taki właśnie był zamysł konstruktorów. Stworzenie samochodu, który będzie przykuwał wzrok i przysparzał mnóstwo adrenaliny kierującemu. Niespotykane lampy tylne w kształcie bumerangów każdemu fanowi motoryzacji kojarzą się tylko z Maserati. Od 1998 do do 2002 roku wyprodukowano ich 4795 sztuk, z czego egzemplarzy ze skrzynią automatyczną – jak prezentowane – powstało jedynie 2106. Swoją drogą – był to ostatni model marki z silnikiem stworzonym samodzielnie przez Maserati i już tylko to sprawia, że sercach miłośników marki jest to model szczególny.
Czytaj dalej Maserati 3200 GT 2001 – SPRZEDANE