Ewolucja modelu Biturbo trwała długo, ale była była ze wszech stron imponująca. Od kapryśnego modelu zasilanego gaźnikami z lat 80. do konstrukcji dojrzałej i niezawodnej z końca lat 90., gdy fabryka była już pod zarządem Ferrari. Maserati Ghibli II debiutowało w roku 1992, a rok 1996 przyniósł finalną wersję modelu, nazwaną Maserati Ghibli GT. Wizualnie? Majsersztyk. Niewielkie, ale niezwykle muskularne nadwozie Maserati Ghibli z poszerzanymi błotnikami a’la Lancia Delta HF Integrale przykuwa uwagę i nie pozostawia obojętnym. Silnik 2,8 l DOHC V6 z 24-oma zaworami, dwiema turbosprężarkami i dwoma intercoolerami brzmi wspaniale i wygląda jak dzieło sztuki, a wnętrze zachwyca jakością skóry Connolly i świetną prezencją drewnianych dekorów. Warto zaznaczyć, że Ghibli GT było ostatnim modelem Maserati wykonywanym ręcznie i w wersji 2.8 zbudowano ich raptem 212 sztuk. I to właśnie te 212 sztuk (i dodatkowe 166 wersji 2.0) miłośnicy uznają za najlepiej ręcznie wykonane modele Maserati w historii. Wyposażone w skrzynię automatyczną to pełnoprawne auto klasy gran turismo, zdolne do pokonywania dalekich dystansów i dawania pełnej satysfakcji z jazdy.
Czytaj dalej Maserati Ghibli GT 1997 – 154000 PLN – Poznań
Maserati
Maserati Quattroporte III 1981 – 154000 PLN – Poznań
Maserati Quattroporte to model, który przez szereg lat był wizytówką włoskiej marki. Auto o wszystkich cechach gran turismo, które dodatkowo poszczycić się mogło drugą parą drzwi. Dzięki temu stało się ulubionym modelem włoskiego rządu i… mafii. Quattroporte trzeciej generacji (Tipo AM 330) ukazało się w 1979 roku, za czasów władania w Maserati Alejandro de Tomaso. Nakazał on zakończyć wszystkie prace nad generacja drugą, która oparta była o model Citroen SM i nigdy nie wyszła poza fazę prototypu. Zamiast mechanicznego wyuzdania, postawiono na tradycyjne rozwiązania. Pod maską wróciło tradycyjne V8 Maserati, będące jednostką rozwojową konstrukcji pamiętającej bolidy Formuły 1 lat 60-tych. Napęd wrócił na tylną oś, nadwozie to modny projekt Giuguaro, a środek ubrała w świetną skórę manufaktura Salt z Turynu. Auto ma urok ręcznie wykonanego cacka, zbudowano ich raptem 2145 sztuk.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte III 1981 – 154000 PLN – Poznań
Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 V8 1999 – 99500 PLN – Wrocław
Maserati Quattroporte IV otworzyło wśród sedanów luksusowej włoskiej marki zupełnie nowy rozdział. Debiutowało w 1994 roku, po kilku latach przerwy, zastępując kanciate linie Tipo AM 330 zupełnie nowymi kształtami stworzonymi przez prawdziwą legendę, Marcello Gandiniego, autora wszystkich najsłynniejszych pojazdów Lamborghini i… Citroena BX. I tutaj możemy odnaleźć jego swoisty podpis w postaci ściętej linii tylnego nadkola. Pod maską specjalność włoskiej marki, silnik w układzie biturbo, tu w topej wersji, w widlastym układzie ośmiu cylindrów. Gwarantuje brzmienie, któremu nikt nie pozostanie obojętny i prawdziwy wulkan dostępnej mocy. W wnętrzu świetna skóra, drewno i klimat, jakiego spodziewamy się po włoskim aucie klasy wyższej. Przez 7 lat produkcji wyprodukowano jedynie 2841 egzemplarzy Quattroporte IV, a w poprawionej wersji Evoluzione, opracowanej w 1998 roku, gdy już marka znalazła się pod kontrolą Ferrari, zbudowano 258 sztuk z V8 ze skrzynią manualną i 82 sztuki w wersji 3.2 V8 Automatic, takiej jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 V8 1999 – 99500 PLN – Wrocław
Maserati Quattroporte GTS 2009 – 160000 PLN – Gdańsk
Maserati Quattroporte V, czyli Tipo M139, zadebiutowało podczas Frankfurt Motor Show w 2003 roku. Z zewnątrz możemy podziwiać dzieło Kena Okuyamy, pracującego w zespole Pininfarina. We wnętrzu zagościła mieszanka Alcantary i skóry z akcentami z włókna węglowego. GTS to tak naprawdę wersja Quattroporte S z kilkoma dodatkami i przeprogramowanym ECU. Zawieszenie zmieniono na niższe od Bilsteina, dodano sportowy układ wydechowy, który gwarantuje jeszcze bardziej drapieżne brzmienie. Z V8 o pojemności 4,7 udało się tu wycisnąć 439 koni. Prezentowany w ogłoszeniu egzemplarz to jeden z 1847 wyprodukowanych Quattroporte w wersji GTS. Sprowadzony z USA, jest według sprzedającego prawie w kolekcjonerskim stanie, a cena jest przystępna.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte GTS 2009 – 160000 PLN – Gdańsk
Maserati 222 SE 1991 – 119900 PLN – Dębe Wielkie
Wyprodukowano ich od 1990 do 1991 roku… mniej niż 210 sztuk, gdyż fabryczna statystyka określa ich nakład wraz z późniejszym modelem 220 SR. To wystarczająco niewiele, by taki widok dziś na drodze był rzadkością. Sylwetka to dzieło Marcello Gandini, początkowo stworzona dla modelu Biturbo, lecz z czasem znacząco modyfikowana i udoskonalana. W tym modelu wyoblony został przód, pojawił się tylny spojler, nowy kształt lusterek i zderzaków. Zyskała również mechanika samochodu. W 222 SE jednostka V6 biturbo zasilana jest wtryskowo i generuje solidne 225 KM, co przy masie ledwie sięgającej 1300 kg gwarantuje świetne osiągi. Paleta kolorystyczna ograniczona była do trzech kolorów – srebrnego, czarnego i tego zawsze najszybszego, czyli czerwonego, który pokrywa prezentowany egzemplarz. Charakterystyczne były czarny grill, obudowy reflektorów, lusterka, listwy na zderzakach i progi, choć akurat w tym egzemplarzu część z tych elementów przelakierowano w kolor karoserii.
Czytaj dalej Maserati 222 SE 1991 – 119900 PLN – Dębe Wielkie
Maserati 4200 GT Cambiocorsa 2004 – 140000 PLN – Warszawa
Maserati – już samo wypowiedzenie tego słowa powoduje emocje. A jeżeli dodamy do tego ponad 4 litry i nadwozie coupe, sami przyznacie, że robi się przyjemnie. Tipo M138, zwane również Maserati Coupé i produkowane od 2002 do 2007 roku, to następca modelu 3200 GT. Nie znajdziemy tu już co prawda kultowych tylnych lamp w kształcie bumerangów, ale to piękne auto. Karoserię 4200 GT stylizował niezrównany Giorgetto Giugiaro, a wnętrze to dzieło Enrico Fumia. Silnik to jednostka Ferrari F136, ośmiocylindrowe V o kącie rozwarcia 90° z suchą miską olejową. Moc? 380 KM. Stan egzemplarza z ogłoszenia? Bardzo dobry. Konfiguracja kolorów? Perfekcyjna. Aż nabiera się ochoty, by znaleźć wymówkę na jedną z motocyklowych tras po Dolomitach.
Czytaj dalej Maserati 4200 GT Cambiocorsa 2004 – 140000 PLN – Warszawa
Maserati Quattroporte 2008 – 184000 PLN – Stary Dzierzgoń
Maserati Quattroporte piątej generacji (Tipo M139) debiutowało w 2003 roku, a za jego design odpowiadał Ken Okuyama z firmy Pininfarina. Był to powrót do królewskich rozmiarów sportowej limuzyny, gdyż zestawiając z czwartą generacją auto urosło o pół metra długości i otrzymało o 40 cm większy rozstaw osi. Wyposażone w 400-konny silnik 4,2 l V8 z suchą miską olejową, szybko uznane zostało za jedno z najpiękniej brzmiących aut w historii. Prezentowany egzemplarz to wersja Automatica, wyposażona w poszukiwaną skrzynię ZF. Auto ma czarny lakier i odważnie skonfigurowana, czerwono-czarne wętrze. Przebieg samochodu to jedyne 30 tys. km.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 2008 – 184000 PLN – Stary Dzierzgoń
Maserati Quattroporte S 2010 – 165000 PLN – Gdynia
Piąta generacja Quattroporte o kodzie Tipo M139 zadebiutowała na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie 9 września 2003 roku. Projekt nadwozia i wnętrza to dzieło ówczesnego głównego projektanta Pininfariny, Kena Okuyama. Zbudowane na zupełnie nowej platformie o nazwie M139, Quattroporte V było o 50 cm dłuższe niż jego poprzednik i miało o 40 cm większy rozstaw osi. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku obok modelu po liftingu zadebiutowało Quattroporte S. Wersja S napędzana 4,7-litrowym silnikiem V8 z mokrą miską olejową o maksymalnej mocy 430 KM, otrzymała także zmodyfikowany układ hamulcowy z nawiercanymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu. Zawieszenie z aktywnym tłumieniem Skyhook było standardem, a różnice w wyposażeniu w porównaniu ze standardowymi samochodami o pojemności 4,2 litra ograniczały się do chromowanej zamiast tytanowej osłony chłodnicy. Samochód prezentowany w ogłoszeniu to zadbany egzemplarz z poszukiwaną skrzynią 6HP26 firmy ZF, nie wymagającą tak częstego serwisu jak wersja F1. Tak skonfigurowane auto z pewnością będzie wspaniałym towarzyszem jazdy.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte S 2010 – 165000 PLN – Gdynia
Maserati A6GCS 2000 Monofaro 1950 – SPRZEDANE
Podczas gdy pierwsza litera uhonorowała nieżyjącego już Alfieri Maserati, a 6 oznaczało nowatorski sześciocylindrowy rzędowy silnik, G oznaczało ghisa – po włosku żeliwo, z którego powstał blok silnika, a C i S odpowiednio oznaczały Corsa i Sport. Chociaż model A6 najbardziej rzucał się w oczy w postaci cywilnej, drogowej odmiany A6 1500, Ernesto Maserati równolegle rozwijał samochód wyścigowy A6GCS. Inżynierowi Alberto Massimino powierzono zadanie zbudowania nowej ramy typu drabinkowego z rur stalowych, która została wyposażona w niezależne przednie zawieszenie ze sprężynami śrubowymi z kutymi i polerowanymi wahaczami o różnej długości, amortyzatorami Houdaille przy wszystkich kołach i żebrowanymi, aluminiowymi hamulcami bębnowymi. Silnik A6GCS z trzema gaźnikami, suchą miską olejową i pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy charakteryzował się pojemnością skokową zwiększoną do 1978 centymetrów sześciennych, co zadecydowało o ostatecznej nazwie modelu, A6GCS 2000. Nadwozie w stylu Grand Prix, ukształtowane zostało z aluminium przez Medardo Fantuzziego. Większość egzemplarzy wyposażono w duże, centralnie umieszczone reflektory, od których model otrzymał przydomek „Monofaro”. A6GCS pierwszej serii został zbudowany w ilości zaledwie 14 – 15 egzemplarzy w okresie od kwietnia 1947 do listopada 1950 roku. Większość z nich została sprzedana prywatnym kierowcom. Ceniony dziś za rzadkość, niesamowite osiągi i pozycję przodka wspaniałych sześciocylindrowych Maserati następnej dekady: A6GCS/53, A6G/54, 300S i odległego 3500 GT. Egzemplarz wystawiony na aukcji 18 lat spędził w kolekcji obecnego właściciela. Poprzedni posiadał go 26 lat, a cała historia tego Maserati jest dobrze udokumentowana. Egzemplarz A6GCS sprzedany został za prawie 1,1 miliona dolarów 4 marca na Florydzie.
Czytaj dalej Maserati A6GCS 2000 Monofaro 1950 – SPRZEDANE
Maserati Ghibli 2.8 GT II 1997 – 155000 PLN – Warszawa
Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l, jak w prezentowanym egzemplarzu. W połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów Getrag zastosowano tu tylny dyferencjał wprost z Ferrari 456. Ten egzotyczny model zbudowany został w jedynie 212 sztukach, co czyni z niego prawdziwy egzotyk! Ten co ciekawe nawet nie został nigdy do końca rozpakowany – na boczkach jego drzwi i podłodze wciąż znajduje się fabryczna folia.
Czytaj dalej Maserati Ghibli 2.8 GT II 1997 – 155000 PLN – Warszawa